Yleinen keskustelu

Joo päätin nyt että seuraavat kaksi viikkoa elän tätä raskautta liikaa miettimättä. Varhaisultrakin on vaan yksi välietappi kuitenkin.

Mennyt yli vuosi edellisestä plussasta niin tää on työvoitto kävi miten kävi.

Onko hoitoporukka varannut jo neuvolaan ensikäyntiä vai voiko sitä pantata varhaisultraan asti?
Mulla lukee omapolussa että ”voi halutessaan olla yhteydessä neuvolaan jo ennen varhaisultraa” tms, mistä tulkitsen että on ok varata myös vasta sen jälkeen. Ajattelin ite olla sinne huomenna yhteydessä, vaikka viime kerralla saatiinkin sit perua varhaisultran jälkeen. Toivottavasti tällä kertaa päästään sinne asti ja pidemmälle. Ja te myös! 💕

Mullakin luki näköjään kanssa että "Voit olla", ehkä panttaan asiaa nyt ainakin tämän viikon.
Ei asuta missä suuressa kasvukeskuksessa niin ehkäpä se aika löytyy vähän lyhyemmällä varoajalla. Toki täällä ei lääkärit lorvi joka päivä viikossa neuvolassa😅

Täällä yksi joulukuusi 🎄 myös. Olen ollut aika Hulda huoleton ja olettanut että kaikki menee rakkaudessa hyvin nämä muutamat päivät plussan jälkeen. Tilasin jopa äitiysvaatteita ja kantoliinan 😅 nyt alkoi huolet realisoitumaan ja tänään marssin kauppaan hakemaan lisää testejä niin voin rauhoittaa mieltä (toivottavasti) niiden avulla.

Onko muuten noissa viikko testeissä eroja? Lähinnä onko clearblue hintansa arvoinen, kun näytti olevan halvempaakin mallia marketissa 🤔

Onko muuten noissa viikko testeissä eroja? Lähinnä onko clearblue hintansa arvoinen, kun näytti olevan halvempaakin mallia marketissa 🤔
Olen ymmärtänyt et eroja on lähinnä herkkyyksissä ja siinä paljonko muovia tai elektroniikkaa haluat ostaa testisi ympärille. Tarkan euron säästäjä ostaa noita läjän Aliexpressistä ja odottaa 2vk et tulevat. Mutta eipä kukaan oikeasti tässä tilanteessa jaksa odottaa. Kyllä kaikkein halvimmatkin raskauden näyttävät, mutta vertailu eri merkkisten välillä on vaikeampaa kun viivan vahvuus saattaa vaihdella testeittäin.

Onko hoitoporukka varannut jo neuvolaan ensikäyntiä vai voiko sitä pantata varhaisultraan asti?
Olen varannut jo, mutta sieltä lapsettomuuspolilta sanottiin ettei ole poikkeuksellista pantata jopa ensimmäistä soittoa neuvolalle varhaisultraan asti 😌

Itse soitin pahoinvointien alettua ns tavallista aikaisemmin saadakseni lääkityshommelit kuntoon, ja siinä samalla sitten varattiin sekä hoitaja- että lääkärikäynti raskausviikoille 9+ ja 10+ :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Pitäis yrittää soitella kans, soittoaika klo 8-9... Et siihen tähdätään. Tämä on pieni paikkakunta, niin suunnitelin et vois ympätä samalle käynnille taaperon 2-vee neuvolan ja ekan äitiysneuvolakäynnin, jos vaan täällä onnistuu. Jos tämä on niin pieni paikkakunta et sama terkka hoitais kumpaakin pestiä. Säästäis kulkemisia ja järjestelemistä. Eipä sillä ekalla juuri muuta tehdä kuin jutellaan, luodaan asiakkuus ja saa sitten näytetörpöt labraa varten.

Meillä huomenna 1 vuotiaan pituuskontrolli neuvolassa nii kysäsen samalla sieltä aikaa sit itelleni ekaan käyntiin.

Varovaisesti liityn tänne myös.
Varhaisultraan saatu tänään aika, huomenna pitäisi soitella neuvolaan. IVF meilläkin takana.

Alkuinnostuksen jälkeen oon jo vaan ahdistunut 😅
Mulle nousi ihan hirveä paniikki, että on taas kohdunulkonen. Ja en oo enää varma, että juiliiko mulla oikeasti enemmän toiselle puolelle vai kuvittelenko vaan, koska pelottaa 😵‍💫

Pitää neuvolasta huomenna kysyä, onko mitään keinoa saada mielenrauhaa, verikokeita tai jtn vai pitääkö tässä kärvistellä 2 viikkoa ja vaan odotella ultraa.

Panikoin aiemmin tänään, kun tein PC:n raskaustestin ja testiviiva oli vaaleampi kuin mitä kuvittelin että sen "pitäisi" olla. (Kirjoittelin tästä raskaaksi 2026 ja plussa vai ei -ketjuihin.) Onneksi tällä foorumilla on niin ihania keskustelijoista, jotka tsemppasivat ja vakuuttelivat, että on vain aikaiset päivät menossa. 🥹

Nyt iltapäivällä oon ollut varmemmin mielin. Aurinko paistaa ja mietin, että alkukevät on ihana aika tulla raskaaksi. Päivät pitenee, luonto heräilee ja ensimmäiset kukat alkaa puskea esiin. Samalla kohdussakin heräilee uusi elämä. 🌷

@Nostromo onnea plussasta! Tällä menolla suurin osa meistä on hoitotaustaisia😇

Onko sulla tullut kohdunulkoinen aiemmin IVFstä?

