----45+++++ kuumeiset

Minulla on puolet ikkunoista pesty, mikä on tosi hieno saavutus omasta mielestäni. Olen kyllä ajatellut ikkunoita usein. Eikö se ole melkein kuin ne olisi jo pesty?

Toisissa keskusteluissa on ollut joskus puhetta, tykkääkö asua enemmän rivi- vai omakotitalossa. Näin ikkunoita ajatellenkin rakastan rivitaloa. Meillä oli omakotitalossa 30 ikkunaa, parhaimpana vuonna pesin niistä 15. Nyt on kuusi ikkunaa, kun ovia ei lasketa. On helppoa!
 
Mä varmaan tilaan ikkunan pesijät :hilarious:
 

Liitteet

  • 20190613_150359.jpg
    20190613_150359.jpg
    22.7 KB · Katsottu: 144
Täällä kasvimaa ihan vaiheessa, en vaan ole kyennyt, on tuo raskaus imenyt mehuja tässä kohtaa, eikä kukaan ole pyynnöstä huolimatta auttanut :shifty:. Tänään teen sitten kurpitsapenkit vaikka puhtaalla raivolla pystyyn. Armoitan itseäni kuitenkin sen verran että ab puolet riittää. 30-50m. Kohtuus olkoon vuoden sana. 5metriä oli aamun saldo.

Lambi :) Kurpitsaa...mitä lajiketta?

Ihan omiksi tarpeiksi, vai myyntiin?

Olet sitten sisukas, kun raskaanakin raadat tuolla tavalla:singing::smiley-angelic002
 
Meidän talossa sulle olisi käyttöä. Tervetuloa. Siistiä on sulla nyt.

Helena80 :) Tännekin saa tulla siivoamaan....sitten vielä nurmikot päälle, tosin mies on ne jo ajellut.

Meillä on kyllä yleensä siistiä ja lattiat vahattuna, mutta nyt taaperon myötä on talo aivan sekaisin....ei maha mitään. Tuo lapsonen sanoo myös siivoavansa, mutta lopputulos on kuin rajähdyksen jäljiltä, esim. puhtaat ja likaiset vaatteet on sekoitettu pesuhuoneessa ja sekunnissa on piirretty värikynillä seinään, takkahuoneessa.....

Juoksee paikasta toiseen mennessään.....ei pysy tän sottamaakarin perässä, ei!!:laughing002 :banghead:
:smiley-chores004
 
Helena80 :) Tännekin saa tulla siivoamaan....sitten vielä nurmikot päälle, tosin mies on ne jo ajellut.

Meillä on kyllä yleensä siistiä ja lattiat vahattuna, mutta nyt taaperon myötä on talo aivan sekaisin....ei maha mitään. Tuo lapsonen sanoo myös siivoavansa, mutta lopputulos on kuin rajähdyksen jäljiltä, esim. puhtaat ja likaiset vaatteet on sekoitettu pesuhuoneessa ja sekunnissa on piirretty värikynillä seimään takkahuoneessa.....

....ei pysy sottamaakarin perässä, ei!!:laughing002 :banghead:
:smiley-chores004
3-vuotiaalle voi kyllä jo opettaa, mikä on auttamista ja mikä sotkemista.
 
3-vuotiaalle voi kyllä jo opettaa, mikä on auttamista ja mikä sotkemista.

Yölento :) Tietää kyllä ja osaa kyllä laittaa kaiken paikalleen. Kerää mallikkaasti lelut laatikkoon ja kirjat hyllyyn.

Mutta sitten etenkin väsyneenä, villiintyy niin, että kaikki ei enää olekkaan ihan paikallaan. Lapsi mikä lapsi:laughing002
 
Meidän 5 -vuotiaskin on jo piirtänyt täällä uudessa kodissa takkaan, keittiön seinään ja ruokailupöydän tuolin päällyseen.
Piirtäminen vaan on niin kivaa ilmeisesti :yuck:
Eilen kävi ilmi, että hän oli "lainannut" siskonsa tablettia, jättänyt sen lattialle ja astunut hetken päästä sen päälle, kun
ei muistanut, että se oli siinä. Lähes käyttämätön laite, jonka takuu oli mennyt. Hukkasin sen muutoissa ja etsin sitä
kauan, kunnes löysin. Ei olisi kannattanut löytää, niin se voisi vielä olla hukassa, mutta ehjä :hilarious: No, tällaisten vauhdikkaiden
lasten kanssa sattuu ja tapahtuu.
 
Meidän 5 -vuotiaskin on jo piirtänyt täällä uudessa kodissa takkaan, keittiön seinään ja ruokailupöydän tuolin päällyseen.
Piirtäminen vaan on niin kivaa ilmeisesti :yuck:
Eilen kävi ilmi, että hän oli "lainannut" siskonsa tablettia, jättänyt sen lattialle ja astunut hetken päästä sen päälle, kun
ei muistanut, että se oli siinä. Lähes käyttämätön laite, jonka takuu oli mennyt. Hukkasin sen muutoissa ja etsin sitä
kauan, kunnes löysin. Ei olisi kannattanut löytää, niin se voisi vielä olla hukassa, mutta ehjä :hilarious: No, tällaisten vauhdikkaiden
lasten kanssa sattuu ja tapahtuu.

Helena80 :) Kuullostaa tutulta!

Lapset säheltää, ei sille mitään voi...lapsi on lapsi:laughing002

Minkäs värinen teidän takka on? Meillä on valkoinen ja lapsi sanoi, että se on saman värinen, kuin piirrustuspaperi, joten piirsi vaan hienon kissan siihen:laughing001
 
on ollut joskus puhetta, tykkääkö asua enemmän rivi- vai omakotitalossa. Näin ikkunoita ajatellenkin rakastan rivitaloa. Meillä oli omakotitalossa 30 ikkunaa, parhaimpana vuonna pesin niistä 15. Nyt on kuusi ikkunaa, kun ovia ei lasketa. On helppoa!

