Ihan todella mielenkiintoinen ketju! Tällä hetkellä oon normisti palkansaajana yrityksessä jonka osakas oon, ja jos luoja suo, jään sitten loppuvuodesta suoraan osa-aikaiselta hoitovapaalta mammalomalle. Nyt teen siis kaks pvää vkossa töitä, ja kelasta saan joustavaa hoitorahaa. Eli tällä hetkellä ei omalla osalla ole ongelmaa.
Tää ketju laittoi kyllä miettimään että mitä olis tullu tehtyä jos olisin tullu raskaaks silloin, kun olin vielä täysiaikainen yrittäjä. Yritystoiminnan kannalta olis ollu pakko palkata sijainen (pyöritettii kahteen pekkaan pientä kahvilaa), mutta oman taloudellisen tilanteen takia olis pitäny pitää ihan minimiaikainen loma. Sitten olis mahdollisesti voinut tarjota tälle sijaiselle jatkoa osa-aikaisena ja ite olis tehny sen verran että saa arjen taloudellisesti pyörimään.
Tosi kimurantti juttu! Kiinnostais hirveesti myös että minkä alan hommia teette, se varmaan helpottais vähän hahmottamaan teidän perusteluita siitä miks joku suunnittelee sijaisen palkkaamista ja toinen ei. Siis tyyliin että taiteilija ei tietenkään voi palkata ketään tekemään omia töitään, mutta just esim kahvilaan on helpoo ottaa ulkopuolinen...
Vielä hirveesti tsemppiä kaikille asian kanssa painijoille! Toivottavasti löydätte kivan keinon teidän perheelle, eikä tunnu ettö jäätte paitsi vauvasta tai työstänne!