Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

En muista missä keskustelussa oli puhetta keskenmenoista niin olen joskus täältä foorumilta tuommoisen taulukon löytänyt..

Itselle ollu jotenkin 'helpottavaa' katsella kun numerot pienenee mitä useampi pvä kuluu
Kiitos, pitääpä vilkuilla tätä kun epäily iskee!

• Tykkään
Reaktiot: iLa

En muista missä keskustelussa oli puhetta keskenmenoista niin olen joskus täältä foorumilta tuommoisen taulukon löytänyt..

Itselle ollu jotenkin 'helpottavaa' katsella kun numerot pienenee mitä useampi pvä kuluu

Tää oli itselle kanssa helpottava esikoisen raskaudessa. Toki todellisuudessahan todennäköisyys on tuon mukainen silloin kun raskauden on todettu olevan ”elinkelpoinen” sinä päivänä jonka siihen syöttää, mutta kyllä mua helpotti se ajatus että jos tänään on kaikki hyvin (vaikken sitä 100% varmuudella tietenkään voinut tietää) niin todennäköisyys keskenmenolle on taas pienempi.

Ah sekoitinkin tämän kai samaan dataan pohjautuvan miscarriage odds reassureriin (löytyy googlaamalla). Joka siis kertoo kullekin päivälle km todennäköisyyden ja paljonko keskenmenon todennäköisyys on vähentynyt

Huomenna iltapäivällä olisi varhaisultra, huomenna rv 7+0 Pelottaa.
Ajattelin mennä ultraan yksin, jos kuulen taas huonoja uutisia niin saan kohdata ne ihan rauhassa.

Tekisi mieli perua koko homma.

Edellisessä luomuraskaudessa oli ensin vahvat raskausoireet ja ne loppui kuin seinään. Varhaisultra vahvisti pelkoni: kkm 7+4. Olin ajatellut olevani kohta selvillä vesillä (rv ~10)

Nyt varasin ajan eri paikasta.

Pahoinvointia on kyllä vielä ollut, rinnatkin on hellänä. Saapa nähdä. Huoh.

Ultrassa käyty. Menin yksin, jotta saan rauhassa kokea mahdollisen pettymyksen.
Tuntuu uskomattomalta, mutta 1 elävä,virkeä sikiö löytyi oikeasta paikasta. Pulssi 145 jyskytti. Tällä hetkellä kaikki hyvin. En voi uskoa, enkä tiedä mitä ajatella 😭❤️‍🩹

Nyt vain päivä kerrallaan. Toivotaan parasta ❤️‍🩹

Hei asiasta viidenteen, mihin se salainen ryhmä tulee näkyviin? Mulla täyttyi ryhmään pääsemisen vaatimukset pe tai la ja laitoin yksityisviestin ylläpitäjälle. Vielä ei ko. ryhmää näy. ☺️

Hei asiasta viidenteen, mihin se salainen ryhmä tulee näkyviin? Mulla täyttyi ryhmään pääsemisen vaatimukset pe tai la ja laitoin yksityisviestin ylläpitäjälle. Vielä ei ko. ryhmää näy. ☺️
Mä sain ainakin ylläpitäjältä viestin, kun oli lisännyt mut. Ja ryhmä näkyy sitten tossa toukokuisten leikkinurkan alla 😊

Mulla on käytössä Pregnancy After Loss App, sieltä saan usein mielenrauhaa toivottomina päivinä 🙏 niin ja sain ens viikolle ekan neuvola-ajan! Meidän alueella yks terkka hoitaa raskausajan ja sen jälkeen lapsen käynnit, joten tietty jatkuu edelleen uus raskaus myös hänellä. Tykkään tästä käytännöstä tosi paljon 🤩

