Yleinen keskustelu

Monta taaperoa myös joukossa 😄 hauska nähdä, miten reagoivat sitten vauvoihin. Toivottavasti eivät ole kauhea mustasukkaisia 🫣

Olen jo vähän miettinyt pitääkö ostaa tuplarattaat, vai pärjäisikö esikoinen pelkällä jalka-/istumalaudalla vaunuissa 🤔 Oletteko muut vielä miettineet niin pitkälle?

Monta taaperoa myös joukossa 😄 hauska nähdä, miten reagoivat sitten vauvoihin. Toivottavasti eivät ole kauhea mustasukkaisia 🫣

Olen jo vähän miettinyt pitääkö ostaa tuplarattaat, vai pärjäisikö esikoinen pelkällä jalka-/istumalaudalla vaunuissa 🤔 Oletteko muut vielä miettineet niin pitkälle?
Mä oon miettinyt jo ja luulen, että sisarusvaunut on hommattava. 💸

Ootteko miettineet jo, missä vaiheessa kerrotte töissä? Itselle on syksylle tulossa isompaa projektia ja lupailtu ylennystä. Mietin, vaan onko moraalisesti väärin kertoa vasta tämän mahdollisen ylennyksen jälkeen? Jään itse vuosilomalle nyt viikon päästä ja palaankin sorvin ääreen elokuun lopulla. Ihana, että pääsee välttämään pahimmat pahoinvointiviikot töissä ja saa sillon lomailla. Olen miettinyt, että kerron pomolle vasta loka-marraskuussa. Onko muilla vielä mietteitä tähän asiaan?

Ootteko miettineet jo, missä vaiheessa kerrotte töissä? Itselle on syksylle tulossa isompaa projektia ja lupailtu ylennystä. Mietin, vaan onko moraalisesti väärin kertoa vasta tämän mahdollisen ylennyksen jälkeen? Jään itse vuosilomalle nyt viikon päästä ja palaankin sorvin ääreen elokuun lopulla. Ihana, että pääsee välttämään pahimmat pahoinvointiviikot töissä ja saa sillon lomailla. Olen miettinyt, että kerron pomolle vasta loka-marraskuussa. Onko muilla vielä mietteitä tähän asiaan?
Mäkin meinasin että niin pitkään pidän salassa kun vain mahdollista. Tosin jos maha alkaa näkyä aikaisessa vaiheessa sitten tietenkin mietittävä tilanne uudelleen.

Mulla määrä-aikainen työ niin se vähän jännittää miten tämän kanssa käy.

Ehdottomasti otat ylennyksen vastaan! Vanhempainvapaa on lopulta niin pieni murto-osa työurasta.

@Suolainenkinuski odottaisin myös sinne asti, jos vaan työnkuvan puolesta pystyy eli ettei raskaana olo vaikuta työtehtävien järjestelynyyn. 😊 Eihän se raskaus saisi olla este ylennykselle, mutta toisaalta, jos ei ole pakko kertoa niin en riskeeraisi (liitot on kyllä hyvin herkkiä toimimaan raskaana olevien oikeuksien puolesta, ainakin mahdollisissa irtisanomisissa).
Teen itse toimistotyötä, ja paljon etänä, ja sen verran pluskokoinen etten usko että ihan heti kukaan alkaa epäillä (ainakaan ääneen) raskautta vaikka maha jo vähän näkyisikin. En ole miettinyt vielä milloin kerron, mutta ainakin ultraan asti odotan.

Mä olen hoitovapaalla, tarkoitus oli palata töihin maaliskuun alussa 😄 Enpäs palaakkaan! Ilmoitan siinä puolivälin tienoilla töihin, kun saa neuvolasta raskaustodistuksen 😊

Meidän poika myös aika chilli ja sopeutuvainen (toistaiseksi) 😊 Yönsä on nyt ihan vastikään vasta alkanut nukkua heräilemättä tunnin välein, niin aiemmin tuntui toinen vauva tosi kaukaselta ajatukselta 😄 Nyt näkyy vähän valoa tunnelin päässä ja toivon, että meillä heräiltäisiin enää kerran tai kaksi yössä kun vauva syntyy. (Noh, sitten tietty vauva heräilee 😁)
Joo sama! Mietitin jo, että jos taapero vielä silloin heräilee näin paljon (meilläkin juurikin saattaa olla pahimmillaan 1h-30min pätkiä) niin pakko jakaa mies nukkumaan taaperon kanssa ja itse vauvan. Oletteko kokeillut unikouluja tai muita? Meillä päästiin ns. tassuttelulla siihen, että oppi vähän reilu 1v nukahtamaan itse pinnikseen ja saatiin yöimetys pois. Nyt sit nukahtaa kyllä pinnikseen, kun taputellaan mutta heräilee jatkuvasti. :D

