Yleinen keskustelu

Miten te ootte pärjännyt tän pelon kanssa? Pelottaa niin kauheasti, että menis kesken. Että tää oliski tuulimuna tai kemiallinen. Jos teillä on ollut esimerkiksi tuulimuna, onko oireet ollu sen kanssa jotenkin erilaiset?
Mä en itse oikein pärjää pelon kanssa, etenkään nyt kun on jo monta kkm. Mulla ekassa kkm raskaustestit tummui tosi myöhään ja hitaasti ja arvasin jo siitä et kaikki ei oo kunnossa. Samoin oireita oli tosi vähän muihin raskauksiin verrattuna. Kaksi seuraava kkm oli paljon oireita ja oireet jatkuneet vaikka Alkion kehitys loppunut jo aiemmin. Tuulimunaa mulla ei ole ollut, kemiallinen on ja siinä raskaustesti oli ainoastaan haalea ja oli täysin nega jo 2pv sen jälkeen kun menkat olisi pitänyt alkaa.

Mäki just tuossa mietin, että haluan taas käydä alkuraskauden ultran. Esikoisesta kävin myös. Mille viikoille se kannattaisi ottaa? En enää muista. Teko meinasitte odottaa 8+ viikolle asti?
Mä meen ultraan heti rv 7 tai jo 6+5 tai 6+6. Aikaisintaan suositellaan rv 7 mut alkio on selvästi isompi jo rv 8 😊 itse en keskenmenojen jälkeen odota yhtää pidemmälle kuin pakko.

Mulla kans se, että tää raskaus on ollut aika oireeton nii on herättänyt pelkoja. Mä en pitänyt raskautta tässä kierrossa todennäköisenä, koska en ollut ihan varma ovuloinko. Tikut ei ihan tasavahvaksi yltänyt ja punktion jälkeen voi käydä niin että tulee ovuloimaton kierto. Nii toisaalta sit ne plussaa edeltävät oireet meni sairastelujen ym. piikkiin mitä tässä on muuta ollut, en pitänyt sillä silmällä ollenkaan kirjaa. Mut muistelen että toisaalta edellinen raskauskin oli aika helppo, kuvotus/hajuherkkyys ehkä sitten alkoi vasta 5-6 viikoilla… 🧐
Mäkin olin tässä kierrossa satavarma, että menkat alkaa. Meillä oli niin onnettomat yritykset 😅

Hei kaikille!

Oli hauska lukea tämän ketjun alkua, kun niin monelle tämä marraskuinen on neljäs lapsi :Grinning Face: Minun kohdallani kyseessä on 2. :Two-hearts:

Mulla ehkä parhaiten auttaa se ajatus että en oikeastaan pysty vaikuttamaan tähän asiaan mitenkään. Raskauden jatkuminen ei oo musta kiinni, joten nyt ainut mitä voin tehdä on koittaa olla mahdollisimman zen 😅.

Tämä oli tosi hyvin sanottu ja pyrin samaan! Ensimmäisessä raskaudessa stressasin jonkin verran eri asioita (esim. liikkeiden tuntemista). Ensimmäinen raskaus sujui tosi hyvin, joten ehkäpä siitä tulee luottoa, että myös tällä toisella raskaudella on kaikki mahdollisuudet mennä mainiosti! :smiling-eyes:

Itselläni ensimmäinen raskaus oli melko oireeton varhaisultraan asti (oltiin siellä n. 7+3) ja vasta sen jälkeen alkoi pahoinvointi ja väsymys. Nyt VU on varattu 8+0. Voisinkin tehdä varhaisultrista oman ketjun!

Mäkin olin tässä kierrossa satavarma, että menkat alkaa. Meillä oli niin onnettomat yritykset 😅
Onneksi oltiin väärässä 😁. Naurattaa vaan ku soitin sinne klinikalle tästä raskaudesta nii sanoin jotenki silleen että tää oli yllätys. Ja sit korjasin perään että eihän se nyt sinänsä yllätys ollut mutta… 😅😂

Ootteko tehnyt enään testejä? Mä olin jo päättänyt että teen enään digin varmistaakseni että siellä vaihtuu lukemat mut eilen tuli sellainen olo että haluan tehdä sellaisen tavallisen testin myös välissä että nään ku viivat tummuu.

