Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Frozen, samaa mietin minäkin, mutta mua pelottaa kystan mahdollisuus :nailbiting: ja ties vaikka ja minkä muun :shy:

Kissankulta, tsemppiä! Jospa sieltä tulis plussa :Heartred

Mulla alkaa mennä ihan mahdottomaks tää homma taas, oon vaan kaiken vapaa-ajan notkunut netissä lukemassa ties monettako kertaa samat keskustelut ja kirjoitukset alkuraskaudesta ja alkion kiinnittymisestä ja vaikka mistä :hungover: pakko varmaan laittaa kohta jonkunlainen nettikielto itelle!! Kun ei mitään muuta pysty tekemään kun kuumeileen..
Niin ja huomenna on mulla vatsan ultra, kun ne leukosyytit vaan kohoaa! Ehdin jo innostua että ultrataan munasolutkin yms, mutta tuskimpa ne ultraa muutako sen umpisuolen, mitä lääkäri epäilee.. :grumpy:
 
Eltsi, katsotaan maltanko huomenna mieleni.. :rolleyes:

Mutta ajattelin, jos maltti riittää niin perjantaiaamuna, jollei täti ehdi yllättää, vois olla hyvä testipäivä.

Tänään ainaki ollu niin hirveä tunnemyrsky päällä, että viittais kovasti tädin kyläilyyn. Yleensä olen pari päivää ennen ensin hirmu itkuinen ja sitten hirmu kiukkuinen.

Elisenda, mulla ihan sama ongelma ollut kyllä tässä alkuvuodesta, että koko ajan on mielessä ja netti auki kun vaan voi... tsemppiä sulle ultrailuun ja toivottavasti syy leukosyyttien nousuun löytyy!
 
Elisenda, ei oo välttämättä kysta, mullakin on ollu ja poistunu niitä ilman sen kummempia kipuiluja, eli toivotaan, että on sitä kiinnittymistä! :) Kystasta vielä, että mulle on parikin eri lääkäriä sanonu, että sen kyllä varmasti tuntee, jos kysta kiertyy siellä niin pahasti, että se on leikattava. Eli jos "pystyt olemaan", niin tuskin on kysta. :)

Kissankulta, tsemppiä piinailuun ja kerro tänne tilanne kun kerkeet! :)

ON: Gyne soitti tänään ja saan Ovitrelle-irrotuspiikin jo tähän kiertoon (ultran/ultrien kanssa tottakai), koska en saanu viime Clomi-kierrossa ovisplussaa johtofollista huolimatta. Gyne oli sitä mieltä, että jos progearvot on loppukierrossa koholla, on ovis todella tapahtunut. Multa siis ei otettu niitä viime kierrossa, mutta nyt otetaan. Kerroin mun lukemista englanninkielisistä artikkeleista koskien LUF:ia eli tilaa, jossa munasolu ei irtoakaan, mutta kaikki hormonitasot on samat kuin ovulatorisessa kierrossa. Se ei ole yleistä, tiedän, mutta just eilen löysin sellasen jenkkilapsettomuusklinikan (täällä siis ilmoittautuu myös yks innokas netissä roikkuja :grin) tietoiskun, jossa kerrottiin, että LUF:ia on todettu enemmän PCOS-potilailla ja hedelmällisyyslääkkeitä syövillä kuin "normaaleilla" naisilla, eli noi sopis kuin nenä päähän mun kohdalla. Gyne ei joko uskonut tai ollut kuullut tästä LUF:ista (en onneks ehtiny nolaamaan itteeni sen silmissä kertomalla ihan kaikkea lukemaani) vaan sanoi, että kyllä siihen loppukierron progearvoon on luottaminen... No, niin tai näin, oman mielenrauhani takia oon erittäin ilonen, että saan sen irrotuspiikin. :)
 
Heippa, kanssasisaret!
Tässä hieman säästöliekillä mennyt muutaman päivän foorumin ja muun vauvakuumeilun osalta. Kamalasti tullut viestejä - lukenut kyllä ja elänyt mukana, muttei kerta kaikkiaan ollut jaksamista paneutua kommentoimaan. Mikä lie etäännyttämisen tarve; olisko oma toivottomuus nostanut päätään tmv.

Tää kierto pitäis vielä mennä, eli kuukauden päästä vasta lupa lapsettomuuspolille soitella. Ihan nopeuttamisen takia yksityinen kiinnostais.. Mut ehkä nyt ootan julkisella nää perustutkimukset ja sitten katellaan, millä vauhdilla asiat etenee.

