Heinäkuun hikoilut!

Sportmom: hui kuinka jännää. Tiedä vaikka lähtö tulis piankin :D

Itselleni sain peruutusajan vyöhyketerapiaan huomiselle. Katotaan saako se aikaiseksi jotai... vai joko saan yöllä laittaa viestin etten tulekaan. Kun kuulemma ei halua kätilöksi ruveta :D
 
Nyt on kontrollissa käyty. Eka otettiin vauvalta sydänkäyrä ja multa verenpaine. Sen jälkeen piti tunnin verran ootella lkrintarkastusta. Lkri teki sisätutkimuksen ja ultras. Neuvolassa mulle viime keskiviikkona sanottiin, että vauva ei oo vielä laskeutunut ja kiinnittynyt, mutta nyt ainakin oli. Kaikki oli oikein hyvin ja sain päättää aloitetaanko käynnistelee ballongilla tänään vai vasta keskiviikkona. Pistettiin ballonki samantien, vaikka vähän olis tehnyt mieli vielä jänistää. :D Loppuun otettiin vielä sydänkäyrää vauvalta ja sit pääsin kotiin.

Hirveet menkkajomotukset alkoi samantien ja täällä sitä nyt kotona kärvistellään. Kättärille takas sitten kun ballonki irtoaa tai viimeistään huomenna päivällä. Sieltä ei sitten enää kotiuduta kuin vauvan kanssa. Se on menoa nyt sitten, jaiks! :eek:

Ai joo ja kätilön tunnustelemalla tekemä painoarvio 3400g ja lkrin arvio ultralla 3700g. Jännä nähdä miten hyvin osuu kohdalleen. :)
No niin! Jännät ajat nyt sulla sitten :) oliko sulla tänään siis 42+0 vai?
 
No niin! Jännät ajat nyt sulla sitten :) oliko sulla tänään siis 42+0 vai?
Tänään 41+5. :)

Parin tunnin ajan tossa jo supisteli aika inhottavasti, mutta sit rauhottui. Jospa sitä sais ens yönä vielä vähän untakin. :) Makuulla on hyvä olla, seisominen ja istuminen sattuu selkään. Jotenkin toi ballonki ärsyttää niin, että makuulla paras. No ihan mielelläni mä tässä vielä voimia vähän keräilenkin. :D
 
Juu lepäilehän sinä. Täällä mökillä oltu ja kaupassa ja lenkillä käyty. Eikä mitään... ehkä selkä vähän väsy tosta lenkkeilystä... mutta ei muuta... tulis ees pari kunnon supparia ni muistuis mieleen millasia ne oikein oli...
 
Jos ette ole vielä katsonut peilistä miltä pikkuisen liikkeet näyttävät, niin katsokaa ihmeessä! :) näkee raajat ihan eri tavalla, aika kiehtovan näköistä!

Hihii! Huomenna aamulla käynnistykseen! Toivotaan ettei oo ruuhkaa niin ei mene keskiviikolle :) jännittää!
 
T
Jos ette ole vielä katsonut peilistä miltä pikkuisen liikkeet näyttävät, niin katsokaa ihmeessä! :) näkee raajat ihan eri tavalla, aika kiehtovan näköistä!

Hihii! Huomenna aamulla käynnistykseen! Toivotaan ettei oo ruuhkaa niin ei mene keskiviikolle :) jännittää!

Tsemppii !!!
 
Täällä alkanu porukka vissiin hikoilla vauva sylissä jo kun hiljaista on kun huopatossu tehtaalla. :D klo 12 vyöhyketerapiaan hyvin nukutun yön jälkeen. Poika oli mummolassa ja mies jääny sohvalle hikoilemaan vaikka olis voinu tulla viileeseen huoneeseen nukkuu mun kans... eipä tietenkään kiinnosta oma sänky ku poika ei oo siinä...vähän oon kyllä katkera mutta näin yöllä nii hyvää unta että sain herätä onnellisena ni ei keljutti on paljon oma ukko.
 
Mulla on tänään 41+0 ja ajattelin soitella Jorviin aikaa yliaikaiskontrolliin, et olisko mitenkään mahdollista saada sitä jo perjantaille 41+3. Jos menee ens viikkoon niin meillä ei ole juuri mitään hoitomahiksia esikoiselle ja se lisää mun turhautumista entisestään.
Tuskin se niitä kyllä kiinnostaa, mutta kai sitä voi kokeilla.
Onko täällä kukaan ollut Jorvissa yliaikaiskontrollissa, miten toimittiin?
 
Ainahan sitä kannattaa kysyä. :)
Mä todellakin toivon että tää lapsi tulee ulos tällä viikolla, koska miehen kesäloma loppuu ja hän joutuu menemään ens viikolla taas töihin. Oltiin vähän varauduttu siihen, et tää tulisi jo vähän ennen laskettua. Toki mies jää sit isyyslomalle heti synnytyksestä, mut ois aika tuskaa olla esikoisen kanssa yliaikaisena kotona kahdestaan. Ulkona kävely kun aiheuttaa vihlontaa nivusissa ja alavatsalla.
 
