Yleinen keskustelu

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voitte keskustella kaikesta, mikä ei kaipaa omaa ketjuaan. 😊 Voi liittyä tai olla liittymättä odotukseen!

Uusia ketjuja saa tietenkin kaikki elokuiset aloittaa vapaasti, ihan mistä aiheesta vain haluaa keskustella. 😊 Jokusen ketjun tulen teille raskauden edetessä aloittamaan - ellette ole itse ehtineet tehdä vastaavia ensin.

Onkohan ihan normaalia kun nyt eilen taas vihloi vasemmalta munasarjan kohdalta aika kovaa ja nyt tänäänkin vielä koko kohdun/nivusten seutua on jomottanut..🤔 onko muilla vastaavaa

Täällä myös jotain satunnaisia vihlontoja, äkillisissä liikkeissä lähinnä.

Tänään soitin neuvolaan ja huomenna ollaan uudelleen yhteyksissä. Pyysin hcg seurantaa tuon aikaisemman kohdunulkoisen vuoksi. Samalla myös kysytään lääkäriltä, josko kirjoittaisi jo tutut pahoinvointilääkkeet valmiiksi. Keskustelua käytiin paljon myös hoitosuunnitelmasta. Kaikissa raskauksissa ollut tosi rajua pahoinvointia/oksentelua, joista kahdessa viimeisimmässä olin osastohoidossakin. Viime raskadesta oksentelu alkoi 5 + viikoilla, edeten siihen että 6+5 olin jo ekaa kertaa osastolla 😔 Voi kumpa nyt ei mentäisi samaan tahtiin 🤞🥺 💔

@Malttamaton145 tuo pahoinvointi on kyllä ikävää. Ilmeisesti lääkkeistä on ollut apua aiemmin?
Nooh, viimeksi kokeiltiin vaikka kuinka monet lääkkeet ja niistä lopulta sit yksityisen kautta sain kaksi loistavaa lääkettä. Tämä yksityisen lääkäri oli sellainen, jolla myös omakohtaista kokemusta hypermeesistä. Tänään nyt sitten tuli puhelu neuvolasta, ettei neuvolalääkäri suostunut kirjoittamaan näistä kumpaakaan vedoten liian suuriin haittavaikutuksiin/mahdollisiin riskeihin 😔 🤐
Bonjestan kirjoitti, koska se nyt uusi lääke jota en ole kokeillut. Silti siihen ei kovin suuri luotto tässä vaiheessa ole. Toivon toki niin todella sydämeni pohjasta että pärjäisin ilman näitä lääkezumbailuja ja voisin kerrankin nauttia raskaudesta! 🤞

@Malttamaton145 ihan yleisesti en ymmärrä lääkäreiden tapaa toimia tilanteessa, niin ettei ennestään toiminutta lääkettä voi määrä potilaalle uudestaan. Riskit ja haittavaikutukset varmasti sunkin tapauksessa tiedossa ja ymmärrät ne. Lisää varmasti turhautumista ainakin, kun ei tiiä auttaako toinen lääke ja pelko pahoinvoinnista lisää stressiä. Et onko sekään sit hyvä. 😔

@Malttamaton145 ihan yleisesti en ymmärrä lääkäreiden tapaa toimia tilanteessa, niin ettei ennestään toiminutta lääkettä voi määrä potilaalle uudestaan. Riskit ja haittavaikutukset varmasti sunkin tapauksessa tiedossa ja ymmärrät ne. Lisää varmasti turhautumista ainakin, kun ei tiiä auttaako toinen lääke ja pelko pahoinvoinnista lisää stressiä. Et onko sekään sit hyvä. 😔
Juurikin näin. Mieluustihan toki olisin ilman mitään. Ja tuolloinkin todellakin ne riskit ja hyödyt puntaroitiin tarkasti. Ja terve lapsi syntyi. Turhautumisen tunne vahvasti läsnä nyt, kun tuleekin heti tunne ettei kuunnella.

Onks joku aatellu soittaa milloin neuvolaan? 😊 ite aattelin ehkä nyt ens viikon aikana soittaa, ens vuoteen varmaan menee kummiski aika🤔

Mä varasin tohon joulun ja uuden vuoden väliin. Keski-Suomen alueella on lomautuksia ja pyhät sotkee, niin otin varman päälle ettei mee pitkäksi. Osuu rv9+2 ja on sit jo varhaisultrassakin käyty.😊

Onks joku aatellu soittaa milloin neuvolaan? 😊 ite aattelin ehkä nyt ens viikon aikana soittaa, ens vuoteen varmaan menee kummiski aika🤔
Ite oon ajatellut että parempi ajoissa soitella, varmistaakseen just sen että on aikoja. Toki omalla kohdalla sen soiton tein jo silloin tiistaina, juurikin tuon mahdollisen pahoinvoinnin hoitosuunnitelman vuoksi 😅

Ite oon ajatellut että parempi ajoissa soitella, varmistaakseen just sen että on aikoja. Toki omalla kohdalla sen soiton tein jo silloin tiistaina, juurikin tuon mahdollisen pahoinvoinnin hoitosuunnitelman vuoksi 😅
Aajoo! Ite aattelin soittaa varmaa kans maanantaina ku viime kuussa soitin just sillai et seuraavana päivänä menikin kesken kun oli kemiallinen ni kiva sitä aikaa sit perua, ni odottelen nyt vklp yli🙈

Aajoo! Ite aattelin soittaa varmaa kans maanantaina ku viime kuussa soitin just sillai et seuraavana päivänä menikin kesken kun oli kemiallinen ni kiva sitä aikaa sit perua, ni odottelen nyt vklp yli🙈
Mä en halunnu ennen varhaisultraa neuvolaa. Viime kevään perumisrumba liian tuoreelta muistissa vielä. 😔

Mä en halunnu ennen varhaisultraa neuvolaa. Viime kevään perumisrumba liian tuoreelta muistissa vielä. 😔
Joo ihan ymmärrettävää! Itekki haluun varhaisultran jälkeen vasta et näkee onko siel ees joku ja onko oikeassa paikassa..

@Cataleya ja @Hedi88 onko teillä varhaisultrat jossain muualla kuin neuvolassa?
Täällä siis neuvolassa ultrataan, joten siksi myös luonnollista sinne melko nopeasti soitella ☺️
Meillä ei neuvolassa ultrata, mutta tääl on semmonen yksityinen et varhaisultra maksaa sen 79e ni se on ihan kohtuu hinta vielä, se summa koostuu jo muutamasta clearvöu testistä😅😂

@Cataleya täällä ovumialla vu maksaa yli 200€. 🫠 viimeks käytiin Tampereella perhe-artella, kun siellä ultra oli joku 86€. Nyt ei vaan osu viikonloppuja sillai, et vois lähtee.

Takaisin