Yölento :)
Meillä on kaksi kerroksisessa rivitaloasunnossa ikkunoita rutkasti.

Pitäisi joskus innostua ne laskemaan... lapsi on nyt alkanut hahmottaan asioita ja sanoo joka päivä, että minulla on ISO koti. No niinhän se onkin....:laughing002

Ollaan kohta asuttu talossa 20-vuotta, enkä vielä ole tietoinen ikkunoiden lukumäärästä...OMG!!:laughing021



Lähdempä niitä laskemaan......:bounce
 
Minulla esikoisella ja kuopuksella on aina voinut pitää kynät, sakset ja maalit näkyvillä niin, että voivat halutessaan taiteilla. Keskimmäinen sen sijaan käytti välineitä niin luovasti, että oli pakko vahtia, mitä taidetta milloinkin syntyy ja mistä materiaalista.
 
Omakotitalossa on työtä. Meillä sitä on myös riittävästi, mutta itse tulisin hulluksi vaikka kerrostalossa. Varmasti aiheuttaisin pahennusta rakentamalla kukkapenkkejä ja hyötytarhoja. Rivitalo voisi vielä menetellä, jos olisi päätyasunto. Hyvää liikuntaa on pihatyöt. Mulla on iso rinnekukkapenkki. Alkaa olla pyrstö kohta timminä, kun siellä tullut kyykittyä.

Vanhemmiten uskon arvostavani helpompaa elämää ja silloin se on varmasti hyvä valinta. Lapset voivat ottaa ohjat täällä halutessaan sitten. Tai sitten joku aivan muu.

Vastavirran akka :) En myöskään voisi asua kerrostalossa. Meillä on tämä sanomasi "päätyrivitaloasunto".

Tämä on ns. samanlainen asua, kuin omakotitalo, koska on omat piha-alueet ja nurmet, myös metsikköä, (riippuu alueesta).

Omakotitalo on haaveissa ja niitä katseltu, mutta vielä ei sopivaa kohdalle osunut.

Molemmat kun on kotoisin ns. maalta, joten maita ja mantuja pitää olla, ettei ihan pieni parveke ihan riitä.
 
Yölento :)
Meillä on kaksi kerroksisessa rivitaloasunnossa ikkunoita rutkasti.

Pitäisi joskus innostua ne laskemaan... lapsi on nyt alkanut hahmottaan asioita ja sanoo joka päivä, että minulla on ISO koti. No niinhän se onkin....:laughing002

Ollaan kohta asuttu talossa 20-vuotta, enkä vielä ole tietoinen ikkunoiden lukumäärästä...OMG!!:laughing021



Lähdempä niitä laskemaan......:bounce
Meillä oli vaatimuksena, että rivitalo on yhdessä kerroksessa. Minulla oli ennen viimeisintä raskautta polvessa vikaa enkä pystynyt nousemaan portaita. Raskaus korjasi vaivan, mutta on silti ihan kätevää, kun ei ole portaita. Minulla kun se riski liikuntakyvyn heikkenemiseen on normaalia suurempi. Samasta syystä pyrin olemaan kykkimättä kukkapenkissä. Tosin yhden kivikkoistutuksen olen sortunut tekemään ja vahingossa alkaa muodostua sipulikukista toinen penkki.
 
Meillä oli vaatimuksena, että rivitalo on yhdessä kerroksessa. Minulla oli ennen viimeisintä raskautta polvessa vikaa enkä pystynyt nousemaan portaita. Raskaus korjasi vaivan, mutta on silti ihan kätevää, kun ei ole portaita. Minulla kun se riski liikuntakyvyn heikkenemiseen on normaalia suurempi. Samasta syystä pyrin olemaan kykkimättä kukkapenkissä. Tosin yhden kivikkoistutuksen olen sortunut tekemään ja vahingossa alkaa muodostua sipulikukista toinen penkki.

Yölento :) Meillä kaksi kerroksinen on ollut toimiva, koska asunto on iso. Pienessä kaksikerroksisessa asunnossa on hankala liikkua ja raputkin on "jopa vaaralliset"....

Meillä lapsi oppi jo 1-vuotiaana raput menemään ylös ja alas, vielä ei ole kompastunut kertaakaan :)

Tottakai yksitasoinen asunto on toimivin, mutta riippuu asunnosta itsestään...
Itsellänikin on haasteita rappujen kanssa, mikäli on liian ahtaat raput, eikä kunnon kaiteita, joista pitää kiinni.
 
Yölento :) Meillä kaksi kerroksinen on ollut toimiva, koska asunto on iso. Pienessä kaksikerroksisessa asunnossa on hankala liikkua ja raputkin on "jopa vaaralliset"....

Meillä lapsi oppi jo 1-vuotiaana raput menemään ylös ja alas, vielä ei ole kompastunut kertaakaan :)

Tottakai yksitasoinen asunto on toimivin, mutta riippuu asunnosta itsestään...

Itsellänikin on haasteita rappujen kanssa, mikäli on liian ahtaat raput, eikä kunnon kaiteita, joista pitää kiinni.

Meidän uudessa kodissa ainoastaan isäntä ja minä ollaan pudottu rappuset :hilarious: Esikoinen pudisteli päätä isälleen, että "isä sun pitää olla varovaisempi". Ja olin siis koko ajan pelännyt, että muksut sieltä alas tulee :nailbiting:
 
Takaisin
Top