Kierrossa tylsä vaihe, täti pistetty eteenpäin (menkat kesti vaan 3pv, edelleen veristä paperiin, muttei enemmälti), oviksen odotteluakin vielä kotvanen.

Tsemppiä kaikille kierron eri vaiheisiin! Jännään piinailijoiden tuloksia :nailbiting: ja pahoittelut tädin kohdanneille :sorry:

LaraS kp6/27
 
Täällä vasta kp9 tai kp10 ja nyt jo tuli eggwhite limoja runsaasti. Meinasko se nyt sitä että hedelmälliset päivät alkaa (mulla kun ei ennen viime kiertoa sellasia oo oikein ollut)? Edelleen kipeänä ja äsken yritin kellistää miehen mutta ei siitä oikein mitään tullut. :sad001 anteeksi törkeä omanapailu.
 
tiiamariia Uskoisin niin vaan varmaksi en tiiä, kun ei mullakaan oo naismuistiin kunnon eggiksiä ollut. Sillon viimeksi, kun ei ollut tarvista oireita seurata, kun ei ollut miestäkään, lapsiyrityksistä puhumattakaan :confused:
Mutta eipä vara venettä kaada, jos vaan pystyy hommiin :wink jos et sinä jaksa ja mies on kunnossa, niin tehköön mies hommat ja antaa sun levätä :grin toivottavasti tauti menee siinä samalla, joutais jo sua piinaamasta :shy:
 
Kissankulta, jospa se täti ei tuliskaan :happy:

Frozen, mä lähinnä ajattelin että jos siellä on joku 10cm kokoinen kysta, että se suuri koko tekis sitä kipua :shy: mun siskolla on kysta puhjennut useemmankin kerran, siitä kivusta ei mulla ole onneks tietoakaan! Onneksi saat sen irrotuspiikin, toivottavasti se auttais ja tulis plussa! Voihan se olla ettei se LUF ole Suomessa tunnistettu, joten ei täkäläiset gynetkään tiedä siitä mitään :confused: mut kyllä mun järkeen käy, että se munasolu ei välttämättä irtoa vaikka hormonit toimis oikein.

LaraS, voihan sinne yksityiselle sitten mennä jos tuntuu että julkisella venyy ajan saanti. Ja se etääntyminen vauvakuumeilusta on varmastikkin ihan terveellistä välillä, se kun aiheuttaa jos minkälaisia tuntemuksia. Tsemppiä tylsään kierron vaiheeseen, on se ovis-aikakin sieltä tulossa :)

tiiamariia, mulla alkaa eggigset noin neljä päivää ennen ovista, ja clearbluen testin mukaan sillon on estrogeenikin kohoamassa. sit oviksen jälkeen samantien muuttuu saharaksi :grin paranemista tautiin, toivottavasti menee pian ohi!

Mä kävin tänään siellä ultrassa, näkyi munasarjatki, mutta ei niissä ainakaan mitään sellaista joka vatsan päältä olis näkynyt. Kohtua se ei vissiin nähnyt. Eikä sieltä kyllä selvinnyt mitään muutakaan. Mutta se kipu on menossa jo ohi, mikä lie ollut. Leukosyyttejä ei enää tutkittu uusiks. Mutta siitä oon iloinen, että ultrasi munasarjat niin en panikoi enää niistä jättikystista :grin

Sit mulle on tullu uus "raskausoire" :wacky: nimittäin suussa maistuu siltä kun ois ruosteisia ruuveja imeksinyt :woot: mullahan on siis monesti ennen menkkoja kaikki mahdolliset raskausoireet, vaikka ei olis mitään mahdollisuutta olla raskaana (eli en siis kuvittele niitä raskausoireiksi), ne vaan kuuluu mun PMSään. Nyt on sitten tämmönenki :hilarious: Yleensä mulla on alkanu ne dpo 6 aikasintaan, mut nyt joko aiemmin tai sitten se ovis olikin aiemmin kun luulin.

Mutta hiphei, huomenna-sunnuntaina voisi alkio kiinnittyä jos sellaista löytyy :happy:

Elisendan piinapäivät dpo4 :cat:
 
LaraS, toivottavasti jono ei ois pitkä vaan pääsisitte pian jatkotutkimuksiin! :) Kuten oon kai aiemminkin kirjoittanut, parikin eri gyneä sano mulle, että jos ei kolmeen peräkkäisen kiertoon bongaa ovista ja munasarjat on monirakkulaiset, ei kannata odotella sen enempää vaan kokeilla apukeinoja, joten toivottavasti myös teillä lääkäri(t) on tuota mieltä.

