Yleinen keskustelu

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Vargynja
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä en ole kuullutkaan, että on tapana testejä tehdä ja varmistella itselle viivojen vahvuuden mukaan raskauden jatkumista.

Kaikille Tsemppiä mitä.käyttekään läpi ❤️‍🩹
En minäkään, ennen kuin nyt itseni kohdalla 🤪

koska oireet tulivat niin aikaisin ja melko vahvana, en malttanut olla testaamatta aikaisin haamua ja aiheutin itselleni tämmöisen kauhean yliajattelukuplan.

Aikanaan esikoinen tuli ”yllättäen” ja testasin vain kerran mutta silloin olin jo 5+ viikoilla niin tulos oli heti selkeä ettei tarvinnut varmistella.

Minä en ole kuullutkaan, että on tapana testejä tehdä ja varmistella itselle viivojen vahvuuden mukaan raskauden jatkumista.

Tää runsas testaaminen ehkä korostuu foorumeilla, kun ihmiset ovat tosi sitoutuneita yritykseen (en keksinyt hyvää sanaa tähän!) ja monella on taustalla myös menetyksiä. En ekassa raskaudessa tällaista osannut ees ajatella, mutta ”opin” sen täältä 😅 kukaan kaveri ei oo ikinä ainakaan tunnustanut, että testailisi useamman kerran.

Lisäys: tässä raskaudessa testasin itse kolme kertaa, sitten sai riittää. Ite koen, että runsas testaaminen vaan lisää stressiä.

Alkuperäisen testin tein vasta kuukautisten odotettuna alkamispäivänä, mutta koska riskit on itsellä suuret keskenmenoon, niin se houkuttelee testaamaan. Testaamisella voi kyllä saada itsensä stressihuippuun, mutta tällä kertaa itse odottelen rauhallisin mielin.

Esikoisesta en muista testailleeni montaa kertaa.

Mutta nyt kun on ollu keskenmenoja ja pitkä yli 2v yritys niin se on itselle se tapa millä "vakuuttaa" et siel on/ei oo elämää.

Esikoisesta ei ollu mitään oireita eikä tässä kuluvassa ole mitään oireita. Tai no ainoa oire on se että menkkoja ei oo näkynyt

En mäkään tammikuisestani testannut kuin kaksi kertaa. Ensimmäinen oli negatiivinen ja seuraava jo positiivinen.

Mutta heinäkuussa plussasin haaleasti, vaikka kuukautiset olisi myöhässä jo useamman päivän, niin siitä ja olosta tiesin, että tulee menemään kesken. Siinä testasin kans muutaman kerran, kun halusin tietää, että menee varmasti kesken, eikä jää keskeytyneeksi keskenmenoksi. Noin viikossa testi muuttui negatiiviseksi, ja siitä muutama päivä, niin alkoi vuoto.

Nyt oon testannut neljä kertaa, kun en oikein ollut varma, voiko a) olla taas varhainen keskenmeno, b) jäädä jotain hormonikaikuja edellisen kierron keskeytyneestä tai c)kun ei vaan tiedä, mikä oma kierto on, kun ei odottanut ainuttakaan kuukautisia keskeytyneen jälkeen.

Toki, aika näyttää kaikissa vastauksen, mutta mä jotenkin haluan tietää ja varautua etukäteen, enkä vain pelkällä yhtäkkiä alkavalla niagaraputouksella.

Hei ehkä nää toukokuiset on vaan hitaasti lämpenevää tyyppiä mut sit tarataan kunnolla! Ja @Puar sen hyvin muotoili et tääl se varmaan korostuu tää testaaminen kun on niin mielessä tää raskaus ja mahdolliset menetykset ja haasteet.
Mutta ehkä se kuitenkin on niin et jokainen testailee sen verta mikä on hyvä omalle päälle 💛 mie ite kans päätin et odottelen sinne ultraan ja siellä sen sit näkee onko siellä elämää. Vaikka onkin aika brutaalia olla 2kk raskaana vaikka ei oliskaan raskaana. Mut tarinoita on niin monia yhtä paljon ku meitä täällä ☀️☀️💛

Helou! Täällä myös ollut ajatuksia onko tarpeeksi oireita ja onko nyt todella raskaana yms. Huolettaa joinakin hetkinä oireiden vähyys sillä kolmessa aiemmassa raskaudessa ollut erittäin vahvat oireet alusta saakka. Oon myös pohtinut tekisinkö mieltä rauhoittamaan pari uutta testiä mutta olen siitä vielä pidättäytynyt. Hurjalta tuntuu kyllä ajatella että pitää odotella ns. Varmistusta raskaudesta sinne nt-ultraan.
Oon myös etsinyt tietoa missä meillä päin tehtäisiin noita alkuraskauden ultria, josko varaisi ajan sellaiseen oman mielenrauhan vuoksi😄

