Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Niin ja meillä on kans ikean antilop(?) syöttötuoli. Tosi kätevä. On myös maalla samantyyppinen, mutta jollyroomista hankittu, siinä on tarjotin. Nyt ostin esikoiselle stokken tuoli juniorituoliksi halvalla käytettynä. Vaikuttaa sekin kätevältå, toki syöttötuoli ominaisuuksista ei ole kokemusta. Niitä saa käytettynä kyl suht huokeella, muuten on suolanen hinta. Toki komppqqn siinä, että käy pitkään.
 
Meillä kans Ikean Antilop vöillä ja tarjottimella. Vaikuttaa oikein hyvältä. Kahdella ekalla puinen perussyöttötuoli ja sen jynssääminen oli tosi hanurista.
 
Emppuli, kuulostaa tosi kurjalta! Ehdottomasti kannattaa pyytää apua, jos siltä tuntuu [emoji173]️
Suosittelen käyttämään vauvan osteopaatilla. Vauvoille voi jäädä synnytyksestä kireyksiä (etenkin, jos synnytys on jollain tavalla poikkeava), jotka pahenevat, kun aikaa menee, eikä tilannetta hoideta. Esimerkiksi imukupilla tulleilla voi ilmetä myöhemmin itkuisuuden ja imuoteongelmien lisäksi korvatulehduksia, astmaa jne.
 
Me ostettiin esikoiselle Svan-syöttötuoli irtopöydällä. Käytettynä toki. On tukeva ja muuntuu taaperotuoliksi eli on käytössä pitkään. Lisäksi on järkevä muotoilu eli jalat ei vie tuhottomasti lattiatilaa. Nyt vauva saa sen käyttöön, esikko on jo tovin istunut normituoleilla.
 
Meillä ravintolassa käymiset on vain ja ainoastaan lomareissujen juttuja! Ei yhtään motivoi mennä minneen syömään muksujen kanssa kun se on sanoisinko 90% todennäköisyydellä perseilukeikka ainakin 2/6 kanssa... ihme show’n pistävät pystyyn jos pitää ruokaa odottaa pidempään kun 15 min o.O
Todellakin emppuli soittelet apuja kotiin! Voimia sinne kitkulin kanssa:Heartred
 
Emppuli, ehdottomasti vain soittoa kotityöhön! Jokaisella on oikeus edes hetken lepoon! Oletko muuten kokeillut ottaa vauvaa liinaan/reppuun? Meillä kantaminen on auttanut joa vauva haluaisi olla sylissä ja kotityöt odottaa.
 
Liinaa en selän takia pysty käyttään, mutta kantoreppu löytyy (manduca) . En oo vielä kokeillutkaan, esikoinen ei siinä viihtynyt. Sekin kyl on selälle suht huono. Tietty jos kantaisi lonkalla.

Oon siis nipin napin 160 pitkä ja kauhee notkoselkä niin tuntuu, että nuo kantohommat on pidemmille ihmisille. Siis sen repunkin kanssa pysty oikee mitään tekeen, kun kädet ei yltä sieltä takaa edes esim tiskaan. Lisäks tuon kanssa ei saa/pysty kyykistellä niin esim imurointi on pois suljettu. Tietty helpottais, jos vauva edes nukkuis siinä kun kävelis. Esikoista mies on kantanut muutamat kerrat selässä nyt isompana, siihen on ollut passeli reppu. Selässä ei kyl noin pientä voi kantaa vielä ja siihen kyytiin saamiseen tarvii kaks ihmistä :grin
 
Pitkästä aikaa täälläkin. Mites muiden hormonitoiminta? Jotenkin olo että ensimmäiset menkat alkaisi pian. Ihan hassu olo kun oireita on.
 
Ystävänpäivän kunniaksi olin tunnistavinani ovulaation. Jää nähtäväksi. Olisi kyllä vähän turhan aikaisin, esikoisesta menkat pysyi poissa lähemmäs 12kk...
 
Mulla pysy esikoisesta menkat pois 9kk ja tän jälkeen ekat oli jo tammikuussa (vai joulukuussa?) ! Kierukka mulle laitettiin tammikuussa myös ja nyt menkat t onkin olleet enempi tai vähempi siitä asti Jos ne täs jossain välin vaikka loppuis. Tietty voi olla ettei lopu ollenkaan. Alkaa veetuttaa ihan todenteolla kun kierukan piti niukentaa menkkoja, sanottiin että voivat jäädä pois kokonaan. Kun kysyin jatkuvista menkoista niin sano et ovat tooosi harvinaisia. No, mun tuurilla.
 
