Yleinen keskustelu

Minäkin hyppään varovasti mukaan ☺️ Viikkoja pitäisi olla nyt 5+0.

Meillä tuli juuri kaksi vuotta yritystä täyteen, ja ensikäynti julkiselle olisi ollut kahden viikon päästä. Tein nyt kuitenkin positiivisen testin, huiii! 🤭

Tämä on toinen positiivinen testitulos ikinä. Teimme ensimmäisen positiivisen testin ihan yrityksen alussa, mutta viiva ei koskaan vahvistunut kunnolla, ja se meni kesken juuri näihin aikoihin. Nyt uskaltauduin liittymään tänne, koska testi on vahvistunut hyvin ja oli jo pari päivää sitten tasavahva.

Kovasti onnea kaikille raskauden alkamisesta. Yritetään luottaa siihen, että kaikki menee hyvin. Ainakin se, että jotain yritystä raskautumiseen on, on jo hyvä merkki. ❤️

Uh, minä olen kunnon kahvihiiri 🐭 Mutta pepsistä en edes muista milloin viimeksi olisin sitä juonut.

Noh, juon nyt päivällä yhden kupin ja yöllä yhden. Ja ehkä voisin mitata desimitalla määrän. 🤔 Mä tosiaan yritin vähentää kahvia joskus 2024 syksyllä kun ajattelin että lapsettomuus johtuu siitä, ja siitä sitten seurasi monen viikon ummetusta.
Mä kans lopetin lähinnä sen takia, kun ei raskautta ole kuulunut neljään kiertoon. Mut nyt viidennellä tärppäs. Luovuin siis kofeiinista ja lisäsin muutamia hedelmällisyyttä tukevia lisäravinteita. En tiedä, oliko vaan sattumaa, vai oliko niistä oikeasti apua, mutta ainakin tulin nyt raskaaksi heti ekalla kierrolla näiden muutosten jälkeen.

Kyllä mäkin juon kylässä yhden pienen kupin kahvia, että en mä vielä ihan täysin kokonaan ole lopettanut.

Mä kans lopetin lähinnä sen takia, kun ei raskautta ole kuulunut neljään kiertoon. Mut nyt viidennellä tärppäs. Luovuin siis kofeiinista ja lisäsin muutamia hedelmällisyyttä tukevia lisäravinteita. En tiedä, oliko vaan sattumaa, vai oliko niistä oikeasti apua, mutta ainakin tulin nyt raskaaksi heti ekalla kierrolla näiden muutosten jälkeen.

Kyllä mäkin juon kylässä yhden pienen kupin kahvia, että en mä vielä ihan täysin kokonaan ole lopettanut.
Jokaisen tilanne toki on erilainen, mutta mitä olen ymmärtänyt niin ruovaliomuutoksilla kestää 3 kk vaikuttaa munasoluihin ☺️ Harva ruokavalio on niin huono, että toimii ehkäisykeinona.

Minäkin hyppään varovasti mukaan ☺️ Viikkoja pitäisi olla nyt 5+0.

Meillä tuli juuri kaksi vuotta yritystä täyteen, ja ensikäynti julkiselle olisi ollut kahden viikon päästä. Tein nyt kuitenkin positiivisen testin, huiii! 🤭

Tämä on toinen positiivinen testitulos ikinä. Teimme ensimmäisen positiivisen testin ihan yrityksen alussa, mutta viiva ei koskaan vahvistunut kunnolla, ja se meni kesken juuri näihin aikoihin. Nyt uskaltauduin liittymään tänne, koska testi on vahvistunut hyvin ja oli jo pari päivää sitten tasavahva.

Kovasti onnea kaikille raskauden alkamisesta. Yritetään luottaa siihen, että kaikki menee hyvin. Ainakin se, että jotain yritystä raskautumiseen on, on jo hyvä merkki. ❤️
Ihanaa! Meidän piti kans hakeutua lapsettomuuspuolelle jo 8.5., mutta näköjään ei ainakaan vielä toistaiseksi tarvinnut!

Jokaisen tilanne toki on erilainen, mutta mitä olen ymmärtänyt niin ruovaliomuutoksilla kestää 3 kk vaikuttaa munasoluihin ☺️ Harva ruokavalio on niin huono, että toimii ehkäisykeinona.
Näinhän se varmasti on. Nikotiiniin pitää lopettaa se 3kk ennen just sen takia. Mut ajattelin, että oisko voinut auttaa tukemaan hormonitoimintaa sitä nopeammin.

