Raskaaksi 2024

Joo, esikoista yrittäessä en mennyt näin vakavaksi heti alkuunsa että olis testivarastoja :tears: Kai se on tää ikä että tuntuu kuin olis kiire
 
Heippa!

Hetken aikaa jo taustalla lueskellut tätä ketjua ja nyt ajattelin hypätä mukaan. Yritys alkanut alkuvuodesta ja nyt menossa yk3 joka luultavasti päättyy tänään tai huomenna, menkkakivut jo alkaneet, vuoto ei vielä. Eilen testattu nega.
Pettymys on kova, oli taas muka kaikenlaisia nippailuja ja oireita, mutta ilmeisesti ne johtuivat taas keltarauhasesta.

No ei muuta kun uuteen kiertoon ja yritykseen vaan!
 
Täällä kans yks endometrioosilainen, kaks lasta siis ennestään kymmenen vuoden ja rapiat takaa ja endo todettu kohta 20v sitten. Ite en oo koskaan pystynyt oikeen hormonaalista ehkäisyä käyttämään ja kivut on sit senkin edestä lisääntyneet, varsinkin kolmenkympin kääntymisen jälkeen. Menkkakivut on ollu ihan hirveetä teinistä asti, samoin kuin vuodon määrä ja kesto, ajan myötä oviskivut on pahentuneet ja nykyisin ainoot täysin kivuttomat päivät on enää about KP 4-8.🙄

Täällä se haamulainen haalistui päivä päivältä ja tänään kpl 2 ja jalat alta vievissä kivuissa on saanu viettää tän päivän.. terot haettuna valmiiksi apteekista oottamaan ja maca aloitettu. Sain jopa miehenkin sitä ottamaan, ei vaan ihan mennyt perille se pikku hiljaa aloitus.😂 meinas ruokalusikalla suoraan vetää pussista.😂😂😂
 
Onko kellekkään käynyt näin kuin meille? Että kummastakaan ei ole löytynyt ns syytä lapsettomuuteen ja raskaus ei silti oo alkanut puolentoista vuoden yrittämisen jälkeen :Full Moon With Face: Malttamattomana odotan mitä gyne ehdottaa meille, tuntuu jotenkin hassulle.
Täällä ainakin yks! Ja nyt on eka IVF-kierto menossa, josko tämä tois meille jo onnistumisen 😊
Meillä kans pitäis molemmila olla kaikki hyvin ja hyvä mahdollisuus raskautua mutta siltin kohta tulee jo 2 vuotta yritystä täyteen!
 
Tänään pc testi dpo 9 puhdas nega 😕 plaah olen vähän maani myynyt vaikka olihan se aikaista.. oon lueskellut että monet kuitenkin jonkin hailuran saaneet tällä testillä jo tällä dpo. Ke dpo 11 testaan uudelleen.

Ostin tän rfsu herkän..onko tää just se mikä näyttää törkeitä viivanpaikkoja? 😳 Aioin ke just tällä testata mutta ehkä pysyn pc:ssa..

Lohduttaudun sillä jos en raskaana ole.. että olisi järkevää odottaa vakinaistaminen töissä todellakin. Vähän taas ahdistaa jatkot, jos ei enää pääsisikään samantyyppiseen työhön tähän lähelle..on niin tärkeää arjen toimivuuden ja oman jaksamisen kannalta.

Oireina edelleen siis niin järkky kosketusarat ja turvonneet rinnat, että suihkussa vesi sattuu! Farkuista en meinannut nappia saada kiinni kunnolla aamulla ja kiristi koko päivän ikävästi..heti kotona farkut ja rintsikat pois 😅 Ja mulla on poskiontelon tulehdus mitä ei ikinä ennen ole ollut! Alkoi eilen. Luin että tähänkin herkistäisi raskaus kun nenän ym limakalvot turpoaa. Rajut oireet kyllä jos ilman raskautta..
 
Piti tämä kuva liittää ylempään viestiin
 

Liitteet

  • IMG-20240422-WA0000.jpeg
    IMG-20240422-WA0000.jpeg
    1.8 MB · Katsottu: 91
Nyt mieli tekee tepposia ja ärsyttää. Heräsin aamulla oksentamaan ja luonnollisesti tein raskaustestin ajatellen olisiko tärpännyt, sillä pahoinvointi oli samanlaista kuin esikoisesta. Tyylipuhdas nega sieltä pamahti sekä herkällä puikolla että ihan tavallisella liuskatestillä. Mie oon nyt ollut monta viikkoa kipeänä ja ilmeisesti saanut vielä jonkun mahapöpönkin tähän päälle. Kaipa ne menkatkin kohta alkavat vielä kaiken kivan lisäksi. Pahoittelut valitusvirrestä.
 
