Yliaikaiset

Rikon radiohiljaisuutta sen verran, että raportoin omat yliaikamenot (koska kaikkiahan hurrrjasti just kiinnostaa ja mietityttää mun tilanne :wacky: ). Hetken siis jo luultiin, että olisi h-hetki jo lähellä. Synnärillekin soitettiin ja kehoittivat tulemaan näytille, mutta niin vain komiasti hiipuivat supparit ja viimein loppuivat. Eli kotona ollaan, odotetaan ja koetetaan pitää mun pääkoppa kasassa. Huomaan, että meinaa reippaus taas rapista synnytyksen ajattelemisen osalta, kun sen luuli jo olevan käsillä, mutta koetan nollailla ajatuksia -aikaa näemmä on :oops: . Mutta nyt vetäydyn takaisin radiohiljaisuuteen ja palailen sitten joskus... :hungry: Mukavia viimeisiä odotuksen hetkiä muille..jos teitä vielä on :wink
Hilpille hyvää mieltä ja sitä kuuluisaa tsemppiä!
 
Mullakin meni yli lasketun ajan. Vauva syntyi 41+1. Vähän lyhyempi odotus kuin esikoisen kohdalla, ja tällä kertaa syntyi sen oikean kuukauden aikana.
 
Täällä ollaan, 40+6 tänään. Ei mitään viitteitä lähestyvästä synnytyksestä. Ensi viikon maanantaina, 41+3, pitää soittaa yliaikaiskontrolliaikaa jos ei vauva ole siihen mennessä syntynyt. Kyllä tympii, plaah. :meh:
 
Ystäväni koki kohtukuoleman viikolla 41+6. Oli vaatinut käynnistämistä kun oli niin huolissaan järkyttävästä olostaan ja liikkeiden vähäisyydestä Yhtäkkiä liikkeitä ei kuulunut. Oli myöhäistä. Hapenpuute.
Kohtukuoleman riskistä tai istukan rappeutumisesta "yliviikoilla" ei juuri puhuta, liikelaskennasta kyllä.
Rv 40 lapsi on täysin valmis syntymään!!
 
Muokattu viimeksi:
Beisla,onpa jännä kuinka eri ohjeistus sulla on kun mulla. Mulla on ma vielä normaali neuvola varattu (41+4) ja soittaa pitää kuulemma 41+5 eli tiistaina. Ja ollaan kuitenkin menossa samaan paikkaan synnyrtämään... Voi, toivon niin että tää syntyis ennen maanantaita!
 
Odotettu, mulla myös ma 41+4 neuvola ja tiistaina saa soittaa aikaa yliaikaiskontrolliin. Toivon myös tämän syntyvän ennen ens viikkoa. Aika turhauttavaa on tää odottaminen.
 
Kyllä. Käynnistys on aina riski, mutta mitä pidemmälle odottaa sitä suuremmaksi riskit kasvavat. Näin ainakin sukulaiselta saadun Duodecim-lehden (lääkäreille) artikkelin perusteella.

Odotettu, onpa jännä tosiaan. Th sanoi, että kontrolliaika on useimmiten rv41+5 (siellähän ei välttämättä vielä käynnistetä), ja mitä nyt tämän ketjun luin niin tuntuu tosiaan olevan yleinen aika. Toivotaan tosiaan että nää vauvat tajuaisi syntyä itsestään ennen sitä! Vaikka en käynnistykseen haluaisikaan, niin mieluummin sitten ajoissa kuin viikolla 42+.
 
Pakko kommentoida vaikka vauva jo 2 viikkoa.Mutta syntyi 41+4.Mun omasta toiveesta sain yliaika-kontrollin jo 40+3 ja käynnistyksen 40+6.Sanottakoon et jälkikäteen sain todeta et luultavasti kukaan muu lääkäri ei ois vielä tuossa vaiheessa aloittanut käynnistystä että sattui hyvä tuuri.Mutta mulla siis osa syynä just et pelkäsin vauvalle tapahtuvan jotain kun menee yli lasketun etenkin kun luin koulukirjasta(sh)synnytykseen liittyen että 40+ alkaa riskejä tulla.Vaikka sitähän ne jaksoi sairaalassa toitottaa et yliaikainen on vasta 42+.Ja siis tosiaan mun kohdalla käynnistys kesti 6 päivää tai kuudennen päivän iltana tyttö lopuksi syntyi.Mutta mä en usko et olisin paljon vähemmillä päivillä päässyt vaikka olisi aloitettu vasta viikon päästä.Edellisen käynnistys siis aloitettiin 41+6 ja kesti 4 päivää.Olen siis vaikea tapaus mutta ei siitä sen enempää.Onhan käynnistys myös toki riski mut kyllä mulla siinä tilanteessa on turvallisempi olo kun on kokoajan seurannassa.Siis pointti et en kans ymmärrä et yhtään ei koskaan puhuta lasketun ajan jälkeisistä riskeistä vaikka kai ne ehkä sit harvinaisia.
 
Takaisin
Top