Raskaaksi 2019

Voi kun kaikki raskautta toivovat vois tulla ilman ongelmia raskaaksi :sad001 Tsemppiä ja voimia kaikille pitkän tien matkanneille, koko sydämmestä!

Toivotaan @Jesbe plussaa :thumright

Mekin tosiaan esikoista toivotaan. Pelko lapsettomuudesta on ollut aina, en tiedä miksi. Ensimmäinen raskaus alkoi kuitenkin yllättävän helposti, simpat oli elellyt 5vrk ja yllätti totaalisen iloisesti. Raskaus kuitenkin oli tuulimuna ja nyt sitten jännityksellä, miten tämän jälkeen.
 
Kiitos kaikille ku tsemppaatte, tuntuu niin paljon paremmalta. Nyt kävi niin et sain tänään sit uuden työpaikan ku edellinen paikka muutti käytäntöjä ja joudun siksi lopettamaan heillä.tuli tietynlainen ultimatum heiltä ja sitte päätin hakea uutta et paljon täällä niitä elämänmuutoksia.

No nyt dpot alkaa olla siinä et sais kohta plussan ja enköhän iltapäivästä tehnyt sit jonku haamujen esiäidin eli negaa näyttää.ja olin niiiiin varma et nyt tärppi kävi.. Tänään alko pahoinvointi, kaikki hajut ällöttää ja harkitsin jopa oksentamista. Nyt maltan odottaa sen 3 päivää et tuleeko menkat ja sit 4 päivän päästä testaan uudemman kerran ja ihan aamupissasta. Lämmöt taas yli 37. Omanapailua mut nyt tuntuu et kaikilla paaaljon elämässä ja ehkä ihan hyvä asia ku sillon ku vahiten oottaa ni se vaan onnistuu :3some:angelic::angelic:
 
Voi kun kaikki raskautta toivovat vois tulla ilman ongelmia raskaaksi :sad001 Tsemppiä ja voimia kaikille pitkän tien matkanneille, koko sydämmestä!

Toivotaan @Jesbe plussaa :thumright

Mekin tosiaan esikoista toivotaan. Pelko lapsettomuudesta on ollut aina, en tiedä miksi. Ensimmäinen raskaus alkoi kuitenkin yllättävän helposti, simpat oli elellyt 5vrk ja yllätti totaalisen iloisesti. Raskaus kuitenkin oli tuulimuna ja nyt sitten jännityksellä, miten tämän jälkeen.
Mulla harmittaa tieto et miehen siittiöt on priimaa. Oonko paha ihminen ku ajattelen et on helpompi jos hänessä olisi edes hitusen vikaa ni en olisi ainoa.......
 
Mekin tosiaan esikoista toivotaan. Pelko lapsettomuudesta on ollut aina, en tiedä miksi. Ensimmäinen raskaus alkoi kuitenkin yllättävän helposti, simpat oli elellyt 5vrk ja yllätti totaalisen iloisesti. Raskaus kuitenkin oli tuulimuna ja nyt sitten jännityksellä, miten tämän jälkeen.

Mä tossa just jonkunen sivu sit kyselinki, et oliskohan madollista et siimahännät olis vielä voimissaan 5vrk jälkeen.
Mut oonkohan ymmärtäny ihan väärin, kun eiks tuulimuna oo just sellanen et siinä ei oo siittiö hedelmöittänyt munasolua ja ns.tyhjä munasolu kiinnittyy..? Korjatkaa joku, jos oon ihan hakoteillä?
Jos oon väärässä, niin sit olis mullakin mahikset tähän kiertoon. :smiley-angelic001
 
Mä tossa just jonkunen sivu sit kyselinki, et oliskohan madollista et siimahännät olis vielä voimissaan 5vrk jälkeen.
Mut oonkohan ymmärtäny ihan väärin, kun eiks tuulimuna oo just sellanen et siinä ei oo siittiö hedelmöittänyt munasolua ja ns.tyhjä munasolu kiinnittyy..? Korjatkaa joku, jos oon ihan hakoteillä?
Jos oon väärässä, niin sit olis mullakin mahikset tähän kiertoon. :smiley-angelic001

Munasolu kyllä hedelmöittyy, mutta joko se tai siittiöt on viallisia, eikä se siitä eteenpäin lähde kehittymään. Ja tiedetään, että 3-5vrk on jopa normi aika siittiöiden elää, hyvät yksilöt voi jopa 7vrk
 
