Oireet

Vaahteranlehti, allekirjoitan myös tuon nenän tukkoisuuden. Rasittavaa, kun saa aika ajoin hengitellä suun kautta, kun nenä ihan tukossa, mutta mitään ei tuu. Nasolinia hain apteekista, auttaa hyvin, mutta ei suositeltu jatkuvaa käyttöä, niin en ole sitten uskaltanut joka päivä laittaa. Silloin vain, kun ei enää henkeä saa.
 
Mulla oli viime raskaudessa tukkoinen nenä 24/7, nyt ei onneksi ollenkaan. Jännä, miten se vaihtelee. Mulla alkaa ihmisviha helpottaa, tänä vkl elämä on tuntunut hetkittäin ihan kivalta ja muut ihmiset siedettäviltä :D Jäätävä nälkä edelleen ja paha olokin iskee, ellei syö säännöllisesti (ja järkevästi!). Aivan kuin väsymyskin alkaisi helpottaa, tai sitten on vain tottunut siihen..?

9+6
 
Vk 8+6 ja tuntuu keveitä supistuksia. Onko kellään muulla jo tuntunut?
 
On supistellut, jos vaikka turhan rajusti lysähdän sohvalle/sängylle ja kuopusta imettäessä joskus supistaa. Ja ihan alusta asti tuntunut, mutta tietysti aina vaikea erottaa kun kohtu niin pieni.
 
Ajattelinkin että varmaan ihan normaalia kun supistelee jo nyt. En muista aiemmista raskauksista että olisi supistellut. Ehkä en vaan oo huomannut aiemmin.
Just luin että Lipstikka(Liperi) mauste voi aiheuttaa supistuksia ja mä syön sitä joka viikko pari kertaa. Käytän sitä keitoissa ja liemissä. Pitäisköhän lopettaa sen syönti raskauden ajaksi..
 
Nyt pitää lisätä oireisiin höttöaivot! Siis ajatus ei kulje ollenkaan ja en nyt tiedä laitanko väsymyksen vai koko raskauden piikkiin! Siis tänään menin vessaan ja jätin oven apposelleen ja siinä sitten loristelin menemään kun mies tuli kattomaan että mikä ihmeen avoimien ovien päivä on! En yhtään tullut edes mieleen sulkea ovea toimituksen ajaksio_O:facepalm:Onneksi en näin vapautuneesti julkisessa vessassa tai vaikka töissä toiminut:hilarious: ja onhan sitä tällä viikolla myös menty kauppaan ja lompakko unohtunut kotiin ja asian huomaa kun ne tavarat on jo siinä hemmetin hihnalla. Eikä olleet pienet ostokset. Väärään autoonkin pyrin pari päivää sitten. Ei ihme että ovet ei auennu vaikka kuinka yritin. Oli sentään saman värinen kuin meidän auto:hilarious:
 
Täällä on myös menny nenä tukkoon. Aattelin aluks että se on vaan allergiaa mutta ei se tunnu vaihtelevan tutulla tavalla niin kai se on sit raskaudesta johtuvaa. Vertaki on tullu nenästä pariin otteeseen, toivottavasti niitä ei enää tulis. Tääläki on aivot vähä höttööntyny, mulla meni monta päivää että sain ratkaistua helpon sudokun. Mutta pahoinvointi alkaa helpottaa, enää ei tee pahaa kellon ympäri eikä tarvi syödä ihan koko ajan. Hajuyökötys on kyllä edelleen tallella.
 
Täällä on myös menny nenä tukkoon. Aattelin aluks että se on vaan allergiaa mutta ei se tunnu vaihtelevan tutulla tavalla niin kai se on sit raskaudesta johtuvaa. Vertaki on tullu nenästä pariin otteeseen, toivottavasti niitä ei enää tulis. Tääläki on aivot vähä höttööntyny, mulla meni monta päivää että sain ratkaistua helpon sudokun. Mutta pahoinvointi alkaa helpottaa, enää ei tee pahaa kellon ympäri eikä tarvi syödä ihan koko ajan. Hajuyökötys on kyllä edelleen tallella.

