Yrittämisen 2014 aloittavat

Miesten lämmittely tuottaakin toisinaan ongelmia, meillä mies on aina halunnut perhettä ja odoteltiin vain, että itse kypsyn ajatukseen. Nyt kun yrittäminen on ajankohtaista niin tuntuu, että mies on aina just silloin väsynyt, kun olis ne tärppipäivät. Tosin ikävästi meillä onkin menny työvuorot niin ristiin, ettei mahdollisuuksia oikein ole ollutkaan :)

Lähetetty minun GT-I9505 laitteesta Tapatalkilla
Meillä lähti tää ajatus ihan miehen puolelta.. :) Hän mulle viime kesänä sanoi,että voit jättää ne pillerit kyllä jo pois,mutta ei mitään yrittämällä ruveta,että tulee sitten kun on tullakseen.. :) Kun eihän me tästä kumpikaan enää nuorruta ainakaan.. :D Minä siis 31-vee ja mies täyttää ens kuussa 36-vee..

No mekin käytiin tuossa tammikuussa varovaista keskustelua asiasta, että ei tässä enää nuorruta. Mieluummin sitä nyt hoitaisi pientä kuin vanhempana. Ja mistä sen edes tietää miten nopeasti/hitaasti tärppää.

Yritän nyt pitää itseni kiireisenä opparin kanssa, töissä ja salilla etten liikaa kuumeilisi. Mutta vaikeeta on! :D Pakko käydä täällä lueskelemassa muiden yrittämisestä ja plussailuista sun muusta ja fiilistellä mukana.

Lääkärillä kävin eilen noihin jo 5 kk jatkuneisiin alavatsakipuihin liittyen ja eipä kyllä juuri mitään selvinnyt. Endoa piti epätodennäköisenä, päältä ja sisältä tunnustelemalla ei havainnut mitään outoa. Paitsi sanoi, että mulla on taakse päin kallistunut kohtu o_O Kahden viikon päästä ultrataan. Tutkimuksessa mukana ollut neuvolantäti jaksoi taas jankuttaa, että jos ei kivut johdu renkaasta niin sitten ovulaatiosta (jota ei edes pitäisi tapahtua).

No mekin käytiin tuossa tammikuussa varovaista keskustelua asiasta, että ei tässä enää nuorruta. Mieluummin sitä nyt hoitaisi pientä kuin vanhempana. Ja mistä sen edes tietää miten nopeasti/hitaasti tärppää.

Yritän nyt pitää itseni kiireisenä opparin kanssa, töissä ja salilla etten liikaa kuumeilisi. Mutta vaikeeta on! :D Pakko käydä täällä lueskelemassa muiden yrittämisestä ja plussailuista sun muusta ja fiilistellä mukana.

Lääkärillä kävin eilen noihin jo 5 kk jatkuneisiin alavatsakipuihin liittyen ja eipä kyllä juuri mitään selvinnyt. Endoa piti epätodennäköisenä, päältä ja sisältä tunnustelemalla ei havainnut mitään outoa. Paitsi sanoi, että mulla on taakse päin kallistunut kohtu o_O Kahden viikon päästä ultrataan. Tutkimuksessa mukana ollut neuvolantäti jaksoi taas jankuttaa, että jos ei kivut johdu renkaasta niin sitten ovulaatiosta (jota ei edes pitäisi tapahtua).
No just,voi sentään.. :confused:
Mulle on taas aina jaksettu gynellä käydessäni jankuttaa,että onpa sulla kohtu syvällä ja että jos joskus synnyyttää meinaat,tulee se olemaan todella vaikeaa.. :eek: Että näin mua on kannustettu!!

Kyllähän ne kaikennäköisellä terveydenhuollossa säikyttelee ja silti asiat sujuu usein ongelmitta. Asun pienellä paikakunnalla ja täällä tuntuu onneksi huolto pelaavan hyvin. Innoissaan alkoivat noita mun kipujen syitä selvittelemään, etenkin kun mainitsin että raskautta toivottavasti aletaan lähitulevaisuudessa yrittämään.

Miten syvällä oleva kohtu vaikuttaa synnyttämiseen? Olen jotenkin ymmärtänyt että kohtu kyllä hakee oikean paikkansa raskauden edetessä oli se sitten ns. normaali, syvällä, alhaalla tai takana.

