yrittäminen

Vieras
Heippa!

Kyselisin teiltä vinkkejä.. Olemme avomieheni kanssa hankkimassa lasta se on minulle ensimmäinen mutta miehelle se on toinen.. olisiko teillä jotain hyviä vinkkejä esim ajankohtaan? tyyliin? tapaan? yms. ovulaatio päivien lähettyvillä ollaan koitettu harrastaa seksiä mutta kertaaka ei ole tärpännyt.. mites sitten voiko vaikuttaa kun minulla on oikea puoli kokonaan pienempi nii munasarjoissa vaikuttaa jotenkin? :/Kiitos etukäteen kaikille! 
 
Moikka!

Kun avomieheni kanssa aloimme yrittämään lasta niin me jätimme vain ehkäisyn pois ( minä lopetin pillereiden syönnin ), ja sitten ei otettu mitään paineita. Harrastimme seksiä ihan normaalisti eikä kannettu huolta mistään ovulaation ajan kohdasta yms. Minulla oli alussa niin että laskeskelin vähän että millon minulla olisi ovulaatio yms. ja sitten kattelin vähän liikaakin että millasia raskausoireita ilmenee raskauden alkuvaiheessa. Sillon kun vähän meinas huimata tai rintoja aristaa, mietin että olenkohan nyt raskaana, mutta sit en ollutkaan. Sitten lopulta päätin että ei kannata mitään tommosia miettiä ja niin huomasin että minulla jäi menkat pois jonka takia tein sitten raskaustestin ja se näytti plussaa  Nyt ollaan viikolla 38+2. Noin 3-4 kk kerettiin yrittää ennen kuin meitä onnisti. Koko raskauden aikana ei ole tullut minkään näkösiä oireita, ei pahoinvointia tai muutakaan vastaavaa, paitsi nyt loppuvaiheessa on tullut närästystä ja vähän lonkkavaivoja, mutta ei sen kummempia oireita. Sellainen oli meidän tyyli ja se kannatti.
Tuohon munasarjojen eri kokoisuuteen en osaa oikein mitään sanoa, mutta toivottavasti se ei vaikuta raskaaksi tulemiseen.
Onnea yritykseen ja mukavaa kevättä.
 
Me ei pitkään käytetty ehkäisyä, harrastettiin seksiä satunnaisesti, enkä tullut raskaaksi. Heti kun ruvettiin yrittämään, tärppäsi ekalla kerralla.

Tiedätkö tarkalleen ovulaation ajankohdan? Itse tiesin, kun oli kuukautiset niin täsmälliset. Kauan olette yrittäneet?
Kannattaa tehdä ovulaatiotesti, jos ei ole aivan varma ovulaation ajankohdasta.
Meillä meni niin, että harrastimme seksiä kolmea päivää ennen ja päivää ennen ovulaatiota. Ja tärppäsi sillä. Eli kannattaa ajoittaa ENNEN ovulaatiota nuo yhdynnät. Ei sillä etteikö sitä voisi sen jälkeen vielä jatkaa ;D

Olen lukenut joitain ristiriitaisia tutkimuksia siitä, että kannattaako miehen "pidätellä" siemeniään muutaman päivän ajan ennen yrittämistä. Meillä ainakin mies oli purkautumatta parisen viikkoa ennen itse hommia, ja hyvin kävi ;)

Tyyli on vapaa. Se on todistettu, ettei sillä ole mitään merkitystä ;)
 
suurinpiirtein tien ovulaatio päivät.. :) no toki ollaan vasta 4-4,5kk yritetty toki se voi olla että se tärppää vasta myöhemmin.. mutta se on vaan kun on päättänyt että ei mitää muuta halua elämältä ku lapsen ja onnellisen perhe elämän ( vaikka oonki 18-vuotias) ja sit ku kaverit synnyttää vähä väliä niitä sulosia lapsia nii itelle kidutusta ku tulee kauhia vauva kuume! :)
 
Me emme ole ollenkaan käyttäneet ehkäisyä! :) En tykkää sellaisesta.. turha nautinnon tappaja! :) siltikään ei tärppää! :D
 
Onko teillä ehdotuksia mikä olisi hyvä/paras/luotettava ovulaatiotesti ? sellainen digitaalinen vai ihan sellainen perusliuska..? kerran oon käyttänyt sellaista liuskaa mutta en oikeen ite tykännyt siitä!
 
No sitä Clear Blue digitaliahan mainostetaan paljon, varmaan tosi hyvä. Aika kallis on, mutta voiko sitä pistää hintaa sille pikku ihmeelle joka siitä saattaa seurata? ;)
 
Joo ei siinä vaiheessa hinta haittaa yhtää! jos se vaan tärppäis.. joos okei oon  nykysenkaa vasta 4kk koittanut jos tärppäis mut sanoin sen et just ku saan tietää et pääsen kouluun opiskelee nii sit se kummiski tärppää =D se on nii arvattavissa vaikka mä en enää toivo elämältä mitää muuta ku et saisin lapsen ja onnellisen perhe elämän! :) Kova on vauvakuume <3 <3 
 
Joo tosiaan ostin ovulaatio testejä tosin mulla oli 8.4 justiinsa ovulaatio päivä ja harrastimme seksiä 6.4 ja nyt sitten sunnuntaina testi voi näyttää positiivistä mutta tuskin näyttää... :-(
 
Takaisin
Top