Mulla nenän tukkoisuus on ihan järkyttävää kanssa ja selvästi johtuu raskaudesta. Inhottava vaiva, varsinkin juuri öisin kun mikään ei oikein auta. Täälläkin oli tänään hyvä päivä pahoinvoinnin suhteen, ei tullut yökkäyksiä vaikka etoikin kyllä päivän mittaan. Askel kumminkin parempaan suntaan
 
Onko kenelläkään tissikipu kadonnut ja silti kaikki hyvin? Mä huomasin eilen että tissit eivät ole enää niin kipeät kuin aikaisemmin ja tänään aamulla ne eivät ole kipeät enää juuri lainkaan. Vai voiko se vaihdella että joku päivä on kipeät ja toisena taas eivät? Alkaa taas paniikki nostaa päätään kun tää oire katoaa. Viimeksi se tiesi keskeytynyttä keskenmenoa ja pelkään että taas käy samoin :sad001
rv 10+4
 
Onko kenelläkään tissikipu kadonnut ja silti kaikki hyvin? Mä huomasin eilen että tissit eivät ole enää niin kipeät kuin aikaisemmin ja tänään aamulla ne eivät ole kipeät enää juuri lainkaan. Vai voiko se vaihdella että joku päivä on kipeät ja toisena taas eivät? Alkaa taas paniikki nostaa päätään kun tää oire katoaa. Viimeksi se tiesi keskeytynyttä keskenmenoa ja pelkään että taas käy samoin :sad001
rv 10+4

Mulla oli just tässä raskaudessa niin että joskus rv 9 katosi tissikipu melkein kokonaan ja tuli takaisin rv11 eli melkein pari viikkoa oli poissa koko kipu! Nyt 12+2 ja rinnat taas aikas arat. Eli voi olla aaltoilevaa. En muista miten oli esikoisen kanssa
 
Kamomilla, kyllä mulla ainaki tuntuu tissien arkuus vaihtelevan päivittäin vaikka kaikki pitäis olla ok.

Heti tuli muuten takapakkia ku menin väittämään että pahoinvointi on helpottanu, pian sen jälkeen rajuimmat yrjöilyt tähän mennessä. Aaarghh....
 
Mulla oli just tässä raskaudessa niin että joskus rv 9 katosi tissikipu melkein kokonaan ja tuli takaisin rv11 eli melkein pari viikkoa oli poissa koko kipu! Nyt 12+2 ja rinnat taas aikas arat. Eli voi olla aaltoilevaa. En muista miten oli esikoisen kanssa
Toivottavasti mulla menee samalla tavalla, ettei tarkoittaisi mitään pahaa. Tää raskaus ei ole kyllä päästänyt mua ilman stressiä ollenkaan, mutta kestän kyllä kaiken jos pienellä vaan on kaikki hyvin.
 
Mulla oli rajut tissikivut alussa, sitten katosi kuin tuhka tuuleen moinen kipu ja nyt tulee enää vain hetkellisesti, eikä ollenkaan päivittäin. Oireet muutenkin on kadonneet välillä jopa viikoksi ja palanneet sitten takaisin.
 
Mulla oli rajut tissikivut alussa, sitten katosi kuin tuhka tuuleen moinen kipu ja nyt tulee enää vain hetkellisesti, eikä ollenkaan päivittäin. Oireet muutenkin on kadonneet välillä jopa viikoksi ja palanneet sitten takaisin.
Millä viikoilla oot Lillie? Oon kyllä kuullut että oireet voi aaltoilla, mutta tosiaan kun on noita huonoja kokemuksia jo useampi, ei kauheesti meinaa löytää lohtua mistään ennenkuin kuulee että kaikki on varmasti kunnossa.
 
