Oireet

Selkä kipeytyy maatessa, mut on niin huono-olo, väsynyt ja heikko olo että ei pysty ku makaa vaan päivät. Nälkä kun iskee aina yhtäkkii niin pitää pureksia porkkanaa ku mikään muu ei oikeen maistu .. sanoin tuskissani ukolle et en jaksa enää sekuntiakaan, sun vuoro hoitaa tätä masukaverii!
Päivät matelee niin hitaasti kun ei kykene tekemään mitään :sad001
 
Selkä kipeytyy maatessa, mut on niin huono-olo, väsynyt ja heikko olo että ei pysty ku makaa vaan päivät. Nälkä kun iskee aina yhtäkkii niin pitää pureksia porkkanaa ku mikään muu ei oikeen maistu .. sanoin tuskissani ukolle et en jaksa enää sekuntiakaan, sun vuoro hoitaa tätä masukaverii!
Päivät matelee niin hitaasti kun ei kykene tekemään mitään :sad001

Tsemppiä! Mulla oli eka raskaus juuri tuommoinen koska pahoinvointi oli niin rajua että en muuta kyennyt kuin makaamaan. Nakersin hapankorppua ja näkkäreitä. Ja päivät mateli ja vannoin että ei enää ikinä tätä ja jää yhteen lapseen meillä:hilarious: muuta lohdutusta mulla ei ole kuin että aika auttaa. Joka päivä oot lähempänä helpotusta. Toivotaan että sulla pian olisi jo parempi olo. Mitkä viikot sulla on menossa?
 
Tsemppiä! Mulla oli eka raskaus juuri tuommoinen koska pahoinvointi oli niin rajua että en muuta kyennyt kuin makaamaan. Nakersin hapankorppua ja näkkäreitä. Ja päivät mateli ja vannoin että ei enää ikinä tätä ja jää yhteen lapseen meillä:hilarious: muuta lohdutusta mulla ei ole kuin että aika auttaa. Joka päivä oot lähempänä helpotusta. Toivotaan että sulla pian olisi jo parempi olo. Mitkä viikot sulla on menossa?

Mulla oli esikoisen aikaan kauheeta pahoinvointia ja vannoin että ei enää koskaan.. meni 3kk raskauden päättymisestä niin tein plussan :D Se olikin helppo raskaus ja unohdin tämän kaiken. Nyt taas voin senkin edestä pahoin ja vannon, että tää on todellakin viimeinen! :)
 
Milloinhan tämä väsymys oikein helpottaa? Voisin nukkua koko ajan, jos siihen vain olisi mahdollisuus. Välillä ihan todella huono omatunto, kun kotityöt jää vähän heikolle tolalle enkä tuon taaperon kanssa jaksa millään olla niin aktiivinen kuin olen tottunut. Nytkin toivoisin, että tulisi jo ilta, niin pääsisi sänkyyn. En tykkää.
 
Tänää ekaa kertaa jonkunlaista pahoinvointia.. Illalla.. Veikkaan et johtuu siitä et oli vähä pidempi ruokailuväli ja sit ku on nii tukalan kuuma!!
 
Nukuttaa koko ajan. Nukkuisin varmaan vuorokauden jos se ois mahdollista. Toki yöllä sitten valvoo pari tuntia aina jossain välissä... ja turvottaa! Kauheeta kun olin niin päättänyt, että laihdutan ennen toista raskautta.... no nyt painan niin paljon, että oisin päässyt mm-kisoihin invapaikoille painoindeksilläni :banghead::wideyed:
 
Mulla ihan ensimmäisenä oireena oli jäätävä haukottelu. Pelkäsin, että leuat menevät sijoiltaan siitä haukottelun määrästä. Tämä on onneksi vähentynyt alkuajoista. Myös aamuyöstä heräily on tuttua, mutta tätä tapahtuu kyllä muulloinkin, eli ei ehkä niin selkeä raskausoire.

Lievää pahoinvointia on jonkin verran, lähinnä silloin, kun syömisestä on kulunut muutama tunti. Syöminen yleensä auttaakin – ja ruokahalua kyllä löytyy... :hungry:

Rinnat on arat ja vatsalla nukkuminen on tämän vuoksi hieman hankalaa. Harmillista, sillä tykkään yleensä nukkua vatsallani... Mutta ehkä on jo tässä vaiheessa hyvä totutella muihin nukkumisasentoihin. :shifty: Siitä taas en pahastu, että rinnat ovat kasvaneet varmaan kuppikoon verran. :grin

Turvotus, väsymys ja satunnainen vatsan juiliminen ovat myös ehtineet jo tässä vaiheessa tulla tutuiksi.

