Oireet

Äidinmaito on myös hyvä tukkoiseen vauvan nenään, voi suihkuttaa suoraan tissistä tai sit laittaa ruiskulla nenään. Meillä toimi ainakin paremmin kuin keittistipat :)
 
Meillä neuvottiin ottamaam pumpulipuikolla niitä mut sain onneksi äidiltä lahjaksi "nenän niistäjän" ja keittosuolaa laittelen myös.
Nenä on oikeastaan yöllä vaan tukkoinen.
 
Meillä ei aina niistäjälläkään saa klönttejä ulos. Pumpulipuikolla oon sit varovati irrotellu ja sit vasta imassu niistäjällä uudelleen. On muuten todella sitkeessä välillä pienen miehen räkä :D
 
Meillä oli ennen korvikkeen vaihtoa tosi paljon maitorohinaa, mikä teki sitten järkkyjä limakökköjä nenään. Hyvä et raukkaparka sai hengitettyä kunnolla enää siinä kohtaa nenän kautta. Alettiin käyttää keittosuolatippoja ja hankittiin niistäjä, joilla oloa sai sitten helpotettua etenkin aamuisin, jolloin vaiva oli pahimmillaan. Korvikkeen vaihtamisen myötä pulauttelu väheni ja sen myötä myös limaisuus on helpottanu. Että kyllä kannattaa käyttää tippoja ja sitä niistäjää, jos niistä vaan apua on! Kökköjä mäkin oon kaivellu varovasti pumpulipuikolla, jos sieraimessa selkeesti semmosia on näkyny.
 
Mistä erottaa maitorohinan ja..höm.. tavallisen (flunssaisen?) rohinan? :) taitaa vauvat usein rohista ihan terveenäkin ollessaan, mutta esikoinen kun on kyseessä niin epävarmuutta on. Oon kanssa välillä pumpulipuikolla kaivellu niitä isoimpia klönttejä pois, niistäjä ei auta kun räkä on niin limaista. Keittistä en ole vielä uskaltanut nenään laittaa :D
 
Olen käyttänyt nenäfriedaa ja Orionin keittosuolasuihketta 0,9% vauvalla. Kehon oma suolapitoisuushan on suunnilleen sama (0,9%). Itse en ole uskaltanut pumpulipuikkoa nenään laittaa. Suosittelen nenäfriedaa tai vastaavaa. Sellaisella niistäjällä oli minusta tosi hankalaa yrittää nenää puhdistaa vauvalta.
 
Apua, mä kans eksyin selailemaan ja huh kun tuli ikävästi mieleen se pahoinvointi ja oksentelu.. Sitä ei kyllä oo ikävä! :D
 
Onneks mulla ei tullu kumpaakaan, saa nähdä oonko yhtä onnekas seuraavan kohdalla :)
 
Takaisin
Top