Raskausoireet

En yhtään ihmettele, että traumojen takia on kehittynyt häiriö.

Voi vittu mitä paskaa.. (anteeksi karkea kielenkäyttöni, mutta vituttaa)
Onneksi toinen on saanut tuomion vaikkakin tuo on mielestäni ihan liian pieni tuomio..
 
Voi että mikä närästys ja heukotus on alkanut tulemaan aamukahvista. Mitenhän sitä pystyy jättämään kahvin pois, kun heti tulee ihan järkyttävä päänsärky. Mut ei tätä oloakaan kestäisi mikä kahvin juonnista tulee :sad001 rv 6+1 tänään.
 
Täällä alkoi eilen illalla repäisyt oikealla kun yskii tai aivastaa... normaalia?... :/
 
On varmasti ninnu normaalia :) itse just odotan et millon mulla alkaa kunnolla. Paljonko sulla on viikkoja ninnu? :)
Ite rv 6+2
 
Hei ihanaiset! :) koitin tuossa äsken lukea ja vastailla teille mutta puhelin hävitti taas kaikki tekstit!! :sad001

Lilminni jos soittelisit uudelleen neuvolaan ja tiedä vaikka saisitkin alkuraskauden ultrauksen sielä, kun sulla on ollut tuota tiputtelua.

Wildside minulla vasta 5+1 mutta ei mullakaan ole mitään oireita vieläkään! Ei ole turvotusta, etovaa oloa ilmenee ehkä kerran päivässä ja sekin on ihan tosi pientä, rinnat ovat kipeät vain jos pompin, ei ole kohdussa mitää repäisykipyja eikä mitään tunnetta, ei mielialan vaihteluita, ei mielitekoja, ei niin mitään. Ainut mistä tiiän olevani raskaana on positiivinen testi sekä se ettei menkat ole alkaneet. Että tiiän mitenkä pelottavaa tämä on. Anoppilassa ollaan ja sekin kyseli kaikkia mun oireita ja kun jouduin vastaamaan kaikkeen että ei minulla ole niin sitä alkoi kyllä kyseenalaistamaan ittekkin tämän raskauden :O
 
Täällä nännit kosketusarat ja kovat. Turvotusta vatsassa. Eilen ja toissapäivänä mahassa oli semmoista jännää tunnetta, niin kuin vatsalihakset olisi olleet vähän kipeet tai kireet. Tuntuu, ettei vatsaa saa vedettyä enää sisään. Välillä mietoja repäisykipuja ja menkkamaisia ohimeneviä tuntemuksia alaselässä. Lievästi etova olo jossain taustalla (voi johtua väsymyksestä). Aamukahvista yritin perjantaina luopua, mutta seurauksena oli koko päivän hedari. Katsotaan jos se kahvi jäisi taas luonnollisesti pois, että sen juominen alkaisi etomaan.

5+4
 
Huh mikä tausta sulla Lumikatriina! Olen ihan sanaton. Insestin päälle vielä hyväksikäyttö. Sä olet vahva ihminen, vahva nainen! Toivon sulle, syntymättömälle vauvalle ja koko perheelle voimia ja kaikkea hyvää!
 
Lumikatriina hui kun sulla on rankka tausta!! Valtavan vahva nainen olet!! Ihana kun sinut ollaan huomioitu gynellä sillä tavalla että saat aina asioida saman lääkärin kanssa! Kaikkea hyvää sinulle :Heartred ihana tämä foorumi kun täällä jokainen uskaltaa kertoa pelkonsa ja niin hyvät kuin huonot asiat. Tänne on sattunut aivan mahtava porukka! :)
 
Joo mullakin melkein ainut asia josta tiedän olevani raskaana on positiivinen raskaustesti.
Ninnu mulla oli myös nuita repäsykipuja noilla viikoilla mut nyt tosiaan hävinneet.

Rv 6+2
 
Lumikatriina ihan hirveää, oon niin järkyttynyt :sad001 Sä olet todella urhea ja vahva nainen kun olet selvinnyt tuosta kaikesta, ja saanut jo monta ihanaa lasta ja neljäs tulossa :) :Heartred Ja ihanaa että tilanteesi huomioidaan ja saat kohtelua, jonka olet ansainnut, ymmärrän ettet halua kenen tahansa tutkivan sinua ja luo turvaa kun se on aina sama. Tsemppiä sinulle kovasti, olet kyllä varmasti paljon ajatuksissani jatkossa :Heartred
 
Täällä on kyllä tosiaan ihana porukka, mahtava jakaa raskaus juuri teidän kanssanne.

Minäkin tuskailen yhä repäisykipujen loppumisen kanssa, vaikka nimenomaan lääkäri torstaina sanoi, ettei todellakaan tarvitse moista miettiä ja lisäksi hänen määräyksensä oli olla nyt iloisilla mielin raskauden suhteen, sillä kaikki on mainiosti. Mutta en minä osaa.