Rv 8+1
 
Yksi oire jäi mainitsematta: hiusten rasvoittuminen! Pakko pestä hiukset joka päivä, muuten näyttävät ihan hirveiltä. Normaalisti pystyn pitämään päivän pari väliä hiustenpesussa, ennen kuin alkavat rasvoittua.

Onko muilla samaa hommaa hiusten kanssa? (En ihan koko ketjua kahlannut läpi, eli saattaa olla, että tästä on jo ollut keskustelua?)
 
Hiusten rasvoittumisen pitäisi vähentyä radikaalisti vähän myöhemmin raskaudessa! Muistelen olleeni oikein hehkeä ihon ja hiusten puolesta joskus raskauksien puolivälin aikaan. :)

Me oltiin eilen juhlissa, ja tänään sai nukkua ihanan pitkään kun lapset oli mummulla hoidossa. Sitten alkuillasta tulikin migreeni, johon ei voi ottaa kuin maailman surkeinta panadolia. Aivan hirveä hedari ja paha olo koko illan, nyt alkaa vähän helpottaa niin että voi pitää silmiä auki.
 
Hiusten rasvoittumisen pitäisi vähentyä radikaalisti vähän myöhemmin raskaudessa! Muistelen olleeni oikein hehkeä ihon ja hiusten puolesta joskus raskauksien puolivälin aikaan. :)

Me oltiin eilen juhlissa, ja tänään sai nukkua ihanan pitkään kun lapset oli mummulla hoidossa. Sitten alkuillasta tulikin migreeni, johon ei voi ottaa kuin maailman surkeinta panadolia. Aivan hirveä hedari ja paha olo koko illan, nyt alkaa vähän helpottaa niin että voi pitää silmiä auki.
Mullakin eilen illalla iski migreeni.. voi piip mie sanon mitä tuskaa. Meninkin jo 19 aikaan sänkyyn, että selviän, ja nyt sitten kukun täällä klo 4.15 :D jee!

Inhottava vaiva kyllä näin raskaana, kun ei se panadol auta mitään.
Mulla vielä iski esikoisen räkätauti päälle.. ai että on hehkeää :D
 
Mullakin on jotain flunssaa tuloillaan kun kurkku ollut kipeä tänään. Ja en kestä kuin nämä oireet heittelee. Nyt on jo pari päivää, ehkä jopa viikon parempi olla ja oon voinut syödä ja pahoinvointi pysynyt kurissa syömällä mutta ei herranjestas mikä olo oli tänään! Heikotti ja pyörrytti ja päätä särki ja energiaa ei olisi riittänyt mihinkään ja sitten vielä pahoinvointi oli taas aika rajua. Toivotaan että tämä nyt oli vain joku ihme päivä tässä välissä ja huomenna parempi:eek:
 
On ollut maha ihan sekaisin, mistä lie johtuu. Nyt ehkä välillä parempi ollut mutta alusta asti ollut enemmän joko ripulia tai löysää.

Mullehan kävi niin että kun kävin ostamassa sitten sitä Pregorionia ummetukseen, en ehtinyt käyttää sitä vielä edes niin seuraavana päivänä maha veti ihan sekaisin, joka todennäköisesti johtui siitä että olin syönyt niin paljon eri ruokia juhlissa :meh: Mä kyllä käytin siihen Precosania, paketissa ainakin sanottiin että ei imeydy vereen joten on turvallinen raskaana :wideyed:
 
9+0 pyörähti tänään. Pahoinvointi pysynyt aisoissa, autossa matkustaminen on ainoa mikä pistää aina etomaan. Eilen meni puoli päivää autossa ja vielä illalla nukkumaan mennessä nieleskelin et mietin et pysyykö ruoka alhaalla.

Naama kukkii kuin teininä konsanaan ja hiukset rasvoittuu nopeammin kuin ehtii pestä.
Suolaista himoitsen ihan järjettömästi, ja turvotus on sen mukainen..

Tissit on edelleen kupin tai kaks isommat, mutta ei enää niin arat. Pystyy nukkua ilman liivejä ja jopa vatsallaan.
Mies ei vieläkään pysty pitämään katsekontaktia mulle puhuessaan. :D
 
Tästä se pahoinvointi ja ällötys nyt sit vissii alko.. Saan syötyä ihan ok mut koko aja on sellane ellotusolo.. Esikosta kärsin pitkään siitä 247 etomisesta.. Ja mä ku aatelin ettei mun tarviis vielä juhannuksena kertoo porukoille.. Mut kaipa se on sitte pakko..
 
