Ystäväni uusi suhde huolestuttaa

?

???

Vieras
Hän on 21-vuotias ja alkanut tapailla about 10 vuotta vanhempaa miestä. Ongelma on siinä että ystäväni on todella kokematon seksin suhteen, toisin sanoen neitsyt. Mitään yhden yön juttuja tai merkityksettömiä säätöjä ole koskaan ollut. Tiedän tämän, koska ollessaan vielä sinkku hän kertoi asiasta.

Luonteeltaan ystäväni on melko ujo, introvertti ja sellainen pohtija. Viihtyy kotona eikä ole koskaan pitänyt mistään baareissa ravaamisesta. Ns. "kiltti tyttö". Tämä mies taas on paljon ystääväni kokeneempi. Olen tavannut miehen vain kerran aikaisemmin ja heidän puheistaan ymmärsin että takana on ainakin yksi pitkä parisuhde.

Eikö tässä mennä jo hyväksikäytön puolelle? Pitäisikö tehdä ilmoitus seksuaalisesta häirinnästä? Mies kyllä vaikuttaa todella fiksulta ja tasapainoiselta. Silti... Tiedän ettei mulla ole oikeutta sekaantua ystäväni miesasioihin, mutta en vain voi olla miettimättä voiko tuollainen olla tasa-arvoista.
 
Nyt niitä valoja päälle. Meinaatko että kaveris pitää väkisin etsiä joku kokematon untuvikko seurakseen? Ikäerokin on sivuseikka, sillä niin kauan kuin aurinko on noussut idästä, naiset ovat pääasiassa karttaneet ikäisiään miehiä. Ihan vaan siksi että miehet tulevat jälkijunassa. Kokemus ei ole pahasta, hiukankin kokeneempi on huomattavasti pätevämpi partneri niin henkisesti kuin fyysisesti. Ugh.
 
Jos mies ei vaikuta epäilyttävältä muuten, niin ei kai tuossa mitään huolestuttavaa ole. Kaksi aikuista ihmistä, joiden seurustelusuhde ei muille kuulu, elleivät he itse siitä halua kertoa. :happy119
 
Miksi pitäisi tehdä ilmoitus seksuaalisesta häirinnästä?! Ystäväsi on 21v eli aikuinen ihminen. Ethän edes välttämättä tiedä mitään heidän suhteestaan eikä se oikeastaan edes sinulle kuulukaan. Nämä ihmiset voivat sopia hyvin yhteen, ikäero ei tarkoita välttämättä yhtään mitään.
 
Onko sillä jotain väliä jos toinen on kokemattomampi? Eiköhän meistä jokainen oo joskus kokematon. Toiset aikaisemmin ja toiset myöhemmin. Ystäväsihän voi oppia mieheltä uusia juttuja. Ja toisaalta myös kokeneempi voi opastaa kokematonta. Eihän sitä voi tietää vaikka tämä mies olisi tässä suhteessa se jarruttava osapuoli ja ystäväsi tahtoo uusia kokemuksia.
 
Ei kuulosta millään tavalla huolestuttavalta mielestäni. Oma mieheni on minua 9 vuotta vanhempi, eikä sillä ole mitään merkitystä. Yleensä tunnen itseni huomattavasti häntä vanhemmiksi:grin
Kokematon eli ei, se on heidän parisuhteen keskeinen asia eikä kuulu muille koska ovat täysi-ikäisiä molemmat.
 
Ymmärrän pointtisi täysin..mutta aikuiset ihmiset tekevät omat valintansa. Ystävät ovat aina rinnalla vaikka miten asiat menisivät (kannattaa muistaa tuo).

Oma siskoni tapasi liki kymmenen vuotta sitten itseään yli 10v vanhemman miehen, alle vuoden sisään he menivät kihloihin, ostivat talon ja lapsikin oli tuloillaan. Mietin itse tuolloin, että "on hit...ukolla kiire lisääntymään..", mutta heillä on nykyään kaksi lasta, ovat onnellisesti edelleen yhdessä ja minä pidän siskoni miehestä hyvin paljon, äärettömän fiksu tyyppi - kunhan tutustuin häneen paremmin/annoin mahdollisuuden. Just oikea persoona siskolleni. Ei rakkaus ikää katso.
 
Ymmärrän pointtisi täysin..mutta aikuiset ihmiset tekevät omat valintansa. Ystävät ovat aina rinnalla vaikka miten asiat menisivät (kannattaa muistaa tuo).

Oma siskoni tapasi liki kymmenen vuotta sitten itseään yli 10v vanhemman miehen, alle vuoden sisään he menivät kihloihin, ostivat talon ja lapsikin oli tuloillaan. Mietin itse tuolloin, että "on hit...ukolla kiire lisääntymään..", mutta heillä on nykyään kaksi lasta, ovat onnellisesti edelleen yhdessä ja minä pidän siskoni miehestä hyvin paljon, äärettömän fiksu tyyppi - kunhan tutustuin häneen paremmin/annoin mahdollisuuden. Just oikea persoona siskolleni. Ei rakkaus ikää katso.

Melkeen sama kuin meillä. Olin ollut ikäiseni kanssa 2v yhessä. Erottiin ja olin 18v kun sitten melkeen heti eron jälkeen (alle 1kk) rupesin tapailee mun miestä joka on 8v vanhempi. Vuoden sisään seurustelusta mentiin kihloihin, pistettii lapsi aluille, mentiin naimisiin, ostettiin talo ja lapsi syntyi. Siinä on vuodessa aika paljon. Nyt 3v myöhemmin toinen lapsi tulossa ihan suunnitellusti :)
 
Minäkin olin neitsyt, kun mieheni kanssa rupesin seukkaa ja hän taas ei ollut kokematon. Vaikka seksiessä tuntui, että itse olin se kokeneempi. Mutta ei se mitään hyväksikäyttöä ole. Ja mulle oli hyvä juttu, että menetin mun neitsyyteni mun ainoalle ja nykyiselle aviomiehelleni :) Eikä mua haittaa hänen entiset seikkailut ym..
 
Mulla sama ku Pilvilinnalla,olin 17v ku alettiin,ollaan kumpiki toisten ensimmäiset seurustelukumppanit. Ollaan oltu jo kohta 7v yhessä,avoliitto ja nyt ootetaan ekaa lasta. Ikäeroa meillä vain 5vuotta mutta kuitenki.
 
Takaisin
Top