Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Meillä on esikoisella Britaxin Dualfix. Kakkonen ottaa sen kesällä käyttöön, kun ostetaan kesällä isommalle turvavyöistuin. Tuota Dualfixiä voisi periaatteessa käyttää jo ihan vastasyntyneelle, kun siinä on niin paljon "supistajia". Ihan huippu istuin! Lämmin suositus siis sille :)
 
Joo o, kun miettii, että aika reippaan kokone on tuo poitsu niin sitä dualfixiä ehkä enää viittis ostaa tähän välliin ku sit taas kohta pitäs ostaa uus. Mietin tuota dualfixiä sillon ku turvakaukaloita sumplin, mut päädyin ihan normaaliin turvakaukaloon, mutta jälkikäteen aateltuna ois kannattanu tuo dualfix ehottomasti kun ois menny pidempään. :D turvakaukalona meillä on tuo britax babysafe i-size mikälie.
 
Sehän riippuu paljon omista tarpeista ja kriteereistä. Meillä istuimen piti kulkea selkä menosuuntaan ja olla kiinnitettävissä sekä isofixillä että turvavöillä. Ei jäänyt paljon valinnan varaa: meillä esikoisella on ollut kaukalon jälkeen Klippanin Triofix recline. Ihan ok peli, menee pitkään. Nyt vaata ostettiin esikoiselle uusi istuin mutta matkustaa vanhassa edelleen silloin tällöin kakkosautossa.
 
Meillä matkustaa tämän vuoden elokuussa 4 vuotta täyttävä esikoinen vielä tuolla Dualfixillä. Mittaa hällä on nyt noin metri ja paino reilu 15 kiloa. Mekin ensin pelättiin että jääkö jotenkin ajoissa pieneksi, kun kasvoi todella reippaasti vauvavuotenaan, mutta kyllä se kasvu tasottui. Se istuin on siis tarkoitettu 18 kiloon asti, eli juurikin max 4 vuoteen :)

Edit. Slillukka, ajattelin tosiaan automaattisesti, että ostatte vauvalle turvaistuinta :D
 
Kaikki kehuu britax max way plussaa ja Axkid minikidiä. Muita ei juuri mainita.

Meillä esikoinen, nyt 3v6kk menee vielä Recaro zero1:ssa, mutta varmaan toi max way hommataan, vaikka uudessa autossa onkin vanhaan autoon verrattuna aivan surkea tila :sad001 Haluttiin esikoiselle 360 penkki. Syyskuinen menee recaroon, kun siirtyy pois kaukalosta. Nyt esikoinen on 102,5cm ja 14kg.
 
Istuinta hankittaessa kannattaa mennä ihan liikkeeseen ja sovittaa autoon. Meillä ei ainakaan kaikki mahtuneet niillä kriteereillä kuin haettiin [emoji4] se sitte supistikin valikoimaa aika tavalla.

Meillä on kans turvaistuin hakusessa ja eikä kiinnostais yhtään sitä istuinviidakkoa selvitellä.
 
Vissiin toi max way olis vähiten tilaa vievä selkä menosuuntaan. Pitää itekin sitä kesällä käydä testaan autoon. Mies oli sitä mieltä, et naama menosuuntaan vaan, mut en haluis.
 
Minis15, teillä on tosi pitkä tyttö!
Me tosiaan vielä kuljetetaan esikoista selkä menosuuntaan, vaikka tuolin saisi napin painalluksella käännettyä myös kasvot menosuuntaan päin. Me ollaan vaan haluttu kuljettaa esikoista vielä selkä menosuuntaan. Kesällä kuitenkin aiotaan siirtää esikoinen turvavyöistuimeen, kun hän täyttää 4. Ollaan just kurkittu noita turvavyöistuimia, mutta ei olla kyllä tultu hullua hurskaammiksi. Tää on aina ihan mieletön suo, kun alkaa katsella uusia istuimia.
 
Joo, yllättävän hyvin on kasvanut siitä 46cm syntymämitasta ja huonosta ruokahalusta huolimatta :D Meillä on 2v. sit kaverilta ostettu Cybex Pallas istuin miehen autoon kilometrin päiväkodista hakumatkaa varten. Otetaan se sit turvavyöistuimeksi, kun tyttö sen 110cm. Sitä ennen pitäs vielä kehitellä joku penkki esim. toi max way.
 
de27ff68568635c7b7453f2858f056d8


Tätä oli kehuttu.
 
Kannattaa liittyä facebookissa turvaistuin ryhmään, siellä pyörii listat parhaimmista plus testatuista istuimista, tietoa mitkä istuimet on isofixillä ja mitkä vöillä ja mitkä on mihinkin painorajaan asti yms.
 
