Yli 35 kuumeilevat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirbycat
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä puolestaan ihan kaameat kivut. Ei ole pystynyt tänään töihin lähtemään. Sain nyt kokeiluun uuden kipulääkkeen. Olen siis oksentanutkin muutaman kerran, kun on tullut kunnon kipukramppikohtaus ja koko ajan sattuu selkäpuolelle asti. Tuo lääke kyllä helpottaa niitä pahimpia kramppeja vähän.
Yh, menkkakrampit voi kyllä pahimmillaan olla tosi lamaavia! Toivottavasti uusi lääke tosiaan leikkaa ainakin pahimman terän niistä 🤞🏻

63ED5E8D-5658-4417-86B5-DD99CF2C9E5B.jpeg

Täällä ovis alkaa olla lähellä ☺️ Testejä menee nyt tiheään 😉 Usein mulle on tuntuvat ovis-kivut, ei aina. Ekaa kertaa testaan oviksen ajankohtaa. Mielenkiintoista nähdä mihin kohtaa kiertoa ne mahd kivut osuvat.

Tsemppiä @Pilkki24 ❤️ auttaako kuumahaudekaan kramppeihin? Toisilla joo, mulla joskus... Ja kuulemma liikunnan pitäisi auttaa.. mulla vain pahentaa...
Ja jos oikein kramppaa ja vetää reisiin, selkään yms, niin mulla on helpottanut se että istun sellaisen jumpparullan päällä tai hieron/painan pakaroiden ja takareisien kipupisteitä käsillä.. mutta lattialla jumppapötkön päällä istuminen on helpointa.. mulla on sellainen oikein kova, jossa on urat tms.. ostin kalvojen jalkojen hierontaan, mutta on siihen mulle aivan liian kova.. mutta menkkakipuihin auttaa 🙈

Tsemppiä @Pilkki24 ❤️ auttaako kuumahaudekaan kramppeihin? Toisilla joo, mulla joskus... Ja kuulemma liikunnan pitäisi auttaa.. mulla vain pahentaa...
Ja jos oikein kramppaa ja vetää reisiin, selkään yms, niin mulla on helpottanut se että istun sellaisen jumpparullan päällä tai hieron/painan pakaroiden ja takareisien kipupisteitä käsillä.. mutta lattialla jumppapötkön päällä istuminen on helpointa.. mulla on sellainen oikein kova, jossa on urat tms.. ostin kalvojen jalkojen hierontaan, mutta on siihen mulle aivan liian kova.. mutta menkkakipuihin auttaa 🙈
Joo ryynityyny on tänään asunut mikrossa ja vuoronperään selällä ja mahalla. Olen rauhaksiin tehnyt kotona kaikkia pieniä rästihommia, kun se lääke vie hyvin pahimman terän krampeista. Lääke vaan väsyttää aika paljon.

Ja ei tällaisinä päivinä todellakaan liikunta auta! Pieni puuhastelu ehkä välillä, mutta ei mikään mitä voisi varsinaisesti liikunnaksi kutsua! Alkaa vaan oksettaa ja kramppaamaan enemmän. 🤢

Moi, oon jonkun aikaa seuraillut täällä. 37v ja reilu kolme kuukautta otettiin kierukka pois (ei se kauaa ollutkaan) ja kierto palasi heti normaaliksi. Oon luvannut itselleni ottaa ihan iisisti mutta kuitenkin tuntuu että joka kerta mä vähän "sekoan" et onko tää nyt pms vai vauva, ja ajattelen etten testaa kun vasta menkat ois myöhässä ja sit oon kuitenkin pissimässä kippoon. Ja sitten kaikki alkaa alusta. Mut hei vaan kaikille.

Ihana asenne Pilkki24 ja tsemppiä kipuihin!🩷

Kesäheinä85: toivottavasti ei tuu siellä kipuja! 💚 Endometrioosi ei useinkaan näy ultrassa, ellei ole kyse isoista pesäkkeistä. Pinnallinen endometrioosi ei näy, vaikka voiki olla todella kivulias. Mullakaan ei ultrissa koskaan näkyny mitään, mutta magneettikuvissa näkyi endoon sopivaa juosteisuutta rektovaginaalisesti.

Henskuu ja marsku: tervetuloa mukaan! 🤩 Itsekin uusi täällä, tässä kierrossa vasta liittynyt kun yritys just aloitettu.

