Himot ja ällötykset

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Millaisia mielitekoja raskaus on tuonut tullessaan? Huomaatko himoitsevasi ruokia, joista et normaalisti välitä tai tekeekö mielesi omituisia ruokayhdistelmiä?

Entä onko odotus saanut aikaan ällötyksiä, joita et tavallisesti koe? Inhottaako esimerkiksi kahvin tuoksu?

Lue myös artikkelimme raskausajan mieliteoista. Täältä löydät myös jutun pica-ilmiöstä, joka tarkoittaa ruuaksi luokittelemattomien aineiden himoitsemista.

Ja jos sinua mietityttää, onko jokin mieliteon kohde turvallinen raskausaikana, tästä artikkelista pääset tarkistamaan, mikä kaikki olikaan kiellettyä tai vältettävää odotusaikana.
 
Tiesin raskautuneeni jo ennen plussatestiä siitä, että teki koko ajan mieli salmiakkia (normaalisti en syö kun pari sillon tällön) ja jalapenoja, joita söin PALJON esikoisen raskaudessa! Salmiakkihimoa en ole sammuttanut, mutta jalluja syön senkin edestä! :p
 
Banaani yök yök, mutta pakko vaan syödä kun on ainut pieni välipala mistä saa pidemmäksi aikaa energiaa. Mulla on banaani sängyn vieressäkin että kun aamuyöllä herään niin syön puolet ja aamulla sit loput. Mutta se banaanin koostumus suussa ja haju. Yök.
 
Banaani tökkii mullakin, liian makeeta..yök:depressed:
Rahkakaan ei tänä aamuna uponnut. 5+4.
 
Ainakaan vielä mikään ruoka ei herätä suuria intohimoja puoleen tai toiseen. Viimeksi kurkku, appelsiinit ja höttöpaahtis voilla maistui parhaalta ikinä.

Nälkä kyllä ilmoittelee itsestään tyyliin "Syö NYT tai tapahtuu kauheita", mutta mikään ei töki eikä mitään ole pakko saada. Mies on kuulemma pettynyt kun ei pääse tarjoilemaan jätskiä suojakurkuilla. :p
 
Valkosipuli, nam! Ei nyt ehkä ihan paljaaltaan, mutta patongissa ja leivän päällä, kastikkeissa ja tuorejuustoissa. Haisen kyllä varmaan järkyttävälle tän himoni seurauksena. [emoji12]
 
Maissi! Ihan älyttömän hyvää..voi työntää vähän joka ruokaan. Lapset tykkää myös. Mut kana ei uppoo..hajukin saa:dead:
 
Vielä ei oo mitään ällötyksiä tai himoja tullu. Esikoisen kohdalla säästyin himoilta kokonaan. Alkuraskaudessa tuli syötyä tosi päivittäin suolasipsejä kun oli lähes ainoa mitä pahoinvoinnilta sain alas
 
Semmosen erikoisen oon nyt "oireena" huomannu ettei tuu makeeta syötyä juurikaan. Meillä on kaapissa ollu suklaalevy jo jonkin aikaan, eikä siitä tuu käytyä hakemassa kun ehkä joka toinen päivä pala tai kaks. Ja äidin tekemä omenapiirakkakin alkaa olemaan homeessa, vaikka se maistu kyllä tosi hyvältä. Tää on kyllä ihan toivottava oire :rolleyes:
 
Mulla sama! Ei tee mieli makeaa yhtään. Aloitin herkulakon syyskuun alussa ja ihmeen helppoa on ollut.
 
Mulla tekee mieli ihan hirveästi pullaa ja maitoa.

En juo maitoa normaalisti ollenkaan, mut raskaana on ennenkin tehnyt mieli maitoa
 
Mulla tekee mieli ihan hirveästi pullaa ja maitoa.

En juo maitoa normaalisti ollenkaan, mut raskaana on ennenkin tehnyt mieli maitoa

Kalsiumin tarve lisääntyy raskausaikana. Muistelen edellisestä raskaudesta että n. 6dl maitotuotteita pitäisi saada päivässä. Sun kroppa tietää, mitä tarvii! :joyful: Ehkä se tarvii myös pullaa.
 
Maidossa ja pullassa on paljon terveysvaikutteita. Ainakin ne tuottaa paljon mielihyvähornooneja, erityisesti jos pulla on tuoretta ja lämmintä :p
 
Esikoista odottaessa en voinut tiskata alkuraskaudessa ollenkaan, tiskipöytä ja likaiset astiat (jo pelkkä näkeminen) sai minut oksentamaan :hungover: saipahan mies hoitaa tiskit, samoin kuin wc:n siivouksen :grin
 
Esikoisen raskaudessa mieskin tiesi minun olevan raskaana siitä kun ennen plussausta (ja sen jälkeen pitkään) ei tehnyt mitään makeaa mieli. En syönyt edes tavanomaista tummasuklaapalaa ruuan päälle, hyvin epäilyttävää :D Toisen kanssa ei tullut vastaavaa makean ällötystä, vaikka poikia molemmat. Ja nyt sitten ”ällöttää” kaikki ruoka..
 
Mies toi mandariineja kaupasta! Ne nyt ainakin maistuu tulee kuinka huono olo tahansa. Esikoisen aikaan elin monta viikkoo pelkällä jukurtilla, puurolla, hedelmillä ja mehukeitolla kun ei pystyny muuta syömään.
 
Eipä vielä oo mitään tullu:)
 
Mulla ei ole muuten ollut missään raskaudessa näitä himoja tai ällötyksiä.
 
Takaisin
Top