Heinäkuun höpinät

Mulla alkaa olla kesäloman ensimmäinen pätkä kohta takanapäin ja ensi viikolla pitäisi suunnata takaisin työn ääreen. Yleensä olen tykännyt pitää lomani aika myöhään, mutta nyt kyllä tuli parin viikon tauko töistä todella hyvään aikaan, että sai ihan rauhassa levähtää tämän alkuraskauden kanssa. Päikkäreitä onkin tullut otettua useammat päivässä – mitenköhän sitä pärjää taas töissä, kun pitää koko päivä koittaa pysyä hereillä! :p

Säästin pari viikkoa lomasta syksyyn. Toivottavasti silloin ehtisi vielä pyörähtää jossain etelän auringossa ennen kuin lentokielto iskee. En tosin nyt muista, mille viikoille asti lentäminen oli sallittua, mutta hämärä muistikuva on, että aika myöhään sai vielä lennellä. Se on tietenkin sitten eri asia, että jaksaako sitten syksyllä mahan kanssa enää mihinkään lähteä.
 
Täällä ensimmäistä viikkoa töissä loman jälkeen. Olen samaa mieltä Magpie, että näin raskauden alussa oli otollinen aika pitää lomaa. Itse olen vielä aika lailla stressannut raskauden kanssa ja pelännyt, että meneekö kaikki hyvin. Työ on minulla välillä melko fyysistä ja raskasta, niin sai ottaa ainakin alkuun rennosti. Nyt sitten jo tämä viikko jännitetty, ettei mitään satu kun välillä ruoka-ajat venyy ja väsymys on kova ja hengähdystauot kateissa... Välillä saa olla kontillaan ja kyyryssä ja välillä kannella esineitä...

Asiasta toiseen, tuli myös käytyä vakuutusasioita hoitamassa ja samalla minulle selvisi, ettei esimerkiksi oma matkustajavakuutus kata, jos vauvalle sattuu jotain ulkomailla tai siis siihen liittyen tarvitsee terveydenhoitoa. Kotimaassa vielä kattoi.
 
Juu, tuo matkustajavakuutusasia pitää paikkansa. Vatsassa oleva lapsi tarvitsee oman vakuutuksen monessa vakuutusyhtiössä. Kannattaa siis matkalle lähtiessä tarkistaa, sisältyykö omaan matkustajavakuutukseen raskaudesta johtuvaa hoitoa vai tarvitaanko tulevalle vauvalle oma vakuutus.
 
Koskeeko tuota matkavakuutusta myöskin se rakenneultravaatimus?
Ei koske. Itse otin jatkuvan matkustajavakuutuksen vauvalle jo ennen nt-ultraa, kun kesällä tulee parikin reissua ulkomaille tehtyä eikä hinta ollut ollenkaan paha.
 
Mulla alkoi tällä viikolla neljän viikon kesäloma, ja just sopivaan aikaan. Kevät oli töissä tosi rankka, ja olin jo pelkästään siitä aivan poikki. Nyt saan loman aikana rauhoittua, ehdin np-ultraan ym ja voidaan miehen kanssa mietiskellä rauhassa vauvajuttuja :grin
 
Juu, tuo matkustajavakuutusasia pitää paikkansa. Vatsassa oleva lapsi tarvitsee oman vakuutuksen monessa vakuutusyhtiössä. Kannattaa siis matkalle lähtiessä tarkistaa, sisältyykö omaan matkustajavakuutukseen raskaudesta johtuvaa hoitoa vai tarvitaanko tulevalle vauvalle oma vakuutus.

Olipas hyvä juttu, että matkavakuutukset tuli puheeksi! Täytyykin syynätä omat vakuutukset läpi huolella ennen reissua, että mitäs ne nyt sitten kattaakaan ja päivittää ajan tasalle, jos on tarvetta.
 
Mie kävin 77km vaelluksella viikko sitten, siis 1.-4.7. Meinashan tuo hapottaa jalkoja ihan eri tavalla mitä ilman raskautta, mutta selvisin :) nyt vaan kauhee flunssa päällä. Mites muut, ootteko säästyny flunssalta ja muilta taudeilta?
 