Täällä kp28. Tavallisesti olis jo tiputtelu ja alkanu, mutta nyt ei. Tuossa oli muutaman päivän todella voimakasta munasarjakipua, joka ei kyllä ole tavanomaista tuossa kohtaa kiertoa itselle. Kipuja ei tällä hetkellä ole. Vähän sellainen olo, että lieköhän kuitenkaan raskaana, taidan odotella vielä muutaman päivän jos maltan, ennen ku teen tekstiäkään. Veikkaan, että vuoto alkaa parin päivän sisään kuitenki. Yleensä kierto mulla 26-28 päivää, joten mistä sitä koskaan tietää.

@purppurapilvi ei miullakaan näkynyt ultralla mitään ennenkuin tuli isompi pesäke sormille asti tunnusteltavaksi. Siitä siis jo noin 15 vuotta. En muista otettiinko koepala vai mitä. Kuitenkin piti silloin päättää leikataanko vai ei. Paikka oli sellainen, että leikkausriskit olisivat olleet aika isot niin en halunnut sitä. Kipuja on ollut aina. Välillä pahempina ja välillä lievempinä. Nyt tosiaan ihan hirveät krampit.

Mietin kyllä voisiko nuo kovat kivut olla yhteydessä siihen, jos se haamu olikin joku kiinnittymisyritys. Kuitenkin sen verran selkeä oli. Jos kroppa sitten tosissaan tyhjentää sen takia vs normi menkat.

Ja tosiaan tervetuloa kaikille uusille!

Kiva juttu on nyt se, että seuraava ovis osuu miun lomalle niin todennäköisyydet osuville talletteluille ovat ihan toista luokkaa kuin aiemmin. 😄 Ja mieskin riemastui siitä haamulaisesta sen verran, että oli ihan mukana, kun sanoin, että ensi kierto kyllä hyödynnetään tosissaan. Aiotaan käyttää pitkästä aikaa muumimukia, jos meinaa loppua paukut kesken tai ei meinaa muista syistä ehtiä kahdestaan peuhaamaan. 😁

Hyvä @Pilkki24 että mieskin innostui lisää 😉 ja hyvä että on sitten lomaakin!

Minä täällä ihmettelen tätä vuotoa... Todella vähäistä ja viime yönä ei käytännössä ollenkaan... Eikä nyt aamupäivällä... Noh ei auta kuin seurata loppuko se tähän jo... Ei ole vuotanut edes puolta minun normi menkoista... 🤔

Pitänee tehdä vaikka huomenna tai loppu viikosta vielä yksi raskaustesti jos vuoto ei lisäänny/jatku... Ja sit keskittyä oviksen metsästämiseen.. 🤷🏻‍♀️

Mulla eilen ja tänään tullut hieman haaleaa verta pyyhkiessä eli luultavasti lähipäivinä alkaa menkat. En tykkää yhtään minipillereistä kun niiden kanssa kierto on mitä sattuu. Laitoin tänään ovulaatiotestit tilaukseen, ei yrittämällä yritetä mut pitäähän sitä tietää et tuleeko enää ovulaatio tässä iässä 😅🤭

@Kesäheinä85 Lueskelin näitä juttuja ja oli pakko tulla kommentoimaan, että ozempicin jälkeen suositellaan 3-4kk taukoa lapsen yrittämisestä, koska sitä ei ole tutkittu. Mulla oli sen vuoksi pitkä tauko tässä välissä, eikä se edes auttanut pahemmin. 2.5% tippu paino 4kk:ssa… ei paljoa…

Nyt oon ottanu yhden nettivalmennuksen ja syön sen mukaan ja käyn salilla 2xvk. Aika hyvin lähti viikossa 900g, toki voi olla nesteitä, mutta tuntuu hyvältä, kun paino tippuu. Ja sit oikeesti yks kaks herkkua viikossa, ei enempää. Meillä saattoi lipsahtaa tossa kevään lopussa noi herkut. Mä en yleensä ole ollut edes perso sellaisille, mutta mies… 🙊 Nyt sekin laitto itsensä ruotuun 😀 en jaksais oottaa sitä 25.7. Ovumian suunnitteluaikaa….. tekis mieli vaan alottaa Dextralla… 🙊 mut ootetaan nyt……. Ehkä….
Käytiin tänään terapiassa miehen kans. Teki kyllä hyvää ja se terapeutti oli käynyt joskus lapsettomuushoidoissa, niin hän ymmärsin… mulla tuli ihan itku kun hän kertoi sen. ❤️🥰

Hienoa @Sandra84 ❤️

Lääkäri luki koneelta keväällä, että ozempicin jälkeen pitäisi pitää 2kk taukoa, oli suositukset taas muuttuneet. Ja joillekin on sanottu, että lopettaa ozempicin jos plussaa... Että kai noin uudessa lääkkeestä muuttuu kaikki kokemuksen myötä.. 2 vuotta sitten kun siitä oli lääkärin kanssa ekan kerran puhe, ohje oli 6kk...

