Yleinen keskustelu

Tosi kiva kun kyselit! Siis samoja fiiliksiä kuin muillakin, niin epätodellista. Aluksi osasin olla aika positiivisella mielellä ja innoissani, koska viivat vahvistui mukavasti ja tuntui että kyllä se siellä nyt ainakin etenee. Mutta ehkä nyt kun varhaisultra lähestyy ja ollaan ohitettu se milloin aina aiemmin kasvu lakannut, alkaa jotenkin kääntyä vähän jo pessimismin puolelle, kun ei tunnu juurikaan erilaiselta kuin aiemmissa raskauksissa. Pahoinvoinnin puuttuminen huolettaa. Muistan vaan sen kun kahdella ekalla kerralla tuntunut sitten ultran jälkeen jotenkin.... en osaa sanoittaa, huijarilta? Tavallaan että alkio oli jo lakannut kasvamasta ja en tiennyt (vaikka toki pelkäsin ja arvelin kun oli jo tiedossa ongelmat). Ja nyt tuntuu vähän samalta, että kun viikonloppuvieraiden kanssa puhuttiin raskaudesta ja eräältä toiselta tutulta sai onnitteluja, niin mieli vaan menee heti "no, ei siellä varmaan enää edes mitään ole ja ensi viikolla näille kaikille joudutaan kertomaan".

Jotenkin en vaan pysty tuota ultraa pidemmälle miettimään, tuntuu niin epätodelliselta että muka siitä kynnyksestä tällä kertaa pääsisi yli. Mutta sitten toisaalta ajoittain on sellaisia paljon positiivisempi hetkiä jolloin tulee mietittyä hankintoja, sitä synnytystä ja esim nimiä, perheille kertomista. Työnimi keksittiin nyt, mutta ei vielä käytetä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Siitä tuli kuitenkin vähän kivaa konkretiaa.

Pääosin mieli kuitenkin siis aika rauhallinen, yritän nyt olla liikoja miettimättä ja vatvomatta raskausjuttuja ultraan asti, jotenkin vaan ei nyt jaksa intoilla tai ees niin paljoa kiinnostua. Mieli varmaan just suojelee. Muut jutut ja työjutut elämässä menee just nyt superhyvin (ainakin työjuttujen kanssa ollut nyt monta kuukautta ihan persiistä) ja siinä mielessä huippua että ei pahoinvointia, tämä projekti pitäisi saada maaliin elokuun alkuun mennessä, jee! Tai no viimeistelyjä vaille mutta varsinainen työ sitten tehty. Sitten ehkä (???) ainakin muutama päivä taukoa, en ole vapaapäiviä pitänyt sitten maaliskuun:loudlycrying:
Musta toi on tosi väärin ja surullista, että tulee tollain huijari olo, mut ymmärrän ehkä mitä tarkoitat.

Ehkä se just tulee siitä, että yhteiskunnassa alkuraskautta jotenkin vähätellään. Tuntuu, että oletetaan, et siihen tulis suhtautuu kylmän viileesti ja iloita vasta kun on varmaa. Että se ikään kuin ei ole mitään ennen kuin ultrassa on varmistunut kaikki. Ja just se, että vaikka raskaus menis kesken missä vaiheessa vain, niin se on kuitenkin totta ja pitäis olla aivan normaalia iloita ja surra ja tuntea.

Mun yhdellä ystävällä on kolme keskenmenoa. Hän puhui meille ystäville että hänellä on kolme kuollutta lasta ja toivoo, että joskus tapaa heidät. Alkuun se tuntui jotenkin liioittelulta ja oudolta. Harvoin kuulee, että joku puhuisi keskenmenneestä alkiosta lapsenaan, mutta oon oppinut ymmärtämään häntä. Ja sitä mikä kauneus siinä on, että menetykselle ja surulle annetaan tila. Kaikki ei ehkä koe siihen tarvetta, mutta olisi jotenkin hienoa, jos kenenkään menetys ja suru ei tulisi vähätellyksi.

Kiitos kysymästä, meillä molemmilla on sika epätodellinen olo, että voiko tää tapahtua just meille. Samaan aikaan oon innoissani ja onnellinen. Meillä ollut lapsettomuushoitotaustaa, mikä toki tuo vielä omat pelkonsa. Mutta päivä kerrallaan eteenpäin. Tosi mahtavaa, että täältä saa vertaistukea 😊
Ihana kuulla et kaiken jälkeen oot plussanut!🫶🏼 kyllä se viimeistään kun masu kasvaa ja vauva liikkuu osuu ja uppoo ❤️