Lucky, suosittelen tonne salaiselle liittymistä :) siellä on keskustelua enemmän. Ite ainakin kirjottelen sinne ahkerammin, vaikka vauva kyllä vähän rajoittaakin netissä roikkumista :)
 
Täällä ollaan :) oon niin haltioissani vauvasta ja miten ihanati isoveli ottanut myös tulokkaan vastaan että ollaan aikalailla keskitytty vaaleanpunaiseen kuplaan :Heartred imetys sujuu ja vauva on melko rauhallinen ja tyytyväinen tapaus ollut toistaiseksi.

Me kotiuduttiin lauantaina jo 1vrk iässä. Eilen oli kontrolli kättärillä ja katsottiin painoa ja labroja. Kaikki kunnossa mutta koska ikää oli vasta 3vrk ja esikoinen ollut sinivalossa niin se kontrolloidaan vielä huomenna uudelleen ja mahdollisesti sinivaloa yön yli osastolla luvassa jos labra ei oo kunnossa. Tällä hetkellä en oo kovin huolissani, esikko näytti hurjan paljon keltaisemmalta tässä vaiheessa, mutta oli tälläkin yli 250 bili arvot ja 300 on valohoidon raja.

Meidän tyttö pääsi yllättämään Kaikki koollaan! Esikoinen 3330g ja 50cm (poika), tämä typykkä kasvanut vastaavasti sf käyrässä koko ajan keskikäyrällä, uä arvioita tehty pari kertaa ja toukokuun puolivälissä vastasi kooltaan viikkoja. Synnytysaamuna kätilön arvio masun päältä siro 3600g .. Ja kukas se sieltä sitten tupsahtikaan komein mitoin 4202g ja 53cm :D !! Tosi iso tytöksi. Radi mulla testattiin raskausaikana kahdesti , siinä ei mitään vikaa. Vauvan verensokereitakin sairaalassa kontrolloitiin mutta ne oli erinomaiset. Halusi vain kasvaa veljeään 3vko enemmän masussa ja isoksi kasvoikin :p ponnistus oli silti helpompi kuin ekakerralla, muuten synnytys oli hurjan paljon kipeämpi
 
Niin mä uskon sen kellä jo vauva sylissä niin aika menee ihastellessa eikä mielellään täällä notku. Taitaa kuitenkin jo tässä vaiheessa ryhmällä olla se vaihe päällä.

Nyt käyty vyöhyketerapiassa eikä vielä mitään oireita. väsyttää tavallista enemmän ja niinkuin eilenkin ni on nytkin Pakko yrittää ottaa päivänokoset.
 
Eilen itekki kävin testaa vyöhyketerapiaa. Rentoutti kyllä :D eilen illalla alkoi sit supistukset puol 9 ja loppui vähän jälkeen 11, tasesti 10min välein tuli. Liekkö vyöhyketerapia tehny taikojaan :wink mulle terapeutti sano et jos synnytys on käynnistyäkseen se tapahtuu hoidosta vuorokauden-3 kuluessa. Odotellaa josko tapahtuis lisää :)
 
Mä varasin itelleni parin tunnin päähän akupunktion synnytyksen stimulointiin. Aiemmin kävin pari kertaa vyöhyketerapiassa ja se sanoi et jos jollain niin akupunktiolla pitäisi saada vauva pihalle. Katsotaan nyt kuinka käy. Tänään on ollut kyllä kivuttomia suppareita enemmän ku aiemmin. Josko ne siitä kipeytyisi pian.
 
Tänään päästiin kotiin! Vauva on maailman ihanin. Sektiohaava on parantunut hyvin ja olen jo pari päivää sairaalassakin pärjännyt pelkällä buranalla ja panadolilla. Liikkuessa se tuntuu tietysti ikävltä, ja liike tuntuu muutenkin oudolta kun sisuskalut ei oo oikein paikallaan ja maha on vielä turvonnut. Mahassa on myös täysin tunnottomia kohtia, kun hermot on katkenneet.

Tulen myöhemmin kirjoittelemaan lisää. Itse sektio meni hyvin, mutta istukka oli suuri (lähes kilon!) ja kun se otettiin pois, vuoto oli sen mukaista. Menetin 2 litraa verta. Pari päivää olin valkea kuin lakana, mutta lisäverta ei tarvinut antaa. Maidon nousu vei muutaman päivän, kuten synnytyksenkin jälkeen vei viimeksi. Nyt sitä tulee hyvin.
 
Kunusiini: onnea kotiin pääsyn johdosta! ♡

Kerrohan suffeli miltä tuntui akupunktio ja mihin se niillä neuloilla tökki
 
Takaisin
Top