Sairaalakassi

Jostain luin että kandee ottaa uimarengas mukaan :p Siis siltä varalta jos tuleekin paljon tikkejä tonne alapäähän, niin ei pysty kunnolla istumaan kun sattuu,.. mut kun puhaltaa uimarenkaan niin sen päällä pystyy paremmin eikä satu.
Hussin sivuilla nimenomaan kiellettiin kaikki istuintyynyt yms. Koska aiheuttavat turhaa painetta alapäähän. Todettiin että istutaan vaan jos tuntuu hyvältä istua, muutoin kai muut asennot.
 
Meän sairaalassa oli semmosia reikätyynyjä että sai esim syöntiajan istua. Esikoisesta oli ihan jees semmonen mutta nyt ei sinänsä tuntunu olevan tarvetta..
 
Nyt on sairaalakassi ees joten kuten pakattu. Oon viikon toisessa kaupungissa niin aattelin et pakko se on varuilta pakata mukaan jos pikkunen päättää tullakin ajoissa. Nyt siis rv36+2. Tajusin vaan et kun ulkona sataa lunta niin vauvan kotiutumisvaatteiks ei oo muuta ku äitiyspakkauksen haalarit jotka on aika isoja :wideyed:. Eli pitäskö tässä nyt vielä varuiks hommata joku fleecehaalari tai muu pienempää kokoo? Miten ootte ajatellu tehä?
 
Salmiakkilakritsi, itse laittaisi useamman kierroksen vaatetta ja viltti (tai esim. pakkauksen makuupussi) siihen päälle. Meillä tosin on tallessa pienempiäkin ihan toppavaatteita kun esikoinen syntyi tammukuussa. :)
 
Vihdoin saatu omat ja vauvan tavarat pakattua. Tänään pitäis vielä asentaa autoon kaukalon jalusta, että ei sitten mies joudu sen kanssa yksin säätämään. :D Niin pikkunen homma oli tavaroiden pakkaus, mutta silti piti jättää viime tippaan..tänään siis 39+5. :D Tosin eipä tässä vielä olla synnyttämään lähössä. Nyt vaan iski jännitys, kun tavarat ottaa valmiina eteisessä lähdön hetkeä. Jaiks..
 
HUSn sivuilla taidettiin mainita, että jos tulee äkkilähtö, eikä mitään muuta ehdi pakata, niin neuvolakortti vaan mukaan, kaiken muun voi tuoda jälkikäteen. :grin

Lohdullinen tieto! Sillä mun kassi ei oo vieläkään edistynyt :grin Asutaan kyllä niin lähelllä TAYSiä, että varmasti puoliso pystyy tuomaan jotain olennaista jos tarvitaan :)

MItä evästä te pakanneet ootte ottaneet mukaan?
 
Mää otin "evääks" grandi juomia ja karkki- sekä protskupatukoita. :D ja tais olla muutama myslipatukkaki.
 
Pakkaan mukaan kuivattuja luumuja kovan vatsan varalta ja tietty vähän karkkia/suklaata :p:p miehelle ostetaan kunnon eväät ja päivälehdet sairaalan viereisestä ruokakaupasta.

Mulla on laskettu 2.6 niin käyn täällä aina lukemassa myös teidän juttuja :)
 
Pillimehuja, myslipatukoita, rusinoita ja miehelle Battery ja suolakeksejä :p
Suklaalevy jotenkin kummallisesti hävisi sieltä :oops::hilarious:
 
Itse ajattelin kans et karkkia laitais. Mies saa hoitaa oman evästyksensä jos kokee tarpeekseen. Voi kuitenkin olla et olen synnärillä yksin miehen ollessa kotona esikoisen kanssa.
Itselläni pitäisi nyt olla kaikki valmiina tuloa varten. Istuin pitää vielä varastosta hakea, mut sen nyt kerkee mieskin tekemään myöhemmin.
Vielä pitäisi kyllä kamera laittaa laukuun sekä karkit hakea.
 
Mä oon ollu ke aamusta asti sairaalassa ja se mitä kassista olen tarvinnut on hammas- ja hiusharja sekä dödö. Niin ja ponnari sekä imetysliivit. Että varsin pienellä määrällä ainakin minä pärjään:)
 
Mä en ole oikeastaan pohtinut koko kassia vielä(kään), mutta ajattelin ottaa jotain omia vaatteita mukaan. Sairaalan kulahtaneissa vaatteissa tulee niin sairas olo, että olen katsonut joitain omia sillä silmällä, että sopisivatko mukaan otettavaksi. Mutta mitään en ole asian eteen varsinaisesti vielä siis tehnyt. :rolleyes:
 
Täällä myös edelleen laukku pakkaamatta. Olen katsonut pari vaatetta vauvalle mukaan otettavaksi, mutta nekin ovat yhä hyllyllä, pestynä sentään. Huomenna vaihtuu rv 38. Turvakaukalon sain nostettua eteiseen.
 