Mä tossa just jonkunen sivu sit kyselinki, et oliskohan madollista et siimahännät olis vielä voimissaan 5vrk jälkeen.
Mut oonkohan ymmärtäny ihan väärin, kun eiks tuulimuna oo just sellanen et siinä ei oo siittiö hedelmöittänyt munasolua ja ns.tyhjä munasolu kiinnittyy..? Korjatkaa joku, jos oon ihan hakoteillä?
Jos oon väärässä, niin sit olis mullakin mahikset tähän kiertoon. :smiley-angelic001

Kyllä siinä aina siittiö tarvitaan :D Mut aika nopeasti hedelmöittymisen jälkeen menee joku vikaan ja alkio ei lähde kehittymään, vaan istukka jatkaa kasvua ja kohtu saattaa hieman kasvaa
 
Miten jesbe jaksat odottaa seuraavaa testiä noin monta päivää ? :D

Onko joku testaamassa huomenna/ylihuomenna ?

Mä meinasin ke dpo 9 aloittaa :D Tällä hetkellä on paljon oireita mutta ne voi aina kertoa jostain muustakin.
 
Kyllä siinä aina siittiö tarvitaan :D Mut aika nopeasti hedelmöittymisen jälkeen menee joku vikaan ja alkio ei lähde kehittymään, vaan istukka jatkaa kasvua ja kohtu saattaa hieman kasvaa

Mulla vastas raskausontelo ja täten kohtu raskausviikko ja hormonit oli myös tosi hyvin noussu ja täysin viitteissä. Alkio tosiaan oli vaan stopannu heti alussa kehityksen ja just istukka toimi normaalisti. Edes ruskuaispussia tällön ei oo (yleensä) kehittyny. Siis yleisenä tietona kaikille :shy:
 
Kyllä siinä aina siittiö tarvitaan :D Mut aika nopeasti hedelmöittymisen jälkeen menee joku vikaan ja alkio ei lähde kehittymään, vaan istukka jatkaa kasvua ja kohtu saattaa hieman kasvaa

Joo, no en mä nyt nii tyhmä oo, että luulisin raskauden alkavan ilman siittiötä.
Vaan tarkotin että kun sanotaan tuulimunaksi eikä keskenmenoksi? Eli mikä ero näissä kahdessa on?
 
Jep, munasolu ja siittiö kyllä kohtaa tuulimunassakin, mutta luonto korjaa potin heti alkuunsa. Ei kyl tietty omalla kohtaa lohduttanut tää tieto tippaakaan, kun oli melkein 3kk kuvitellut olevansa raskaana:sad001 seuraavassa raskaudessa käytiinkin heti alkuunsa ultrassa ja jos viel joskus oon raskaana, niin meinaan kyl silloinkin käydä:)
 
Joo, no en mä nyt nii tyhmä oo, että luulisin raskauden alkavan ilman siittiötä.
Vaan tarkotin että kun sanotaan tuulimunaksi eikä keskenmenoksi? Eli mikä ero näissä kahdessa on?

Keskenmenossa voi olla alkio kehittynyt alkuun normaalisti ja sydän sykkiä tms, kunnes esim kehityksessä tapahtuu tai istukassa jotain ja vuotaa pois. Tuulimuassa tosiaan alkiota ei ollenkaan kehity vaikka istukka kehittyy ja raskaus "jatkuu". Yleensä vuotamaan alkaa vasta +12 viikolla tuulimunassa ja usein se joudutaanki lääkkein keskeyttää

Keskeytyneessä keskenmenossa taas alkion sydän pysähtyy, mutta vuoto ei ala
 
Keskenmenossa voi olla alkio kehittynyt alkuun normaalisti ja sydän sykkiä tms, kunnes esim kehityksessä tapahtuu tai istukassa jotain ja vuotaa pois. Tuulimuassa tosiaan alkiota ei ollenkaan kehity vaikka istukka kehittyy ja raskaus "jatkuu". Yleensä vuotamaan alkaa vasta +12 viikolla tuulimunassa ja usein se joudutaanki lääkkein keskeyttää

Keskeytyneessä keskenmenossa taas alkion sydän pysähtyy, mutta vuoto ei ala

Kiitos, tästä tää tyhmempikin tajus! :)
 
Miten jesbe jaksat odottaa seuraavaa testiä noin monta päivää ? :D

Onko joku testaamassa huomenna/ylihuomenna ?

Mä meinasin ke dpo 9 aloittaa :D Tällä hetkellä on paljon oireita mutta ne voi aina kertoa jostain muustakin.

Pakko jaksaa ko mies käskee nyt malttaa ja ko ei mul tosiaan oo ko se yksi testi tuolla kaapissa.... noh, nyt rupesi ellottaan mut niin mul tekee joka kuukausi ennen menkkoja. Haamujen esiäiti tuli testiin mut en luota siihen.. Mitä oireita sulla on? Anteeksi kysymys mut mun vv on jotaki iha outoo, se on sellasta oikein venyvää, rihmamaista kuin joku hämähäkinseitti ja mulle tyystin tuntematon alue ko nyt on eka kierto jossa tuli jotakin erilaista eli ovis tapahtui ja limat tuli. Muutoin on vain runsas valkkari.....
 