Mulla pysy esikoisesta menkat pois 9kk ja tän jälkeen ekat oli jo tammikuussa (vai joulukuussa?) ! Kierukka mulle laitettiin tammikuussa myös ja nyt menkat t onkin olleet enempi tai vähempi siitä asti Jos ne täs jossain välin vaikka loppuis. Tietty voi olla ettei lopu ollenkaan. Alkaa veetuttaa ihan todenteolla kun kierukan piti niukentaa menkkoja, sanottiin että voivat jäädä pois kokonaan. Kun kysyin jatkuvista menkoista niin sano et ovat tooosi harvinaisia. No, mun tuurilla.
Mä vuosin kierukan kanssa 9 kk. Sit meni hermot ja kävin poistattaa koko katiskan.
 
Ja teillä oli hormonikierukka?? Ei toikaan kivaa oo vuodella jatkuvasti. Eiks siinä oo riski anemillekin? Jälkitarkastukses oli kierukoista puhe, mutta viime kerral unohtui varata aika. Jos sitte seuraavalla neuvolakäynnillä. Mahtaako oma kärsivällisyys sitten riittää jos vuotelis koko ajan...
 
Mulla oli Mirena-hormonikierukka ekan ja tokan lapsen välissä ja siitä ne vuodot sen 9 kk. Kai se on aika harvinaista, mutta sen takia en enää viitti kokeilla. Monellahan loppuu vuoto kokonaan nopeasti.
 
Mulla on ollut jo kahdet menkat ja kierto ollut heti säännöllinen. Menkkakivut muuttuneet ihan täysin synnytyksen jälkeen, lieventyneet siis huomattavasti! :D
 
Selkeesti nyt jotai koittaa, kun koko ajan on semmonen pieni nipistys mahassa. Eli siis odotan koko ajan alkavaksi. Näihin aikoihin esikoisestakin kierto alkoi. Vähän ahdistaa kun nämä muistuttaa raskausoireita. Sain kuin sainkin sen kierukka-ajan sovittua. En ole vielä ihan varma päädynkö kyleenaan vai mirenaan. Ennen ei siis vuodon määrässä tai kivuissa ihmeellistä, että ehkä kyleena?
 
Mulle laitettiin Mirena kun lääkäri suositteli. Minipillerit mulle ei sovi (oon 3 merkkiä kokeillut
Aikanaan) ja e-pillereitä en saa eli vaihtoehdoks jäi steri tai kierukka. Itse en ole ollut lainkaan tyytyväinen, mutta jos sen 6kk ny odottaa mitä lääkäri suositteli.

Mulla siis alko viikko laiton jälkeen vuoto ja maha kivut selkäsärky ja tajunnan räjäyttävät päänsäryt. Nyt ei oo onneks enää päätä särkenyt niin usein. Lisäks maha on ihan pallo ja painoa tullut jo nyt lisää, vaikka oon käynyt nyt 2kk salilla 2 krt viikko, kävellyt joka päivä paljon ja jooga kerta viikkoon. Oon myös namien mutustamisen lopettanut, et jos oisin normi tahtiin jatkanut syömisiä ja liikkunisia niin en tiä oisko jo tullu yli 10kg kuukauteen. Mutta juu, eihän se varmastikaan kierukasta johdu niinkun ei nuo muutkaan oireet :mad:
 
Mulla alkoi esikoisesta 7-8kk kohdalla. Saa nähä onko nytkin sama aikataulu. Mä pyysin reseptin kyleenaan. Nyt vaan jännittää, kun yhdellä tutulla kierukan laiton jälkeen tuli pälvikalju. Poistatti kierukan, niin tukka alkoi kasvaa kaljuun kohtaan. Mut ei toi jatkuva vuotiaan kiva oo :sad001
 
Mulla ollu kans mirena enkä kyllä suosittele kelleen! Jatkuvaa vuotoa, mahan turvotusta ja mielialojen vaihtelua... ei kiitos! Olen vallan tyytyväinen tähän steriin :D
Hormonit on kyllä tasaantunut, 3 menkat on tässä jo ollut ja muutenkin tasasta mielialojen kanssa:wink
 
Mulla ollut kans mirena ja laiton jälkeen vain viikko vuotoa ja sen jälkeen ei ollut mitään enään... Todella yksilöllistä ja jos eka kerta huono niin ei välttämättä seuraavat
 
Mie tässä jo vähän etukäteen pohdiskelin, jotta mikähä ois hyvä turvaistuin, kunhan jää tuo kaukalo pieneksi. Onko kokemuksia ja vinkkejä mikä ois kannattava ostaa?
 
Takaisin
Top