Mulla on siis ollut ihan hirveät ovulaatiot. Niin kipeät, etten meinaa kestää. Kierin maassa sikiöasennossa, enkä pysty kivulta puhumaan. Kestää 12h, josta kestämätön vaihe 4h. Ja ovulaation jälkeen parin päivän päästä alkaa pahoinvointi niin pahana, että oksennan noin 7 aamua. Eli siis todella vahvoja hormonioireita pelkästä ovulaatiosta. Mutta nyt tää ovulaatio oli kivuton, eikä tullut vahvoja oireita. Ilman testejä ja lämmön seuraamista en olisi voinut olla ovulatiosta edes varma. Tässä kierrossa oli todella paljon hämärää. Mutta hormoneihin voi toki vaikuttaa ihan mikä tahansa.

Mua jotenkin jännittelee aikainen plussa ja selkeät viivat. Tein rfsun viikkotestinkin tänään, ja siinäkin näkyi haamu jo t3-sarakkeessa. T1 ja t2 selkeitä. Eli vissiin 3 viikkoa (300 mIU/ml ≤ hCG-pitoisuus <1 000 mIU/ml)). Tälleen dpo12, kun menkat pitäs alkaa vasta tiistaina, niin on kyllä kuumottavaa.

Mua jotenkin jännittelee aikainen plussa ja selkeät viivat. Tein rfsun viikkotestinkin tänään, ja siinäkin näkyi haamu jo t3-sarakkeessa. T1 ja t2 selkeitä. Eli vissiin 3 viikkoa (300 mIU/ml ≤ hCG-pitoisuus <1 000 mIU/ml)). Tälleen dpo12, kun menkat pitäs alkaa vasta tiistaina, niin on kyllä kuumottavaa.
Jos siellä on kaksi kasvamassa? ☺️ Olen ymmärtänyt että tuplaovulaatiot lisääntyvät myöhemmällä iällä.

(Lapsettomuushoidot tekivät musta naistentautien erikoislääkärin)

Omaa napaa: Nyt on tilattu useista eri nettikaupoista kofeiinittomia kahveja. Yritin valikoida sellaisia, joissa on eri tavoilla poistettu kofeiinia (liuottaminen, Swiss Water ja CO2) niin voi makustella mikä olisi paras. 😌

Muokattu viimeksi:
Jos siellä on kaksi kasvamassa? ☺️ Olen ymmärtänyt että tuplaovulaatiot lisääntyvät myöhemmällä iällä.

(Lapsettomuushoidot tekivät musta naistentautien erikoislääkärin)

Omaa napaa: Nyt on tilattu useista eri nettikaupoista kofeiinittomia kahveja. Yritin valikoida sellaisia, joissa on eri tavoilla poistettu kofeiinia (liuottaminen, Swiss Water ja CO2) niin voi makustella mikä olisi paras. 😌
Olisi huomattavasti parempi vaihtoehto korkeille hcg-lukemille. 😊 Mutta eipä tässä auta, kuin odotella.

Uu, kerro sitten, mikä oli lopputulos! Mä oon juonut noita kauppojen halvimpia pikakahveja. Prismassa oli jotain vaniljan makuista myynnissä, ehkä sitäkin voisi testata 🤔

Olisi huomattavasti parempi vaihtoehto korkeille hcg-lukemille. 😊 Mutta eipä tässä auta, kuin odotella.

Uu, kerro sitten, mikä oli lopputulos! Mä oon juonut noita kauppojen halvimpia pikakahveja. Prismassa oli jotain vaniljan makuista myynnissä, ehkä sitäkin voisi testata 🤔
Pikakahveissa mulle uppoaa clipper (kofeiinilla) ja kaikki Little’s maustetut pikakahvit (näitä on kofeiinittomia ja kofeiinilla, myös just se vanilja). ☺️

Mäkin oon lukenut täällä kaiken, vaikka toistaiseksi osallistunut vähemmän aktiivisesti. Ylihuomenna on virallinen testipäivä ja nyt on ollut testin viiva jo paljon tummempi kuin testipäivänä viime plussassa, joka olikin tuulimuna. On tosi vaikee himmailla innostumista, vaikka onkin tosi aikaista vielä.

Jos (ja kun) kaikki menee hyvin, milloin olette ajatelleet kertoa läheisille raskaudesta? Mietin että kerron varmaan kaikkein läheisimmälle kaverille jo pian, mutta muiden kanssa odotan ainakin varhaisultraan tai ehkä rv 10 jälkeen.

Tosta kahvista, oon miettinyt et töissä läheisimmät tiimikaverit varmaan ihmettelee tai epäilee jotain ku yhtäkkiä kahvi on vaihtunut minttuteeksi 😄 mulla meni helposti neljä kuppia, kun tietoisesti vähän rajoitin ja nyt juon puolikkaan muumimukin aamulla ja toisen lounaan jälkeen. Nyt siihen vähäänkin reagoi taas paljon enemmän ja tuntuu että jo tosta tulee pärinät. Rankkaa kyllä ku on ollut koko ajan niin väsynyt eikä voi turvautua kofeiiniövereihin, niin ku yleensä.