Tiiamariaa,
myöskään minä en osaa sanoa noista eggwhitejutuista mitään, koska mulla ei niitä ole ollut e-pillerien jälkeen juuri ollenkaan. Ainakaan viime kierrossa (eli ekassa Clomi-kierrossa) en todellakaan bongannu niitä mahdollisen oviksen aikoihin, ja sekin saa mut epäilemään ovuloimattomuutta. Mutta toivotaan, että sulla toi nyt on merkki lähestyvästä oviksesta ja tervehdyt hyödyntämään sen! :)

Elisenda, niinpä, munkin mielestä toi ovuloimattomuus vaikuttaa täysin järkeenkäyvältä. Sen puolesta puhuis negatestien sekä kuivuuden lisäks se, että mun menkat kesti 2,5 vrk (toi puolikas vrk oli niukkaa vuotoa), joten vois kuvitella, että jos siellä olis ollu kohdun limakalvon lisäks surkastunu munasolu, ois menkat ehkä kestäny pidempään... Hyvä, että sinulla kivut helpottavat eikä kyseessä ole mikään jättikysta! :) Oon edelleen luottavainen sen suhteen, että toi ois kiinnittymistä! Lupaavia oireitakin. :)

Toiveissa, pahoittelut. :Heartred

ON: Clomeista ei oo nyt tullu pahoinvointia, jee. :) Tosin vielä ehtii, kolme tabua jäljellä, mutta viimeks tuli aika alusta asti. Lievää yöhikoilua on, mutta todellakin lievää.
 
Toiveissa isot pahoittelut kp1:sad001

Frozen hieno homma että saat sen piikin jo nyt, ehkä se tuo toivotun tuloksen:wink

Elisendan oirehan kuulostaa hyvältä! Raudanmaku suussa on lukemani mukaan alkuraskaudessa aika tavallinenkin oire:D

Lara tauko netistä voi tehdä välillä hyvää, välillä itsekin vaan roikun täällä forumilla ja googlaan kaikenlaista ja sit vaan ahdistun..

Eltsi meillä joo harppas asiat nyt huiman loikan eteen päin. Meillä on IVF helmikuun lopussa!! Alotan sellasen hormonisumutteen 30.1. Mies on mukana ihan täysillä, se ei mutissut mitään vastalauseita sillonkaan kun kävi simpat antamassa. Se on ihan paras mies:Heartred

Onks tässä ketjussa ketään muita kellä olis ivf suunnitteilla tai jo läpikäytynä tai icsi tai inssi tms??
 
Bambi, oi kun hienoa, että nyt on selvät sävelet jatkon suhteen!! :) Jos vaan jaksat ja ehdit, niin kerro täällä koko prosessin etenemisestä, en tiedä siitä juuri mitään, mutta kiinnostaa, koska voihan olla, että itselläkin on se joskus edessä. Teillä ei siis inssiä mietitty? Saako tiedustella koko homman hintaa?
 
Frozen mielelläni kerron hoidon kulusta, mullekin ihan uutta ja kiva päästä purkamaan! Mutta ennen kuun loppua ei siis vielä mitään uutta mut palaan asiaan kyllä.. Mulla on ollut kohdun ulkoiseksi epäilty raskaus ja siksi inssiä ei suositella koska uuden kohdunulkoisen riski on siinä huomattavasti sitten koholla. Jos nyt hormonisumuilla ja piikeillä kasvais vaan pari follia niin sitten ne harkitsee sitä kait uudestaan mut ensisijaisena meille suositeltiin suoraan ivf:aa. Toivottavasti kaikki menee hyvin, jännittää aika pikkasen:D
 
Bambi, ihana kuulla, et mies on täysillä mukana! :) Hienoa, et pääsette heti tosi toimiin. Meillä inssi on suunnitteilla tähän kiertoon, jos viikonloppu ei sitä sotke. Huomenna ultra, jossa selviää tämän kierron kohtalo!

Toiveissa, pahoittelut menkoista! Anna mennä pari päivää ihan vaan itseäsi kasaillen ja sitten pää pystyyn!! :) tsemppiä!

Frozen, hyvä, ettei oo tullut ikäviä haittavaikutuksia clomeista! Huippua, et sait irrotuspiikin gyneltä. Mulla on sama piikki jääkaapissa odottamassa. :wink
 
Bambi, aivan varmasti jännittää, mutta menköön kaikki nyt hyvin! :)

Eltsi, toivottavasti ultrassa näkyy toivottu tulos ja viikonloppu ei sotke inssiä! :) Sitten vaan pistellään, mulla se tiedossa ens viikolla, jos siis niin ikään ultrassa kaikki näyttää otolliselta.
 
