Äitiyspakkaus

Meillä otetaan ehdottomasti pakkaus kun on eka tulossa kuitenkin ni ei ehkä tulis mieleen niitä kaikkia muuten edes ostaa pikkuselle. Mistä ton pakkauksen sisällön näkee kun moni mainitsee ettei olis mikään nätti pakkaus tulossa, ni mistä sen näkee/lukee?
 
Me kyllä ajateltiin ottaa pakkaus, ei ollut kaikki kyllä minun mieleisiä vaatteita ja varsinkin sitä toppapukua vihaan ylikaiken, joka vuosi ällöttävä betoninharmaa tai joku turkoosi ja joka penskalla samanlainen, ei kiitos sille! Mutta muuten koen ne muut jutut vähintäänkin tarpeellisina ja äiti ainakin antoi sellasen vinkin että se on aikoinaan ottanut molemmille, sekä minulle että siskolleni, meillä siis pitempi ikäero, pakkaukset ja tykkäs että voi sitten ne pakkaus vaatteet vaikka huoletta jättää päiväkotiin ja mummolaan varalle eikä niitä jää niin kaipaamaan kun jotain itse ostamia ihanuuksia:)

Harmillista kyllä toi huono kuntosuus, oon kuullu kyllä ite ihan samaa, että saattaa olla jopa valmiiks saumoissa reikiä yms, kuitenkin 140euroa tuntuu aika vähäselle rahasummalle kun vertaa kaikkeen mitä siitä pakkauksesta saa! Etenkin ite odotan niitä kestovaippoja, oon vähän kahden vaiheilla kestoillaanko meillä vai ei, niin pääseepähän testaamaan ilman että ostaa kalliita kestovaippoja jos ei niistä tykkääkkään!

Ehkä jos odottaisin jo jotain muuta kuin esikoista ja jos lasten ikäero olisi kohtuu pieni tuntuu etten välttis pakkausta ottaisi, juuri siksi kun kuullu niin paljon että on huonokuntosia.. Ehkä sitten jos se toppapuku ois kiva niin voisin harkita koska se kuitenkin kaikkein kallein vaateostos vauvallekin melkeenpä on, tai ehken kun mua niin ottaa aivoon kun kaikilla on sama puku.. tosin ainahan sen voi kuskata mummolaan vaihtariksi!:)
 
Mietin vaan että mikä siinä haittaa että muilla on sama? Lapsi siitä ei todennäköisesti välitä ja itselle ei mene järkeen että mikä siinä on niin ihmeellistä. Jotenkin ymmärrän paremmin sen argumentin että ei ota pakettia koska vaatteet ovat rumia kuin tuon. Mitenkään siis ketään syyttämättä, ihan mielenkiinnosta kyselen.
 
Piti jo aijempaan kommenttiin laittaa,että jos pakkauksen ottaa eikä kaikki sielä miellytä niin ainahan ne voi myydä. Meitin nettikirppiksellä usein näkee myynnissä juurikin äp laatikon kestovaippoja,makuupusseja ja niitä vaatteita.Menee yleensä vielä tosi nopsaan kaupaksi. :)

Mulla on edellisestä äp laatikosta ne talvihaalari lähes käyttämättömänä,kun ei tuolle meitin hikoilija poitsulle voinut sellaista pukea päälle.Taisi kerran tai kaksi olla päällä. Olen nyt vielä sen säästänyt,että josko tämä tokavekara sitten saisi vaihtohaalarin siitä. :)
 
noist vaatteide kunnosta, meil oli kyllä kaikki vaatteet viime pakkaukses tosi hyväs kunnos, harmi et jollai sattunu huonokuntosii kohdalle
 
Kyllähän ne voi myydä, mutta ei täälläpäin ainakaan kukaan niistä maksa melkein mitään. Kestovaippoja yritin myydä 2kpl yht. 5€ hintaan ja oli käyttämättömiä. Ei niitä kukaan huolinut kuin ilmaiseksi. Myöskään toppapukuja kukaan ei huoli esim. 5€ hintaan, vaikka käyttämätön. Tietty jos on vain pari vaatetta, jotka ei miellytä.
 
Samaa olen havainnoinut kuin pisku äp:n vaatteiden jälleenmyyntiarvosta, ei niistä juuri mitään saa vaikka käyttämättömiä olisivatkin. Epäilemättä se, että ovat kaikkien saatavissa ilmaiseksi, romauttaa hinnan, vaikka oikeasti kyseessä olisikin rahanarvoinen vaate tai kestovaippa.
 