VUODOISTA; SKIPPAA JOS ÄLLÖTTÄÄ :D

Mulla onollu pyyhintävuoto aina mutaman kerran viikossa. en ole ollut huolissani kun cyclot voi tehä, ja on ollu muissakin raskauksissa ihan kunnon vuotoa ja osa menny loppuun asti. Nyt eilen kuitenkin tuli enemmän pyyhintävuoto. ei vieläkään menkkoihin verrattavaa vuoto vaan enemmän niinkuin punaista verta olis neneästä tullu tyylistä vuotoa. sitä tuli ehkä noin neljän tunnin ajan aina ku vessassa kävi, laitoin siteenkin ja siihen väähän sutannut, ei kuitenkaan vuotanut.Itkin eilisen ja itkin tän aamun... ihan lophduton olo et huomenna mennään ultraan kuuulemaan huonot uutiset, jotenki olo on ihan varma siitä :( onneksi miehellä vapaapäivä tänään ja huomenna! anteeksi synkistely, oli vaan johonkin pakko purkaa, ei ole miehen lisäksi muita keille haluisin ihan hetki hetkeltä tätä käydä läpi niin tuntuu hieman helpottavammalta kun sen voi tänne jakaa...

Tää on just hyvä paikka purkaa tuntojaan! Nää vuoteluasiat on niin hankala sen takia, kun suurin osa on harmittomia, mutta silti jollain ne on huono merkki eikä vaan voi tietää kumpaan ryhmään kuuluu. Voimia ja mielenrauhaa! ❤️

@Roosali toivon niin kovasti että kaikki olisi ultrassa hyvin! ❤️ Tiedän miten kauheaa tuo on, kun on vuotoa, ja mieli on synkkä. :sad001 Nää alut on aina niin stressaavia ja epävarmoja aikoja...

Mullakin jotenkin tänään todella pessimistinen olo ja melko varma siitä, että jää kemialliseksi. Vaikka aika sen vasta näyttää, ei sitä voi itse mitenkään vielä tietää varmaksi.

Kiitos kun kommentoitte jo!helpottaa mieltä paljon. Ja se on ihan totta et ei voi tietää kumpaan leiriin kuuluu. ja tosissaan mulla kaikissa raskauksissa vuotanut ja osa menny hyvin, mutta en tiiä mikä tekee tästä nyt sit erilaisen et jotenki tippuu niin korkeelta jos ei onnistukaan :( ei edellisissä ollu tämmösiä oloja... ehkä toki tää tiedostaminen, et meille ei "luonollisesti" raskautuminen oo mahdollista vaan alkionsiirrot tuo ainon plussan... ja tosissaan alkionhakureissuun menee se melkein 600km... en tiedä. Ois ihana jos raskautuminen ois helppoa ja vauva pysyis vielä matkassakin helposti...

kiitos lohdutuksen sanoista teille <3 tää on niin arvokasta, et on tämmönen paikka missä voi tuntojaan avata. Toki jos salaiselle puolelle pääsee ni siellä vähän helpompi vielä, mutta ehkä näistä keloista on myös apua jollekin muulle joka näitä avoimia keskusteluja lukee!

Mulla on käytössä Pregnancy After Loss App, sieltä saan usein mielenrauhaa toivottomina päivinä 🙏 niin ja sain ens viikolle ekan neuvola-ajan! Meidän alueella yks terkka hoitaa raskausajan ja sen jälkeen lapsen käynnit, joten tietty jatkuu edelleen uus raskaus myös hänellä. Tykkään tästä käytännöstä tosi paljon 🤩
Kiitos tästä vinkistä, täytyykin katsoa 🙏🏻

Voi ei @Roosali, vuoto kyllä herättää huolen heti, vaikka mitä tekis… Onneks saitte ajan huomiselle ja toivottavasti saisitte hyviä uutisia 🫶🏻

