Ylipainoinen odottaja tai äiti ?

plussizewoman

Silmät suurina ihmettelijä
Hei kysyisin , onko täällä vauvakuumetta potevaa joka olisi ylipainoinen? Jos oot jo äiti, miten meni raskautuminen entä odotusaika ja itse synnytys ? Olisi mukava kuulla ja just kauan kesti jotta tulit raskaaksi ? Itse hiljalleen laihdutan mutta ylipainoa on. Muuten olisi kaikki hyvin jo eli en tupakoi eikä mieheni myöskään. Jne. Liikumme päivittäin ja mikä ihaninta mieheni kuiskasi että voisit kulta jättää pillerit pois .
 
Mä sain yllärinä 8 vuotta sitten esikoiseni, lihoin n30kg raskauden aikana. Loppupaino uhkeat 110kg.. Raskausdiabetestä tai muutakaan sellasta raskaussairautta ei tullu, verenpaineet aina ollu matalat.. Vaikeinta oli tietty painava ja raskas olo, loppuraskaudessa vauvan pää painoi kovasti lonkkiin ja liikkuminen oli epämukavaa.. myöskin raskausarpia tuli käsiin, mahaan, reisiin ja polviin, nyt niihin osaa jo suhtautua rakkaudella mut oli se sillon surullista.. olo ei tosiaan ollu heleä ja viehkeä..
Tyttö oli 10pvä yli, 4220g ja 51cm, varmaan osittain iso kun meni yliaikaiseks mut varmasti myös siks ku söin paljon ja lihoin loppua kohden.. Normaali alatiesynnytys meni hyvin, tyttö terve, ei mitään ongelmia (esim. verensokerien kanssa)
Nyt olen sitten uuden miehen kanssa yrittänyt 2v toista lasta. Viime syksynä lapsettomuuspolilla todettiin pco-tyyppiset munasarjat, muuten kaikki hyvin. Miehen sperma kunnossa.
Luulen että ylipaino on mulla syy miksi en tuu raskaaksi ja keho ei toimi kunnolla, hormonitoiminta yms. Nyt kuitenkin hoidot alkamassa kun painoa tippunut jo 12kg!!!
Yliopainoisen raskaus on aina riskiraskaus. Keskenmenon riski, raskausmyrkytyksen riski ja erilaisten synnytyskomplikaatioiden riskit kasvaa mitä enemmän painoa on. Mielestäni painosta huolimatta kaikki on yhtä sopivia äideiksi. Pitää vaan ymmärtää riskit ja hyväksyy että neuvolassa niistä puhutaan enemmän yms..
Anteeksi pitkä sepustus, toivottavasti mun kokemuksista on apua..
Tsemppiä laihdutukseen ja vauvantekoon!!
 
Hei, täällä 3 pienen ylipainoinen äiti(n. 25kg). Raskaudet on alkaneet helposti, kun vain on vauvalle annettu lupa tulla. Raskausajat ovat muuten menneet hienosti, mutta raskaus diabetes on ollu vaivana( vahva sukurasite). Synnytykset on myös olleet suht helppoja alatie synnytyksiä ilman komplikaatioita, vauvat olleet normi kokoisia. Sokeriseurannassa ovat joutuneet olemaan muutaman vuorokauden syntymän jälkeen, ei muita ongelmia.

Tsemppiä yritykseen:)
 
Täällä kanssa ylipainoa, mutta olen urheilullinen ja voisin kuvitella että lihastakin löytyy ihan mukavasti :) olen 157cm ja kun ensimmäisen kerran tulin raskaaksi niin painoa oli 72kg mutta se meni kesken ja kun tulin toisen kerran raskaaksi niin ekassa neuvolassa paino oli 82kg, molemmista tulin raskaaksi yk 2. Nyt on yritetty maaliskuusta asti mutta ei ja painoa tällä hetkellä 79kg. Mutta olen tullut siihen tulokseen että mun hormoonitoiminta on tasoittunut vasta kuukausi taaksepäin, esim ekan kunnolliset menkat tuli silloin , muuten ollut aika tuhruA, samoin valkkari.
 
Niin joo ja raskausaikana ylipaino ei vaivannut mua, 20 viikolla painoa oli tullut 4kg ja sitten 10 kg nestettä eli yhteensä +14kg, ihan lopussa selvis raskausmyrkytys, liikuin paljon koko raskauden ja neuvolassa oltiin vaan silleen et ootkos herkutellu kun kuukaudessa paino nousu 5 kg, mutta tosiaan sit selvis se raskausmyrkytys...
 
Kiitos ihanaiset vastauksistanne ! Söittekö foolihappoa ennen raskautta ja sen aikana ? Itsellä foolihappopillerit nyt alkaa ja ruisleivästä saa sitä ainekin .
 
Foolihappoa söin raskauksien aikana mutten ennen, tänään pitäis menkkojen alkaa (toivottavasti ei ala) mutta jos uuteen yritykseen lähdetään niin saatan hakeekin foolihappoo. Tässä kierrossa join greippimehuu ja söin gelee royalia, gelee on ainakin vaikuttanut kierron ja lutevaiheen pituuteen positiivisesti ja greippi autto lomoihin :)
 
Mitä toi gelee on? Itellä kans lievää ylipainoa ja yritys just alottettu mieheni kanssa :Heartred. Toivottavasti tärppää pian. Ite syön jo tässä vaiheessa foolihappoa. Tsemppiä yritykseen plussizewoman
 
Gelee royal on luontaistuote kaupoista saatava purkki nappeja jonka uskotaan lisäävän hedelmällisyyttä. Kantsii tsiikaa netistä :) oon niin huono selittää :)
 
Kiitos kaikille tsempistä ! Gelee royal luontaistuote löytyy ,Googlesta katsoin itse kanssa . Ovulaatioliuskat saapuu postista varmaan huomenna...
 
Täällä yksi reippaasti ylipainoinen, lokakuun alussa toivottavasti synnyttävä nainen. Meillä oli miehen puolelta vähän ongelmia tulla raskaaksi mutta kun se selvisi niin tulinkin heti raskaaksi. Tähän selvittelyyn meni reilu vuosi ja se olikin rankkaa aikaa jolloin lihoin vielä lisää. Hoitoihin olisi pitänyt laihduttaa mutta niitä ei onneksi tarvittu. Raskaus mennyt silleen hyvin, että vauva kasvanut koko ajan keskikäyrällä, mulle ei oo painoa tullut oikeestaan yhtään plussan jälkeen. Sukurasitteena diabetes, sainkin radi-diagnoosin, mutta senkin kanssa eletty hyvin. Enää jännittää synnytys. Varaudu siihen että monessa paikassa saatetaan juuri ylipainoa pitää syyllisenä kaikkeen.
Semmonen piti vielä että onko joku neuvonut käyttämään noita ovulaatioliuskoja? Meinaan oon kuullu että huolimatta mitä ne näyttää niin on ovis saattanut tulla tai olla tulematta, voipi vaan ressata liikaa.
 
Takaisin
Top