Yritän nyt vielä kuitenkin ottaa itse uudestaan ruokavalion hallintaan.. oli jo ihan hyvin ja toukokuun lopussa sain noin 2 viikossa -3kg... Mutta ne tuli nyt sitten kesäkuun puolella takaisin kun alkoi loma ja ruokailurytmit karkasi ihan täysin 🙈

Mutta nyt taas uudella innolla, ostan jääkaappiin omat ruuat, syököön mies hiilareitaan 🙈 ja minä syön taas päivälläkin enkä vain illalla... 🙈

Tiedän kyllä että saan painoa pois kun vain kohdistan lisää energiaani siihen touhuun, enkä venyttäisi ruokavälejä liian pitkäksi... 🙈

Tänään ei ole aamupäivän jälkeen vuotanut, ei edes pyyhintä vuotoa... Ja kipuja ei nyt ole ollut käytännössä ollenkaan, vain sellainen tunne oli vielä eilen, että menkat alkaa kohta... Mutta niin eipä ne päässeet ainakaan vielä vauhtiin... Vuotoa oli alle puolet minun normaalista... Että joku häiriö nyt on taas ollut 🤔

Nyt illan mittaan on taas rintoja aristanut ja ollut huono olo... Oon ollut päivän ulkona, mutta olen yrittänyt juoda vettä ja yms... Noh ei auta kuin seurata mikä homma tämä on... 🤦‍♀️

Tänään on ollut ärrimurri päivä, matalapaineen takia kait... Vuoto on loppunut... Aamuyöstä issiaksen takia valvoessani tein vielä rfsun testin 25 herkkyydellä, puhdas nega...

Että ei kait siinä... Nyt siis öö.. kp4 🤔 jospa sitten 8 päivän päästä tai 9.. aloittaisi taas oviksen testailun.

Ainakin tänään olen kohtuudella pysynyt erossa hiilareista... Kyllä tämä tästä... Kokonaan en niitä jätä, mutta vaalea leipä saa poistua... Samoin sitten pasta, perunat yms minimiin... Tilalle kesäkurpitsaa, salaatteja, kurkkua, uusia porkkanoita yms herkkuja 👌🏻

@Kesäheinä85 Tsemppiä! Nyt on just hyvä kun voi nauttia kasviksista ja ehkä lämpimällä ilmalla tekeekin mieli jotain kevyempää, just salaatteja esimerkiksi. Ja kyllä keho jonkin verran niitä hiilareitakin tarvitsee. Kovin yksilöllistä tietty mikä kenellekin sopii, millä pysyy nälkäkiukku poissa ja energiataso kuitenkin tarpeeks korkealla.

Mä oon nyt ite pudottanut 6kg jossain 8kk, et ei vauhti päätä huimaa. Tosi tiukassa on. Ja kun en pysty liikkumaan, vaan pelkän ruokavalion avulla mennään. Mä oon viimeisen viikon mennyt aika vähällä ruualla. Aamupuuro, sit päivällinen ja pieni iltapala. Saa nähdä kauanko tätä voi jatkaa. Just sanoin miehelle, et eiks 5kg painonpudotus pitäis näkyy jo, et en ite huomaa mitään eroa, et iso maha edelleen. Niin hän huomaavaisesti huomautti, et näkee hän eron, ennen se oli vielä isompi 😄 Thanks.

@Kesäheinä85 Tsemppiä! Nyt on just hyvä kun voi nauttia kasviksista ja ehkä lämpimällä ilmalla tekeekin mieli jotain kevyempää, just salaatteja esimerkiksi. Ja kyllä keho jonkin verran niitä hiilareitakin tarvitsee. Kovin yksilöllistä tietty mikä kenellekin sopii, millä pysyy nälkäkiukku poissa ja energiataso kuitenkin tarpeeks korkealla.