Täällä on kiva olla kun voi höpötellä ja kysyä asioita ☺️

Tosi kiva kun kyselit! Siis samoja fiiliksiä kuin muillakin, niin epätodellista. Aluksi osasin olla aika positiivisella mielellä ja innoissani, koska viivat vahvistui mukavasti ja tuntui että kyllä se siellä nyt ainakin etenee. Mutta ehkä nyt kun varhaisultra lähestyy ja ollaan ohitettu se milloin aina aiemmin kasvu lakannut, alkaa jotenkin kääntyä vähän jo pessimismin puolelle, kun ei tunnu juurikaan erilaiselta kuin aiemmissa raskauksissa. Pahoinvoinnin puuttuminen huolettaa. Muistan vaan sen kun kahdella ekalla kerralla tuntunut sitten ultran jälkeen jotenkin.... en osaa sanoittaa, huijarilta? Tavallaan että alkio oli jo lakannut kasvamasta ja en tiennyt (vaikka toki pelkäsin ja arvelin kun oli jo tiedossa ongelmat). Ja nyt tuntuu vähän samalta, että kun viikonloppuvieraiden kanssa puhuttiin raskaudesta ja eräältä toiselta tutulta sai onnitteluja, niin mieli vaan menee heti "no, ei siellä varmaan enää edes mitään ole ja ensi viikolla näille kaikille joudutaan kertomaan".

Jotenkin en vaan pysty tuota ultraa pidemmälle miettimään, tuntuu niin epätodelliselta että muka siitä kynnyksestä tällä kertaa pääsisi yli. Mutta sitten toisaalta ajoittain on sellaisia paljon positiivisempi hetkiä jolloin tulee mietittyä hankintoja, sitä synnytystä ja esim nimiä, perheille kertomista. Työnimi keksittiin nyt, mutta ei vielä käytetä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Siitä tuli kuitenkin vähän kivaa konkretiaa.

Pääosin mieli kuitenkin siis aika rauhallinen, yritän nyt olla liikoja miettimättä ja vatvomatta raskausjuttuja ultraan asti, jotenkin vaan ei nyt jaksa intoilla tai ees niin paljoa kiinnostua. Mieli varmaan just suojelee. Muut jutut ja työjutut elämässä menee just nyt superhyvin (ainakin työjuttujen kanssa ollut nyt monta kuukautta ihan persiistä) ja siinä mielessä huippua että ei pahoinvointia, tämä projekti pitäisi saada maaliin elokuun alkuun mennessä, jee! Tai no viimeistelyjä vaille mutta varsinainen työ sitten tehty. Sitten ehkä (???) ainakin muutama päivä taukoa, en ole vapaapäiviä pitänyt sitten maaliskuun:loudlycrying:
Minun ensimmäinen raskaus oli kkm joka paljastui np ultrassa ja olin vielä nuori enkä edes tiennyt tai osannut odottaa tälläistä. Kyllähän itku tuli ja pelotti hirveesti kun seuraava raskaus sai alkunsa en osannut rauhottua ollenkaan koska pelkäsin et näin käy uudelleen. Toinen raskaus sit toi minulle esikoisen ❤️ ymmärrän sun tunteita ja ne on ihan normaalia. Parashan on juuri tuo ettei mieti ja koittaa jättää taka-alalle jos vaan pystyy! Toivottavasti tulee hyviä uutisia ultrassa. Milloin teillä olikaan ultra?🤭 Piti lisätä tohon et ehkä tulossa poika? Minulla oli paljon parempi olo pojan kanssa kun tyttö raskauksissa 😉

Muokattu viimeksi:
Täällä kans esikoista odotetaan pitkän yrityksen ja hoitojen jälkeen, ja samat fiilikset kuin monella muulla. Etenkin kun nyt on ollut matalaa HCG:tä ja verenvuotoja, hankala ajatella että kaikki olisi oikeasti hyvin. Varhaisultra on jo ensi viikolla onneksi. Oon kuitenkin koittanut alkaa varovaisesti ajatella, että kaikki saattaisi sittenkin olla ihan ok, ja pikkuhiljaa myös iloita ja orientoitua. Siksi enemmän tälläkin puolella nyt kirjoitellut, kun tuolla tutulla lapsettomuuspuolella.. Olisi tosi harmi, jos näin ainutlaatuisesta ja pitkään toivotusta raskauden ekasta kolmanneksesta iso osa menisi vain pessimistisissä ajatuksissa, taikka ikäänkuin raskautta kieltäen :Face Without Mouth: Voi kunpa me kaikki saataisiin maaliskuiset syliin :red-heart:

Minun ensimmäinen raskaus oli kkm joka paljastui np ultrassa ja olin vielä nuori enkä edes tiennyt tai osannut odottaa tälläistä. Kyllähän itku tuli ja pelotti hirveesti kun seuraava raskaus sai alkunsa en osannut rauhottua ollenkaan koska pelkäsin et näin käy uudelleen. Toinen raskaus sit toi minulle esikoisen ❤️ ymmärrän sun tunteita ja ne on ihan normaalia. Parashan on juuri tuo ettei mieti ja koittaa jättää taka-alalle jos vaan pystyy! Toivottavasti tulee hyviä uutisia ultrassa. Milloin teillä olikaan ultra?🤭 Piti lisätä tohon et ehkä tulossa poika? Minulla oli paljon parempi olo pojan kanssa kun tyttö raskauksissa 😉
Mulla on ultra nyt torstaina, jolloin 7+5. Ja oon itsekin miettinyt tuota poikaa, yhden unenhan näin missä syntyi poika vaikka olikin muuten kreisi. Mun serkulla oli myös oireeton raskaus, en tiedä onko näissä yhtään geneettisiä piirteitä... Tosin hänen äitinsä, jolla myös oli raskauden oireettomia, ei ole minulle sukua :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: omasta äidistä en tiedä enkä kehtaa just nyt kysyä kun ei ole vielä kerrottu.