No joo, ehkä vähän liian kärkäs oon siitä ettei muilla saa olla samaa, toki lastenvaate tarjonta suomessa melko suppee ja edulliset peruskaupat kovassa käytössä kaikilla, se että muilla on samaa ei niin paljon haittaa vaatteissa jotka miellyttävät omaa silmää, ainakaan mulla. Ite en tykkää vaan pukee pikkusta sellaseen harmaaseen kauhtanaan, olkootkin hyvä muuten, ja on se musta vähän ruman mallinenkin.. Mulla suurin ongelma pakkauksen toppapuvussa on ulkonäkö, taisin antaa ymmärtää ettei kelpaa mikään sama kun muilla;)

Ja muut vaatteet oli pakkauksessa ihan ok näköisiä, pikkusen kanssa kumminkin tulee pyykkiä, että tosiaankin kaikki trikoobodyt sun muut on varmaan käytössä, jos ei kaikki aina niin nättejä olisikaan, meillä ainakin tulevat mummot sun muut ostelleet jotain kirpparilta, ei oo kyllä niistäkään kaikki sellasia joita ite oisin ostanut mutta kyllähän kaikelle varmaan käyttöä on, ainakin varavaatteena ja jos ei oo, niin voi yrittää myydä tai antaa vaan johonkin keräykseen sun muuhun.
 
Me kyllä aiotaan äitiyspakkaus ottaa. Ensimmäistä kun odotan, niin pidän tavaroita ihan tarpeellisina ja vaatteet on ihan ok. Ei nyt välttämättä juuri sellaisia mitä itse ostaisin, mutta en ole kovin nirso näissä asioissa. Kunhan olisivat kunnon vaatteita ja pysyisivät kasassa. Ja onhan nuista osa ihan perusvaatteita jotka sopii monen kanssa yhteen. Lisäksihän sitä voi itse kuitenkin ostella vaikka kuinka paljon erillaisia vaatteita. Ja varmaan tulee ostettuakin aivan liikaa, kun ne on niin suloisia.

Sain juuri eilen äitiltäni hänen itse tekemät pikku tossut vauvalle ... aivan yli suloiset 
 
Siis eikä! Ai ei mene kaupaksi. Voi juku.Kun välillä tuntuu,että tuola nettikirppiksellä melkein 'kisataan',kuka saa ostaa juurikin esim. ne kestovaipat. :) Aika jännä..Näin se on erilaista eripaikoissa. 
Mua silloin harmitti,että niitä harsoja oli niin vähän tuossa laatikossa,kun meitin poika oli tosi kova puklailemaan ja niitä harsoja meni useempi kappale päivässä pesuun. Löysin sitten onneksi kirppikseltä edullisesti monta kappaletta. :)
 
Mä sana onneks äitini kautta noita harsoja vaikka kuinka paljon ihan pilkkahintaan mut mekin ollaan mietitty noita kestovaippoja kun tuommoiseet "kertakäyttövaipat" on tosi kalliita työttömälle et josko niissä säästäisi rahaa...
 
Itse myös miettinyt noita kestovaippoja kun toivottavasti tää ei viimeiseksi lapseksi jää niin jos näitä muutama lisää siunaantuu niin tulee jo valtava säästö.
 
Aion ottaa pakkauksen ehdottomasti. Mielestäni siinä on ihan perusvaatteita, joita varmasti tulee käytettyä ja samoin muuta tarpeellista. En ole mikään nirso (kuten monet muut äidit joiden kanssa olen jutellut), ja minulle on oikeastaan se ja sama minkävärisiä vaatteet ovat. Aina niitä tulee kuitenkin lisääkin ostettua.

En ymmärrä sitä, että  joku ei ota pakkausta sillä perusteella, että vaatteet on "huonokuntoisia". Kuitenkin ne on mahdollista palauttaa ja saada tilalle ehjät, jos jotain on hajalla, ja jos koko pakkaus on ihan rämä, niin kyllähän sen voi vaihtaa ja ottaa tilalle sitten sen rahan, jos kertakaikkiaan muka susisurkeassa kunnossa. (Mihin en kyllä usko.) Ja sitä paitsi ihan merkkivaatteet, joita kaupassa myydään voivat olla tasan yhtä huonokuntoisia, napit hajoilla ja saumat ratketa heti ensimmäisen käytän jälkeen.
 
tuo on kyl totta tuo anna-helenan juttu.
Pätee ihan arkivaateissakin.
Käytän itse paljon collareita ja hinta niis on yleensä15€ ylöspäin.
Ostanut muutamana otteeseen Boy-Cot-merkiset collarit n.20€ ja ne on kestänyt sen 2-3kk. Kerran sit totesin et ostan kunnon housut ja merkiset oikee, et josko kestäisi paremmin. ostin sit Umpron collarit 40€ ja ne kesti viel vähemmän aikaa kuin boycotit! Joten totesin, että ostellaan sit 2-3kk välein halvat joiden käyttöiän tiedän kuin pirun kalliit joista ei oo taetta.
 