Hei, liityn varovasti jo joukkoon vaikka aika varhaisilla päivillä vielä ollaankin 😅 plussasin siis eilen, laskurin mukaan la sattuisi 13.11. Eli toinen marraskuinen meille 🥰 Meillä on ennestään 4/23 ja 11/24 syntyneet lapset.

En oo jotenkin vielä sisäistänyt tätä asiaa yhtään. Testinkin tein eilen ihan vaan sillä koska oli teoriassa mahdollisuus että se olisi positiivinen 😂

Täälläkin mukana tosi varovaisin mielin. Esikoista yritetään. Yhden tuulimunan kokeneena ei uskalla oikein mihinkään luottaa ennen varhaisultraa ja oireetkin ovat vähäisiä. Pitää silti yrittää nauttia raskaudesta, kun mihinkään ei tällä hetkellä voi vaikuttaa.

@Haaveita_ Itse testailen varmaan niin kauan että testiviiva muuttuisi tummemmaksi kuin kontrolliviiva ja digi näyttäisi 3+. Ei ole oikein muuta keinoa todistella itselleen, että raskaana ollaan. 😁

@Haaveita_ mä testailen varmaan ainakin vko vielä, nyt 4+1. Mut en uskalla tehdä digi testiä kun onnistuneessa raskaudessa sain 5+3 siihen 2-3 ja tuli aivan jäätävä turha ahdistus asiasta 🤣 olin varma keskenmenosta yms monta vko ton digin jälkeen 🙈

Täälläkin mukana tosi varovaisin mielin. Esikoista yritetään. Yhden tuulimunan kokeneena ei uskalla oikein mihinkään luottaa ennen varhaisultraa ja oireetkin ovat vähäisiä. Pitää silti yrittää nauttia raskaudesta, kun mihinkään ei tällä hetkellä voi vaikuttaa.

@Haaveita_ Itse testailen varmaan niin kauan että testiviiva muuttuisi tummemmaksi kuin kontrolliviiva ja digi näyttäisi 3+. Ei ole oikein muuta keinoa todistella itselleen, että raskaana ollaan. 😁
No näinpä, nämä ensimmäiset viikot on niin herkkää aikaa kehityksessä. Sama strategia itellä, kävin tänään ostamassa testejä nii saa viivalasit päässä ihmetellä 🤓😅 digi odottaa vielä myöhempää aikaa

@Haaveita_ mä testailen varmaan ainakin vko vielä, nyt 4+1. Mut en uskalla tehdä digi testiä kun onnistuneessa raskaudessa sain 5+3 siihen 2-3 ja tuli aivan jäätävä turha ahdistus asiasta 🤣 olin varma keskenmenosta yms monta vko ton digin jälkeen 🙈
Voi ei 😅 mut eikö se toisaalta oo pitänyt ihan paikkansa silloin, tai ainakin ollut lähellä? Ite ajattelin säästää digin myöhemmäksi niin nään että viikot vaihtuu 😅

Voi ei 😅 mut eikö se toisaalta oo pitänyt ihan paikkansa silloin, tai ainakin ollut lähellä? Ite ajattelin säästää digin myöhemmäksi niin nään että viikot vaihtuu 😅
No periaatteessa pitäisi tulla tossa vaiheessa jo 3+ kun ovulaatio on ollut rv 2 😁 Voi olla et aamun pissasta olis näyttänytkin ton tai esim heti seuraavana päivänä kun tein ton keskellä päivää.

Mulla on kans yks digi ja aattelin, et tekisin sen huomenna. Edellisestä testistä kuitenki jo yli puoli viikkoa 😅

Nyt illalla mulla alkoi kuvottava olo. Koitan saada nukuttua tän kanssa. Hirveetä pahoinvointia ei oo ollu aiemmissa raskauksissa, mutta lievää pahoinvointia silloin tällöin. Nyt olo, et tässä olisi pahempi tiedossa 🤔 alavatsaa edellee myös jomottelee menkkamaisesti päivittäin ja sitä ei myöskään muistaakseni ollu edellisissä.

Mä soitan huomenna neuvolaan sit kanssa. En oo aiemmin käynyt varhaisultrassa, mutta houkuttelis sekin. Tutkin asiaa ehkä huomenna.

Ihanaa, kun tänne on tullut lisää porukkaa!

Takaisin