Yleinen keskustelu

Ei tietoa :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Varauksessa lukee vaan "Raskauden ensikäynti ensisynnyttäjälle rv 8-10", eli varmaan tämmöselle ummikolle joku tukikeskustelu. Ehkä tämäkin puoltaa varhaisultraan menemistä?
No tosi harvoin neuvoloissa on ultraa ja joutuu odottaa ekaa ultraa pitkään 😩 mut paljon on edelleen niitäkin jotka eivät varhaisultrassa köy 😊

Mä aion tosiaan mennä ”vasta” 8+4 varhaisultraan. Mä olen aiemmissa raskauksissa alkanut kuulla dopplerilla sydänääniä jo 9+0 -> joten toiveissa olisi, että jos ultrassa tarkastetaan kaiken olevan hyvin, niin ei olisi kuin muutama päivä niin voisi sykkeitä alkaa jo metsästämään😍

Mä aion tosiaan mennä ”vasta” 8+4 varhaisultraan. Mä olen aiemmissa raskauksissa alkanut kuulla dopplerilla sydänääniä jo 9+0 -> joten toiveissa olisi, että jos ultrassa tarkastetaan kaiken olevan hyvin, niin ei olisi kuin muutama päivä niin voisi sykkeitä alkaa jo metsästämään😍
Mä oon saanut äänet kuuluu rv 9 vaan kun istukka on takana ja epäonnekseni kolmessa rsskaudessa ollut istukka edessä ja äänet kuuluneet vasta rv 11 ja silloinkin niitä oli tosi vaikee löytää 😔 tosi pitkö aika ollut odotella!

On kyllä todella vaikeaa, kun meilläkään neuvolaan ei kuulu ultraa. Siellä vaan keskustellaan. Ois nii ihana, että voisivat siellä jo varmistaa kaiken 🫤 Just nyt tuntuu, että haluaisin varata vielä yhden ultran lisää ennen nt. Mulla varhaisultran ja nt:n väliin jää kuukausi.
Jos ne ei maksaisi omaisuutta, kävisin varmaa kokoajan 😅

No tosi harvoin neuvoloissa on ultraa ja joutuu odottaa ekaa ultraa pitkään 😩 mut paljon on edelleen niitäkin jotka eivät varhaisultrassa köy 😊

Juu meillä esimerkiksi juuri näin, että eka on vasta nt-ultra siellä rv12 hujakoilla. On tosi jännä, miten erilaisia käytännöt on! Pienillä paikkakunnilla pääsee paaaaaaljon useammin julkisellakin ultraan.

Juu meillä esimerkiksi juuri näin, että eka on vasta nt-ultra siellä rv12 hujakoilla. On tosi jännä, miten erilaisia käytännöt on! Pienillä paikkakunnilla pääsee paaaaaaljon useammin julkisellakin ultraan.
Täällä varataan neuvola rv 8 ja varmistetaan ultralla raskaus. Mulla vaan niin huonoja kokemuksia kun edes neuvolan lääkäri ei osannut mitata raskauden kestoa, saati todeta kkm ja pisti odottelee viikkoja seuraavaa kontrolliaikaa. Maksan mielummin ekalla kerralla yksityisen missä laitteita osataan oikeesti käyttää ja meen sit neuvolaan vaan ”tarkistaa” raskauden tilan. Toki myöhemmin voi yrittää selvittää sukupuolta neuvolassa jos sinne asti pääsee 😊

Täällä varataan neuvola rv 8 ja varmistetaan ultralla raskaus. Mulla vaan niin huonoja kokemuksia kun edes neuvolan lääkäri ei osannut mitata raskauden kestoa, saati todeta kkm ja pisti odottelee viikkoja seuraavaa kontrolliaikaa. Maksan mielummin ekalla kerralla yksityisen missä laitteita osataan oikeesti käyttää ja meen sit neuvolaan vaan ”tarkistaa” raskauden tilan. Toki myöhemmin voi yrittää selvittää sukupuolta neuvolassa jos sinne asti pääsee 😊

Ohhoh mikä kokemus! Jaiks. Tossa sen näkee taas, että vaikka itse kadehtii sitä kuinka osa saa palveluita joita itselle ei tarjota, ei niiden laadusta oo aina takeita 🙈

Yleisesti musta on kyllä ihan tosi kiva, että osassa neuvoloita ultrataan heti alusta saakka! Ihan jo rahallisen tasa-arvon nimissä se oli musta hirmu kiva palvelu kaikkiin neuvoloihin, se eka nt-ultra on aika kaukana siinä alussa varmasti monen mielestä. Mutta no, nyt eksyn aiheesta ja vähän politikoimaan haha😁😁

Ohhoh mikä kokemus! Jaiks. Tossa sen näkee taas, että vaikka itse kadehtii sitä kuinka osa saa palveluita joita itselle ei tarjota, ei niiden laadusta oo aina takeita 🙈