Dpo 3 ja aika vaan ma - te - lee ..... :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Jos sitä malttaisi edes sen 5 päivää vielä odotella ennekuin alkaisi testaamaan! :tears:

Kävin jo hätähousuna kurkkimassa Tammikuiset 2025 ryhmää kun sinne oli keskustelut ilmestyneet. Voi kumpa pääsisi liittymään sinne!:folded:
 
Muokattu viimeksi:
Saatiin gyneltä ohjeeksi jatkaa yrittämistä ihan luomusti elokuuhun asti eli noin 3-4 kiertoa vielä. Ohjeisti käyttämään ovulaatiotestejä ja ajoittamaan yhdynnän niiden ympärille. Nyt siis kyssäriä: mikä on paras ovulaatiotesti(t)? Täältä oon joskus tilannut https://www.raskauskeiju.fi/ovulaatiotestit-ja-raskaustestit löytyiskö esim täältä joku mitä suositella? Saa ehdottaa muitakin 😊

Mulla on ollut käytössä nuo PC-liuskat sekä One Stepit. Oman kokemuksen mukaan sanoisin että noi PC:n ”herkempiä” kuin Onestep. Molemmissa kyllä näkyy minulla ovispiikki, mut PC:n ovisplussa on ollut ihan kirkuvan punainen kun OneStepistä punaiseksi saattaa muuttua vaan puolet testiviivasta.

Moni täällä aloittaa testailun liuskoilla ja sit kun ovis on oletettavasti lähellä (jos säännöllinen kierto tai jos tuntee kehon oireet) niin vaihtaa Clear Bluen digitestiin, jossa on se hymynaama. Tulee tällä tapaa halvemmaksi etenkin jos testaa 2x /pvä. Mulla ei oo tarvetta digille, kun näkyy hyvin plussat liuskoissakin.

Tämä on tosi yksilöllistä, et kenellä mikäkin toimii, riippuen et kuinka korkealle ne hormonipiikit nousee ennen ovista. Toi PC:n on saattanu mulla näyttää plussaa parikin päivää, mut Onestep tasan sen yhen päivän, ja siitäkin yleensä ollu esim aamulla nega ja illalla plussa 😄 ja sit jos sun kehon hormonipiikki ei oo niin korkea, niin herkempi testi on parempi… eli ei muuta ku testejä testaamaan 😅
 
Muokattu viimeksi:
Heipähei pitkästä aikaa! Yk 6 alkoi juuri (nyt kp4) ja samalla varasin ajan Ovumialle hedelmällisyyskatsastukseen. Ei ollu pahan hintainen ja toivoisin saavani vastauksia. Edelliset on tärpänneet kuitenkin suht helposti. Kierukan kanssa ja pois ottaessa oli ongelmia, joten niitä tässä nyt lähinnä lähden katsomaan, onko limakalvo esim ok, kun kuukautiset ovat oudot (kestää niukkana 3-4 vrk ja sitten tulee tiputtelua KP 8-9, viimeksi tiputteli kokonaan sinne vuodon jälkeen kp9 asti.

Onko kokemuksia muilla vastaavasta. Kierukka oli siis karannut kohdun yläosaan ja irroitus sattui ihan kamalasti. Oli ilmeisesti kiinni siellä jossain... Raskauduinkin ekasta kierrosta heti, mutta se meni kesken varhain 12/23... 🥲
 
Heipähei pitkästä aikaa! Yk 6 alkoi juuri (nyt kp4) ja samalla varasin ajan Ovumialle hedelmällisyyskatsastukseen. Ei ollu pahan hintainen ja toivoisin saavani vastauksia. Edelliset on tärpänneet kuitenkin suht helposti. Kierukan kanssa ja pois ottaessa oli ongelmia, joten niitä tässä nyt lähinnä lähden katsomaan, onko limakalvo esim ok, kun kuukautiset ovat oudot (kestää niukkana 3-4 vrk ja sitten tulee tiputtelua KP 8-9, viimeksi tiputteli kokonaan sinne vuodon jälkeen kp9 asti.

Onko kokemuksia muilla vastaavasta. Kierukka oli siis karannut kohdun yläosaan ja irroitus sattui ihan kamalasti. Oli ilmeisesti kiinni siellä jossain... Raskauduinkin ekasta kierrosta heti, mutta se meni kesken varhain 12/23... 🥲
Mä oon miettinyt tota hedelmällisyyskatsausta ovumialta kans! Jos haluat jakaa niin vois kiva kuulla sun kokemus siitä kunhan oot käynyt😊
 
Hellou pitkästä aikaa! Mä oon pitänyt nyt taukoa palstoilta, kun kierrot mennyt kokonaan ovuloimatta niin menetin toivoni koko homman suhteen ja oon koittanut olla vaan ajattelematta asiaa ja työntää vauva haaveet täysin taka alalle.

