Oireet

Joo todellakin on turvotusta. Minulla on aina ollut jonkinmoinen pömppömaha ja nyt kun se on vielä turvonnut niin oikeasti näytän siltä että olisin jo 7. kuulla.. normi housut ei mahdu enää jalkaaan ja pakko käyttää vaan löysiä paitoja. Ekassa raskaudessa kasvatin ihan järjettömän ison vatsan, sf-mitat huiteli jotain ihan omia käyriään. Silti vauva oli vain 3300g. Joten ekan raskauden vatsan perusteella en ole kovin yllättynyt että nyt jo on masua vaikka muille jakaa.
 
Kävin tänään nesteytyksessä. Diagnoosi hyperemeesi sieltä pamahti eli voipi olla että vielä toistekin joutuu tippaan.
 
Onko muilla alkuraskaudessa maha sekaisin? Mulla ollut nyt 2 viikkoa ja kipujen kanssa :sad001 ripulilääkkeitä kun ei sais käyttää onko mitään niksejä mitkä vois auttaa ? :)

On ollut maha ihan sekaisin, mistä lie johtuu. Nyt ehkä välillä parempi ollut mutta alusta asti ollut enemmän joko ripulia tai löysää.
 
Pissattaa kauheasti, tai siis yhtäkkiä tulee se kauhea kiire vessaan, ja sitten eilen piti saada pissaa purkkiinkin, ja ensin pesu, tuntui että ehtiikö ... pissattaa useammin päivässä.
 
Onko kellään lantion ja lonkan kipuja, minulla alkoi melko alussa jo, ja tuntuu että alaselkä nukkuessa kipeytyy, ei voisi kovin pitkään maata. Nyt minulla on rv 8+1.
 
Onko kellään lantion ja lonkan kipuja, minulla alkoi melko alussa jo, ja tuntuu että alaselkä nukkuessa kipeytyy, ei voisi kovin pitkään maata. Nyt minulla on rv 8+1.
Kyllä! Selkä kipeytyy maatessa ja nyt töihin palattua viime raskaudesta tuttu iskiastyyppinen lonkkakipu on alkanut :sad001
Illan päätteeksi joudun linkuttamaan ettei jalka mene alta..
Tämä on juuri se vaiva minkä takia jouduin viimeksi 4kk ennen laskettua saikulle.. mutta nyt tämä alkoi vielä aikasemmin. :banghead:
Nyt rv 11+5
 
Mulla ollut käsien puutumista mutta tänään heräsin ekaa kertaa siihen ku jalka ihan puutunut, piti heilutella eka jalkaa että veri palautuu ennenku uskalsi sängystä nousta :eek: ihan ihmeellistä.
 
Mulla ollut käsien puutumista mutta tänään heräsin ekaa kertaa siihen ku jalka ihan puutunut, piti heilutella eka jalkaa että veri palautuu ennenku uskalsi sängystä nousta :eek: ihan ihmeellistä.
Joo on normaalia!
Mulla puutuilee kädet myös.
Viimeksi varsinkin loppuakohden puutui tosi helposti :D
 
Mulla toi käsien puutuminen oli ekoja oireita. Monesti herään yöllä ravistelemaan käsiä ja päivisinkin puutuu herkästi :D
 
Mulla muuten alkuraskaudessa puutui toinen jalka kans. Silloin en vielä tiennyt olevani raskaana. Alaselkää/yläpakaraa on vihlonut vuorotellen sekä oikealta että vasemmalta vähän väliä. Nyt ei onneksi taas muutamaan päivään. Kävely teki kipeää mutta auttoi, ja yhdistin sen kanssa liian pitkään makoiluun, jota väsyneimpinä päivinä tuli harrastettua ehkä liikaakin. Samoin välillä aamulla herätessä oli kipuja.
 
Mulla toi käsien puutuminen oli ekoja oireita. Monesti herään yöllä ravistelemaan käsiä ja päivisinkin puutuu herkästi :D
tätä oottelen alkavaksi itsellä, koska kahdessa edellisessä oli kovasti käsien puutumista, se on inhottavaa! Joskus oli hankalaa pitää kynää kädessä. Niin ja aina kun jotain teki missä piti pitää jotain kädessä, vaikka syödessä lusikkaa, niin puutui. Toivon ettei alkaisi nyt, vielä ei ole ollut puutumista.
 
Voi vihtori minkä väsymyksen iski päälle :banghead: voisin vaan nukkua!! Asiaahan ei helpota öinen vessassa juoksu tai edessä olevat työpäivät o_O
 
Mullakin tota iskiastyylistä kipua toisessa pakarassa ja alaselässä.
Kainalot haisee tosi pahasti hielle jopa pesun jälkeen.
Lisäks on kauheet ilmavaivat. Mun päästöt ei oo koskaan haissut juuri millekään ja oon voinut hyvin tuhnutella tarvittaessa salaa eikä se oo häirinnyt ketään. Nyt ei tuu kuulonkaan kun meinaa itteltäänkin välillä lähteä taju jos pierasee. Kamalaa [emoji24] Onneks pahimmat finnit sentään lähti. On kaikkea muuta kuin hehkeä olo :sad001
 
