Yleinen keskustelu

Primaspan kirjotettiin nyt, vahvuutta ennoo kattonu viä. Ja joo ollu jo ennen raskautta RR-lääkitys. Söin useemman vuoden Candesartania, mutta vaihdettiin lapsihaaveiden vuoksi Metoprolol 47,5mg.
Miulla oli myös Candesartan käytössä.

Luulin että Metoprololia ei voi käyttää raskauden aikana🤔 Tai äitipolilla ymmärsin et aikalailla Albetol ja Nifedipin ainoat joita voi käyttää. Pitääpä mielenkiinnosta kysästä ens kerralla👍
 
Mulle suositeltiin sitä aloittaa. Raskausmyrkytyksen estoon. Ikinä oo ollu sitä mutta oliko ikä nyt se riskitekijä ja ylipaino?
Muistaakseni korkeet verenpaineet ja häikät virtauksissa edellisessä raskaudessa oli mulla yhtinä syinä miks alotetaan
 
Miulla oli myös Candesartan käytössä.

Luulin että Metoprololia ei voi käyttää raskauden aikana🤔 Tai äitipolilla ymmärsin et aikalailla Albetol ja Nifedipin ainoat joita voi käyttää. Pitääpä mielenkiinnosta kysästä ens kerralla👍
Aijaa 😳 Mulle nimenomaan sanottiin et on ok, kun on migreenin estoon, sekä toisen säännöllisen lääkkeen aiheuttamaan korkeeseen verenpaineeseen. Tuoteselostees lukee, että ”Saa käyttää raskausaikana tiukasti käyttöaiheissa pysyen ja vasta hoitavan lääkärin huolellisen riski-hyötyarvioinnin jälkeen. Metoprololin on osoitettu vähentävän istukan verensaantia ja voi siten aiheuttaa kasvuhäiriöitä sikiöllä. Lopetettava 48-72tuntia ennen synnytyksen laskettua aikaa. Jos ei ole mahdollista, vastasyntynyttä on syntymän jälkeen tarkkailtava tiiviisti 48-72tunnin ajan”
Oon nyt ihan järkyttyny, mitähän hemmettiä. Ennoo lukenu tota siis ennen, kun nyt 😳 Pitääpä ottaa neuvolalääkäris puheeks
 
@Sirpulaa Uskoisin että lääkäri on tehnyt arvion ja todennut että voit lääkettä käyttää turvallisesti 🙂 Meillä varmaan vähän eri lähtökohdat kun miulla on ihan verenpainetauti niin oisko sen takia erilaiset lääkkeetkin🤔
 
@Sirpulaa Uskoisin että lääkäri on tehnyt arvion ja todennut että voit lääkettä käyttää turvallisesti 🙂 Meillä varmaan vähän eri lähtökohdat kun miulla on ihan verenpainetauti niin oisko sen takia erilaiset lääkkeetkin🤔
Todennäköisesti. Tai toivottavasti ainaskin😂
 
Kyllä ne arviot tekee aika tarkkaan ennenku mitään määrää.. ite oon nyt 2pvää kärsiny migreenistä ja mitään apua saa mistään koska panadol o ainoa lääke mitä tääl päin suositellaan.
 
Mulle suositeltiin sitä aloittaa. Raskausmyrkytyksen estoon. Ikinä oo ollu sitä mutta oliko ikä nyt se riskitekijä ja ylipaino?
Sama homma, mullekin aloitettiin Primaspan varalta raskausmyrkytyksen estoon, riskitekijöinä just ikä ja ylipaino. Verenpaineet mulla on priimaa, eli mulla ne ei vaikuttanut tähän ollenkaan.
 
Täällä juuri tulin tayssista ja kohdunkanavaan jäänyt kaikki raskausmateriaali erittäin runsaasta vuodosta huolimatta ja se kaavittiin siinä välittömästä isoilla aborttipihdeillä pois. Jäätävä kohtutulehdus päällä ja kaksois antibiootit menemään. Kolme cytotecciä vielä kotona otin juuri kun vieläkin siellä on jotain vähän jäljellä. Huhhuh mikä tämäkin taas oli.
 
