----45+++++ kuumeiset

Luulen, että pitää kokeilla eri vaihtoehdot läpi, koska mitään en ole koskaan kokeillut, ja tosiaan vaikuttaa, että kaikkien muidenkin pitää kaikki kokeilla ennen kuin itselle sopiva löytyy.
Sinänsä minulla ei ole mitään hormoneja vastaan, koska hormonit minulla on jo muutenkin sekaisin PCOS:n takia, eikä luomu ole siksi mikään tavoiteltava olotila.
 
Niin. Sama täällä. Kerroin just aiemmassa viestissäni, että mulla on vaikeuksia tunnesäätelyn kanssa (neurologinen ongelma) ja sen takia nää pettymykset on mulle erityisen vaikeita sietää, ja vielä vaikeampaa nyt kun mies ei ole lohduttamassa mua täällä vaan on kotona käymässä. Niin eikö tää yks tuu kertomaan että ”kannattaa olla tasapainossa” Whaaaat??? Niinku se olis ihan vaan valintakysymys, jos aivokemiat heittää häränpyllyä ja jokaikinen pieni pettymys tuntuu satakertaiselta kun on ongelmia tunnesäätelyn kanssa.

Kaikki muut täällä on ihanan empaattisia, lohduttaa ja tukee. Ymmärtää, kun on itsekin olleet samassa tilanteessa, noin kerran kuussa. Mut tää yks... aina hieromassa naamariin toisten heikkouksia. Ehkä vaan ignooraan sen tästä eteenpäin. Ilman sitä tääl oliskin ihan hyvä henki. En jaksa sitä nälvimistä.

Hentohaave :) Kiroilu palstalla on varmaan aika kielletty, eikä kukaan muukaan sitä tee.

Kaikilla on omat murheensa, eikä ne oikeuta ketään rähiseen täällä/missään muuallakaan.

Peace!!:gen053
 
Ei kai täällä mitään kirosanakieltoa ole? On niitä enemmänkin näkynyt, tosin pääasiassa silloin kun pienten lasten äidit kiroavat miestensä/anoppiensa hölmöilyä. :grin
 
Silloin viisi vuotta sitten minulle sanottiin, että geenitestiin pääsee vasta sitten jos varastoraudat ovat koholla, joten en päässyt.

Ainakaan vielä silloin nuo geenitestit eivät olleet ihan varmoja, koska se lähisukulainen, jolla arvot olivat selkeästi taivaita hipovat, sai geenitestistä (kuolemansa jälkeen) sellaisen tuloksen, että häneltä oli löydettu vain yksi raudankertymää tunnetusti aiheuttava geenimutaatio, ja sairastumiseen tarvitaan kaksi. Siitä huolimatta hänen diagnoosinsa oli hemokromatoosi, ja meille sanottiin, että kaikkia raudankertymää aiheuttavia geenimutaatioita ei vielä tunneta (tai ainakaan vielä silloin ei tunnettu), ja hänellä todennäköisesti se toinen on sitten vähemmän tunnettu raudankertymää aiheuttava geenimutaatio.
Onpa taas erilaisia käytäntöjä! Minä pääsin geenitestiin jo kymmenen vuotta sitten sillä perusteella, että siskollani on hemokromatoosi. Myös meidän vanhemmat ja siskon lapset testattiin samalla.
 
Niin, ja tälle puolisonvalinnalle hajun perusteella on olemassa tieteellinen perustelukin, miksi se kannattaa! Luin tiedelehdestä joskus artikkelin jossa kerrottiin kokeesta joka tehtiin liittyen kumppanin valintaan ominaistuoksun perusteella. Kokeessa oli 10 miestä ja 10 naista. Miehille annettiin puhtaat t-paidat, joita heidän piti käyttää yksi päivä. Ilman mitään hajusteita. Sitten paidat laitettiin riviin. Ja naiset kävivät kukin vuorollaan nuuhkimassa jokaisen paidan, ja asettivat ne hajun perusteella miellyttävyysjärjestykseen. Lopputulosten perusteella oli selvinnyt, että ne paidat jotka naiset olivat valinneet miellyttävimmän hajuisiksi (eri naisilla eri paidat), niiden miesten dna oli mahdollisimman kaukana kyseisen naisen dna:sta. Mitä kauempana dna:t ovat toisistaan, siis mitä erilaisemmat, sen terveempiä jälkeläisiä tälle parille mahdollisesti syntyy. Näin toimii siis luonnon kannalta parinvalinta - biologisesti sopivin kumppani tuoksuu miellyttävämmältä kuin biologisesti huonommin sopiva kumppani. Luonto on ihmeellinen!
Nyt en voisi olla enempää samaa mieltä. Silloin kun tutustuttiin, niin ei tällaisesta mitään tiedetty. Ihmeteltiin vain tuota miten toinen ei koskaan haise pahalle toisen nenään. Edes hikisenä ja silloin kun itse tuntee itsensä ihan ällöttäväksi.
Ollaanhan me syntyisin aivan eri puolilta Suomea. Jos tiedätte sen itä-länsi geenien eron Suomalaisissa. Myös genomitestannut olen itseni ftdna:lla ja tarkoitus vielä mieskin testata.:)
 