Meillä ei ehditty eväitä syödä salissa, ainut mitä otin niistä oli pillimehut. Mukana oli: elovena-välipalakeksejä, myslipatukoita, pillimehuja, omena ja synnytyksen jälkeen nautittavaksi irtokarkkia ja suklaata. Miehellä oli pattery (jonka sai juoda multa salaa ku mä inhoon sen hajua)
Nyt on noistakin jo syöty osa, täällä hotellissa on vaan hyvin välipalaa äidille tarjolla ni ei oo kaikki omat eväät vielä kulunu loppuun..

Sairaalakassiin mä pakkasin vaatteita: alusvaatteita, sukkia, imetysliivit, löysiä housuja imetyspaidat, neuleita, sitten hygienia-tarpeet, ipadin, kameran, laturit, sisäkengät ja juomapullon..
Me päästiin täällä taysissa tänne potilashotelliin, joten omat vaattet on ollu päällä (ei oo yhtään hullumpaa hengailla omissa vaatteissa) ainoosti omia alushousuja en oo käyttäny, mä meen nää seksikkäät sairaalan verkkohousut on päällä megasiteen kanssa :D ja en oo imetysliivejä laittanu päälle ku tässä topissa on tällänen tukiosa rinnoille.
Oma hyväntuoksuinen pesuaine on ollut luksusta, kävin tänäänkin suihkussa ja olo on jopa freessi kun tuoksuukin hyvälle! Suosittelen siis ottamaan hyväntuoksuista saippuaa mukaan!
Mun juomapullossa ei oo sellasta korkkia mistä vois juoda suoraan, siksipä suosittelen ottamaan urheilujuomapullotyyppisen pullon koska jos imettää makuulta ni veden juominen normi pullonsuusta on hieman hankalaa :)

Vauvalle mies kävi tänään hakemassa valmiiksi kotiutumiskamat kotoa, kun päästään huomenna kotiin. Ne ei siis olleet valmiina mukana.. nyt hän on puettu sairaalan vaatteisiin ja ne kelpaa meille oikein hyvin!

Imetyssuojia en huomannu ottaa mukaan, mutta en oo niitä nyt tarvinnutkaan ku maito ei oo noussut eikä rinnat vuoda. Rintakumin sain sairaalasta kun pojalla nyt alkuun vaikeutta saada rintaa suuhun tarpeeksi.. myöskin nännirasvaa ja kipulääkettä, vatsan toimintaa edistäviä lääkkeitä ja sen sellasia täältä taysin alueelta on saanut eikä niitä omasta takaa ollutkaan mukana..

Kuivattuja luumuja toi anoppi tänään kun pyysin :wink
 
Itse en esikoista synnyttämään lähtiessä ottanut mitään eväitä,en tosin mitään pystynyt syömäänkään supistusten takia. Muutenkin minusta tuntu että synnytyksen jälkeenkin synnärillä sai jatkuvasti olla syömässä joten en silloinkaan kokenut lisäeväitä tarpeellisiksi
 
Mäkin pakkasin liikaa (vaik ei edes ollut paljon mitään mukana), mutta esim en edes shampoota tarvinnut kun reilu vuorokausi tuli yhteensä vaan sairaalassa vietettyä :p Eväitä ei ollut muuta kun rusinaa&pähkinä sekotus, jota tuli vaan vähän syötyä. Enkä muuten tarvinnut liiviensuojiakaan vaikka rinnat onkin ihan jätti kokoo, täynnä maitoa, mut ei se sieltä itekseen ulos tihku, ainoastaan kun vauva imee :smug: Ja en siis niitä nyt kotonakaan oo käyttänyt.
Mäkin siis sanoisin et: dödö, hammasharja, tahna, hiusharja/ponnari, alusvaatteet (tosin ne sairaalan verkkopikkarit on just parhaat alkuun :wink) ja sit jotkut kivat kuteet itelle lähtöpäivälle ja vauvalle myös.
 
Eväitä ei meilläkään tarvittu synnytystä ennen. Kotona syötiin aamupala ennen ku sairaalaan lähdettiin ja sairaalassa ehdittiin olla 1h15min kun tyttö oli jo syntynyt. Karkkia oli sitten mukava napostella se pari päivää mitä osastolla piti olla... pesuaineet, muotovaahto, dödö ja omat pitkät housut ja umetysliivit riitti mulla. Viimeks käytin omia paitojakin mutta nyt en..
 
Takaisin
Top