Ja halusin teille kaikille ilmoittaa et tosiaan tunnen psykokinesiologin joka tuossa teki lihastestauksen ja sen mukaan raskautuisin ensi kuussa. Sitten tapasin 2 ihmistä jotka kulkevat ympäri maailman parantamassa ihmisiä (kristuksen nimissä kylläkin, arka aihe) ja he sanoivat minulle ilman että IKINÄ olisin heille jutellut että älä huolehdi, ensi kuussa saat ihanan yllätyksen ja onnistut siinä mitä niin kovin olet yrittänyt vuosia ja rukoilemme siskosi puolesta. (siskoni on siis huonossa kunnossa) ...

En ole ylensä taipuvainen uskomaan tällaiseen mutta... voisko tossa olla perää, samoin yksi "meedio" totesi että 2n kuukauden päästä olet raskaana ja se oli viime kuussa se. Outoa.
 
Mä pyrin välettelemään taikauskoja ja uskoja ylipäänsä:)) mutta kyllähän tuo lupaavalta kuulostaa! Esikoinen tosin sai alkunsa ulkomailla vähän samantyyppisen hämärän tilanteen jälkeen:)) en nyt suoranaisesti usko ihmeeseen tai mitään, mut tulee itelle hyvä mieli kun ajattelee, että joku on toivonut meille onnea ja me sitten sattumalta se viimein saatiin:)
 
Mä pyrin välettelemään taikauskoja ja uskoja ylipäänsä:)) mutta kyllähän tuo lupaavalta kuulostaa! Esikoinen tosin sai alkunsa ulkomailla vähän samantyyppisen hämärän tilanteen jälkeen:)) en nyt suoranaisesti usko ihmeeseen tai mitään, mut tulee itelle hyvä mieli kun ajattelee, että joku on toivonut meille onnea ja me sitten sattumalta se viimein saatiin:)

Joo ei mulla ekana mieleen tuu et nonni nyt oon paksuna satavarmasti ku noin moni sanoo mut se oli niin jännä tämä tämänpäiväinen tuossa äsken tuo mies kun alkoi puhua ja sanoi noi sanat ku ikinä tavannut heitä eikä he VOINEET tietää et toivon lasta.. outoa. Mut on se kiva ku joku rukoilee mun puolesta. Minä teidän kaikkien
 
Joo ei mulla ekana mieleen tuu et nonni nyt oon paksuna satavarmasti ku noin moni sanoo mut se oli niin jännä tämä tämänpäiväinen tuossa äsken tuo mies kun alkoi puhua ja sanoi noi sanat ku ikinä tavannut heitä eikä he VOINEET tietää et toivon lasta.. outoa. Mut on se kiva ku joku rukoilee mun puolesta. Minä teidän kaikkien

:Heartbigred
Jos ihan oikealla asialla olivat niin ei tuo sattumaakaan ollut :Heartred Matt. 7:7-8
 
:Heartbigred
Jos ihan oikealla asialla olivat niin ei tuo sattumaakaan ollut :Heartred Matt. 7:7-8
He kulkee Afrikassa parantamassa ja auttaa ihmisiä, mies koki kuoleman ja tämän jälkeen ovat sitte auttaneet muita Jännä tapaus, töissä sattumalta tapahtui.. Oli se kyllä kylmiä väreitä herättävä juttu... Puhuttiin asunnoista, kiinteistönvälityshommissa kun olen ja kun olivat lähdössä mies katsoi minuun ja sanoi ton lauseen. Myös kun nämä meediot ja kinesiologi sanoneet saman kuukauden niin on se mielenkiintoista Pyysi vielä lähettämään viestin kun olen raskaana :cat:
 
He kulkee Afrikassa parantamassa ja auttaa ihmisiä, mies koki kuoleman ja tämän jälkeen ovat sitte auttaneet muita Jännä tapaus, töissä sattumalta tapahtui.. Oli se kyllä kylmiä väreitä herättävä juttu... Puhuttiin asunnoista, kiinteistönvälityshommissa kun olen ja kun olivat lähdössä mies katsoi minuun ja sanoi ton lauseen. Myös kun nämä meediot ja kinesiologi sanoneet saman kuukauden niin on se mielenkiintoista Pyysi vielä lähettämään viestin kun olen raskaana :cat:

Wau:eek: Kuulostaa hyvältä :Heartred
 
Takaisin
Top