Ite sain semmosen ekasta inssistä. Muistan että siinä oli selkeät kiinnittymiskivut ja mulla alko vuoto ennen testipäivää. Testipäivänä sain kuitenkin tosi haalean plussan.

Mutta joo sama homma pelottaa vähän itteenikin. Enemmän kuitenkin (keskeytynyt) keskenmeno. Nyt on kuitenkin selkeämmät oireet ja testit kuin tossa kohdunulkoisessa. Mulla oli nyt lähinnä kiinnittymispainetta muutaman päivän.

Määkin mietin jo verikoepyyntöjä mutta päätin etten oo nyt liian neuroottinen. Mun kohdunulkoinen pystyttiin toteamaan vasta tokassa varhaisultrassa, vaikka kävin muutamissa verikokeissa aluksi🙄 Nää tehtiin kyllä normi naistenpolilla eikä lapsettomuuspuolella.

Aivan ihanaa että niin moni hoitotaustainen olisi nyt plussannut ja vauveli hyvää kyytiä tulossa! Sitä aloin miettimään että kun -08 aloin odottamaan esikoistani, niin en muista että ryhmässä olisi ollut kovin montaa hoitotaustaista. Ehkäpä pari. Ryhmät olivat silloin todella isoja muutenkin, ja hyvin aktiivisia. Ajat ovat nyt erilaiset. Toki voi olla että hoitotaustaiset korostuvat näin foorumeilla kun täällä saa ja voi antaa vertaistukea. Kunnioitan kovasti sitä polkua jota olette kulkeneet, ei ole helppo tie.

@Kisumamma90 Joo, sain. Mitään selkeitä oireita ennen testiä ei ollu, eikä ollu kyllä nyt tästäkään. Toki viiva testissä oli nyt vahvempi, kuin silloin kohdunulkoisessa.

Mä taisin olla sillon about viikolla 5 tai 6, kun maha tuli kovin kipeäksi ja kävin aamupäivästä päivystyksessä mutkan. Kipu helpotti, pääsin verikokeiden jälkeen kotiin, tarkotus oli seurata muutama päivä hcg:n kehitystä. No illalla olinkin sitten niin kipeä, että hampaat vaan kalisi yhteen. En oo ikinä ollu niin kipeä. Seuraavana päivänä sitten leikkasivat ja poistivat kokonaan oikean johtimen 😐
Oikea puoli tosiaan kipuili enemmän sen pari viikkoa, ennen kun edes oli pakko lähteä päivystykseen.

Onpa kurjaa, että teillä meni noin pitkälle ennen kun sitä edes huomattiin 😔 pelottavaa, etteivät nähneet ultratessa.

@Nostromo ehkäpä tämä on sitten erilainen raskaus kun testeissä on eroja!

Tuokin on kyllä erikoista miten erilailla kohdunulkoiset oireilee ihmisillä. Onneksi ottivat päivystyksessä vastaan ja pääsit leikkaukseen. Oliko se ehtinyt vuotaa vatsaonteloon?

Itsellä oli vaan outoja kipuja muutaman päivän just jossain 5-6 viikolla. Sitten ne loppui seinään. Ja ihmeellistä on että selvisin koko paskasta pelkällä pistoshoidolla!
Lääkäriä lainaten: "Tyyppilöydös oikeassa munajohtimessa". Harvoin parjaan mieslääkäreitä, mutta hänestä ihmettelin että miksi hän oli naistentautien puolella😅

Nojoo ei pidä liikaa miettiä ja muistella näitä ettei tuu skitsot💃🏼

@Kisumamma90 Jep, sormet ristissä, että näin on.

Ei onneksi kerennyt paljoa vuotamaan, mutta oikea johdin oli melkein irti 😵‍💫
Päivystyksessä, osastolla ja toimenpiteessä oli kyllä ihanat hoitajat ja lääkärit.

Ois kyllä kätevää, kun sais aivot pois päältä niin, ettei miettis näitä ollenkaan 😂

Mä tein tänään testin uudestaan kun viimeksi tehty oli viisi päivää aikaisemmin ja silloin oli tosi vaaleat voivat aikaisessakin testissä. Nyt tuli todella vahva plussa, mikä rauhoitti mieltä.

Nyt olisi vielä pari testiä hankittu joissa näkyy viikot. Pitää varmaan hetki malttaa niiden kanssa.

Meillä huomenna 1 vuotiaan pituuskontrolli neuvolassa nii kysäsen samalla sieltä aikaa sit itelleni ekaan käyntiin.
Neuvolassa käyty ja varattiin sinne aika varhaisultraan ja ensikäyntiinkin aika. On kyllä kiva, että neuvolassa pääsee tuohon varhaisultraan, säästää rahaakin. Vaikka toki laitteet ei oo ihan niin hyviä kun muualla, mutta niillä saa riittävät tiedot kuitenkin 😁

Takaisin