VUODOISTA; SKIPPAA JOS ÄLLÖTTÄÄ :D

Mulla onollu pyyhintävuoto aina mutaman kerran viikossa. en ole ollut huolissani kun cyclot voi tehä, ja on ollu muissakin raskauksissa ihan kunnon vuotoa ja osa menny loppuun asti. Nyt eilen kuitenkin tuli enemmän pyyhintävuoto. ei vieläkään menkkoihin verrattavaa vuoto vaan enemmän niinkuin punaista verta olis neneästä tullu tyylistä vuotoa. sitä tuli ehkä noin neljän tunnin ajan aina ku vessassa kävi, laitoin siteenkin ja siihen väähän sutannut, ei kuitenkaan vuotanut.Itkin eilisen ja itkin tän aamun... ihan lophduton olo et huomenna mennään ultraan kuuulemaan huonot uutiset, jotenki olo on ihan varma siitä :( onneksi miehellä vapaapäivä tänään ja huomenna! anteeksi synkistely, oli vaan johonkin pakko purkaa, ei ole miehen lisäksi muita keille haluisin ihan hetki hetkeltä tätä käydä läpi niin tuntuu hieman helpottavammalta kun sen voi tänne jakaa...
Mulla tuli esikoisen raskaudessa noin viikko ennen nt-ultraa sellainen oikein kunnon housut läpi kasteleva kirkas verinen vuoto. Ei ollut kipuja tms, mutta aika varma olin silloin, että kesken meni. Neuvolassa kävin tarkistuksessa niin pieni oli edelleen kyydissä! Vuoto jatkui sitten sellaisena lievänä rusehtavana jonkun reilun viikon 🤔 nt- ultrassa näkyi joku pieni jämä hematoomasta niin se taisi ainakin mulla olla syy tuohon aika pelottavaan vuotoo. Toivottavasti sullakin olisi jotain vaaratonta 🫶🏻

@Roosali samaistun ❤️ Tosin meillä ei ole noin pitkä matka klinikalle. Mutta mulla PASit tehdään ovulaatioinduktiokiertoon, ja nytkin kierto venyi niin että piti käydä kolmessa ultrassa ennen kuin pystyttiin määrittämään päivä irrotuspiikille ja siirrolle 🫠 Siinä oli säätämistä kyllä.
Tsemppiä kovasti ultraan! 🌈 Toivon niin, että saatte hyviä uutisia! 🤞

Kyllä hetkeksi palautti maan pinnalle kun juuri varattiin neuvola ajat kuntoon ja samalla suomi.fi tuli kutsu kolposkopiaan kun papa oli positiivinen keväällä. Kovin painottivat ettei huolta ole ja markkerit oli vain pienesti koholla ja ne ”kiltit”. Mutta silti. Ahdistavaa kun se kohdunkaulan syövän riski nyt kuitenkin tuolla kolkuttelee. 🫣 olin tavallaan ehtinyt sen jo kesän aikana unohtamaan.

Kyllä hetkeksi palautti maan pinnalle kun juuri varattiin neuvola ajat kuntoon ja samalla suomi.fi tuli kutsu kolposkopiaan kun papa oli positiivinen keväällä. Kovin painottivat ettei huolta ole ja markkerit oli vain pienesti koholla ja ne ”kiltit”. Mutta silti. Ahdistavaa kun se kohdunkaulan syövän riski nyt kuitenkin tuolla kolkuttelee. 🫣 olin tavallaan ehtinyt sen jo kesän aikana unohtamaan.
Mulle on tehty se kolposkopiq ja Loop hoito.
Pahinta oli kun laput tuli kotiin ja niissä lukee cin III muutoksia. Laitoin Google laulaa ja se kertoi et syöpä on😅 paniikit tilille et ikinä en saa lapsia kun kohtu poistetaan..

Nyt 12v myöhemmin mulla on 1 laps ja kohtukin tallella

Mulle on tehty se kolposkopiq ja Loop hoito.
Pahinta oli kun laput tuli kotiin ja niissä lukee cin III muutoksia. Laitoin Google laulaa ja se kertoi et syöpä on😅 paniikit tilille et ikinä en saa lapsia kun kohtu poistetaan..

Nyt 12v myöhemmin mulla on 1 laps ja kohtukin tallella
Voin kuvitella mitkä kauhuskenaariot tossa on käynyt läpi 🫣😂

Takaisin