@*Ninni* tosi paljon tsemppiä sinne taas, olisipa ihana jos voitaisiin yhdessä odottaa täällä meidän maaliskuisia ja saataisiin molemmat syliin asti, ja samaten kaikki muut! Oon varmaan enemmän viime päivinä miettinyt sun tilannetta kuin omaa:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Kunpa saataisiin molemmat tällä viikolla ultrasta hyviä uutisia:red-heart:

Eikä, ihana @Trieste :red-heart: Mutta on tosi kiva kun täällä on "tuttuja" mukana :Two-hearts: Ja hei, meillä on sama varhaisultrapäivä! Torstai toivoa täynnä :Dizzy Symbol::Dizzy Symbol::Dizzy Symbol: Mulla silloin 7+2.

Täällä kans esikoista odotetaan pitkän yrityksen ja hoitojen jälkeen, ja samat fiilikset kuin monella muulla. Etenkin kun nyt on ollut matalaa HCG:tä ja verenvuotoja, hankala ajatella että kaikki olisi oikeasti hyvin. Varhaisultra on jo ensi viikolla onneksi. Oon kuitenkin koittanut alkaa varovaisesti ajatella, että kaikki saattaisi sittenkin olla ihan ok, ja pikkuhiljaa myös iloita ja orientoitua. Siksi enemmän tälläkin puolella nyt kirjoitellut, kun tuolla tutulla lapsettomuuspuolella.. Olisi tosi harmi, jos näin ainutlaatuisesta ja pitkään toivotusta raskauden ekasta kolmanneksesta iso osa menisi vain pessimistisissä ajatuksissa, taikka ikäänkuin raskautta kieltäen :Face Without Mouth: Voi kunpa me kaikki saataisiin maaliskuiset syliin :red-heart:
Mä en toivo mitään muuta kuin onnea ja tarrasukkia pikkuiselle! ❤️ pistää nämä teidän pitkät odotukset niin nöyräksi 🥺😢 hormoonitkaan ei oikein auta tähän asiaan ollenkaan.. eli torstaita sitten odotellessa! Jännitän jo nyt teidän puolesta 💝

Joku kyselikin täällä aiemmin omia fiiliksiä raskaudesta ja synnytyksestä. Raskaus ei jotenkaan tunnu todelta ja tutkailen oireita, että onko tämä totta vai kuvittelenko. Synnytys jännittää, mutta normaalin rajoissa sanoisin. En jaksa vielä stressata siitä, kun siihen on aikaa ja mitä tahansa voi vielä tapahtua.

Hei kaikille :Smiling Face With Smiling Eyes:
Vielä arastellen liityn keskusteluun. Tänä aamuna vahva plussa aikaiseen testiin ja huh, olo aika yllättynyt - voiko olla todella totta ja kestääkö raskaus. Toukokuussa oli spontaanisti alkanut alkuraskauden keskenmeno, joten se vaikuttaa fiiliksiin. Viimeksi mulla oli tosi vahva tunne, että siitä raskaudesta ei vauvaa saada, joten sikäli km ei yllättänyt. Oon kyllä ollut jo lähes satavarma monta päivää alavatsan tuntemuksista, että nyt on tärpännyt. La menee luultavasti maaliskuun loppuun tai huhtikuun ihan alkupäiviin. (Oli monta päivää ovistuntemuksia. Tänään olisi pitänyt alkaa kk, mutta viimeksikin raskauduin kp 19 vasta eli ovis yleensä myöhäisempi). Kolmatta lasta perheeseemme toivotaan. 🙏 Toivottavasti tästä nyt mitään selvää sai, ajatukset on vielä aika levällään. 😂

Minä täällä kans vähän varovaisesti liityn mukaan.
Tänään plussattu ja muutaman päivän jotenkin ollut aika varma asiasta, vaikka mun ainoat oireet on unettomuus ja energisyys?! 😅

Esikoinen 12/23 ja nyt takana 2 keskenmenoa (8+5 11/25 & tuulimuna 3/26), joten pelon lisäksi täälläkin aika epätodellinen olo vielä.

Oottelen malttamattomana että pääsen sisään salaiseen ryhmään (lauantaina laitoin viestiä @Bella Swan ille, kun Vargynja moderaattori lomailee) .. 😄
Ois kiva päästä salaiselle puolelle kirjoittelee ja lueskelee.

Takaisin