ylikypsät mansikat

sapsukka

Oman äänensä löytänyt
söin tänään varmaan n. parin desin verran ylikypsiä mansikoita, jotka olivat ihan tummanpunaisia ja aivan sillä kintaalla että ovat jo lähteneet pilaantumaan. Suurin osa minusta olivat hyviä, erittäin makeita, mutta pari selkeästi pilaantunuttakin vahingossa söin. Mietin nyt et olikohan hieman vika tikki mennä niitä syömään. Voikohan tuommoisista saada jonkin taudin? Lähinnä listeriaa ajattelin? Huuhtelin ne kyllä ensin. että multaisia ne ei minusta olleet. Mutta voiko pilaantuneista hedelmistä, marjoista, vihanneksista yms. yleensäkin saada listerian?
 
Listerian taitaa saada yleensä kypsentämättömistä pakastetuista/pesemättömistä (multa)kasviksista tai huonosti kypsennetystä lihasta. En usko, että ylikypsistä mansikoista sitä saa. :) Korkeintaan, jos niissä on ollu multaa/hiekkaa eikä pese ni saattaa saaha jonku pöpön, mutta jos kerran huuhtelit ne niin tuskin on hätäpäivää..=)
 
Hieman myöhässä vastaan kun mansikkakausikin on jo ohi mutta mitä pilaantuneeseen ruokaan tulee niin kyllä minulla ainakin kroppa ilmoittaa jos olen suuhuni laittanut jotain sikiölle sopimatonta. Esim kerran söin 3 haukkaa nektariinista mikä olikin sisältä homeessa ja ei kauaa kestänyt kun olin halaamassa vessanpönttöä. Keho suojelee pikkuista.
Tietenkin kannattaa katsoa mitä suuhunsa laittaa mutta tuokin nektariini näytti päällepäin hyvältä ja ekat haukut maistui hyvältä ja mehukkaalta. Itse asiassa samanlainen tapaus kävi omenan kanssa... Sen jälkeen minusta tulikin vainoharhainen kaiken ruoan suhteen.
 
Takaisin
Top