Äitiyspakkaus

Meille ei oo vieläkään tullut sitä käsittelykirjettä, vaikka 2 viikkoa sitten pistin paperit sinne :/ Mikäköhän kestää..
 
Noissahan saattaa olla viivettä, riippuen Kelasta.
Laitoitko siis ihan paperilla hakemukset?

Itse laitoin verkon kautta, ja sitä kautta päässyt näkemään, että käsittely on vielä kesken.
 
Me saatiin pakkaus joulun aikaan ja se oli odotettu lahja.Oli ihanaa päästä itse hypistelemään oman vauvan pakkauksen sisältöä.Sillä muistan kun äitini sai pakkaukset postissa pikkusiskoilleni, miten innoissaan hän oli ja myös minä kun sai niitä pienen siskon vaatteita katsoa ja kosketella.Eli minulle oli selvä jo alusta, että esikoiselle otetaan paketti.

Tykkään paljon kuoseista ja kaikki oli kunnossa.Kuosit olivat kivempia kuin pikkusiskojeni pakkauksissa silloin -89 ja -95 :) Makuupussi erityisesti on suosikkini ja Ivanahelsingin body ja potkupuku.Vaatteet on nyt pesty ja laitettu vauvanlipastoon.Isompi kokoiset vaatteet laitoin syrjään odottamaan käyttäjänsä kasvua.Laatikko itsessään oli myös kiva ja sitä kantta käytän jo nyt vauvanhuoneen sisustuksessa sillä se passaa hyvin huoneen väreihin.
 
nipsunapsu; varmaan vähän noi joulun pyhät sekotti noita virastoja, en ois huolissaan, toisinaan kestää kauankin joidenkin asioiden käsittely. Varmasti nyt joulun jälkeen aika moni vei kiireellä kaikkia papereita kun oli siinä monta päivää toimistot suljettuna! Ite vein hakemuksen puolitoista viikkoa sitten, enkä oo kyllä erityisen huolissani, kuukauden jälkeen jos ei mitään kuuluu kannattaa alkaa kyselee, siihen asti on vielä ihan normaalia viivettä! Ihmeen nopeesti mun mielestä moni saanut päätöksiä täällä :)
 
Huuhkaja: Laitoin paperilla juu, kun ei ole noita verkkopankkitunnuksia (vielä) tai sitä sähköistä henkilökorttia.

pikkulintu: Kun mäkin oon ihmetellyt tota, miten kaikki on saanut niin nopeasti tuon päätöksen :D Mut ehkäpä nyt parin viikon sisään tulis edes se käsittelykirje :)
 
Mä laitoin äippäpakkaushakemuksen netitse 2.1. päätös oli tehty 4.1. ja postitettu mulle 7.1. Tosi nopeaa toimintaa ainakin netitse.
 
Mä olin tehny hakemuksen 31.12, raskaustodistuksen toimittanut toki vasta 4.1., ja tänään on päivitetty tieto että eilen oli tehty päätös ja tänään postitettu. ^^

Verkon kautta siis tilasin. Nyt sitten se max 2 viikkoa odottelua, en malttais odottaa. ^^

Tiedän siis toki, mitä siihen pakkaukseen kuuluu ja vauvamessuilla hypistelinkin sen sisällön läpi, mut nyt kun sen saa ite niin.. en tiedä, oon jotenkin vaan ihan täpiksessä. Myhäilen vaan itekseni.

Ihhih. <3
 
Mulla ei vieläkään mitään päätöksiä. Kaikki hakemukset olen tehnyt 2.1 ja raskaustodistuksen lähettänyt sähköisesti samana päivänä. Eihän mitään muita liitteitä tarvinnut olla?
 
Tein hakemuksen netissä 2.1. ja tänään tuli postissa iloinen yllätys, tosi nopeeta toimintaa :) Osa vaatteista ei kyllä oo mun makuun, mut on paketissa niin paljon hyödyllistä perustavaraa et tuntui järkevältä valinnalta ottaa mielummin pakkaus kuin raha.
 
Sain pakkauksen tänään. Oli ihana hypistellä niitä yhdessä miehen kanssa :)
Kunhan saadaan vauvalle vaatelipasto hommattua, niin alan pesemään pikkuisen vaatteita.
 
Meille tuli tänään päätökset äitiys- ja vanhempainrahasta ja äitiyspakkauksesta, vihdoinkin! On niitä saanu oottaakki :) Nyt vaan se max. 2 viikkoa niin on pakkaus postissa :)
 
Hm, no ei sen paketin avaaminen ja tutkiminen ollutkaan niin ihmeellistä :D
Kattoin, mitä siinä on, totesin "nnojoo", ja laitoin kamat takas pakettiin. Pesen sit joskus.

Varmaa se vaatteiden koko vaikutti jotenkin siihen innostukseen. Liian isoja vielä. :D
 
Kumma juttu,

Jätin hakemuksen Kelan sähköisessä palvelussa liitteineen kaikkineen saman päivänä kuin Nina~ (2.1.) mutta hakemus on edelleen vain "käsittelyssä". Pakko varmaan maanantaina soitella perään vaikka vihaan virastoihin soittelua yli kaiken. Murrrr!
 
Osaako joku sanoa et tuleeko siellä Kelan sivuilla vielä sellainen "käsittelyssä"-tila vai oliks tää vaan netissä hakemuksen tehneillä?

Oon käyny välillä kurkkimassa omaani ja nyt viimeisen noin 2-3 viikon ajan lukenut vaan, että "asiakirja saapunut".. (en ees tiedä, koska se on tarkalleen olmen lähetetty, koska lähettivät sen työpaikan palkanlaskennasta sinne)
 


Sipuli1 kirjoitti:
Kumma juttu,

Jätin hakemuksen Kelan sähköisessä palvelussa liitteineen kaikkineen saman päivänä kuin Nina~ (2.1.) mutta hakemus on edelleen vain "käsittelyssä". Pakko varmaan maanantaina soitella perään vaikka vihaan virastoihin soittelua yli kaiken. Murrrr!

Mullakin on sama tilanne, eli 2.1. tein sähköisessä palvelussa kaikki hakemukset, mut edelleen on "käsittelyssä". ärsyttävää :( soititko perään?
 
Takaisin
Top