Oireet

Siis voi apua tän jalkaturvotuksen kanssa!!:eek: Tänään kaupoille suoraan työpäivän jälkeen...ei hyvä idea:rolleyes: nilkat about saman paksuiset kun pohkeet:woot:
Onko muilla pahoja nivelkipuja? Mul on sormet, varpaat, olkapäät ja polvet ihan pirun kipeitä, varsinkin aamusin on niin jäykkinä et ei meinaa nyrkkiin mennä käsi:sad001
 
Mulla on aina raskauksissa ollu yläselässä finnejä vaikka muuten niitä ei oo koskaan..
Nyt tilanne kuitenki menee koko ajan pahemmaks..
Ne on jo ku mitäki pahoja paiseita eikä mittää finnejä..
Kellää muulla tätä ihanaakin ihanempaa vaivaa?
 
Ku tää ruppee niiku olee iha kaameeta..mulla on nyt niiku tullu kaulaanki ja leuka oikee kippiä välil ku nii pal finnei..
Yleensä nää on hävinny synnytyksen jälkeen ja toivon käyvän nytki niin..
Mulla vaan on paha tapa repiä niitä ja pelkäänki olevani täst etteenpäi arpiselkä.. :/
 
Mulla kans puskee näppyä yläkroppaa...en tiiä mikähän auttais :/ hormonit muutenki pahentanu nyt ihoa.
 
Kylkikivut edelleen hirveät! Päivystyksessä kävin pari päivää sitten,joitain kokeita ottivat mutta epäilivät vaan vauvalla olevan ahdasta ja se aiheuttaisi kipuja. Panadolia vaan neuvottiin ottamaan ja muutaman litalginin sain varoksi mukaan jos kipu yltyy todella pahaksi.

Tänään soittelin neuvolaan kysyäkseni virtsaviljelyn tuloksia jotka otettiin päivystyksessä ja samalla taas toin esille kovat kivut ja ajattelin ääneen että voisikohan munuaisesta johtua kun kipu säteilee myös selän puolelle. En saanut juuri minkäänlaista apua,neuvottiin varaamaan aika omalääkärille. Tuli vähän tunne että otetaanko vakavasti kun olin odottanut että äitiyspolille saisin ajan. Omalääkäreillehän on vaikka millaiset jonot!

No lopun kaiken kyllästyin tähän touhuun ja varasin yksityiseltä ajan gynelle. Lopputuloksena kysta munasarjassa joka ilmeisesti vuotanut ja aiheuttaa kipua. Samalla ultrasi myös munuaiset vaikka alan ammattilainen ei niiden kohdalla ole ja kertoi oikean munuaisaltaan olevan laajentunut! Tästä johtuen kirjoitti kiireellisen lähetteen äitipolille.

Nyt olo on todella huojentunut kun selitys kauheille kivuille löytyi!:)
 
Haituva, mä kävin harjoitussupistusten takia pari viikkoa sitten ylimääräisessä ultrassa ja kätilö tarkisti myös munuaisaltaat ja kertoi niiden laajentuneen. Selitti, että joillakin raskaus aiheuttaa tätä ja voi tuntua kipuna joka säteilee lantiosta/ kyljistä jalkoihin. Mulla oli tän tyyppistä kipua alkuraskaudessa. Nyt ei ole vähään aikaan ilmaantunut.. Toivottavasti ei jatkossakaan, mutta siis tuttua on.
 
Jännä miten eri paikoissa toimitaan erilailla. Mä oon saanut joka kerta samalle päivälle omalle lääkärille ajan kipujen takia. :0
Tänään kävin kans lääkärissä, kun jo viidettä päivää ihan kauhee flunssa ja keuhkoputken- ja kurkunpääntulehdushan sieltä löytyi. Meinaa järki lähteä kun hengittäminenkin polttelee keuhkoputkea. Tän ihanan flunssan keskellähän jouduin eilen lähtemään hammaslääkäri päivystykseen ja repivät viisauden hampaan irti, melko tuskanen olo kun joka paikkaan sattuu ja puol naamaakin kipeenä. Panadolista ei toistaseks oo ollut mitään hyötyä :D
 
Mä kyllä soitan huomenna neuvolaan näistä alavatsajännityksistä. Nyt taas huomasin, kun parin vapaan jälkeen tulin töihin, että alavatsassa on lähes jatkuva jännitystila, sisäisesti kohtu tuntuu ihan kovalta ja henkeä salpaa, vaikea kävellä. Istuminen auttaa, mut jännitys alkaa taas heti kun nousen ylös. Ja mikä itseä kauhistuttaa, on etten jännitysten aikana tunne mitään tytyn liikkeitä (tosin enhän niitä jatkuvasti tunne muutenkaan ). Olis varmaan ihan hyvä käydä näytillä jossakin.

Edit: lisäksi tuntuu lievää menkkakipua, tää yhdistelmä ei herätä hirveesti luottamusta :sorry:
 
Muokattu viimeksi:
Mulla ne harjoitussupistukset on just tota kohdun kovaksi menoa ja silloin ei tunne sikiön liikkeitä. Mut en oo ollenkaan huolissani, koska viime raskaudessa oli ihan samaa, ja kohdunsuu pehmeni & lyheni vasta ihan lopussa. Kätilö katsoi eilen ultralla kohdunsuun ja sanoi, että sen perusteella ei oo nytkään mitään muutoksia. Äkilliset liikkeet tai esim. raskaiden tavaroiden nostelu laukaisee tuon ja helpottaa sit levossa. Ei siis tunnu mulla mitenkään "aaltomaisilta".
 
Todennäköisesti ihan harmitonta on tämäkin, mutta mulla ei ole kohdunsuun tilannetta katottu 2 kuukauteen. Luulen, etten rauhotu, ennen kuin asia on tarkistettu.
 
Kutittaa, kutittaa ja kutittaa. Viikko mennyt eikä loppua näy. Kutittaa rintakehä, kaula ja ylävatsa. Täytynee soittaa neuvolaan, mutta en tahdo uskoa raskaushepatoosiin.. Onko jollain kokemusta kyseisestä sairaudesta(?)? Tai kutittaako muita?
 
Mulla oli viime raskaudessa ja kutisi vatsa sekä kämmenet..
Vatsan raavein iha vereslihal..
Onneks oltii nii hyvil viikoil ni alettii heti käynnistää synnytyst :)
 
Ai kamala tätä turvotusta! Mul oli äsken kantapää jalkapöydän päällä kun söin ja siihen jäi tollanen kuoppa!!!!:eek:
 

Liitteet

  • image.jpeg
    image.jpeg
    976.8 KB · Katsottu: 26
Mulla taas tän illan järkytyksenä törkeä tissikipu! Mukava olla suihkussa, kun pitää koko ajan varoa, ettei vesi pääse valumaan niille liian kovalla paineella. Saunareissu meni tissejä ihmetellessä, kun tuntuu, et ne ois taas kasvanu silmissä. En halua uusille liivikaupoille, kun kertaalleen vähän aikaa sitten sen vasta tein!
 
Zipa onko neuvolassa sanottu mitään noihin turvotuksiin?
Multa kysyttiin onko turvotuksia ja kun vastasin ei ni täti sanos et hyvä kun tässä vaiheessa ei kuulu vielä ollakkaan..
Ootko koittanu juoda paljon vettä että saat nesteet liikkeelle? Vähentäny suolaa?
 
Takaisin
Top