Meillä on britaxin multitech, sen voi laittaa selkä -tai kasvot menosuuntaan, mutta sitä ei voi kallistaa ja on tosi ärsyttävä laittaa vyöt kiinni. En suosittele.
 
BeSafe izikid combi (tai miten se nyt kirjoitettiin) tämä vie ihan hirveästi tilaa autossa. Esikoinen nyt 86cm ja 12kg niin oli ainakin minulle hankala saada tuohon istuimeen, koska istuin on tosi korkea. Esikoinen kyllä viihtyi tässä hyvin, kun istuinkulmaa pystyi säätämään ja näki hyvin ulos.

Esikoiselle ostin Minikidin ja siihen olen tosi tyytyväinen parin viikon käyttökokemuksella. Vie tosi vähän tilaa ja lapsi on helppo laittaa istuimeen. Neiti on myös viihtynyt.

Autona Toyota Auris ja tuo Minikid menee tosi hyvin kuskin taakse, niin jää vielä säätövaraa kuskin penkkiin.
 
Kannattaa liittyä facebookissa turvaistuin ryhmään, siellä pyörii listat parhaimmista plus testatuista istuimista, tietoa mitkä istuimet on isofixillä ja mitkä vöillä ja mitkä on mihinkin painorajaan asti yms.

Komppaan tätä, ihan Super ryhmä!
 
Kyllä naisen mieli on kuin tuuliviiri. Niin siinä kävi että tutut alkuraskauden oireet olivat hormonitasapainon myrskyisää alkusoittoa kuukautisille. Kuukauden näitä odottelin ja vihdoin alkoi. Muutama raskaustesti tehty, ja aina tavallaa petty ettei siihen mitään tullut. Helpottunut kun menkat vihdoin alkoi.. en olekaan raivotar tai herkistelijä syyttä suotta. Mutta ei oo ollut ikävä näitä ailahtelevia mielialoja. Ja ei se kolmas vauva olis tuntunukaa enää nii hassult ajatukselt 8)
 
Kyllä naisen mieli on kuin tuuliviiri. Niin siinä kävi että tutut alkuraskauden oireet olivat hormonitasapainon myrskyisää alkusoittoa kuukautisille. Kuukauden näitä odottelin ja vihdoin alkoi. Muutama raskaustesti tehty, ja aina tavallaa petty ettei siihen mitään tullut. Helpottunut kun menkat vihdoin alkoi.. en olekaan raivotar tai herkistelijä syyttä suotta. Mutta ei oo ollut ikävä näitä ailahtelevia mielialoja. Ja ei se kolmas vauva olis tuntunukaa enää nii hassult ajatukselt 8)
Mäkin jo epäilin raskautta. Oli ihan sellaisia oireita. Ja eilen alkoi ekat menkat. Ärsyttävää. Tästä se taas lähtee :shifty:
 
Mulla on ollut menkat (no okei, tiputtelua ja välil isompaa vuotoa) nyt 2 kk,. Siis siitä asti kun kierukka laitettiin. Ja mieliala sen mukainen. Sais loppua jo.
 
Mä aloin epäilemään taas vahvasti että mulla on synnytyksen jälkeinen masennus (voisiko oireilla vieläkin). Hirveitä itku kohtauksia melkein päivittäin, tuntuu kaikki asiat ihan ylitsepääsemättömän vaikeilta (kiva kun pitäisi opiskella), tiuskin ja räyhään koko ajan ja väsymys on ihan armoton.

No joo, toki tässä hieman on meiläläistä koeteltu kun on ollut jo kuukauden kipeänä, mutta silti tämä ei tunnu normaalilta. Tänään olen vetänyt sellaista itkupotkuraivaria koko päivän kun piti läksyjä tehdä, enkä ymmärtänyt tehtäviä ollenkaan.
 
Mä aloin epäilemään taas vahvasti että mulla on synnytyksen jälkeinen masennus (voisiko oireilla vieläkin). Hirveitä itku kohtauksia melkein päivittäin, tuntuu kaikki asiat ihan ylitsepääsemättömän vaikeilta (kiva kun pitäisi opiskella), tiuskin ja räyhään koko ajan ja väsymys on ihan armoton.

No joo, toki tässä hieman on meiläläistä koeteltu kun on ollut jo kuukauden kipeänä, mutta silti tämä ei tunnu normaalilta. Tänään olen vetänyt sellaista itkupotkuraivaria koko päivän kun piti läksyjä tehdä, enkä ymmärtänyt tehtäviä ollenkaan.

Voimia Jaama! Mietin että voisiko olla sullakin hormonitoiminnan köynnistymistä? Menneen kuukauden aikana tuli itse ainakin itkettyä, räyhättyä jne. Tai sitte esim. vitamiinipuute? Neuvolasta varmasti saa asiallista apua, että rohkeasti juttusille.
 
Takaisin
Top