----45+++++ kuumeiset

Missä meidän testaajat on? Humpty ja Hannuli?
:greet025
Täällä on testit (vielä :angelic: ) puhtaan valkoisia, joten turha postailla kuviakaan. Dpo9, joten en muuta odotakkaan. Vielä menen noilla OneStepin herkillä, varastossa PC ja Rfsu digi. Viime kierrossa alkoi tuhruttelu näihin aikoihin, sitä pelätessä... mitään mainittavaa oiretta tai "oiretta" ei ole, mikä ei selittyisi lugeilla tai loppukierrolla.
 
Ja tosiaan vaikka fsh noin hyvä ei katsonut että mikään lääke auttaisi ei lähdetä edes kokeilemaan kun oma kierto hajoaa vaan siinä.

Peppipupu :) Sama täällä ei lääkityksiä. Letrot olen ottanut vain, koska niiden väitetään buustaavan.

Ihan oma valinta käytänkö niitä vai en.

Eikö letroista ollut sulle siellä puhetta?

Vai menetkö ihan vaan suoraan IVF:ään?
 
No sitten lisäinfoa. Vaikka fsh on hyvä tuon amhn ollessa noin matala, on raskautumisen käytännössä mahdollista noin kerran vuodessa. Eli 1/12 munasolu ok. Siihen päälle vielä uhkakuva onnistumiskierrossa esim flunssa jne joka estää kiinnittymisen on raskautumisen ennustus% siis aivan paska. Ivf tai ilman vauvaa on vaihtoehdot nyt sitten.
1/12 on minusta tässä iässä aika hieno saavutus! Veikkaan että ivf alkiodiagnostiikalla on nopein tie, jos aika on käymässä vähiin. Vaikka eihän sekään varma keino ole.
 
Tuosta pienien follien määrästä munasarjoissa. Kuinka paljon niitä pitää sieltä löytyä/puoli? Itsellä ollut aina mainintana ultrien jälkeen muutama pienempi folli. Ilmeisesti aikasta vähän. Silti olen raskautunut luomusti. Pyysin myös vaihdevuosi ym testejä viimeksi, kun kävin siellä lääkärissä. Eipä herunut. Sanoi vaan, että ultratessa tilanne selviää. No en ole yhtään selvillä asiasta.

En osaa sanoa paljonko niitä pitäisi olla ns. "normitilanteessa".
Meillä tosiaan oli yritystä vajaa pari vuotta ennen kuin hoidot alkoivat. Tuona yritysaikana tikuttelin ovista ihan joka ikinen kierto, ja pääsääntöisesti aina ovuloin, ovulaatiotestit näyttivät aina plussaa samoihin aikoihin kiertoa. Ja oli limat, oviskivut ym oireet. Tosiaan raskauduin neljästi ja ne menivät kesken. Aina kierto palautui hetimmiten ja ovikset myös.
Suuri järkytys olikin kun klinikalla ensikäynnillä gyne ultrasi ja totesi munasarjani inaktiivisen näköisiksi. Olin luullut olevani hyvinkin hedelmällinen! :D
Tuolloin gyne määräsi amh-arvon mitattavaksi ja sehän oli madaltunut, 0.8. Ja ikää tuolloin 38 v. Eli summa summarum, positiiviset ovistestit eivät kerro todellisesta tilanteesta, eli siitä miten paljon reserviä on jäljellä ja minkä laatuisia munasoluja enää on. Eli suosittelen ehdottomasti iällä olevia menemään ivf-hoitoihin, niillä ainakin raskautumisen todennäköisyyttä voidaan avittaa. Tietysti tiettyyn pisteeseen asti.
Meillä on uusi "ensiaika" klinikalle tammikuussa, jolloin kuullaan saadaanko vielä hoitoja Taysissa. Meillä siis yksi yhteinen lapsi, elokuussa syntynyt vauva. Ja me ei haluta aikailla yhtään vaan pikimmiten koittaa saataisiinko sisarus meidän pas-aarteellemme. :Heartred
Tsemppiä ihan joka ikiselle eri vaiheisiinne! :)
 
