Valitusketju

Mulla ei juurikaan ahdista hengitys, vatsa on jo niin alhaalla. Mutta hengittäminen on raskasta. Nenän kautta ei tod.saa enää tarpeeksi happee kerralla vaan kokoajan pitää läähättää suu auki :rolleyes:
 
Jännä kyllä, kun seisaaltaan touhuaa, niin maha on oikeesti tosi alhaalla, eikä ahdista. Mut kun istuu tai menee pitkäkseen, tuntuu, et henki ei kulje mihinkään suuntaan. Astmatestit jäi kesken kun lapsi ilmoitti tulostaan, mutta voisin kuvitella, että jonkinlaista taipumusta astmaan varmaan mulla on. Nenä on tosiaan tukossa koko ajan, mullakin on kortisonisuihke siihen koko ajan käytössä, vaan ei silti tarpeeksi ole apuja. On muuten tosi vaikee saada unta, kun on tottunut nenän kautta hengittään. Tuntuu, et haukkoo kuin kala kuivalla maalla ja muutaman kerran on heränny omaan kuorsaukseen.. On niin hehkee olo, et oksat pois. Ei oo vanhaks tulemista, vali vali.
 
Joo ja mulla ainaski suun kautta hengittäminen aiheuttaa suun kuivumista niin paljon et herätessä tuntuu niinku joku ois käyny kippaa lapiollisen hiekkaa suuhun..!
 
Siis A-P-U-A näitä liitoskipuja...! Herrantähden mä tajunnutkaan et tällaistakin voi olla. Liikkeellelähtö ja kävelykin ihan tuskallista. Tässäkö se helppo raskaus nyt loppusuoralla kostautuu o_O
 
:confused:täällä vihloo koko lantion seutu ja pakarat . Eilen neuvolassa todettiin että vauva jo laskeutunut ja kiinnittynyt. Ilmankos tuntuu että happea saa kerrankin kunnolla. Eli jotain hyvääkin näiden kipujen rinnalle :wink

jälleen oli verenpaineet koholla. N. 130/93 ja taas kontrolli kutsuu loppuviikosta. Kävin pari viikkoa sittenkin jo kontrolleissa mutta silloin oli ok. Tuntuu vaan että heti paineet katossa kun huonommin nukkuu. Hyvä että paineiden nousuun reagoidaan herkästi, väkisin vaan hiipii pelot mieleet esim. Alkavasta raskausmyrkytyksestä..
 
Juuri katselin esikoisen aikaista neuvolakorttia ja silloin ovat paineet olleet hurjia loppuajasta, yli sadan alapaineet rv 38+2. Onneksi mitään muita oireita ei tullut silloin. Nytkin paineet ovat alkaneet nousta, mutta kuulemma se on normaalia loppuraskaudessa. Huonot yöunet vaikuttavat minulla selvästi ja paineet ovat huipussaan kun lääkäri mittaa. Siksi luotankin enemmän kotimittarin arvoihin..
 
Mun arvot on lähes koko ajan olleet Kotimaman arvojen luokkaa - heittoa on ollu suuntaan ja toiseen. Mutta kun on siis tasaista, niin mulle normaalia.

Nyt on sitten eilisen lekurin jälkeen koko ajan sellainen tunne, et laps syntyy NYT. Tai ennemminkin että käynnistyy ihan just. Alapää siis aristaa. Tee mieli juuri liikkua, vaikka kaavailuissa oli vaikka mitäpientä puuhaa. Vaikka tietää että lekurin kopelointi varmaan vaan syynä niin siitä huolimatta mielikuvitus tekee tepposiaan ja on paljon herkempi kaikille tuntemuksille. Pitäs varmaan ryhdistäytyä hommiin, ja jos sit vaavi syntyykin, niin mieluummin tällä kuin ens vkolla.
 
helpottaapa kuulla että muillakin paineet nousseet :) kuitenkaan mitään merkkejä raskausmyrkytyksestä ei ole. Pitäis vaan relata nyt :wink
 
Mulla myös paineet nousseet. Lisäksi olen alkanut ahdistua niiden mittailusta, että nousevat jo pelkästä mittarin ajattelemisesta. Muita oireita ei kuitenkaan ole ollut käsien turvotusta lukuunottamatta, vaikka toksemiaseulakin on tehty jo kolme kertaa ja istukan virtauksetkin tarkastettiin ultralla viime viikolla.
 
Mulla viimeksi mitattiin viikolla 30 ja seuraava mittaus viikolla 36. Ainakin tähän asti olleet hyvät.. Mut ei ainakaan merkittävämpää turvotusta. Saisi se neuvola vaan olla myöhemmin kun nukkuminen on ollut vähän huonoa.

Muoks. Siis yrittivät tarjota neuvolaa klo 8 mutta oliskos se klo 9. Klo 10 olis parempi, niin saisi aamulla nukkua.
 
Mulla myös paineet nousseet. Lisäksi olen alkanut ahdistua niiden mittailusta, että nousevat jo pelkästä mittarin ajattelemisesta.

Aivan kuin minun kirjoittamana :D tuntuu että neuvolassa en mittausta jännittäisi ollenkaan, mutta kuitenkin se on jotenkin alitsjuisesti mielessä. Huoh, touvottavasti tämäkin nyt taas vaan ohimenevää.
 
Mulla ei oo edelleenkään noussu paineet eka mittauksista, joten ei todellakaan huolta sen suhteen.
 