Onnittelut kaikille plussanneille 🥰

Osan viesteistä ehdin kahlaamaan läpi ja @Rimpukka oli ainakin saanut Letrot! Kerro ihmeessä sit kokemuksia ja muidenkin letro kokemuksia mielellään kuulisi, jos jollain on jakaa! 👌

Mulla diagnosoitiin nyt vihdoin pcos eilen. Oon siis epäillyt jo vuosia sitä itselläni ja tuonut joillain gyne käynneilläkin asiaa esille, ei oo otettu tosissaan. Gyne käyntejä on kertynyt vuosien mittaan useita ja eri gyneillä, koska on ollut kiertohäiriöitä, vuotohäiriöitä, pms oireita, pattia rinnassa ynnä muuta hauskaa. Mutta nyt vasta oli ilmeisesti tarpeeks osaava gyne, joka näki heti mun munasarjoista, että kyllä vaan, selkeä pcos 🥲 plus oireet ultra löydökseen yhdistettynä niin selkee peli. Miten kukaan muu ei oo sitä aikasemmin muka tajunnut. No mutta olen helpottunut, että dg vihdoin sain. Ja gyne oli muutenkin aivan mahtava ja lähti heti hoitaa tätä mun ovuloimattomuutta. Nyt ois sit tiedossa labrat ens kierron alussa, letrojen popsiminen ja vaste ultra. Vihdoinkin toivottavasti saadaan mahdollisuus raskautumiseen 🥹🤞 nyt vaan pitäs malttaa odottaa ens kiertoon. Ja kaikkia pcos kanssa raskautuminen vinkkejä kans mielellään otetaan vastaan.
 
Hellou pitkästä aikaa! Mä oon pitänyt nyt taukoa palstoilta, kun kierrot mennyt kokonaan ovuloimatta niin menetin toivoni koko homman suhteen ja oon koittanut olla vaan ajattelematta asiaa ja työntää vauva haaveet täysin taka alalle.

Onnittelut kaikille plussanneille 🥰

Osan viesteistä ehdin kahlaamaan läpi ja @Rimpukka oli ainakin saanut Letrot! Kerro ihmeessä sit kokemuksia ja muidenkin letro kokemuksia mielellään kuulisi, jos jollain on jakaa! 👌

Mulla diagnosoitiin nyt vihdoin pcos eilen. Oon siis epäillyt jo vuosia sitä itselläni ja tuonut joillain gyne käynneilläkin asiaa esille, ei oo otettu tosissaan. Gyne käyntejä on kertynyt vuosien mittaan useita ja eri gyneillä, koska on ollut kiertohäiriöitä, vuotohäiriöitä, pms oireita, pattia rinnassa ynnä muuta hauskaa. Mutta nyt vasta oli ilmeisesti tarpeeks osaava gyne, joka näki heti mun munasarjoista, että kyllä vaan, selkeä pcos 🥲 plus oireet ultra löydökseen yhdistettynä niin selkee peli. Miten kukaan muu ei oo sitä aikasemmin muka tajunnut. No mutta olen helpottunut, että dg vihdoin sain. Ja gyne oli muutenkin aivan mahtava ja lähti heti hoitaa tätä mun ovuloimattomuutta. Nyt ois sit tiedossa labrat ens kierron alussa, letrojen popsiminen ja vaste ultra. Vihdoinkin toivottavasti saadaan mahdollisuus raskautumiseen 🥹🤞 nyt vaan pitäs malttaa odottaa ens kiertoon. Ja kaikkia pcos kanssa raskautuminen vinkkejä kans mielellään otetaan vastaan.
Joo tottakai! 😍 tänään kp3 eli aloitan Letrozolin tänään ja syön sitä kp3-7. Sitten ultra siinä kp 11-13. Pitääkin soittaa aika siihen että sa varmasti ajan. minun esikoinen tosiaan sai alkunsa heti ensimmäisestä Clomifen-kierrosta, mutta sillon oviksen kanssa olikin kai ongelmaa kun kierrot venyi. Saapa nähdä onko Letroilla mitään vaikutusta; toki nekään ei tosiaan niitä munasoluja korjaa. 😓
 
Toivotaan, että löäkkeet vaikuttaa ja tuo hyviä uutisia pian. ❤️

Omaa napaa; kp12/29 ja ovulaation metsästys käynnissä toista päivää. Olis voinut aloittaa vasta myöhemminkin, kun ei vielä oireita oikeastaan ole, mutta otetaan varman päälle (ja koska kaapissa on raskauskeijun testejä hmmm säkillinen). Yks cbn violetti on vielä hätävarana, mutta taidan jatkossa mennä liuskoilla vaan.

Mies on nyt sisuuntunut, että toinen lapsi on enemmän kuin tervetullut. 😁❤️ Toki on kokoajan ollutkin, mutta on ihanaa kuulla se.
 
Noniin alkoihan se uusi kierto vihdoin. Ensimmäinen kerta, kun menkkakivut alkoi jo 3 päivää!! ennen kuin vuoto alkoi. Yleensä mulla alkaa kivut ja siitä tunnin parin päästä vuoto. Toivottavasti ei jää tavaksi tämä.

Kaapissa odottelee jo cb digi ovistestejä, violetteja sekä apteekin puikko ovistestejä. Haluaa päästä jo testailemaan ovista! 😁
 
Takaisin
Top