Yleinen keskustelu

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voitte keskustella kaikesta, mikä ei kaipaa omaa ketjuaan. 😊 Voi liittyä tai olla liittymättä odotukseen!

Uusia ketjuja saa tietenkin kaikki joulukuiset aloittaa vapaasti, ihan mistä aiheesta vain haluaa keskustella. 😊 Jokusen ketjun tulen teille raskauden edetessä aloittamaan - ellette ole itse ehtineet tehdä vastaavia ensin.

Erittäin varovasti laitan hieman jalkaa tälle puolelle, kun la osuu ihan marras-joulukuun vaihteelle. Mulla tunnetusti menee yliajalle raskaudet, eli jos pieni pysyy matkassa niin uskoisin että joulukuista tänne taloon odotetaan. ❤️

Luulen että saan jäädä tänne ketjuun jatkamaan hommaa, 17.4. on eka neuvola ja ultra jossa näkee toivon mukaan mihin sitä kuulutaan. 😄 Jokos täällä on muita mukana?

Täällä kans la vähän epävarma (30.11-1.12) joten huhuilen tänne myös valmiiksi. Tosin kaks edellistä menny rv 41 ja 40+6, että muutenkin varmasti ois joulukuinen 🫣

Mäkin uskallan nyt tulla tänne, vaikka tuntuu siltä että uskallanko aidosti iloita raskaudesta kun ensimmäisestä IVF-hoidosta ja alkionsiirrosta tärppäsi. Tuntuu siltä että pakkohan tässä on vielä joku mennä pieleen, että ei meillä voi olla näin hyvä tuuri. 😭

Vajaan kolmen viikon päästään yksityiselle ultraan, josko se helpottaisi hieman jännitystä. Vatsa kipuilee myös melkein koko ajan lievästi, mutta mulla on progesteroni tukilääkityksenä niin sekin varmaan aiheuttaa sitä (ja korostaa kaikkia muitakin oireita).

Mäkin uskallan nyt tulla tänne, vaikka tuntuu siltä että uskallanko aidosti iloita raskaudesta kun ensimmäisestä IVF-hoidosta ja alkionsiirrosta tärppäsi. Tuntuu siltä että pakkohan tässä on vielä joku mennä pieleen, että ei meillä voi olla näin hyvä tuuri. 😭

Vajaan kolmen viikon päästään yksityiselle ultraan, josko se helpottaisi hieman jännitystä. Vatsa kipuilee myös melkein koko ajan lievästi, mutta mulla on progesteroni tukilääkityksenä niin sekin varmaan aiheuttaa sitä (ja korostaa kaikkia muitakin oireita).
Mulla täysin samat fiilikset! Toisaalta ei se pettymys yhtään pienemmältä tunnu, vaikka ei iloitsisi onnistumisesta. Tää on eka kerta kun raskaustestissä näkyy muutakin kuin valkeaa unelmaa, niin sitä on juhlittava.

Voi tää alkuraskaus on kaikinpuolin vielä niin jännittävää aikaa. ❤️ Mua itseä välillä mietityttää tää oireettomuus, vaikka viikkodigin mukaan mennään siellä missä pitääkin. Pitää yrittää taas muistutella itseä että enempää en voi tehdä.

Tsemppiä yövuoroon @Sinertävää !🤞🏻Mä oon siirtynyt kahvista kaikkeen poreilevaan juomaan, koska jotenkin ne kuplat virkistää. Hammaslääkärit on varmasti eri mieltä, mutta näillä mennään. 😁

Hieman jännittää, kun on juuri yövuorot menossa eikä kahvin vähentäminen ja yövuorot oikein sovi yhteen. ❤️ Toivottavasti blasto kuitenkin pysyy tiukasti kiinni.
Tsemppiä! Mä luovuin kokonaan kofeiinista tähän kiertoon, kun se heikentää hedelmällisyyttä (ainakin joidenkin tutkimusten mukaan). Ihan kauheeta ollut olla ilman, kun se heitti kilppariarvot taas pois rajoista, ja väsymys kertaantui. Mutta nyt oli jo muutama päivä ihan hyvää. Nyt taitaa raskaus tehdä väsymystä ja huonontaa kilppariarvoja entisestään.

Voi tää alkuraskaus on kaikinpuolin vielä niin jännittävää aikaa. ❤️ Mua itseä välillä mietityttää tää oireettomuus, vaikka viikkodigin mukaan mennään siellä missä pitääkin. Pitää yrittää taas muistutella itseä että enempää en voi tehdä.

