Heinäkuun hikoilut!

Kunusiini: onnea kotiin pääsyn johdosta! ♡

Kerrohan suffeli miltä tuntui akupunktio ja mihin se niillä neuloilla tökki


Akupunktio oli ihan jees, ne tunnusteli ranteista pulssia ja jotain chakroja ja höpötteli ihan outoja. Sit laittoi yhden neulan ranteeseen, toisen leuan alle ja kolmannen pikkuvarpaaseen. 20 minuuttia odottelin ja sinä aikana tuli muutama kivuton supistus. Siinä se sitten. Se hoitaja, tai miksikä niitä kutsutaankaan, sanoi että yleensä on saatu tällä tavoin synnytys käynnistymään, ainoastaan yhden asiakkaan kohdalla on menty sitten käynnistykseen asti. Niin, ja tunnusteli ne vielä niitä chakroja neulojen oton jälkeen ja molemmat vaan nyökytteli että hyvät on nyt virtaukset. Olin vähän että ok, kuulostaa hyvältä mutta puuttui vaan joku peikko heiluttelemassa suitsukkeita. Vähän sellainen höpöfiilis tuli. :D
Toivottavasti kuitenkin toimii. Jännä, että noi neulojen kohdat on ihan erit, kuin mitä niissä akupainantaohjeissa on. Ehkä tää onkin sitten eri juttu kun on kyse akupunktiosta, eikä -painannasta. En tiedä sitten.
 
Mulla käytettiin akupunktiota muuten avautumisvaiheessa ja yllättävää kyllä se jopa tuntui lievittävän kipuja :)
 
Kunusiini mullakin istukka oli 900g :eek: esikoisesta oli puolet pienempi.. Alavatsalla jännä kivun tunne, mietin voisikohan johtua siitä istukan irtoamiskohdan haavasta
 
Suffeli: kuulostaa enemmän joltai kiinalaiselta parantajalta ja ennustajalta :D toivottavasti tehoaa.... en usko enää vyöhyketerapiaan ihan normi olo.... Parempia tuloksia saa aikaseks hieronnalla ja jäsenkorjauksella eli mun mielestä hierontaa sekin... :D mutta jää nähtäväksi...
 
Ei hemmetti taitaa tulla jos kolmas yö putkeen ku en saa nukuttua, koska on niin kuuma! Mä hajoon ihan just :sad001 ehkä tää vauvakaan ei tuu pihalle siks ku mä en saa levättyä.. Voi itku!
 
Toivottavasti vauvat ei ainakaan unenpuutteen takia viivyttele, nimimerkillä en ole nukkunut viimeiseen 3 kk oikeastaan 2 tuntia enempää/ yö. Alkaa kyllä jo riittää... Mikään ässä, liikunta, hieronta, vyöhyketerapia tms. ei ainakaan täällä ole tuottanut myöskään tuloksia, tosin "vasta" rv 39+3 menossa. Verenpaine vaan noussu, joko kärsimättömyydestä tai sitten alkaa pukata raskausmyrkytystäkin vielä loppuhuipennuksena
 
Hanneri ja Unituuli muistakaa päivällä sitten levätä.

Unituuli : sulla on synnytys lähellä ku rr nousee

Täälläkään rintamalla ei mitään uutta. Lenkillä kävin eikä mitään oiretta mihinkään suuntaan. Pitää alkaa lisäämään tuota kävelyä jos se siitä sitten putois matkanvarrelle :D rv 39+5.
 
Salmiakki: Joo, se on taatusti kipeä kohta siellä. Ja mulla tietty kohtukin leikattu auki. Imetys aiheuttaa hirveän kipeitä jälkisupistuksia, varmaa njuuri tuon istukkahaavan ja leikkaushaavan vuoksi. Muistan, et alatiesynnytyksenkin jälkeen oli kivuliaita, mut nää on ihan karseita. Ja mä oon särkylääkkeissä koko ajan, ja silti imetyssupistukset saa naaman rutistumaan tuskasta.
 
Täältä kans vinkki teille jotka ette viä oo synnyttäny niin levätkää kun pystytte ..mulla tuli se 2vrk säännöllisiä supistuksia ja vei kyllä mehut..en meinannu aueta ei sitte millää..ja kun aukesin se tapahtu järettömän nopeaa alle tunnis ja poika syntyi luomuna ilman kivunlievitystä ..ponnistusvaihe merkattii 2 min.

Ollaa oltu kotona nyt kolmatta päivää.maito on noussu hurjasti kovalla imulla ja nostatti mulle yöllä ett nyt päivällä kuumeen. Mutta onneks Burana auttaa ja muuten kaikki jees. Pienemmälläki helteellä pärjäis mutt ei tohdi valittaa..

Mites me jatkos vaihdettais kuulumisia. Salaises ryhmäs en olekkaa enkä tiedä miten sinne pääsee..