Tuntuu, ettei täällä oikein suhtauduta vakavasti asiaan. Lääkärit sanovat vaan, että olet kuitenkin synnyttänyt vuosi sitten ja raskautunut luomusti. Se lisää mahdollisuuksia. Ja mahdollisuuksia on raskautua vaikka on vuotava polyyppi. Eikös se estä/haittaa kiinnittymistä. Näin luulen. No ensi vuonna se tapahtuu, jos on tapahtuakseen. Pyllystä tämä ikuinen odottelu.
Tsemppiä täältäkin jokaiselle.
Lääkärit taitavat uskoa ihmeisiin, sillä sain todella optimistisia lausuntoja toisen keskenmenon jälkeen, kun yritystä oli takana 1,5 vuotta ja ikää 44v. Varmaan se oli minulle hyväksi mutta en usko, että se optimismi on täysin perusteltua. Meille kävi silti hyvin.
 
Tämä. Suomessa valitetaan vauvojen vähyyttä. Ja lapsettomuudella tehdään kovaa bisnestä. Ei ole halpaa ei. Olisko tuo joku sellainen näyte, että varmistetaan oikea kiinnittymispäivä siirtoon nähden? Vai mikä kumma tuo näyte on?
Aika paljon tuolla IVF/ICSI-ketjussa tehdään porukoille ERA-testiä, just että varmistetaan optimaalinen aikataulutus. En tiedä, onko eri vai sama, kuin mitä Peppipupulle suositeltu.
 
Hauska ajatella, että ehkäisyä suositellaan siihen asti, kun viimeisistä kuukautisista on kulunut vuosi. Tämähän kuulostaa samalta, kun se koulussa opittu koska vaan voi tulla raskaaksi. On tämä ihmisen biologia sitten jännää.
Niinpä! Voit kuvitella että hiukan turhauttaa ehkäisy, kun mikään ei sovi ja käytettävä on. Juuri kyselin äidiltäni, milloin hänellä loppui kuukautiset kokonaan, 58-vuotiaana ! Tämän logiikan mukaan joutuisin käyttää ehkäisyä vielä 12 vuotta!!! Aivan pöljää. Tuskin tässä onnistunutta raskautta saisi aikaiseksi, jos ottaisi riskin.
 
Niinpä! Voit kuvitella että hiukan turhauttaa ehkäisy, kun mikään ei sovi ja käytettävä on. Juuri kyselin äidiltäni, milloin hänellä loppui kuukautiset kokonaan, 58-vuotiaana ! Tämän logiikan mukaan joutuisin käyttää ehkäisyä vielä 12 vuotta!!! Aivan pöljää. Tuskin tässä onnistunutta raskautta saisi aikaiseksi, jos ottaisi riskin.
Varmasti turhauttaa. Meilläkin samanlainen perimä. Itse en meinannut hankkia mitään enää koskaan. Jos on pakko, niin mies sitten nips nips. Kovin tuo kyllä ajatuksestakin nikottelee, mutta onhan sillä vielä aikaa sopeutua. Ja jos ei mene, niin sitten ei tule. Kiäh kiäh.
 
Varmasti turhauttaa. Meilläkin samanlainen perimä. Itse en meinannut hankkia mitään enää koskaan. Jos on pakko, niin mies sitten nips nips. Kovin tuo kyllä ajatuksestakin nikottelee, mutta onhan sillä vielä aikaa sopeutua. Ja jos ei mene, niin sitten ei tule. Kiäh kiäh.
Minulla on niin nuori mies, että en tohdi edes ehdottaa sellaista :grin
 
Meillä ei. On myös sanonut, ettei muiden kanssa enää lapsia hanki, vaikka ero tulisi. Ja sen uskon kyllä. Tosin riskit raskautua korkealla iällä 50+ on lottovoiton luokkaa. Että sikäli. Silti joku kokee senkin.

Täälläkin mies juhlii 50v. ihan pian. Vauvakuume on kova, mutta toteaa, ettei halua koskaan kenenkään toisen kanssa lasta. Edes lahjoitettu munasolu ei hänelle käy.

Eikä silti, jos ero tulisi.
Joskushan miehet vaihtaa nuorempaan, vain hankkiakseen lisää lapsia...
 
Hei voisitteko vielä kaikki kertoa mitä lääkkeitä käytätte ja mihin /miksi ne on teille määrätty? Oliko siis Hannulilla letrot ja luget ja Tähdellä letrot ainakin? Suskilla piikit ja diag. Ivf niin siinä tietty ihan oma räätälöity cocktail vissiin? Muita?
 
Takaisin
Top