Yleisesti musta on kyllä ihan tosi kiva, että osassa neuvoloita ultrataan heti alusta saakka! Ihan jo rahallisen tasa-arvon nimissä se oli musta hirmu kiva palvelu kaikkiin neuvoloihin, se eka nt-ultra on aika kaukana siinä alussa varmasti monen mielestä. Mutta no, nyt eksyn aiheesta ja vähän politikoimaan haha😁😁
Joo siihen ekaan ultraan on tosi pitkä aika ja pahimmillaan odotat tuulimunan tai sykkeettämän Alkion kanssa siihen asti 😬 sais olla varhaisultra tarjolla kaikille MUTTA niin et sen tekee oikeesti ammattilainen eikä tollaista ”katsellaan” meininkiä. Varmasti yksityiset saa hyvin rahaa noista ultrista nykyään.

Yhden tuulimunan kokeneena ei kyllä halua kantaa sellaista yhtään pidempään kuin pakko, siksi varasin nytkin ultran niin aikaisin kuin mahdollista. Varsinkin kun koko prosessi myöhästytti lapsettomuushoitopolkua kuukausia. Saisi minustakin ehdottomasti kuulua kaikkien neuvoloiden ensikäynnille.

Tänään on ollut jotenkin hankalaa kantaa tätä uuden menetyksen pelkoa, mutta onneksi tekoäly osasi rauhoitella, kun meinasin ahdistua liikaa ja avauduin sille. Se on välillä yllättävän hyvä terapioimaan. 😁

Just tänään soitin neuvola-aikaa ja kysyin että siellä ei vissiin pysty ultraa tekemään ennen nt-ultraa niin pahoitteli vaan että ei pysty. Nii siksi on kyllä ainaki kerran pakko käydä katsomassa että syke löytyy❤️. Olis ees doppler sillä nii vois kuunnella.. Mut siitäki hoitaja sanoi että se aiheuttaa vain turhaa epävarmuutta jos sykkeitä ei sitten saadakaan kuulumaan.. meillä täällä päin on mahdollista varata uä kätilölle myös, se tulee paljon halvemmaksi kuin yksityinen lääkäriasema. Kantsii siis googlailla löytyykö lähikaupungeista muita mahdollisuuksia 😊. Tai vaikka jos on jotain reissua tulossa nii onko siellä mahdollista käydä edullisemmin ultrassa

Mä en käyny kahden aiemman raskauden kohdalla varhaisultrassa enkä ajatellut tälläkään kertaa mennä. Oon kuullu sellasiakin tapauksia et on menny kesken tyyliin lähes heti sen varhaisultran jälkeen tms, niin en pystyis kuitenkaan luottamaan siihen tulokseen😶

Mäki meen kätilölle varhaisultraan. Toinen vähän kauempana oleva paikka maksaa 79e ja toinen 94e.

@Pepino mulla kolme kkm ja aina raskausoireet vaan jatkuu eikä kohtu tyhjene itsestään. Olis järkyttävää saada tieto vasta rv 12-13 😩

Joo, mä sain tiedon juurikin vasta rv12+5, oli mennyt kesken rv8+4 eli reilusti aiemmin.

Mutta kuten @Pumperoinen (mahtava nimimerkki muuten!) totesi, olis voinu mennä kesken niinkin, että olis käyty just aiemmin varhaisultrassa😬 Sattuman kauppaa, karua sellaista, valitettavasti.

Me ei olla nytkään vielä oikein uskallettu iloita, todettu lähinnä tilanne🫣🙈 toki tässä on tätäkin, kun mietin testien viivojen hailakkuutta ja vahvistumista - tai sen puutetta, kirjottelin näistä tonne plussatestiketjuun niin en avaa enempää tässä, mutta on tää nyt hermoilua ainakin meillä!🙈

Yhden tuulimunan kokeneena ei kyllä halua kantaa sellaista yhtään pidempään kuin pakko, siksi varasin nytkin ultran niin aikaisin kuin mahdollista. Varsinkin kun koko prosessi myöhästytti lapsettomuushoitopolkua kuukausia. Saisi minustakin ehdottomasti kuulua kaikkien neuvoloiden ensikäynnille.

Tänään on ollut jotenkin hankalaa kantaa tätä uuden menetyksen pelkoa, mutta onneksi tekoäly osasi rauhoitella, kun meinasin ahdistua liikaa ja avauduin sille. Se on välillä yllättävän hyvä terapioimaan. 😁

Teillä on ollut ilmeisen pitkä taival?❤️

Meillä lyhyempi ja erilainen, mutta samaistun silti tuohon hankaluuteen ottaa harteilleen tää uusi menetyksen pelko. Mä yritin tänään kysellä neuvolasta aikaa psykologille, jolla kävin myös kkm:n jälkeen, mutta vaatisi alle sen ensikäynnin, jotta saa psyka-ajan. Vähän hölmöä. Täytyy nyt vielä soitella, josko saisi juttuaikaan lähetteen ilmankin. Se ensikäyntikin on viikkojen päässä kuitenkin.