Tsemppiä kaikille vauva-arkeen ja teille synnytykseen..:Heartred
 
Tuossa pari ketjua ylempänä on ohjeet miten salaiselle puolelle pääsee liittymään :)
 
Mismi: vargynjalle viestiä että haluat la 2016 heinäkuussa ryhmään... Itse laitoin viestiä mutta nyt vargynja ei oo linjoilla... joten laita viestiä ni lisäilee meidät sitten kun taas täällä
 
Mä kävin viime raskauden "yliajalla" akupunktiossa. Siitä puuttui mantrat ja se oikeasti rentoutti. Seuraavana päivänä meni vedet. Tietty ei voi tietää mikä vaikuttaa mihinkin..
Täältä toipilaspuolelta yksi hassu juttu. Luulisi, että synnytys ottaisi koviten tonne alapäähän tai vatsan seudulle, mutta ei mulla. Mun kropan mielestä kovimman työn teki polvi. Vanha revähtymä on ärtynyt ja vaikea kävellä tai nousta ylös. Vaikka kuinka kelaan niin en kyllä muista polven tehneen niinku mitään työtä synnytyksessä. Tämä on vähän ninku jos mies olisi nyt hajalla vaikka minä synnytin. En ymmärrä kroppaani..
 
Mismi: vargynjalle viestiä että haluat la 2016 heinäkuussa ryhmään... Itse laitoin viestiä mutta nyt vargynja ei oo linjoilla... joten laita viestiä ni lisäilee meidät sitten kun taas täällä
Kiitos. Sinne viesti heitetty :)
 
Nukutaanks teillä perhepedissä vai omassa sängyssä? Mä oon yrittänyt saada vauvaa omaan sänkyyn nukkumaan, mut nukkuu parhaiten äidin vieressä. Ite vaan saa huonosti nukuttua kun toinen vieres, mut toisaalta pääsen näin helpommalla..
 
Nukutaanks teillä perhepedissä vai omassa sängyssä? Mä oon yrittänyt saada vauvaa omaan sänkyyn nukkumaan, mut nukkuu parhaiten äidin vieressä. Ite vaan saa huonosti nukuttua kun toinen vieres, mut toisaalta pääsen näin helpommalla..
Meillä vauva nukkuu omassa sängyssä, mutta huomasin esikon aikaan sen että kyllä esikoinen nukku paremmin meidän vieressä. Vaan kokeilen miten alkaa sujumaan tämän vauvan kans tuo omassa sängyssä nukkuminen ☺
 
Mä nukun vauvan kanssa. Helpompaa, kun ei tarvitse nousta yöllä. Ja onhan se niin lutunen! Viimeksi tehtiin samoin, omaan sänkyyn sitten kun yöimetystä voi oikeasti vähentää.
 
Meillä esikoinen oli laitokselta asti vierihoidossa ja on edelleen. Hyvin harva kerta on että nukkuu aamuun asti omassa sängyssä. Tosin olis jääny monta kertaa omaan sänkyyn jos mieskii olis ollu mukana jutussa että sinne on jäätävä mutta minkäs teet ku itteään ajatteli että miten pääsee vähimmällä. Ite nukkunu 5.5v huonosti sen takia. Varmasti imetyksen ajan on vieressä Tääkin vauva eli muutan vauvan huoneeseen jossa vieras sänky tai jos jaksan ni vauva nukkuu omassa ja minä vieras sängyssä. Pitää kokeilla mikä paras
 
Esikoinen lähti taas mummolaan päiväkyläilylle ja mies lähti käymään työpaikallaan, kun sen työpistettä ollaan lopettamassa ja ne rekrytoi nyt työntekijöitä muihin paikkoihin.
Ajattelin helteestä huolimatta tehdä kotona pikasiivouksen ja järjestellä vähän kaappeja.
Jos ne vähäisetkin supistukset tulisivat takaisin puuhastelujen myötä.
 
Hmm ehkäpä noin pienen paikka on sit äidin vieressä :) kerkeehän se vielä pitkään nukkumaan omassaankin sit myöhemmin..hyvin on kyl herkkäuninen, nukahtaa syliin tissille mut aina kun nostaa ni herää, välillä aikamoists taiteilua tää elämä :D
 
Me päästiin jo eilen kotiin 1 vrk iässä :Heartred vauva on aivan ihana ja ollaan niin rakastuneita, jopa mun 10v. poika haluaa olla apuna minkä ehtii!

Vauva nukkuis vaan mun vieressä sängyssä (tissillä) ja sylissä. Hankalaa kun en ennätä tehdä mitään kun jo herää jos siirrän sylistä muualle nukkumaan. Pitää toivoa että tilanne muuttuu jossain vaiheessa ja nukkuis muuallakin. Mutta en valita. Voisin vaan tuijottaa tuota ihanuutta! Äsken ihan itketti miten onnellinen olen. Hormonit! :)

Synnytyksestä ei jäänyt mitään taisteluarpia saati tikkejä. Mun olo on mitä parhain. Taidetaan lähteä kohta vaunuttelemaan.

Tsemppiä kaikille vielä vauvaa odottaville! :Heartred
 
Takaisin
Top