Niin, ja tälle puolisonvalinnalle hajun perusteella on olemassa tieteellinen perustelukin, miksi se kannattaa! Luin tiedelehdestä joskus artikkelin jossa kerrottiin kokeesta joka tehtiin liittyen kumppanin valintaan ominaistuoksun perusteella. Kokeessa oli 10 miestä ja 10 naista. Miehille annettiin puhtaat t-paidat, joita heidän piti käyttää yksi päivä. Ilman mitään hajusteita. Sitten paidat laitettiin riviin. Ja naiset kävivät kukin vuorollaan nuuhkimassa jokaisen paidan, ja asettivat ne hajun perusteella miellyttävyysjärjestykseen. Lopputulosten perusteella oli selvinnyt, että ne paidat jotka naiset olivat valinneet miellyttävimmän hajuisiksi (eri naisilla eri paidat), niiden miesten dna oli mahdollisimman kaukana kyseisen naisen dna:sta. Mitä kauempana dna:t ovat toisistaan, siis mitä erilaisemmat, sen terveempiä jälkeläisiä tälle parille mahdollisesti syntyy. Näin toimii siis luonnon kannalta parinvalinta - biologisesti sopivin kumppani tuoksuu miellyttävämmältä kuin biologisesti huonommin sopiva kumppani. Luonto on ihmeellinen!

Okei.. no mun anoppi sai sukukirjasta selville joku vuosi sitten, että hän on kaukaista sukua mun isälle :grin:woot: Mehän ollaan siis samalta paikkakunnalta kotoisin :hug003Ilmeisesti riittävän kaukaista sukua, koska mun mies tuoksuu mun mielestä hyvälle :hilarious:
 
Okei.. no mun anoppi sai sukukirjasta selville joku vuosi sitten, että hän on kaukaista sukua mun isälle :grin:woot: Mehän ollaan siis samalta paikkakunnalta kotoisin :hug003Ilmeisesti riittävän kaukaista sukua, koska mun mies tuoksuu mun mielestä hyvälle :hilarious:

Hyvältä haistaan mekin....ja varmaan lopulta jotain sukua, jos oikein pitkälle penkoisi. Karkeesti ajatellen Suomi mies tuoksuu hyvältä, mutta ulkolaiset ehkä ei:laughing002
 
Ehkäisystä vielä. En ole ikinä käyttänyt mitään muuta ehkäisyä kuin kondomia. Luen mielenkiinnolla ihmisten kokemuksia aiheesta. En aio jatkossakaan käyttää mitään muuta, jos ehkäisyä vielä joskus tarvitaan.
 
Ehkäisystä vielä. En ole ikinä käyttänyt mitään muuta ehkäisyä kuin kondomia. Luen mielenkiinnolla ihmisten kokemuksia aiheesta. En aio jatkossakaan käyttää mitään muuta, jos ehkäisyä vielä joskus tarvitaan.

Helena80 :) Ei yhtään ihmeellistä, eikä suinkaan tarvitse! En minäkään ole, enkä varmaankaan aio....

Kondomi on riittävän hyvä suoja ja sitten Ikäkin alkaa lopulta ehkäisemään....:smiley-angelic006
 
Minulla sama juttu, olen käyttänyt vain kondomia, ja aina ajatellut, että minä en sotke kroppaani hormoneilla -- ja sitten kävikin ilmi, että luomuna kroppani hormonit toimivat ihan miten sattuu, ja hormonaalinen ehkäisy todennäköisesti olisi normalisoinut tilannetta. Ainakaan minulla ei ole mitään syytä tavoitella luomua, tämän kun olisi tiennyt jo 20 vuotta sitten...
 
Kaikki muut täällä on ihanan empaattisia, lohduttaa ja tukee. Ymmärtää, kun on itsekin olleet samassa tilanteessa, noin kerran kuussa. Mut tää yks... aina hieromassa naamariin toisten heikkouksia. Ehkä vaan ignooraan sen tästä eteenpäin. Ilman sitä tääl oliskin ihan hyvä henki. En jaksa sitä nälvimistä.

Hentohaave :) Nyt puolustuksena totean, että kyllä sinua on tuettu ja toivotettu kaikkea tsemppiä, lähes joka päivä!

Sille ei voi mitään, jos sinun tunteet ei ole hallinnassa. Silti lopulta jokainen itse valitsee omat tunteensa ja reaktiot niihin.

Jos huomaat, niin aika yksi suuntaista on sinun antama tsemppi ja tuki tänne muille, sitä ei taida juuri olla. Kuitenkin kärjistät asiat äkkiseltään ja oletat kaiken täällä koskevan vain sinua. Ja tuo viesti, josta hermostuit, oli tarkoitettu Motolle.

Peace, love and care!:greet015
 
Hentohaave :) Nyt puolustuksena totean, että kyllä sinua on tuettu ja toivotettu kaikkea tsemppiä, lähes joka päivä!

Sille ei voi mitään, jos sinun tunteet ei ole hallinnassa. Silti lopulta jokainen itse valitsee omat tunteensa ja reaktiot niihin.

Jos huomaat, niin aika yksi suuntaista on sinun antama tsemppi ja tuki tänne muille, sitä ei taida juuri olla. Kuitenkin kärjistät asiat äkkiseltään ja oletat kaiken täällä koskevan vain sinua. Ja tuo viesti, josta hermostuit, oli tarkoitettu Motolle.

Peace, love and care!:greet015
Muuten en ota kantaa, mutta tunteitaan ei voi valita,vain sen miten ne tuo esille ja minkä arvon niille antaa.
 
Takaisin
Top