Sent from my GT-S5360 using Vau Foorumi mobile app

Kiitokset tervetulotoivotuksista niitä antaneille!

Kummalliselta vaikuttaa, ettei pitkään kestäneisiin kipuihin suhtauduta oikein millään tavalla.. Ja että mitään syytä ei löytyisi. No, hyvä että pääset Larissa kuitenkin ultraan, sehän kertonee sitten tarkemmin.

Mä olen tuon tyttären kanssa ollut tämän viikkoa Mummilassa vierailulla, ensimmäistä kertaa ollaan useampi yö poissa kotoa tuon vajaa puolivuotisen kanssa. On ollut mukavasti muuta ajateltavaa tässä sopivia päiviä odotellessa, että uskaltaisi testata raskautta. :p Ellin testasin positiiviseksi kp 25, ja kp 23 olin huomannut kiinnittymisvuodon. Nää on edessä vielä tässä kierrossa nää päivät, ensi viikolle menee! Hyvä on ollut tosiaan touhuta kaikkea ihan muuta!

Kiitos sympatiasta puapru. :) On se tietty vähän kummaa, että nyt vasta suostutaan tutkimaan. Syksyllä, kun asiasta kysyin niin käskivät vaan "seurata tilannetta". Jos ei sen kummempaa syytä löydy niin uskon, että kivut johtuu tuosta renkaasta. Sittenpähän sen näkis, jos ne jättäis pois että loppuuko kipuilu...

Ilmoittelehan sitten, että mitä testi näyttää tai tuleeko mahdollista kiinnittymisvuotoa! Täällä jännään sun mukana :)

Kyllähän ne kaikennäköisellä terveydenhuollossa säikyttelee ja silti asiat sujuu usein ongelmitta. Asun pienellä paikakunnalla ja täällä tuntuu onneksi huolto pelaavan hyvin. Innoissaan alkoivat noita mun kipujen syitä selvittelemään, etenkin kun mainitsin että raskautta toivottavasti aletaan lähitulevaisuudessa yrittämään.

Miten syvällä oleva kohtu vaikuttaa synnyttämiseen? Olen jotenkin ymmärtänyt että kohtu kyllä hakee oikean paikkansa raskauden edetessä oli se sitten ns. normaali, syvällä, alhaalla tai takana.

No juu,kuule tiedä häntä sitten.. :) Mutta eiköhän ne elimet paikkansa hae,kun sellainen kohdalle käy.. :grin Mitä lie pelottelua sitten ollut..

Vähän off-topic, mutta tähän pelotteluun liittyen sain mielenkiintoisen kommentin joskus 19-vuotiaana, kun jouduttiin ultralla tarkistamaan rintojen muhkuroita. Ultraava hoitaja/lääkäri siinä sitten iloisesti kovaan ääneen ilmoitti, että "Sulle tuleekin aikamoiset meijerit, kun lapsia alat hankkimaan! Täällä on pelkästään maitorauhasta eikä rasvaa juuri yhtään!" Kiva, kiitos tiedosta. :smiley-ashamed008:grin

Kyllä osaa tämä odottavan aika olla pitkä.. varsinkin kun en ole ihan varma tästä kierron pituudesta, kun on vasta 3 menkat ollut Ellin syntymän jälkeen, ja joka kierto ollut vähän eripituinen. Periaatteessa siis torstaina odotan menkkojen alkavan, mutta nyt jo tuntuu vähän sellaista polttelua pitkin mahaa ja selkää..Nyt on kp25 ja dpo11 ehkäpä?

Hmmmm... polttelu voi viitata sekä menkkojen tuloon että pikkuiseen. Toivotaan kuitenkin jälkimmäistä :wink

En malta odottaa. että itse pääsen bongailemaan ovista ja jännäämään mahdollista plussaa ilman tota rinkulaa! :) Mietin, että vaikka mies jo nyt keväällä lämpenis ajatukselle, niin voitais alkaa yrittäminen tai oikeastaan tjottailu vasta kesällä. Jos käviskin niin hyvä tuuri, että tärppäis heti niin sattuis syntymä keväälle :wink Voi tätä haaveilua...

