Ystävät...ei kestä minun "lapsettomuutta"!!??

Akirammm01

Puuhakas puhuja
Oon saanut tällä viikolla pettyä kahteen ystävään,toinen jäi,toinen poistui.
Syynä meidän "lapsettomuus" tutkimukset ja hoidot.

Miten se on keltään pois,jos minä,jolla siis on jo lapsia,mutta toivomme yhtä,jota yritetty pian 2 vuotta,hakeudun tutkimuksiin,jospa saisimme sen viimeisen vielä?

Miten se,että minä en onnistu,on jonkun toisen vauvakuumeesta ja raskaustoiveesta ja mahdollisuudesta pois?

Juu,ymmärrän minä,ja tunteita saa olla,mutta miksi minua syytetään minun tilanteesta,ehkäpä mieluummin olisin vain onnistunut raskautumaan ilman mitään ongelmia.

Olen tosi pettynyt!
Molemmat sellaisia ihmisiä joiden en olisi kuunaan uskonut lyövän minuu tällä asialla :sad001

Miksi pitää olla niin ilkeä toiselle?
 
Siis..ymmärsinkö nyt ihan oikein, että ystäväsi suuttuivat, kun te päätitte hakeutua hoitoihin, koska ette ole yrityksistänne huolimatta saaneet lisää lapsia?? :think005

Ovatko nämä ns. ystäväsi parisuhteissa ja yrittävät saada lasta eivätkä ole onnistuneet?
Tai eivät ole parisuhteissa ja toivoisivat olevansa ja saavansa lapsia?
Vai mikä heidän tilanteensa...
 
Oikein ymmärsit.Toinen saanut myös hoidoil lapsia sekä luomusti,toisella monta lasta luomusti,hyvis parisuhteis molemmat.Mutta mun tilanne nyt häiritsee heitä,toinen ei kuulema voi itse kuumeilla kun mie en ole onnistunut ja toisen mielestä mie en olisi saanut hakeutuu saamaan mahdollista apua koska on jo lapsia.
Empä ole sen koommin keskustellut heidän kanssa ja tästä projektista en sano mitää enää.Kaduttaa että kerroin edes.Niin kauan oli molemmille ok kun luomusti yritetty.

Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
 
Tuo kuulostaa kyllä mun mielestä niin hölmöltä käytökseltä etten oikein osaa ymmärtää, että mitä ystäviesi päässä oikein liikkuu... o_O
Ehkä joku toinen täällä osaa asettua heidän asemaansa.

Luulisi, että jos he ovat käyneet samanlaisia asioita läpi, niin olisivat enemmänkin tukena kuin kääntäisivät selkänsä.
Omassakin ystäväpiirissä on ihmiset tehneet asioita, joista itse olen ollut eri mieltä, mutta ei se tarkoita ettenkö voisi olla tukena hetkenä, jolloin heillä on vaikeaa.
Harmi ettei ystäväsi ole pystyneet tähän :meh:

Tässä on varmaan nyt se, että kun sinulla on jo lapsia niin eivät ymmärrä miksi pitäisi hankkia lisää hoidon avulla, ettekä tyytyisi tähän lapsimäärään, mikä teillä on, kun sitten on ihmisiä, joilla ei ole yhtään vaikka kuinka haluaisivat.. Itse en oikein muuta syytä osaa keksiä tuollaiselle käytökselle.. :confused004

Mutta siltikään en koe, että heidän tulisi reagoida noinkin vahvasti...

Oletko muiden kanssa jutellut tästä asiasta vai vain näiden kahden?
 
