Himot ja ällötykset

Keitin kahvia monen monen viikon jälkeen, otin pari hörppyä ja totesin että vielä ei oo kahvin aika vielä :D
 
Nyt vko 9+6 ja ällötys pöllötys alkanut hiukan laimeneen. Himot ei oo kadonnu silti :wink Hajulla ollaan kans, ja aivan hurjia muutoksia, siis ihan lempituoksuista tullut hirveitä ja WC:n raikastin lähti vaihtoon :P Ja huomasin myös tuossa syöväni lapseni pinaattilättyjä, joita en myöskään oo aiemmin suuhuni laittanu ihan hyvällä draivilla :wink
 
Viime päivien yhtäkkiä tekee mieli: maito, suolakurkku, fetajuusto, avocado.

Mä oon kyllä nyt Valion salaattijuustoa syönyt vaikka onkin pehmeä juusto. Auttaa etovaan oloon. Neuvolan täti sanoi että kaikkia pastöroituja tuotteitta uskaltaa kyllä aika riskittömästi syödä. Aika suuri luotto on kuitenkin suomalaiseen elintarviketeollisuuteen.
 
Mä oon kans kotimaisia salaattijuustoja syönyt ihan huoletta :)
 
Mäkin oon ymmärtäny et kotimaisia esim. just valion pästoroituja pehmeitä juustoja voi käyttää ihan normaalisti.
 
Mm tekee mieli fetaa. Mulle kans lääkäri sanoi että pastöroidusta kotimaisesta maidosta tehdyt pehmeät juustot on ok. :) Ja stressasin että saako salaattibuffan kylmiä (kypsennettyjä) lihoja syödä niin saa.
 
Satsumat on kyllä nyt aika jees. Ja kaikki raikas kuten kurkku. Tekee myös mieli ihan tavallista ruokaa kuten nakkikastiketta, perunaa, kinkkukiusausta yms.
 
Kananmunat täälläki!

Tänään meni hermot, kun joka tuutista toitotetaan, et raskaana pitää syödä niin terveellisesti ja monipuolisesti yms. Miks sitte raskaana olevat ei himoitse niitä terveellisiä ruokia vaan kaikkea muuta. :D Mulla ainaki tällä hetkellä himo on ennemmin rasvaseen. Ja suklaa. :D
 
Mulla oli ekassakin raskaudessa se että mielummin ”terveellistä” kun rasvasta :D mutta välillä tulee se et on vaan pakko saada tuplajuustoa ja ranuja, mut sillon kroppa huutaa hiilari varastojen täyttöä kun noin on :D
 
Himoitsen kaikkea suolaista! Makea ei uppoa yhtään. Normaalisti juon aamupalaksi smoothien, nyt ei pysty mitenkään.
 
Mä olen lohtusyönyt nyt vähän väliä jossain pikaruokalassa. Nälkä iskee aina kun on asioilla ja kun mieli on vähän matalana niin mäkkäri-hese-burgeking alkavat olla liiankin tuttuja. Ruokaa ei jaksa millään tehdä, töissäkin syön vaan eineksiä. Toivon että pian voimat palautuvat ja jaksaisin taas tehdä ruokaa edes välillä. Siivoamisesta puhumattakaan...
 
Mulla on himot ja ällötykset vaihdelleet laidasta laitaan. Yhtenä päivänä pizza ällöttää, seuraavana päivänä tekee mieli. Yleensä olen suolaisen perään, mutta nyt on ennemmin makeat jutut maistuneet.

Pysyvästi olen himoinnut:
  • Satsuma/ mandariini/ klementiini
  • Itse tehty riisipuuro
  • Pasta
  • Pillimehut
  • Vuohenjuusto (sitä tosin en ole uskaltanut syödä)
  • Etikkaiset säilykkeet kuten hillosipulit
  • Sokerijogurtit
  • Kurkku-juusto-voileivät
Ällötyksiä ovat aiheuttaneet mm.
  • Vesi
  • Liha
  • Kana
  • Leikkeleet
  • Oivariini (jouduin vaihtamaan Floraan, kun niin etoi)
Ehkä baby on kasvissyöjä? :D
Yleensä aina himoitsen suolakurkkuja ja oliiveja, mutta nyt molemmat ovat olleet hyvin neutraaleja.
 
Mulla on himot ja ällötykset vaihdelleet laidasta laitaan. Yhtenä päivänä pizza ällöttää, seuraavana päivänä tekee mieli. Yleensä olen suolaisen perään, mutta nyt on ennemmin makeat jutut maistuneet.

Pysyvästi olen himoinnut:
  • Satsuma/ mandariini/ klementiini
  • Itse tehty riisipuuro
  • Pasta
  • Pillimehut
  • Vuohenjuusto (sitä tosin en ole uskaltanut syödä)
  • Etikkaiset säilykkeet kuten hillosipulit
  • Sokerijogurtit
  • Kurkku-juusto-voileivät
Ällötyksiä ovat aiheuttaneet mm.
  • Vesi
  • Liha
  • Kana
  • Leikkeleet
  • Oivariini (jouduin vaihtamaan Floraan, kun niin etoi)
Ehkä baby on kasvissyöjä? :D
Yleensä aina himoitsen suolakurkkuja ja oliiveja, mutta nyt molemmat ovat olleet hyvin neutraaleja.

Mua etoo myös toi Oivariini mikä on ihan ihme juttu :D Se ei jotenkin maistu yhtään samalta enää...
 
Maksa :hungry: En syö normaalisti maksaa missään muodossa. Ekassa raskaudessa himoitsin limalaatikko maksalaatikkoa puolukkahillolla. Tässä raskaudessa oon jo viikko tolkulla ajatellut sellaista bensa-aseman rekkamiesleipää, sellaista missä olisi välissä paistettu kananmuna ja paksuja maksamakkaraviipaleita :shy: En pysty käsittämään, onko tää joku psykologinen juttu että kun ei saa niin haluaa?! Tosin ei mun muita kiellettyjä tee mieli
 
Takaisin
Top