Mie kävin 77km vaelluksella viikko sitten, siis 1.-4.7. Meinashan tuo hapottaa jalkoja ihan eri tavalla mitä ilman raskautta, mutta selvisin :) nyt vaan kauhee flunssa päällä. Mites muut, ootteko säästyny flunssalta ja muilta taudeilta?

Toinen flunssa päällä raskauden aikana, imen siis puoleeni kaikki pöpöt :banghead: Pikaista paranemista myös sinne :)
 
Käykää välillä vilkaisemassa tuolla lasketut ajat ketjussa, oletteko pysyneet mukana... Viimeisimmässä en itse ollut enää mukana, mutta en jaksanut vielä tehdä mitään, kun tuo copy paste on niin hidasta kännykällä. Mielestäni muitakin siellä puuttui.
 
Käykää välillä vilkaisemassa tuolla lasketut ajat ketjussa, oletteko pysyneet mukana... Viimeisimmässä en itse ollut enää mukana, mutta en jaksanut vielä tehdä mitään, kun tuo copy paste on niin hidasta kännykällä. Mielestäni muitakin siellä puuttui.

Kiitos vinkkauksesta. Olin vaihtanut lasketun aikani ja heti seuraavassa viestissä oli taas vanha LA. Piti käydä taas muuttamassa. :)
 
Käykää välillä vilkaisemassa tuolla lasketut ajat ketjussa, oletteko pysyneet mukana... Viimeisimmässä en itse ollut enää mukana, mutta en jaksanut vielä tehdä mitään, kun tuo copy paste on niin hidasta kännykällä. Mielestäni muitakin siellä puuttui.

Kiitokset hoksautuksesta, näemmä olin itsekin tipahtanut jossain välissä, mutta ennen kuin ehdin mitään asialle tehdä, olitkin ihanasti käynyt päivittämässä listan ajan tasalle. Kiitos! :Heartpink
 
Mie kävin 77km vaelluksella viikko sitten, siis 1.-4.7. Meinashan tuo hapottaa jalkoja ihan eri tavalla mitä ilman raskautta, mutta selvisin :) nyt vaan kauhee flunssa päällä. Mites muut, ootteko säästyny flunssalta ja muilta taudeilta?

Mullakin iski viime viikolla flunssa, mutta onneksi selvisin siitä muutaman päivän kuumeella. Enää tarvitsee vain niistää. Normaalisti flunssat sun muut taudit kiertää mut kaukaa, eli täytyy ilmeisesti ottaa puheet raskauden vaikutuksista immuunipuolustukseen ja vastustuskykyyn ihan vakavasti... Saas nähdä, mitä kaikkia sellaisia pöpöjä tässä ehtiikään vielä kerätä, joilta on viime vuodet onnistunut säästymään. :wideyed:
 
Kiitokset hoksautuksesta, näemmä olin itsekin tipahtanut jossain välissä, mutta ennen kuin ehdin mitään asialle tehdä, olitkin ihanasti käynyt päivittämässä listan ajan tasalle. Kiitos! :Heartpink

Kunnia kuuluu marjaalle. :hello2 Ihan meni silmät solmuun, kun asiaa yritin tarkistaa :thumright
 
Kunnia kuuluu marjaalle. :hello2 Ihan meni silmät solmuun, kun asiaa yritin tarkistaa :thumright

Kiitokset siis marjaa! :Heartpink

(Voiko täällä muuten jotenkin tägätä toisia käyttäjiä, että saisivat ilmoituksen viestistä? Siis muuten kuin quotella?)
 
Ahdistaako ketään muuta nämä helteet? Minua harmittaa, kun tähän asti olen aina nauttinut lämmöstä ja auringosta. Nyt tänä kesänä ei meinaa sietää kuumuutta yhtään... Yleensä on kesän jäljiltä jonkin verran rusketustakin, nyt iho on ihan yhtä kalpea, kuin talvella!
 
Takaisin
Top