Heips! Vihdoin ketju aiheesta :) itse olen sopimusyrittäjä ja äitiysloman pitäminen kyllä onnistuu, mutta toki sen jälkeen täytyy taas raivata tiensä takaisin asiakkaiden kuuluvuuteen, mikä huolettaa....
Mutta siis näistä kela asioista olen aivan pyörällä päästäni. Sen tiedän että yeliä kannataa nostaa ja nostinkin sen heti reilusti kun sain tietää raskaudesta. Jotain hyötyäkin tästä yrittäjyydestä, että saa kunnon rahaa sitten mammalomalla! Tosin tavallaan itse kustantamana xD
Kysymys kuuluu että mitä kaikkia lippulappusia tässä nyt vielä pitää lähetellä ja minne soittaa ja mitä muistaa????? Kukaan ei kerro missään. Esim semmoisenkin kuulin, että toinen sopimusyrittäjä ei ollut tiennyt että joku uusi veroprosentti pitää itse ilmoittaa kelalle ennekuin jää pois. Hän ei ollut ilmoittanut tätä ja sitten lähtikin mammarahasta huikea siivu veroa vaikka juuri on kauheasti saanut kamppailla, että saa sitäkään korotettua yeliä maksettua puoli vuotta..eikä saanut menetettyä rahaa takaisin. mitä hittoa???!
Miksei missään voi olla selvää infoa: "Nämä asiat täytyy yrittäjänä tehdä raskauden aikana. - ja sen jälkeen"
Muutenkin yrittäjänä täytyisi aina kaikki osata jotenkin maagisesti itse tietää kaikki kiemurat. Olipahan kyse sairaudesta, raskaudesta, vakuutuksista, veroasioista... mistä vaan.
Kokoajan pelkään että tulee jotain yllättävää ja kelan täti sanoo että "et saa kuules mitään kun et ole tätä ja tätä lomaketta toimittanut" :D
Muutenkin todella paljon asioita mihin pitää kiinnittää huomiota. Ja jooo itselläkin vie raskaus ja sen tuomat huolet yöunia....
eikun vaan töihin!!!!! Kiinnostaa kuin kilo sitä itseään.