radioboca, toivottavasti sulla tärppäisi ennen kuin valmistut.
TK, tottahan toki julkisellakin voi saada hyvää kohtelua. Harmittaa vaan eri alueiden eriarvoisuus, ja jos saa huonoa kohtelua, voi se olla todella huonoa.
Mutta teillä oli ainakin mainio ajoitus inssille, ja folli ja limakalvo hyvällä mallilla. Tärppionnea! :)
MrsBee, johan sullakin on kyselyt, ja vain puolen vuoden naimisissa olen jälkeen! Jotain rajaa... Jos jotain hyvää tässä naisparina lisääntymisessä, ei kukaan ole kysynyt meiltä että koskas me tehdään lapsia. Ei vaikka useimmat kaverit tietää että "jossain vaiheessa" halutaan niitä. Höppänän mummon vielä ymmärrän, mutta kavereiden utelu ja etenkin kyttäys tuntuisi inhottavalta. (Vaikka mistä minä tiedän kyttäävätkö minua, ehkä olen vain puusilmä.) Vähän niin kuin jos pitkään sinkkuna olleelta kysyisi joka välissä että joko oot löytänyt jonkun? Tai työttömältä työpaikasta. Ei niihin kysymyksiin koko ajan halua vastata että ei vieläkään. Monet ihmiset ei vaan hahmota, että lapsen saanti voi olla yhtä vaikeaa kuin työpaikan tai puolison haku.
Mollukka, raskaita nuo muiden vauvauutiset.

Vaikka haluaisi olla enemmän iloinen toisen puolesta, takaraivossa kuuluu vain että koska on minun vuoro?
Nessu, tosi hienoa että viimein oli onnistunut lääkärikäynti! Ja hyvä sentään että sait silloin yhden ultran letrojen kanssa. Niistä sanotaan, että vaste on yleensä sama samalla ihmisellä, siksi niitä ei tarvitse seurata niin montaa kiertoa. Meillekin sanoi yksityisen lääkäri että voidaan tulla seuraavallakin kierrolla ultraan, mutta yksi on pakollinen.
Me ei olla pidetty kirjaa, paljonko rahaa on klinikalle mennyt. Ja tätä viimeisintä isoa pottia nyt ei ole ollenkaan vielä maksettu. Eli ilman ICSI:tä lääkkeineen, laskin karkeasti klinikan hinnastoa käyttäen, varmasti tosin unohtui jotain. Sain 1870€, plus muutamat halvat lääkkeet, ICSI:n kalliit lääkkeet (siis samat kuin IVF:ssä, vain hedelmöitys tehdään eri lailla) ja viime maaliskuussa käyty yksityinen gyne 170€.
Tuossa vajaassa kahdessa tonnissa on siis mukana klinikkakäynnit, kolme ultraa, aukiolotutkimus, psykologin käynti (pakollinen lahjasoluneuvonta) sekä meille että luovuttajalle, luovuttajan tautitestit ja (ai niin, hänen lääkärillä käyntinsä ainakin unohtui) siemennesteen pakastus.
Huomista odotellessa, iltapäivällä siirto. Pitääkin muistaa olla käymättä vessassa muutamaan tuntiin ennen sitä, sinne pitää mennä rakko täynnä niin ilmeisesti kohtu näkyy helpommin.