Yleinen keskustelu

Oon kans miettinyt missö kohtaa arvaa mamavitamiinit ostaa ja toisaalta missä kohtaa soittaa neuvolaan, vielä en ole arvannut.

Nukkuminen on mulla kyllä ollut nyt ihan omaa luokkaansa, oon normaalisti todella huono nukkuja, nyt oon nukahtanut illalla hetkessä! Toki herännyt sitten turhan aikaisin, mutta silti.

Ähähä, ei oo vastausta tullut. TH sano, et hän käy sen hyväksyyn sieltä ja katon itte omakannasta, mut mitään ei näy ja kohta soittoaika ohi niin täsä pohdin, et soittelisinko ja kyselisin sitä vastausta vai ootanko vaan raakasti huomiseen....

Lisäys, soitin ja sain vastauksen. HCG 216. Mulla meni usko tähän raskauteen nyt.. :loudlycrying: Torstaina uusinta mittaus, mutta uskon, että tämä oli tässä nyt.

Muokattu viimeksi:
Oon kans miettinyt missö kohtaa arvaa mamavitamiinit ostaa ja toisaalta missä kohtaa soittaa neuvolaan, vielä en ole arvannut.

Nukkuminen on mulla kyllä ollut nyt ihan omaa luokkaansa, oon normaalisti todella huono nukkuja, nyt oon nukahtanut illalla hetkessä! Toki herännyt sitten turhan aikaisin, mutta silti.
Muistelin että ne vitamiinit ja foolihapot suositellaan aloittavaksi jo silloin kun alkaa yrittämään, sen takia olen syönyt niitä jo pitkään 🤔

Ähähä, ei oo vastausta tullut. TH sano, et hän käy sen hyväksyyn sieltä ja katon itte omakannasta, mut mitään ei näy ja kohta soittoaika ohi niin täsä pohdin, et soittelisinko ja kyselisin sitä vastausta vai ootanko vaan raakasti huomiseen....

Lisäys, soitin ja sain vastauksen. HCG 216. Mulla meni usko tähän raskauteen nyt.. :loudlycrying: Torstaina uusinta mittaus, mutta uskon, että tämä oli tässä nyt.
Ei kai tuo määrä itsessään kerro mitään, se on normaali arvo 4. ja 5. raskausviikoille, vaihteluväli on melkoinen. Uusintamittaus kertoo että minne päin olet menossa. Älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon.

Eikös tuo ole ihan normaali arvo? Oottele rauhassa -jos vaan voit- sitä seuraavaa mittausta, sitten on jotain mihin verrata. ❤️

Kyllä tuo on niin matala arvo siihen nähden mitkä olisi "viikot" ja toisekseen, kun ei minun mielestä nuo raskaustestitkään vahvene selkeästi. Vaikka toki nyt kun olen lueskellut niin on pienillä arvoillakin normaaleja raskauksia ollut. Tää vaan on niin poikkeuksellinen kaikin puolin, että toivo seilaa ees taas.

Muoks: Pahoittelut, että masentelen täällä. :red-heart: Ei ole oikein ketään kenelle puhua (kukaan ei vielä tiedä raskaudesta), niin tänne on jotenkin helppo avautua.

Muokattu viimeksi:
@Maicy ei mitään pahoitteluja, pakkohan niitä omia ajatuksia on saada johonkin purettua. Itsekin puran tänne paljon asioita joita en miehelle jaksa avata, kun jotkut asiat vaan on helpompi jakaa tänne ja oletettavasti naisyleisölle. Saa vertaistukea ja muutakin tsemppiä ja tulee ymmärretyksi. ❤️ Nyt vaan hirmuisesti jaksamista sinne epätietoisuuteen.

Kyllä tuo on niin matala arvo siihen nähden mitkä olisi "viikot" ja toisekseen, kun ei minun mielestä nuo raskaustestitkään vahvene selkeästi. Vaikka toki nyt kun olen lueskellut niin on pienillä arvoillakin normaaleja raskauksia ollut. Tää vaan on niin poikkeuksellinen kaikin puolin, että toivo seilaa ees taas.

Muoks: Pahoittelut, että masentelen täällä. :red-heart: Ei ole oikein ketään kenelle puhua (kukaan ei vielä tiedä raskaudesta), niin tänne on jotenkin helppo avautua.
Mikä viikko sulla siis on?

Tänään kuukautisista laskettuna rv. 5+3. Eilen otettu labrat eli rv. 5+2.
Olet kyllä oikeassa että on melko matala, ellei sitten ovulaatio ollut todella myöhään. 🙁 Kuitenkin sen arvon muutos kertoo enemmän niin tiedetään enemmän torstaina. ❤️

Puhu vain, se auttaa.

Minun ensimmäisissä raskauksissa istukkahormoniarvot ovat olleet verrattaen matalat. Se lähinnä on aiheuttanut seulahälyn ja siksi tarkemmat tutkimukset NIPT:n muodossa. Seulasta pitää muistuttaa että se on säädetty niin että se hälyyttää herkästi jotta kaikki poikkeamat saataisiin kiinni - mutta se aiheuttaa paljon turhia hälyjä.

Matalat istukkahormonipitoisuudet ovat minulla heijastuneet siten että vauvelit ovat jääneet vähän pienemmiksi ja minulla on noussut verenpaine loppuraskaudesta. Se liittynee tähän ettei oma kroppa ole oikein tottunut miehen perimäainekseen ja istukka ei kehity sen vuoksi parhaalla mahdollisella tavalla. Ongelma on väistynyt myöhemmin kun on tullut lisää sisaruksia ja keho on tottunut mieheeni, istukkahormonit nousevat kunnolla, vauvat kasvavat isommiksi ja verenpaineesta ei ole ollut samalla tavalla haittaa.

Takaisin