Hiusten rasvoittumisen pitäisi vähentyä radikaalisti vähän myöhemmin raskaudessa! Muistelen olleeni oikein hehkeä ihon ja hiusten puolesta joskus raskauksien puolivälin aikaan. :)

Me oltiin eilen juhlissa, ja tänään sai nukkua ihanan pitkään kun lapset oli mummulla hoidossa. Sitten alkuillasta tulikin migreeni, johon ei voi ottaa kuin maailman surkeinta panadolia. Aivan hirveä hedari ja paha olo koko illan, nyt alkaa vähän helpottaa niin että voi pitää silmiä auki.

Oi mahtavaa, jos tämä rasvoittuminen on vain väliaikaista! Tällä hetkellä olo on kaikin puolin vähemmän hehkeä, joten puoliväliä ja raskauden hehkua odotellessa... :bag:

Mutta auts, migreeni ei ole kiva... itsellänikin sitä on aina silloin tällöin, mutta toistaiseksi raskauden aikana olen siltä säästynyt. En kyllä tiedä, miten päin pystyis olemaan jos migreeni iskis, mullakaan ei Panadol auta vaan Buranaa sen olla pitää ja mielellään useampi tabletti. Ja sitä kun ei ilmeisesti saa nyt ottaa.
 
Oi mahtavaa, jos tämä rasvoittuminen on vain väliaikaista! Tällä hetkellä olo on kaikin puolin vähemmän hehkeä, joten puoliväliä ja raskauden hehkua odotellessa... :bag:

Mutta auts, migreeni ei ole kiva... itsellänikin sitä on aina silloin tällöin, mutta toistaiseksi raskauden aikana olen siltä säästynyt. En kyllä tiedä, miten päin pystyis olemaan jos migreeni iskis, mullakaan ei Panadol auta vaan Buranaa sen olla pitää ja mielellään useampi tabletti. Ja sitä kun ei ilmeisesti saa nyt ottaa.

Mä kans täällä väsyneenä, turvonneena ja näpyt naamassa odottelen sitä keskiraskauden hehkua..

Buranasta on vähän kahdenlaista tietoa. Eli että ei saa tai sitten että tässä vaiheessa vielä saa. Mä sain neuvolasta luvan ottaa kun pääkipu ei talttunu millään. Mutta en tiedä mikä on virallinen kanta.

9+1
 
9+0 pyörähti tänään. Pahoinvointi pysynyt aisoissa, autossa matkustaminen on ainoa mikä pistää aina etomaan. Eilen meni puoli päivää autossa ja vielä illalla nukkumaan mennessä nieleskelin et mietin et pysyykö ruoka alhaalla.

Naama kukkii kuin teininä konsanaan ja hiukset rasvoittuu nopeammin kuin ehtii pestä.
Suolaista himoitsen ihan järjettömästi, ja turvotus on sen mukainen..

Tissit on edelleen kupin tai kaks isommat, mutta ei enää niin arat. Pystyy nukkua ilman liivejä ja jopa vatsallaan.
Mies ei vieläkään pysty pitämään katsekontaktia mulle puhuessaan. :D

Naaman kukkiminen on jo vähän helpottanu, mutta oi tuo suola. Mun pitää ripotella sitä jo leivällekin :D Oon aina ollu kova syömään makeeta, mutta nyt ei niin maistu.

Öisin pyörin ihan hirveesti, ei meinaa löytyä sopivaa asentoa. Välillä tulee valvottuakin öisin kun ei uni tuu. Päivisin kyllä tietysti tulis. Helpottikohan nämä yöt vielä jossain vaiheessa vai kannattaakohan suoraan siirtää hyvistä yöunista haaveilu parin vuoden päähän :D

11+5
 
Mullakin kamala suolan himo. Kaikkeen pitäisi lisätä ja oon pari kertaa ihan vain kädelle ripotellut suolaa ja nuollut sitä:oops::grin
 
Mulla oli muutama viikko sitten yhtenä viikkona 3x migreeni... ei kiva. Jos tajuan ottaa panadolin välittömästi ku rupeaa oireilemaan, mulla alkaa silmänpohjasta, se auttaa. Pimeässä lepäily helpottaa myös...
 
Takaisin
Top