Mulla neuvolan paineet oli viimeksi matalammat kuin aiemmin, enkä kyllä usko niiden nousevan enää ainakaan jännityksestä. Jos nousevat, joudun tai pääsen tarkempiin tutkimuksiin joiden tarkoitus on turvata minut ja vauva.
 
Vielä eilispäivänäkin vaivannut arkuus on onneksi poissa - illalla tosin tuli vielä tauon jälkeen vähän rusehtavaa limaa, joka säikäytti, mutta oli varmaan vaan viimeisiä kopeloinnin aiheuttamia jälkiä. Tänään ollut jo samanlainen olo kuin maanantaina, eli ehkä tää muksu hyvällä tuurilla sitenkin vielä odotuttaa itseään.

Nyt kun sitten saisi itsestään irti, että siivoisi paikat joulukuntoon.
 
Voihan häntäluu!
Pitäis saada ompelut valmiiks, mut ei pysty istumaan kovin pitkää ompelukoneen äärellä. :angry1 Todella ärsyttävää!
Tyynykään ei tunnu auttavan, eikä sohvallakaan oikein voi ommella... No, pikkuhiljaa...
 
Sumppu, olisko sulla uimarengasta jonka päällä istua? Tosin en tiedä auttaako se tässä kohdin, mutta jos sellainen on niin voisi kokeilla.
 
Oon ollu nyt kolme päivää niin äkänen kun olla ja voi.. en jaksa sekunttiakaan ton 3vn mutinoita ja varsinkin kun hyppii nenille ihan koko ajan.. en tiiä mitä pitäs tehä :angry1 mies kyllä komentaa tota esikoista(ei ole lapsen isä) kovalla äänellä jos näyttää siltä että hyppii kovastikkin mun naamalle.. mut itkuhan tolla neidille aina tulee.. tekis mieli mennä lohduttaa mutta kun ei pitäs antaa periks.. tosi vaikeeta..
Nytki komennettiin hetkeks lepäämään kun meno rupes oleen sellasta että oksat pois.. mut ei ku neiti inttää ja väittää vastaan.. nyt sit itkua tuhrustaa omassa huoneessa ku ei halua tehä mitä käsketään/pyydetään.. olen loppu.. pelottaa et tää pahenee ku kakkonen syntyy :angry1 ideoita kellään?
 
Kiitos ideasta KoBe. Täytyy yrittää keksiä jostain joku rengas. :)

Jojoba, mulla on vähä sama ongelma ollu pari päivää, tosin ei lapsen kanssa, vaan kissan!
 
Jojoba, meillä kans toi 2v uhmistuhmis. Todella temperamenttinen tulisielu ♥ muutoin hyvin kyllä jaksan vielä mutta nyt kun on ollu taas kipeämpi päivä ja takana valvottu yö niin on kyllä taas ollut jaksaminen taas hankalempaa. Pitäs vaan laskea omaa rimaa ja aatella että hetki tätä vain kestää eikä oo haittaa vaikka ottas kunnolla lunkisti muutaman päivää..mulle on vaan hankalaa kun haluisin että asiat menis tietyllä tapaa ja sit kun on pakko livetä siitä kun ei pysty yksinkertaisesti enää samaan kun ennen. Ei samalla tavalla olemaan ulkona, vääntämään syömisestä ja nukkumisesta..huoh. Meillä likka on sitä sorttia että kun tylsistyy niin vauhti kiihtyy ja silmissä vaan välähtää kun menee pahantekoon :rolleyes: onneksi kuitenkin on myös hyvin tunneälynen lapsonen ja kun näkee että olen kunnolla poikki niin haluaa hoitaa ja helliä äiskää..toisinaan taas sitten se tuhmis ottaa vallan ja kiusataan minkä keretään. Päiviä on erilaisia. Tänään on itsekin tyttö kipeä ja halunnut helliä ja olla hellittävänä, onneksi. Muakin lievästi sanottuna hirvittää kun aikanaan jään esikon ja vauvan kanssa kotiin miehen työpäivien ajaksi..pitää vain toivoa että siinä kuukaudessa minkä isukki on kotona saadaan joku järkevä päivän kulku meille järkättyä..ettei ihan hulabalooks mene :D
 
Jos se ennakoi teidän synnytyksiä? :)
Tai ainakin joku kertoi, että viikkoa ennen synnytystä ei olis jaksanut ihmisiä ympärillään/vetäytyi itseensä/ym.

Ei toi varmaan helppoa ole. Lapsi kokeilee rajojaan ja samalla huomio vähenee, kun joutuu jakamaan sitä kohta uuden tulokkaan kanssa.
Moni muutenkin on kertonut, että kun on pinna kireällä, lapsi huomaa sen ja reagoi siihen ja kierre pahenee. On varmaan hyvä että olet systemaattinen, mutta olisko se paha jos itkuvaiheessa kävisi vähän juttelemassa? Ei antamassa periksi, vaan keskustelemassa siitä miksi nyt komennettiin, jos vaikka voisi sopia vähän sääntöjä tm. Jutelkaa miehen kanssa, missään nimessä mies ei saa tuntea, että hänen arvovaltaansa kyseenalaistetaan.

Jos jaksat, voisitte tehdä jotain kivaa yhdessä tytön kanssa. Jotkut käyvät leikin keinoin läpi vauvan tuloa. Tai jos mies jaksaisi viedä tytön uimaan tai johonkin joulujuttuun? Auttaisiko se, että sais purettua energiaa, vai onko kyse jostain ihan muusta?
 
Takaisin
Top