Mä oon nyt ite pudottanut 6kg jossain 8kk, et ei vauhti päätä huimaa. Tosi tiukassa on. Ja kun en pysty liikkumaan, vaan pelkän ruokavalion avulla mennään. Mä oon viimeisen viikon mennyt aika vähällä ruualla. Aamupuuro, sit päivällinen ja pieni iltapala. Saa nähdä kauanko tätä voi jatkaa. Just sanoin miehelle, et eiks 5kg painonpudotus pitäis näkyy jo, et en ite huomaa mitään eroa, et iso maha edelleen. Niin hän huomaavaisesti huomautti, et näkee hän eron, ennen se oli vielä isompi 😄 Thanks.
Hei ota kohteliaisuutena jos mies huomasi kuitenkin! Mulla viimeks ku olin saanu vissiin vajaa 10kg painoa pois edellisten raskauksien välissä ja sanoin siitä ja vielä kysyin et ootko huomannut niin "ai en oo kyl huomannu mitään" :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Laihdutin aikoinaan vuodessa reilut 26kg... Öö 13 vuotta sitten... Joten kait nyt edes jonkin verran saisin pois... Yritetään 👍🏻 PCOSn ja ylipainon tuoman insuliiniresistanssin takia hiilareita pitää rajoittaa... Toki nyt on Metformin apuna ollu jo puoli vuotta pienellä annoksella. 👌🏻

Muokattu viimeksi:
Hei ota kohteliaisuutena jos mies huomasi kuitenkin! Mulla viimeks ku olin saanu vissiin vajaa 10kg painoa pois edellisten raskauksien välissä ja sanoin siitä ja vielä kysyin et ootko huomannut niin "ai en oo kyl huomannu mitään" :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
No juu, otan. Huvitti vaan, kun yleensä hän ei huomaa vaikka olis hiusmalli muuttunu tmv. Miehet voi välillä olla tosi puusilmiä. Tai sit ehkä he kiinnittää vaan niin eri asioihin huomiota. Tuo kymmenisen kiloa on jo huomattava muutos, et uskon kyllä et se näkyi, vaikka mies ei sit olis huomannukaan!

Laihdutin aikoinaan vuodessa reilut 26kg... Öö 13 vuotta sitten... Joten kait nyt edes jonkin verran saisin pois... Yritetään 👍🏻 PCOSn ja ylipainon tuoman insuliiniresistanssin takia hiilareita pitää rajoittaa... Toki nyt on Metformin apuna ollu jo puoli vuotta pienellä annoksella. 👌🏻
Toi on tosi hieno suoritus vuodessa! Nostan hattua, vuosienkin jälkeen. Tietysti toiset sairaudet voi merkittävästi vaikeuttaa painonhallintaa ja laihduttamista, jolloin se voi olla todella hankalaa ja paino tosi tiukassa. Hyvä et oot saanu Metforminin siihen avuksi. Ootko joskus kokeillut näitä eri ruokavalioita, ketoa, pätkäpaastoa jne? Varmasti tuo hiilareiden vähentäminen tuo jo tulosta ja auttaa insuliiniresistenssin kanssa. Mä itse syön vähän pätkäpaastomaisesti.

Oon kokeillut vaikka ja mitä ja jokaisella on yhtä tahkiaa... Parhaiten toimii se. Että hiilareita Maks 120g päivässä, niin ei paino nousee... mieluiten noin 90g niin saattaa jopa laskea. Ja kaloreitakaan en saa liikaa rajoittaa kun sitten menee säästöliekille 🤦‍♀️ olen ollut ylipainoinen 9 vuotiaasta, joten painon vartijat kokeilin lukion aikana sitä ennen vain terkkarin ohjeita... Sitten tuon -26kg tukena oli Cambridge ja homeopatia ja liikun silloin useamman kerran viikossa. Sen jälkeen kun Burn outin takia paino tuli takaisin tein fitfarmin dieetin, paino putosi 6 kg 2kk ennen ohjelman lopussa ollutta hiilareiden tankkaus päivää..sen yhden päivän jälkeen aamulla vaaka näytti +3kg 👀 enkä saanut niitä pois loppu ohjelman aikana vaikka yhtä tarkasti seurasin ohjelmaa kuin ennen tankkaus päivää... Saldo oli sit lopulta -3kg mikä toki sekin oli ihan jees.. mutta en voinut olla miettimättä, että olisiko ilman tankkausta ollut -9 🙈

Painon kanssa kamppailu on kyllä tuttua, kun tulin raskaaksi viimeksi olin noin 30 kiloa kevyempi, jos ei nyt tärpännyt niin pitää kans alkaa pudottaa. Kokeilin vajaa 10 vuotta sitten superdieettiä mutta sillä sain vaan kropan sekaisin, sit löysin keton ja pätkäpaaston.

Takaisin