Kissankulta mikä tilanne? Teitkö testin :rolleyes:

Frozen Kiva, että sait irrotuspiikin :) Itekin epäilen, että irtoaako mulla oviksessa mitään vai kuivuuko kasaan, omaan mahdottomuuteensa :confused: ja jee, että clomit ei okseta! :joyful:
Julkisella on tiukasti 1v yrittämisen alaraja, joka meillä tuli just täyteen. Silti päästään vasta maaliskuussa.. eikä päästäis vielä silloinkaan, ellen olis ite lähetteen vastaanottneen gynen kanssa ollut puhelinyhteydessä ja "taustatiedot" olis jääneet lähetteen tehneen tk-lääkärin varaan. Esim. mun pco ei ollut olevinaan diagnosoitu, vaikka oli jo reilu 12v aiemmin (epäs. menkat, monurakkulaiset munikset ultrassa, hirsutismi, vapaan testosteronin liiallinen määrä veressä jne.) ja olin siksi ollu gynen seurannassa. No, kuten todettua yksityisellä varmaan oltais jo pidemmällä, kun aloin syksyllä tän asian puitteissa lääkärille hakeutumaan. Mutta niin, sentään nyt asiat etenee, vaikka kärsivällisyys on koetuksella :grin

Elisenda hyvä, että kivut hellittämässä :happy: ja onpa hyvän kuuloinen oire :rolleyes: tulispa + :)
Mulla viime kierrossa ovis yllätti jo kp11, ehkä siksikin ei jäänyt tikkuun kiinni, kun testailuja en riittävän ajoissa aloittanut. Nyt pitää kp9-10 koittaa muistaa viimeistään aloitella :grin

Toiveissa kurja täti ja kp1 :dead: pahoittelut :sorry:

Bambi hui, nyt alkoikin teillä tapahtua! Hienoo, että mies on niin hyvin mukana jutussa :happy: onhan se kuitenkin molempien "hanke" ja kysyy resursseja monella tapaa kummaltakin. Tosiaan täälläkään ei noista sun mainitsemista hoitomuodoista oo käytännön tietoa, niin kerro kaikki, mikä sopivalta itsestäs tuntuu! Nää on mun mielestä mielenkiintoisia juttuja, olleet jo kauan ennen tätä nykytilannetta :) ja tieto = valttia :happy:

Eltsi vitsi, jännää! :nailbiting: toivottavasti tähdet on linjassa ja näkyy huomenna ultrassa just sopivat näkymät :) tuuthan kertomaan sitten :rolleyes:
 
Toiveissa, niin suuret pahoittelut tädistä :sad001:sad001:sad001

Frozen, kiitos luottamuksesta :happy: mulla on vähän ristiriitaiset tuntemukset, että toivonko edes että ois tärpännyt vai en! Hyvä että clomit ei aiheuta enää niin pahoja oireita!

Bambi, vähän epäilyttää kuitenkin onko tää maku raskausoire kun on vielä niin varhaset dpo:t. Jos olis ens viikolla alkanut, niin oisin jo optimistisempi sen suhteen :) Ja mahtavaa että teillä alkaa hoidot niin pian! Ja ihana mies sulla! :happy: Toivotaan kovasti että tulis ekalla hoidolla toivottu lopputulos :Heartred

LaraS, joo se ovistestailu on hyvä alottaa hyvissä ajoin, ellei oo ihan kellontarkat kierrot. Ettei pääse livahtamaan ohi! Mä tässä oon miettinyt että pitäiskö taas alkaa tikuttaa, mutta toisaalta se lisää mun stressiä niin en taida. Viime syksynä oli kiva tikuttaa, kun oltiin tauolla niin ei tullut mitään paniikkia siitä. Senku vain merkkasi päiväkirjaan ylös tulokset ja oireet :grin

Eltsin ultrakuulumisia odottelen peukut pystyssä :happy:

Mulla dpo5 tänään ja tuntosarvet pystyssä kaikista mahdollisista oireista :shy: aina kun tuntuu jotain nipistelyä vatsassa tms, niin mietin että tuntuko oikeesti jotain vai kuvittelinko vain :grin ja tänään aamulla oli ällöä oloa, mutta sepä ei kerro mitään, kun liittyy normi hormonitoimintaan mulla. Ja ynnä muuta, mitä on joka kuukausi!