Joo sama! Mietitin jo, että jos taapero vielä silloin heräilee näin paljon (meilläkin juurikin saattaa olla pahimmillaan 1h-30min pätkiä) niin pakko jakaa mies nukkumaan taaperon kanssa ja itse vauvan. Oletteko kokeillut unikouluja tai muita? Meillä päästiin ns. tassuttelulla siihen, että oppi vähän reilu 1v nukahtamaan itse pinnikseen ja saatiin yöimetys pois. Nyt sit nukahtaa kyllä pinnikseen, kun taputellaan mutta heräilee jatkuvasti. :D
Mulla ei riitä selkäranka unikouluihin 🫣😂 Ollaan vaan menty taaperon ehdoilla, ja toivon että tilanne paranee itsestään xD
Meillä myös suunnitelmissa, että mies mahdollisesti nukkuisi taaperon kanssa vierashuoneessa, ja minä vauvan kanssa makkarissa. Jos taapero oppii nukkumaan ilman minua (ja maitoa) 😄 Nukutaan perhepedissä vielä. Katsotaan millaiseen ratkaisuun päädytään.. 😄

Ite en haluaisi töissä kovin ajoissa kertoa, mutta toisaalta oma työnkuva on sellainen, että olisi helpompi kun pystyisi jättäytyä kokonaan joistain projekteista pois eikä kesken joutua perehdyttämään jatkajaa hommaan. Myös neuvolat saisi käydä työajalla, joten varmaan kerron kuitenkin jo ensimmäisen "normaalin" ultran jälkeen.

Jos olisi joku syy, esim. Mahdollinen ylennys haaveissa/tiedossa, niin varmasti kertoisin vasta kun olisi pakko.

Tänään olisi pitänyt alkaa menkat, ja nyt illasta alkoi juilimaan. Kamala pelko nosti vallan käykö tässä samallalailla kun viime kierrossa. Meillä on huomenna vielä reissuun lähtö niin sehän tästä puuttuisi.

Täällä onkin monella pieniä kotona, pieni ikäero on ihana juttu. Mun lapset on 20v, 18v, 15v ja 6v. Nuorimman jälkeen vauvakuume kesti harmillisen kauan poissa, olisi ollut ihana kun olisi tullut pieni ikäero, nuorin kaipaa ihan kamalasti kavereita ja seuraa ylipäätänsä. Muistan kun isot oli pieniä niin heillä oli aina niin ihanat leikit keskenään, toki ne tappelikin mutta silti oli aina seuraa lähellä.

Mulla ei riitä selkäranka unikouluihin 🫣😂 Ollaan vaan menty taaperon ehdoilla, ja toivon että tilanne paranee itsestään xD
Meillä myös suunnitelmissa, että mies mahdollisesti nukkuisi taaperon kanssa vierashuoneessa, ja minä vauvan kanssa makkarissa. Jos taapero oppii nukkumaan ilman minua (ja maitoa) 😄 Nukutaan perhepedissä vielä. Katsotaan millaiseen ratkaisuun päädytään.. 😄
Jep ymmärrän :red-heart: Itse en ois pystynyt jättään perhepetiä, mutta mies otti ohjat kun oltiin ihan kuoleman väsyneitä. Välillä vielä satunnaisesti nukutaan yhdessä, se on kyllä ihanaa :3

Kiitos! :Smiling Face With Smiling Eyes:

Jäi vielä sanomatta, että mulle tuli muuten joskus alkuvuodesta tiktokissa yhtäkkiä vastaan ennustusvideo tulevasta raskaudesta. Se oli sikäli outoa, että mulle ei yleensäkään tule mitään ihme ennustusvideoita siellä vastaan, eikä algoritmi muutenkaan ole herännyt raskaus- ja vauvateemoihin - joten se tuli aivan puskista. Kyseinen ennustevideo kuitenkin tiesi kertoa, että tulen raskaaksi heinäkuussa. Jos loputkin pitää paikkansa, niin tyttö tulossa ja hän saa nimensä isoäitini mukaan (jota olen muutenkin jo miettinyt, joskin luulen ettei mies innostu :tears:).

Onko muille tullut jotain outoja ennustuksia, etiäisiä tms.?

Näen tosi usein kellonajan 11:11 (angel number), valkoisia höyheniä ja perhosia. Haluan ajatella ne merkeiksi ✨🦋 Lisäksi sellaisia "divine timing" liittyviä merkkejä ollut, mutta en kerro niitä nyt julkisesti 😆 Oon vähän hömppä esim. tarotien ja ennustusten kanssa, onko muita?

Takaisin