Pakko tulla tänne kertomaan jos jotain vähän lohduttais ku moni miettii et onko pikkusella kaikki hyvin ku oireet lähes kadonnut. No, me käytiin eilen uusiks Ultrassa ku mullakaan ei oo enää oikeestaan muita oireita kun mielialanvaihtelut. Heti ku kerroin savonlahdelle huoleni hän kysy viikot ja ne kerrottuani sano et hän on kyllä melko varma et siellä elämää edelleen on, mutta keltarauhanen ku rupee surkastuu ni oireet voi alkaa helpottaa. Pikkuinen voi siis oikeen hyvin, kasvaa tasaisesti ekan varhaisultran mukaan eilen 8+0 ja keltarauhasen piikkiin meni Tämä! :love7
 
Mullakin tota iskiastyylistä kipua toisessa pakarassa ja alaselässä.
Kainalot haisee tosi pahasti hielle jopa pesun jälkeen.
Lisäks on kauheet ilmavaivat. Mun päästöt ei oo koskaan haissut juuri millekään ja oon voinut hyvin tuhnutella tarvittaessa salaa eikä se oo häirinnyt ketään. Nyt ei tuu kuulonkaan kun meinaa itteltäänkin välillä lähteä taju jos pierasee. Kamalaa [emoji24] Onneks pahimmat finnit sentään lähti. On kaikkea muuta kuin hehkeä olo :sad001
Samaa täällä..
Esikoista kun odotin niin vaikka vaivoja oli, niin silti oli aika hehkeä.
Nyt kaikkea muuta.. en ole koskaan tuntenut oloani näin rumaksi ja nuutuneeksi :sorry: ei hehkuta raskautta täällä siis
 
Onko kellään lantion ja lonkan kipuja, minulla alkoi melko alussa jo, ja tuntuu että alaselkä nukkuessa kipeytyy, ei voisi kovin pitkään maata. Nyt minulla on rv 8+1.

Täällä! Koko lantion alue ollut jo reilu viikon kipeä. Selkä, lonkat ja nivuset. Ja alamahaa koskee myös. Ketuttaa kun alko jo näin aikasin. Esikoisesta jouduin Saikulle liitoskipujen takia melko aikasessa vaiheessa. Nyt toivoin että sais olla töissä pitempään mut saa nähdä. Työ on fyysistä ja koko ajan jalkojen päällä oloa ja kävelyä, nostelua, kumartelua. Tänään rv9+5.
 
Täällä! Koko lantion alue ollut jo reilu viikon kipeä. Selkä, lonkat ja nivuset. Ja alamahaa koskee myös. Ketuttaa kun alko jo näin aikasin. Esikoisesta jouduin Saikulle liitoskipujen takia melko aikasessa vaiheessa. Nyt toivoin että sais olla töissä pitempään mut saa nähdä. Työ on fyysistä ja koko ajan jalkojen päällä oloa ja kävelyä, nostelua, kumartelua. Tänään rv9+5.
Meillä on siis aika sama tilanne!
Toivotaan, että päästäisiin tässä vähän pidemmälle edes olemaan töissä :)
 
Mullakin tota iskiastyylistä kipua toisessa pakarassa ja alaselässä.
Kainalot haisee tosi pahasti hielle jopa pesun jälkeen.
Lisäks on kauheet ilmavaivat. Mun päästöt ei oo koskaan haissut juuri millekään ja oon voinut hyvin tuhnutella tarvittaessa salaa eikä se oo häirinnyt ketään. Nyt ei tuu kuulonkaan kun meinaa itteltäänkin välillä lähteä taju jos pierasee. Kamalaa [emoji24] Onneks pahimmat finnit sentään lähti. On kaikkea muuta kuin hehkeä olo :sad001

Tunnen niin sun tuskan noissa päästöissä!!! Ihan sama vaiva mulla :banghead:
 
Joo siis olo on kaukana hehkeästä. Turvottaa ja hiki tosiaan haisee mun mielestä koko ajan vaikka kuinka käyn pesulla ja käytän antiperspiranttia. Ja naama on finnejä täynnä.
Itellä on myös tota käsien puutumista, inhottava vaiva. Ja pahoinvointi on täällä edelleen, sinällään helpottanut että ei ole tarvinnut oksennella mutta syödä saa jatkuvasti jotta olo pysyisi hyvänä. Aamuisin tulee kyllä yökkäilyjä.

10+6
 
Täällä! Koko lantion alue ollut jo reilu viikon kipeä. Selkä, lonkat ja nivuset. Ja alamahaa koskee myös. Ketuttaa kun alko jo näin aikasin. Esikoisesta jouduin Saikulle liitoskipujen takia melko aikasessa vaiheessa. Nyt toivoin että sais olla töissä pitempään mut saa nähdä. Työ on fyysistä ja koko ajan jalkojen päällä oloa ja kävelyä, nostelua, kumartelua. Tänään rv9+5.

Täällä vähän sama homma. Pitkälti työpäivä menee jalkojen päällä.
 
Takaisin
Top