Mun mielestä noi vaatteet on olleet ihan kestäviä ainakin tuon esikoisen kohdalla. Jos ajattelee,että noi äp pakkauksen vaatteet menee vain noin vuoden ikäselle (suurin osa ei sitäkään),niin eihän ne perjaatteessa kulu muuten,kun sen mitä pesukone niille tekee. :) 
Uskallan väittää,että tuolla 140€ ei saisi läheskään tuota vaatemäärää ainakaan kaupasta uutena ostettuna.
Niin ja ymmärrän kyllä niitä,että lapsia jo enemmänkin ennestään ja kaikkea on niin ottaa rahan. :) 
Mä otan laatikon myös sen takia,että saan sitten samallalailla kerätä muistoja talteen (kortteja,lahjoja ym),jotka voi sitten antaa lapselle,kun on vanhempi. (Mä olen tainnut tämän mainita aika monta kertaa...) :D
Mä kävin tuossa taannoin me&i lastenvaatekutsuilla ja huhheijaa mitä hintoja niissäkin vaatteissa on! Kyllähän niitä kehutaan,että laadukkaita ja kestäviä..Mä sorruin ostamaan 2bodya ja 2 housut ja hintaa niille tuli kivasti päälle 100€!! Onneksi mummu halusi avustaa ja osti vähän niinkuin pojalle synttärilahjaksi.. :)
Mä nyt hyppäsin ihan aiheesta,mutta kuitenkin. :)
 
Kyllä meillä oli kansssa ihan hyväkuntosia ne äippäpakkauksen vaatteet :) kestivät paremmin kun esimerkiks h&m:n jotkut bodyt hajosvat ekalla kerralla kun avasi nepparit.. :D mut ei tän tokan kohdalla varmaan oteta pakkausta kun on noita pieniä esikoiselta vaikka kuin paljon :) Mä oon tarkka että vaatteet sopii yhteen ja on hyvännäkösiä ja silti tykkäsin äippälootan vaatteista :) ainoot mistä en niin toppapuku ja se vanupuku oli mitkä jäi käyttämättä kokonaan.
 
Minä niin jo haluaisin saada sen oman ÄP:n! :D Malttamaton!!!
Minun pikkusisarukselle on myös tulossa kohta vauva, ja ne sai viikko sitten ÄP:n, tekis mieli mennä käymään kylässä :D
 
Mielestäni äitiyspakkaus on niin hieno asia mitä Suomessa Kelalta on mahdollisuus saada. En tiedä onko missään maassa vastaavaa huoltoa lapsiperheistä kuin Suomessa? Ja äitiyspakkaustahan tilataan maksusta jopa ulkomaillekin.
Itse ainakin otan äitiyspakkauksen ilomielin vastaan ja kävin kurkkaamassa netistä kuvia vaatteista, niin ihmettelen sitä kun joku "nirsoilee" niiden väristä tms. Vaatteet on helppo värjätä itse ja haalariinkin saa itse tuunattua kyllä jotain kivaa, jos vain on innostusta.

Varsinkin kun odotetaan esikoista ja kotoa ei löydy mitään. Reissuhommissa kaikenhuipuks aina äitiysloman alkuun asti yli 1000km päässä kotoa, niin vaatteitten/tarvikkeiden hankinta jää todella lähelle synnytystä. Sen vuoksi äitiyspakkaus on ihana siitä, että sillä pärjätään ekat parit päivät että saa sitten mies juosta kaupoista isovanhempien kanssa lisäksi. :)

Ja ihana muisto tosiaan on äitiyspakkaus sitten omalle lapselle. Oma äiti säästänyt äitiyspakkauksen laatikon ja vaatteet/tarvikkeet jotta sitten saan itselleni sen kun saan lapsia.

Miettikääpä että ulkomaille lähtee Suomesta niin että suomalaiset maksavat siitä, jopa 4,5miljoonan euron edestä Kelan etuuksia lapsiperheille. Ja eikä mene aina edes suomalaisille. Joten ollaan onnellisia siitä on vielä tarjolla. Jonain päivänä nekin varmasti loppuvat.
 
Takaisin
Top