@hosulijasosuli mä en oo iloinnut yhtään enkä iloitse. Kaksi kkm peräkkäin ni oon taa varautunut vaan siihen et kkm todetaan taas 2vko päästä, ei pety niin pahasti kun asenne on valmiiksi tää 🙈 Ymmärrän hyvin ton stressin testeistä ❤️ Mulla itsellä on nyt todella paljon tummemmat testit kuin noissa kkm tai 12/24 syntyneen raskaudessa mut mitään mielenrauhaa en niistä saa. Vähän sellainen asenne et raskaana varhaisultraan asti 😬

@hosulijasosuli mä mietin kans et pitäiskö hakee jotain keskusteluapua tähän ahdistukseen keskenmenosta mut toisaalta en usko et mua se auttaisi koska keskustelu ei auta tähän pelkoon. Hain itseasiassa viime kuussa kkm toteamisen jälkeen apua unettomuuteen lääkäristä ja hän kehotti hakee keskusteluapua jos siltä tuntuu mut en oo hakenut.

Halaus keskenmenojen ja tuulimunien kokeneille! ❤️

Niistä ei ole itsellä kokemusta, mutta tiedän niiden olevan sen verran yleisiä, että jotenkin välillä tuntuisi todennäköiseltä että omallekin kohdalle tulisi vastaan, kun vielä näin ei ole käynyt. Varsinkin kun edes raskauden alkuun saaminen kesti 11kk, niin mietityttää, onkohan mahdollisuudet sen jatkumiseen normaalisti jotenkin huonommat.

Olen kuitenkin päättänyt olla raskaana kunnes toisin todistetaan. 🙈 Kerroin tänään läheisimmille ystävilleni, joiden sitten toivoisin myös tietävän ja olevan tukena, jos kävisikin kurjasti. Onnittelut tuntui kyllä vielä ihan epätodellisilta!

@mustikka1 ei yrityksen kesto raskauden onnistumiseen 😊 mun esikoisen alkuun saaminen kesti 11kk ja terve tyttö tuli, kaikki muut raskaudet 1-2 kiertoa. Nyt oon peräkkäin kolmatta kertaa ekalla yrityksellä raskaana ja kaksi kertaa käynyt huonosti jo 🙈

@mustikka1 ei yrityksen kesto raskauden onnistumiseen 😊 mun esikoisen alkuun saaminen kesti 11kk ja terve tyttö tuli, kaikki muut raskaudet 1-2 kiertoa. Nyt oon peräkkäin kolmatta kertaa ekalla yrityksellä raskaana ja kaksi kertaa käynyt huonosti jo 🙈
No joo, ei järjellä ajateltuna tietenkään. Mutta lähes 7 vuotta sitten tulin raskaaksi melkein heti, niin liian helposti alkaa miettiä, mitä kaikkea tässä matkan varrella on yrityksen pituuden lisäksi muuttunut. 🙊

Koko viikon on paleltanut ja ollut vähän tukkoinen olo. Hankalaa kun ei ihan varmasti voi sanoa, onko nää oireita raskaudesta vai flunssasta.

Anteeksi, vielä kirjotan uuden viestin – sori spämmi! Aiotteko kaikki käydä varhaisultrassa, vai onko joku muu joka mun tavoin pohtii? En ainakaan mielestäni bongannut, että kukaan olisi kertonut ettei aio mennä, vaan menijöitä oli paljon :)

Me ei edellisessä raskaudessa käyty ja nyt mietin, että jos tämä nykyinen jatkuu (pliiiiis!), täytyy puntaroida asia uudestaan. Tavallaan tekisi mieli, samalla tiedän ettei se ehkä tuo mulle kuitenkaan mielenrauhaa, niin hankala päätös :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Ekan neuvolan varaamista myös siirrän jonnekin tuleville viikoille, en uskalla vielä:No Evil Monkey:
Mä tuossa juuri aiemmin pohdin, että en menisi. Kun jonkun lääkärin sivuilla oli niitä syitä, jonka vuoksi kannattaisi mennä ja niistä ei mikään sovi muhun (esim tiedän kyllä millon menkat ollu ja ovat olleet säännölliset). Ja sit just tuota mietin, et joo olis kiva käydä katsomassa, että siellä on kaikki hyvin, mutta viikkopari sen jälkeen kaikki voi silti mennä mönkään ja nt-ultrassa tulla huonoja uutisia. En ole aiemmissakaan raskauksissa käynyt (kolme lasta ennestään) niin ehkä säästän nuo roposet ja koitan pitää mielen rauhallisena muuten vaan.

Takaisin