Täällä juuri tulin tayssista ja kohdunkanavaan jäänyt kaikki raskausmateriaali erittäin runsaasta vuodosta huolimatta ja se kaavittiin siinä välittömästä isoilla aborttipihdeillä pois. Jäätävä kohtutulehdus päällä ja kaksois antibiootit menemään. Kolme cytotecciä vielä kotona otin juuri kun vieläkin siellä on jotain vähän jäljellä. Huhhuh mikä tämäkin taas oli.
Kuulostaa kivuliaalta ja kurjalta. Toivottavasti vointisi paranee pian ❤️
 
Täällä juuri tulin tayssista ja kohdunkanavaan jäänyt kaikki raskausmateriaali erittäin runsaasta vuodosta huolimatta ja se kaavittiin siinä välittömästä isoilla aborttipihdeillä pois. Jäätävä kohtutulehdus päällä ja kaksois antibiootit menemään. Kolme cytotecciä vielä kotona otin juuri kun vieläkin siellä on jotain vähän jäljellä. Huhhuh mikä tämäkin taas oli.
Oi, tämäkin vielä 😭 kumpa olisi kohtuudella mennyt edes tämä fyysinen osuus. Pikaista paranemista ja toipumista sinne!❤️ Ensimmäinen keskenmeno johti minulla myös kohtutulehdukseen, se oli hirvittävän kivulias kokemus, joten toivon että pian helpottaa😞 miten olet jaksanut?❤️
 
Oi, tämäkin vielä 😭 kumpa olisi kohtuudella mennyt edes tämä fyysinen osuus. Pikaista paranemista ja toipumista sinne!❤️ Ensimmäinen keskenmeno johti minulla myös kohtutulehdukseen, se oli hirvittävän kivulias kokemus, joten toivon että pian helpottaa😞 miten olet jaksanut?❤️

Joo on tämä jo ihan liikaa. Meinasin jo sanoa että ottakaa koko kohtu pois nii tämä lakkaa!
Nousi nyt kuume 39 mutta veikkasivat että cytotecin hurja määrä nosti sen koska kuitenkin menee nyt panacodikin ja antibiootit aloitettu. Seurataan huomis aamuun. Olisivat ottaneet osastolle mutta halusin kotiin, tyhmä minä🙄
On ollut kyllä kivuliaita päiviä ja tuo oli kyllä aika brutaalia kun ne materiaalit vedettiin pois. Sen kolahduksen kuulee vieläkin korvissa kun se metalli koriin tippui☹️ Toivon nyt etten joudu imuun lisäksi. Ja että loput tulis pois noilla cytoteceillä! Vielä ei ole tullut. Saa nähdä kuin käy.
 
@Beanen Hirveästi jaksamista koettelemukseen, tosi kurja että noin jouduttiin tyhjentämään ja sait tulehduksen 😢❤️
 
Joo on tämä jo ihan liikaa. Meinasin jo sanoa että ottakaa koko kohtu pois nii tämä lakkaa!
Nousi nyt kuume 39 mutta veikkasivat että cytotecin hurja määrä nosti sen koska kuitenkin menee nyt panacodikin ja antibiootit aloitettu. Seurataan huomis aamuun. Olisivat ottaneet osastolle mutta halusin kotiin, tyhmä minä🙄
On ollut kyllä kivuliaita päiviä ja tuo oli kyllä aika brutaalia kun ne materiaalit vedettiin pois. Sen kolahduksen kuulee vieläkin korvissa kun se metalli koriin tippui☹️ Toivon nyt etten joudu imuun lisäksi. Ja että loput tulis pois noilla cytoteceillä! Vielä ei ole tullut. Saa nähdä kuin käy.
Vaikka ei nyt ihan sama oo mut oon joutunut itse keskeyttämään 1 raskauden ni ne 4 cytotecia nosti mullakin kuumeen silloin, laski kyl suhteellisen nopeeta mut oloon ei auttanut se 2pvää kestävä vesiripuli lisäksi niistä. Toivotaan et menis nyt ohi ❤️
 
Täällä juuri tulin tayssista ja kohdunkanavaan jäänyt kaikki raskausmateriaali erittäin runsaasta vuodosta huolimatta ja se kaavittiin siinä välittömästä isoilla aborttipihdeillä pois. Jäätävä kohtutulehdus päällä ja kaksois antibiootit menemään. Kolme cytotecciä vielä kotona otin juuri kun vieläkin siellä on jotain vähän jäljellä. Huhhuh mikä tämäkin taas oli.
Paljon tsemppiä ja jaksamisia❤️
 
Takaisin
Top