Näinhän se Larissa on, että kumpaa vaan voi oireilla. Niinkuin oikeastaan kaikki muutkin mukaoireet mitä tässä toivoessaan käy läpi.

Minusta ei varmaan olisi odottelemaan keväälle, kesälle tätä yrittämistä. Vaikka pitäisi tietysti, niin olisi se häiden järjestäminen sitten helpompaa. Mutta, koska MÄ haluan toisen vauvan, niin mä HALUAN toisen vauvan. :p

Edelleen odotellaan. Huomenna on se oletettu menkkojen alkamispäivä. Edelleen nää päivät on ollut jomotuksia selässä ja mahassa, ja eilen ja nyt aamusta on sellainen tunne että kohta lorahtaa. Mitään ei kuitenkaan ole tullut, paitsi valkkaria. Eilen näkyi ihan snadisti väriä vuodossa, lähinnä pikkuhousun suojassa, ei pyyhkiessä. Koko ajan kuitenkin odotan että menkat alkaa..... Ei sovi olla liian positiivinen! =D Ai niin, ja vuorotellen on kylmä ja ihan älyttömän kuuma!

Niin toivon, että sulla puapru jäis ne menkat tulematta ja plussa pärähtäis! :)

Kannattaa tosiaan pitää pää kylmänä eikä antaa oireille liikaa arvoa. Lueskelin tuossa että suuren osan raskausoireista aiheuttaa keltarauhanen, joka siis toimii vaikka raskaus ei olisi alkanutkaan. Eli tästä syystä samoja oireita voi olla sekä menkkojen että raskauden alkaessa :sad001 Istukkahormoni taas aiheuttaa lisääntyneen virtsaamistarpeen (jos on juonut ihan normaalisti) sekä sen kuuluisan pahoinvoinnin ja oksentelun. Niitä kannataa siis tarkkailla enemmän kuin muita oireita, vaikka voihan vauvakuumeinen noitakin kehitellä kun halu on kova...

No sepä se, oireista ei oikein voi sanoa mitään mihinkään suuntaan, kun omaan itseensä ei voi luottaa niiden objektiivisessa tarkastelussa. Muutamassa päivässähän tämä taitaa taas ratketa, mutta kun ei malttaisi!

Kiva Laarissa että jaksat käydä täällä (mun kanssa) juttelemassa, taitaisi muuten mennä ihan yksinpuheluksi! :grin

Kp29 ja dpo 14(kai) ja voisin melkein lyödä pääni pantiksi että tänään alkaa menkat. Maha on ihan toisella tavalla kipeä kuin nää muutamat edeltävät päivät. Ja toiveet ei ole kovin korkealla, koska huvikseni testasinkin jo aamupissasta, ja negaahan se näytti. Eli, jatketaan harjoituksia, todennäköisesti!

No, toivotaan että testasit liian aikaisin ja menkat ei vielä alakaan. Mutta jos alkaa, niin ei kuin harjoituksia jatkamaan niin kuin sanoitkin :)

No eipä alkanut vuoto eilen, eikä vieläkään näy edes pyyhkiessä. Ei ole kipujakaan enää, eilen aamusta tosiaan jomotteli kovasti, mutta päivän mittaan loppui eikä ole alkanut uudestaan. Tää odottelu ei vaan ole mua varten! :wink Koskahan viitsisi tuhlata seuraavan testin?

Mullahan on iän kaiken ollut kovin säännöllinen kierto, on sitten ollut hormonaalinen ehkäisy käytössä tai ei. Ennen edellista raskautta kierto oli sen 28 päivää aina, nyt synnytyksen jälkeen 27-29. Tänään kp30, eli oikeastaan kai niiden menkkojen vasta tänään pitäisikin alkaa? Tai voihan se olla, että nyt on jostain syystä pidempikin kierto, mistäs näitä tietää, ja kaikkihan on mahdollista!

Testaa huomenna heti aamulla, lie vaikka plussa tulis :) Onhan siitä edellisestä testistä jo muutama päivä...

Puapru, huomenna testii! :) Tai sit maanantaina vasta. Mä en voi enää kenellekään suositella aikaista testaamista. Mieluummin sitä pari ylimääräistä päivää oottelee menkkoja, kun on sitten sydän syrjällään haaleiden plussien takia! :)

Uutisia odotellessa.... :wink

Takaisin