Mä sitä mietin, että jos on pms oireina mm. rintojen arkuutta ja turpoamista, niin eikös se tarkoita että keltarauhashormoonia on kehossa? Vai oisko joku muu hormooni joka voi sen aiheuttaa. Kamalaa kun pitää pähkäillä kaikennäköistä, kun ei verikokeisiin pääse!!

Ja sit yks hauska, kun mä alkuraskauden oireita oon googlettanu.. En enää muista missä, mutta jossain keskustelussa oli joku sitä mieltä tyyliin ettei ne nippailut yms tarkota mitään ja nää naiset kuvittelee, että kun nipistää vatsasta tietyllä lailla, niin siellä on siittiö saanut suonenvedon kesken uinnin :grin:grin mua on hysteerisesti naurattanu tuo siitä lähtien ku luin sen :hilarious: (vaikkakin olen sitä mieltä että kiinnittymisen esim. voi tuntea)
 
Elisenda Mulla on ollut kai yleensä verrattain myöhäinen ovis ja lyhyt luetaali (en tosin oo seurannut kovin kauaa kunnolla saati tikuttanut). Ennen ekaa terolut-kiertoa oli ovis kp20/25, ekassa terolut-kierrossa kp15/27 ja tokassa jo kp11/27 :eek: toivottavasti siitä ei enää aikaisemmin tule nyt kolmannella tero-kierrolla :woot:
Kaikkea hauskaa luuloa ja uskomusta sitä netistä saa lukea näihinkin asioihin liittyen :hilarious:

Huomenna pidän kemut ja kiva, kun tulee kavereita joiden kanssa harvemmin nähdään :joyful: Ovistikuttelut jää lauantaille ja/tai sunnuntaille, saa nähdä onko jo liian myöhäistä.

Niin ja Eltsin kuulumisia täälläkin jännäillään :nailbiting:

LaraS kp7/27
 
Pitkiä viestejä olitte kirjoitelleet ja nyt pää lyö tyhjää kelle piti mitäkin sanoa :wacky:

Toiveissa, pahoittelut kp1:stä :sad001

Eltsi, toivottavasti kaikki on ok ja pääsette inssiin!! Jospa sieltä teidän ihme tapahtuisi!

Bambi, tosi nopeesti teilläkin tuo edistysaskel tulossa! Meillekin tosiaan ivf todennäköisin hoito suoraan, mulle tk:ssa asiaa hoitanut gyne sanoi, että siinä parhaat onnistumisprosentit, kun lapsettomuuden syy epäselvä. Mutta ei siis vielä mitään päätöksiä meillä tehty mihinkään suuntaan, tää oli tk gynen veikkaus meidän hoitojen suunnasta.

Tein eilen aamulla dpo 11 testin ja se oli selvä nega. Periaatteessa mahdollistahan sen ois vielä muuksi muuttua, mutta itse jo koitan valmistautua tädin vierailuun. Luultavasti kp 1 huomenna tai lauantaina.. on se jännä miten viikkoa aiemmin oli melkein yhtä varma olo siitä, että tää vois olla meidän kierto kuin nyt on siitä, että tullaan hoitoihin asti menemään. Onneksi ensikäynti sairaalalle on piakkoin (ei tarpeeksi pian tällaiselle malttamattomalle :p) ja toivottavasti sitten alkaa hahmottua suunta ja aikataulut. Tämä odottelu on vaan niin kurjaa. Ja vaikka tietää, että jatkoa on luvassa ja eteenpäin liikutaan, tuntuu että eteneminen on etanaakin hitaampaa kun aikoja pitää odottaa ja jotain tiettyä voi tehdä aina vaan tiettyyn aikaan kierrosta... Äkkiä kuukaudet vierii ja jopa vuodet :confused: kauheeta miten ankeaa voikaan taas ajatuksenkulku olla!! :eek:

Tsemppiä kaikille meneillä oleviin hetkiin!! :Heartred
 
Kiitos kaikille mukana elämisestä! :Heartred ultrassa käyty. Ei kystia, mutta ei myöskään johtofollikkelia. Eli piikitys jatkuu ensi viikkoon ja maanantaina uusi ultra.
 
Siittiön suonenveto LOL:D

Elisenda mä oon kans ajtellut et oireet ennen menkkoja kertois siitä että keltarauhanen toimii, mulla ainakin välillä tissiturvotusta, alamahatuntemuksia, iho menee huonoksi..

Kissankulta toivotaan kuitenkin vielä sitä plussaa tähän kiertoon:Heartred niin kuin sanonta menee, niin kauan kuin ei tätiä..:)

Eltsi onko siis inssi kuitenkin vielä mahdollinen tähän kiertoon?
 
Takaisin
Top