Millä viikoilla oot Lillie? Oon kyllä kuullut että oireet voi aaltoilla, mutta tosiaan kun on noita huonoja kokemuksia jo useampi, ei kauheesti meinaa löytää lohtua mistään ennenkuin kuulee että kaikki on varmasti kunnossa.

Nyt olis omien laskujen mukaan 10+1 ja tissikivut loppui jo joskus rv7.. oikeastaan aikalailla joka toinen viikko on oireetonta ja joka toinen viikko oireet palaa yleensä voimakkaampina takaisin. Mulla on kolme keskenmenoa ja kaikissa on oireet olleet loppuun asti päällä. :/ Silti oireettomuus huolettaa aina itseäkin enemmän kuin ne oireet, ymmärrän tuskasi! Doppleri on omalla kohdalla helpottanut paljon, jos vaan löytyy äänet.
 
Onko kenelläkään tissikipu kadonnut ja silti kaikki hyvin? Mä huomasin eilen että tissit eivät ole enää niin kipeät kuin aikaisemmin ja tänään aamulla ne eivät ole kipeät enää juuri lainkaan. Vai voiko se vaihdella että joku päivä on kipeät ja toisena taas eivät? Alkaa taas paniikki nostaa päätään kun tää oire katoaa. Viimeksi se tiesi keskeytynyttä keskenmenoa ja pelkään että taas käy samoin :sad001
rv 10+4

Edellisessä raskaudessa huomasin juurikin tissikivusta olevani raskaana. Tällä kertaa ei minkäänlaisia tuntemuksia rinnoissa missään vaiheessa ja kaikki kunnossa. Eikös monet oireet yleisesti ala helpottaa kun päästään ekan kolmanneksen loppupuolelle. Toivottavasti siellä on kaikki hyvin :Heartred
 
Varmasti huolettaa Kamomilla, mutta on myös ihan normaalia että vaihtelee tai helpottaa kokonaan. :) tsemppiä:Heartred pääsisinkö kuuntelemaan neuvolaan sydänääniä, jos huolettaa kovasti?

Itselläni ei esikoista odottaessa eikä nytkään ole ollut juurikaan mitään tissikipuja.. sitten vasta kun maito nousee rytinällä :D
 
Mulla on nyt 10+2 ja mullakin pikkuhiljaa alkanut tissikipu vähentyä. Mutta niin oon kanssa kuullut että tässä kohtaa ne oireet saattaa alkaa vähentyä tai loppua kokonaan niin että kokoaikaa ei välttämättä muista edes olevansa raskaana.. :happy8 onko muilla ihan järkyttävä turvotus? Varsinkin iltaisin mun maha näyttää kun olisin jollain 20 viikolla vähintään!! laughing7
 
Soitin neuvolaan ja pääsen heti huomenna aamulla kuuntelemaan sydänääniä. Jos niitä ei jostain syystä saada kuulumaan, voidaan kuulemma vielä ultralla käydä tarkistamassa että kaikki on kunnossa. Ihanaa että terkka ymmärsi huoleni ja ottaa minut sinne samantien.

Kiitos kaikille viesteistä. Ne antaa vähän lohtua että jos tämä onkin ihan normaalia näillä viikoilla.

Tiiiia, mulla on nykyään iltaisin myös kauhee turvotus! Lämpiminä päivinä pidän kotona mekkoa ja muulloin miehen kollareita :rolleyes: Täytyy varmaan käydä ostamassa mamaleggarit kotihousuiksi. Töissäkin alkaa jo tarvitsemaan äitiyshousuja kun omat puristaa niin paljon. En vaan ole viitsinyt mennä hypistelemään niitä kauppoihin ettei kukaa tuttu näe...
 
Millä viikoilla teillä on voinut neuvolassa kuunnella sydänääniä? Omaa ultraa pitää odottaa vielä 2 viikkoa, mutta olen ymmärtänyt, että ainakaan ennen 12. viikkoa eivät neuvolassa suostu sydänääniäkään kuuntelemaan, joten täytyy kai vaan odottaa.
 
Takaisin
Top