Tsemppiä yövuoroon @Sinertävää !🤞🏻Mä oon siirtynyt kahvista kaikkeen poreilevaan juomaan, koska jotenkin ne kuplat virkistää. Hammaslääkärit on varmasti eri mieltä, mutta näillä mennään. 😁
Koita ottaa rennosti ❤️ Oireettomuudesta ei voi päätellä mitään. Ja tosiaan, eihän millekään oikeastaan voi mitään. Pitää vain koittaa luottaa, että nyt on raskaana, ja kaikki on hyvin. Ainakin kunnes toisin todistetaan. Mä koitan itselleni hokea tätä samaa.

Kuukauden verran olen yrittänyt siirtyä kahvista osittain teehen, vaihtelevalla menestyksellä. Aamuisin on mennyt yksi iso Taika-mukillinen (joka imee itseensä 4kuppia) ja vähintään toinen mokoma töissä päälle. Nyt raskaana (jota on oltu jo kaksi päivää!) pysynyt tiukasti suositusten mukaisessa kahdessa kupissa. Pakko hakea kofeiinitonta kahvia, jos sillä saisi itseään huijattua :Face With Stuck Out Tongue:

Kovasti yritän huijata itseäni muutenkin jo ajattelemalla, että raskaana ollaan kunnes toisin todistetaan, taitaa olla yleinen mantra!

Tsemppiä! Mä luovuin kokonaan kofeiinista tähän kiertoon, kun se heikentää hedelmällisyyttä (ainakin joidenkin tutkimusten mukaan). Ihan kauheeta ollut olla ilman, kun se heitti kilppariarvot taas pois rajoista, ja väsymys kertaantui. Mutta nyt oli jo muutama päivä ihan hyvää. Nyt taitaa raskaus tehdä väsymystä ja huonontaa kilppariarvoja entisestään.
Juu, mulla on suunnitelmissa hankkia kofeiinitonta kahvia.

Mä olen tän kierron elänyt ihan normaalisti. Alkionsiirrosta suoraan salille, ja siitä seuraavana päivänä ravintolaan ja viiniä (liian nuori kiinnittymään, joten alkoholi ei vaikuttanut). 🫣 Maanantaina tein vielä lantionnnostoja salilla, katsotaan uskaltaako enää ensiviikolla!

Hitto kun ei oikein ole muita "paheita" kuin pepsi max. 🫣 Oon juonut sitä kaikissa raskauksissa ja varmaan kohtuudella tässäkin. Siitäkihän on kofeiiniton versio olemassa, ei suurta makueroa.

@Folklore ja @Sinertävää mä siirryin kofeiinittomaan kahviin, ja mulla se menee ihan täydestä. Viikon verran mulla iski väsymys tosi kovaa. Mä luovuin samalla Pepsi Maxista ja samalla jätin makeutusaineetkin pois.
Meillä mies ei juo kahvia, niin juon usein helppouden vuoksi clipperin pikakahvia. Ennen raskautta olin jo vähentänyt kahteen kuppiin päivässä ja nyt yhteen. Mustaa teetä menee välillä kyllä kupillinen kahvin lisäksi. Juon lisäksi kofeiinitonta pikakahvia joka on musta kans ihan hyvää! ☺️ Muuta kofeiinia en ole oikein käyttänytkään, saan helposti tykyttelyjä ja mulla on uniongelmia, joita kofeiini pahentaa muutenkin. 😣

Hitto kun ei oikein ole muita "paheita" kuin pepsi max. 🫣 Oon juonut sitä kaikissa raskauksissa ja varmaan kohtuudella tässäkin. Siitäkihän on kofeiiniton versio olemassa, ei suurta makueroa.
Mäkin oon pepsi Maxin suurkuluttaja. Edellisessä raskaudessa makuaisti muuttu niin paljon, etten pystynyt enää makeutusaineita juomaan. Mutta tähän lopetuspäätökseen vaikutti enemmän tutkimus, jossa oli osoitettu raskauden ja imetyksen aikaisen sokerittomien limujen käytöllä olevan yhteys poikien autismiin. En tiedä kuinka toistettu tutkimus on, ja tuskin vähäisellä käytöllä on mitään vaikutusta.

Mä en oo ikinä kahvia juonut mutta oon energiajuomien suurkuluttaja ollut. Nyt menny ekasta plussasta asti ilman ja ei oo nyt tiukkaa tehnyt mutta joutunut huijaamaan itseään hapotetulla mehulla tmst. 😅

Uh, minä olen kunnon kahvihiiri 🐭 Mutta pepsistä en edes muista milloin viimeksi olisin sitä juonut.

Noh, juon nyt päivällä yhden kupin ja yöllä yhden. Ja ehkä voisin mitata desimitalla määrän. 🤔 Mä tosiaan yritin vähentää kahvia joskus 2024 syksyllä kun ajattelin että lapsettomuus johtuu siitä, ja siitä sitten seurasi monen viikon ummetusta.

Takaisin