Mäkin oon lukenut täällä kaiken, vaikka toistaiseksi osallistunut vähemmän aktiivisesti. Ylihuomenna on virallinen testipäivä ja nyt on ollut testin viiva jo paljon tummempi kuin testipäivänä viime plussassa, joka olikin tuulimuna. On tosi vaikee himmailla innostumista, vaikka onkin tosi aikaista vielä.

Jos (ja kun) kaikki menee hyvin, milloin olette ajatelleet kertoa läheisille raskaudesta? Mietin että kerron varmaan kaikkein läheisimmälle kaverille jo pian, mutta muiden kanssa odotan ainakin varhaisultraan tai ehkä rv 10 jälkeen.
Tää on tosi vaikea kysymys mulle. Oon koittanut miettiä tätä paljon. Mun edellisraskaudessa (8/25-11/25) sanoin mun miehelle, että en halua kertoa edes meidän perheille ennen NT-ultraa, koska jos vauvalla todetaankin jotain rakennevikoja, ja sit pitääkin keskeyttää. Sit NT-ultrassa nää ajatukset tuli todeksi, eikä sitten kerrottukaan kenellekään. Kerrottiin raskaudesta muutamille ihmisille vasta sitten, kun shokkiuutiset tuli.

Toisaalta tässä fiilis on, että kerron aikaisemmin. Mä en ole vieläkään kertonut mun perheelle, että meille oli tulossa vauva, ja se tuntuu väärältä. Olis ollut helpompi kertoa, jos olisin kertonut edes raskaudesta.. ja sit toisaalta haluan kertomalla kerryttää hyvää karmaa tähän. Vaikka eipä silläkään ole mitään todellista vaikutusta, mutta jos valaisi edes luottamusta.

Eli kerron ehkä parin viikon päästä kaiken, tai sitten niptin jälkeen. 🙈

Mä mietin että saataisko pysymään piilossa äitienpäivään asti, olis ihana kertoa siinä tuleville mummoille. 😍 Ei olla oikeasti silleen suunniteltu, varmaankin vasta nt-ultran jälkeen. Ei-niin-läheisille sukulaisille kerrotaan varmaankin vaan julkaisemalla instagramiin jotakin vauva-aiheista. Kaverit saa tietää sitten mummujen ja pappojen jälkeen.

Viiva kuulostaa lupaavalta! 😍🤗

Me ollaan kerrottu vanhemmille ja mun siskolle sekä yhdelle kaverille. Kerrottiin nyt jo lähinnä siksi että ne tiesi jo hoidoista ja alkionsiirrosta. Tosin puoliso kertoi omille vanhemmilleen nyt samalla kerralla hoidoista ja raskaudesta. Itse ajattelen että läheisiltä saa myös tukea jos asiat meneekin pieleen. Läheisten tuki on ollut hoitojenkin keskellä tosi tärkeää. Muuten varmaan kerrotaan julkisemmin NT-ultran jälkeen.

Olen kertonut muutamalle kaverille, jotka ovat tienneet hoidoista. Työpaikallakin olen puhunut aika avoimesti. Lähiperheelle ei vielä olla kerrottu, halutaan heitä suojella pettymyksiltä. Ehkä varhaisraskauden ultran jälkeen 🤔

Mun paras ystävä tietää jo, sekä äiti. 🥹 Toinen sisko sai vähän niinku tietää vahingossa ku oltiin synttäreillä ja kyselin mitä kaikki juustokakut yms sisältää niin osas laskea yks plus yks 😂 Isälle aattelin vielä kertoa, mutta muut saa jäädä sit NT-ultran jälkeen. Nuo ihmiset on tukena hyvässä ja pahassa (jota toivottavasti ei ikinä tule) 🙏🏻

Varovasti kanssa liityn tänne 😊 Mulla kans ensimmäisen IVF:n tuoresiirrosta plussa. Jotenkin uskomaton fiilis, että voiko tää onnistua näin helpolla.

Me ei varmaan ainakaan ennen varhaisultraa kerrota kenellekään. Mies haluis odottaa varmaan nt-ultraan asti, mutta katotaan 😅 omasta mielestä just esim. äitienpäivä vois olla ihana hetki jakaa uutinen perheille 🥰

Varovasti kanssa liityn tänne 😊 Mulla kans ensimmäisen IVF:n tuoresiirrosta plussa. Jotenkin uskomaton fiilis, että voiko tää onnistua näin helpolla.

Me ei varmaan ainakaan ennen varhaisultraa kerrota kenellekään. Mies haluis odottaa varmaan nt-ultraan asti, mutta katotaan 😅 omasta mielestä just esim. äitienpäivä vois olla ihana hetki jakaa uutinen perheille 🥰
Meillä on aika sama aikajana yrityksen ja hoitojen kanssa! Punktio oli tosin tammikuussa eikä päästy tuoresiirtoon vaan PAS tehtiin maaliskuussa, mutta siitä suoraan plussa. 😊

Takaisin