6 + 3
 
Lumikatriinalle kumarrus myös täältä, ihan valtavan järkyttävä ja traumaattinen tausta sinulla. Noista selviäminen on jo uroteko itsessään! Toivon kovasti muutoksia lainsäädäntöön, niin että kaikki toisten psyykettä noin brutaalisti horjuttavat ihmiset saisivat pisimmän mahdollisen rangaistuksen.

Wildside, minulla repäisykipuja ei ole ollut ollenkaan, mutta niin vain se pikku sydän näkyi pompottamassa tämän viikon varhaisultrassa. Jokainen raskaus on yksilöllinen, joten oireiden puutteesta ei kannata vielä huolehtia :) Omalla siskollani ei ollut alkuraskaudessa mitään oireita, jopa menkat tulivat vielä kertaalleen hänen jo raskauduttua. Mutta niin vain terveen tytön synnytti tammikuussa :)
 
Mullakaan ei kyllä juuri mitään kipuja ole, yksi päivä oli menkkamaista juilintaa mut siihen se jäi. En kyllä jaksa niistä stressata.

Onko kenelläkään muulla aamulla maha ihan turvoksissa? Tai no on se illallakin mut yleensä laskee yön aikaan mut ei enää nykyään, aamullakin tommone pallo :D

9+1
 
Täällä kans vähän ihmetystä aiheuttaa kun pariin pv ei oo ollu oikeen mitään oireita! Järetön Tissikipukin hellitti heti kun tänne siitä viimeks valittelin... Mahaankaan ei oo ahistanu nyt muutamaan päivään kun miehelle ääneen yks ilta valitin että kiristääköhän tää vielä samalla tavalla 24/7 loput 7,5kk...

Mutta vaikka oireita ei ois ni yritetään pysyy positiivisena! Eiköhän niitäkin taas ilmaannu, jos eí muuta ni potkut sit ainakin :Heartred
 
Ihana kuulla että normaalia ettei oo repäsykipuja. Voihan se olla että tätä oloo tarkkailee entistä tarkemmin ku tietääolecansa raskaana. Jos ei tietäis niin tuskin tarkkailis :D
 
Kyllä vaan, Pauliina, täälläkin turvotus on ihan älytöntä. Anoppi sanoikin eilen uutisen kuultuaan, että "no niin minä vähän katsoinkin!" En viitsinyt sanoa, että turvotusta ja ihraa se vain tässä vaiheessa on :D

8+1 (7+2)
 
Ele84: jos ummetus vaivaa, niin juo reilusti vettä, ja syö vaikka ruisleipää, niin saat hyvin kuituja. Nuo kaksi auttoi itseäni, mutta ruisleipää pitikin syödä heti aamupalalla.
 
mindiS: en ottanut ollenkaan sitten yhteyttä neuvolaan, koska se tiputtelu oli sillon niin pientä. Ja sen jälkeen mitään ei ole enää ilmaantunut. Oireet ovat vaihdelleet jonkun verran, mutta uskon kaiken olevan kunnossa. :)
 
Täällä oireiluina edelleen järkyttävä vatsan turvotus, täytyy tosi tarkkaan katsoa mitä pukee päällensä, ei ihan mitä tahansa housuja enää päälle vedetä. Vyötärön on jäätävä joko ihan tuohon alalantiolle tai sitten tultava tuonne tissien alle, kaikki siltä väliltä painaa ja puristaa ja tuntuu pahalta. Ummetukseen otin tänään kahvia, kyllä helpotti vaikkakin pöntöllä tuntui että ensin pyörtyy..

Eilen etova olo oli poissa, mutta nyt taas aamusta asti ollut hieman heikkoa oloa ja etenkin jos vatsa tyhjä.

Pissalla saa juosta kyllä jatkuvasti, voisin vaikka sen varjolla soitella huomenna sinne neuvolaan ja pyytää pissatestiä ja kysyä sitä alun ultraa..

Rinnat on edelleen arat, ei mitenkään mahdottoman kipeät mutta selkeästi erilaiset tuntemukset.

Väsymys on järkyttävä, eilenkin tuli puolentoista tunnin päikkärit vedettyä. Ja jotenkin helpommin rupee heikottamaan. Eilen pidin siivouspäivää ja vähän väliä piti olla huilaamassa ja etenkin juomassa vettä.

Nyt on jotenkin rauhallisempi olo noiden pelkojen kanssa, ehkä nämä "oireet" ja "tuntemukset" on tuonut sellaista seesteisyyttä, samoin ne positiiviset kertomukset kolmelta tuttava äidiltä joilla kaikilla 3 lasta eikä yhtään keskenmenoa. Toki mikään ei ole varmaa ennenkuin kuulee ensimmäinen karjaisun sitten loppuvuodesta, mutta yritän nyt nauttia tästä ajasta parhaani mukaan. Huomenna taas ajatusmaailma voi olla toinen.

Rv 5+0 jos oikein lasken
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top