Joo mä en kanssa kyllä millään ymmärrä ystäviesi reaktioita... o_O
Sanoisin, että jätä omaan arvoonsa, ei ole kovin loogista ajattelua heillä.
Tsemppiä! :Heartred
 
Juu tuo on ainuu selitys jonka itsekkään tajuan.No täällä foorumilla juttelen,ei oo kukaan ainakaa kehannu arvostella :D mut muiden liveystävien kanssa en ole keskustellut,muutamasta osaan epäillä että suhtautuminen on samanmoista joten jos raskaudun,niin ainoa info on raskaus,ei Se miten Se alkoi.
Kyllähän mie itekki koen hieman häpeää tästä että haetaan nyt apuja..tähän tietty vaikuttaa Se et ollaan uusperhe ja halutaa toinen yhteinen..mutta enpä ois kuvitellut millasii reaktioita nostattaa mun lähipiirissä

Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
 
Täh? Miten sinun päätökset ovat keneltäkään pois? Tääältä sympit sulle, ja älä vaivaa päätäsi tuommoisella käytöksellä! Typerää.
 
Kiitos tuesta! Kyl mie ehin järkyttyy ja tämä toisen kanssa sit ihan lopullisesti välit veks,en mie jaksa semmosta haukkuu ja arvosteluu.Mut hassuu takinkääntöö,Nii kauan ok kun luomusti tahkottii.

Sent from my Lumia 925 using Tapatalk
 
Ohhoh. Onpas käytöstä! En kyllä osaa arvailla mikä on ystävillä ollut takana tuossa... Eikä tartte mitään häpeää tuntea siitä, ettei luomusti tärppää. Ei mekään saatu tätä ensimmäistäkään (toivottavasti saan puhua jatkossakin ensimmäisestä,enkä ainokaisesta) ilman hoitoja! Hoidot ne vasta kanttia ja ystävien tukea vaatiikin.
 
Musta on outoa että yleensäkään mitenkään arvostellaan toisten perhesuunnittelua ja lasten hankintaa. Ne asiat on mielestäni parin oma asia eikä siinä ole muilla sanomista. Jokainen tekee niinkun parhaaksi näkee.
 
Kuulostaa tosiaan siltä, että on vain parempi, kun olette miehenne kanssa toistenne tukena ja turvana tässä asiassa.
Ystäväsi osaavat näköjään yllättää epäloogisella käytöksellään, että menee niin yli ymmärryksen ettei sun kannata ottaa ylimääräistä stressiä niiden ihmisten ajatuksista ja käytöksestä. Ja en yhtään ihmettele, jos ei uskalla enää mainita ihmisille tästä asiasta.

Varmasti olet harmissasi, kun et voikaan nojautua ystäviisi, mutta asian murehtimiseen menee ihan turhaa energiaa ja sä tarvitset nyt energiaasi ihan oman hyvinvointisi ylläpitämiseen :)

Täällä on hyvä höpötellä, kun on varmasti muitakin, joilla on ollut tai on tällä hetkellä sama tilanne.

Itse toivotan teidän perheellenne onnea ja toivottavasti pian tärppäisi! :Heartred
 
Marikki: jätä ne ei tosi ystävä noin käyttäydy,ja kellekkään et oo tilivelvollinen kun käytte hoidoissa se asia ei todellakaan kuulu kellekkään.Ja mun mielestä on hienoa,että hoidoista saa apua tänäpäivänä.
Toivotaan pikaista tärppiä sinne :-)
 
Kiitos taas tosi paljon teille kaikille!
Täällä foorumilla onkin ollu tosiaan kiva kirjoitella kun on sillälailla samassa veneessä olijoita.
Mutta mie tosiaa luulin että vallankin tämä jolla itsellä kokemusta hoidoista,niin symppais mua ihan oikeasti,niin tuomio oli kyl melko hämmentävä.
Todellakin avautumiset liveystäville oli nyt näissä,ja jatkan foorumiystävien kera tätä vertaistuen saamista.
Miehen kanssa tää juttu on tähän saakka vain tiivistänyt suhdetta,vaikka stressiltä ei sillälailla olla vältytykkään,mutta työskennellä tosissaan yhteisen projektin etteen.. se on niin :hug003
 
Takaisin
Top