Neuvolalääkäri oli määrännyt mulle valmiiksi pahoinvointiin Xonvean ja omeprazolin närästykseen. Hain ne apteekista tänään valmiiksi👍aiemmissa raskauksissa on ollut vaikea raskaudenaikainen pahoinvointi pitkälle yli puolen välin. Jospa pahoinvoinnin alkaessa olisi apu näistä lääkkeistä, näitä ei edellisissä raskauksissa ole ollut tarjolla.

Helou! Täällä myös ollut ajatuksia onko tarpeeksi oireita ja onko nyt todella raskaana yms. Huolettaa joinakin hetkinä oireiden vähyys sillä kolmessa aiemmassa raskaudessa ollut erittäin vahvat oireet alusta saakka. Oon myös pohtinut tekisinkö mieltä rauhoittamaan pari uutta testiä mutta olen siitä vielä pidättäytynyt. Hurjalta tuntuu kyllä ajatella että pitää odotella ns. Varmistusta raskaudesta sinne nt-ultraan.
Oon myös etsinyt tietoa missä meillä päin tehtäisiin noita alkuraskauden ultria, josko varaisi ajan sellaiseen oman mielenrauhan vuoksi😄

Neuvolalääkäri oli määrännyt mulle valmiiksi pahoinvointiin Xonvean ja omeprazolin närästykseen. Hain ne apteekista tänään valmiiksi👍aiemmissa raskauksissa on ollut vaikea raskaudenaikainen pahoinvointi pitkälle yli puolen välin. Jospa pahoinvoinnin alkaessa olisi apu näistä lääkkeistä, näitä ei edellisissä raskauksissa ole ollut tarjolla.

En tiijä missä päin asut mutta moni yksityinen lääkäri asema tarjoaa ainakin varhiasultria. Ja google on kaveri 'varhaisultra oma kaupunki ' nii uskon et löytyy

Itse ainakin Tampereella googlasin noita ja oli vaa aika hintavia 🫠

Varailin juuri varhaisultra-ajan, aika sinne tuntuu loputtomalta, kun huomioon, että ensimmäiset ovat jo ultrassa käyneet. 🤭 Täällä susirajalla varhaisultrasta saa maksaa lähes 200€, joten toi 89€ on todella edullinen!

Tuntuu muutenkin tämä raskaus niin hassulta, nyt on ne vähäisetkin kohtutuntemukset kadonneet, mutta viiva tummuu. Sama tilanne oli esikoisestakin, joten en liiemmin vielä stressaa.

Varailin juuri varhaisultra-ajan, aika sinne tuntuu loputtomalta, kun huomioon, että ensimmäiset ovat jo ultrassa käyneet. 🤭 Täällä susirajalla varhaisultrasta saa maksaa lähes 200€, joten toi 89€ on todella edullinen!

Tuntuu muutenkin tämä raskaus niin hassulta, nyt on ne vähäisetkin kohtutuntemukset kadonneet, mutta viiva tummuu. Sama tilanne oli esikoisestakin, joten en liiemmin vielä stressaa.
Itse samoilla suunnilla asuvana harkitsen vielä vakavasti varhaisultraa juurikin tuon hinnan vuoksi😅

Muokattu viimeksi:
Itse samoilla suunnilla asuvana harkitsen vielä vakavasti varhaisultraa juurikin tuon hinnan vuoksi😅
Mä nyt otin riskillä pihjalalinnasta ajan, ja toivon että hinnasta tippuu 70€ Kela-korvausta pois 😂

Musta pitäis vaan normalisoida oireettomia raskautta ☺️❤️
Kaikki ei saa isoja oireita eikö mun mielestä niiden puuttumista kannata liiemmin pelätä. Itsellä ensimmäisessä raskaudessa oli tosi vähän oireita alkuun sitten alku pientä selkäkipua yms. Kaikki oli varhaisultrassa erittäin hyvin kunnes sitten jotain tapahtui 4 viikkoa myöhemmin. Mutta silti uskon ettei se oireiden vähyys ollut mitenkään tekemissä viikkojen päässä olevasta keskenmenosta.

Olkaa vaan kaikki onnellisia vähä oireisuudesta ❤️

Tässä raskaudessa sen sijaan kärsin tosi isoista oireista joiden takia olen jo joutunut sairaslomaa pyytämään töistä. 😅 ja viikkoja 5+3.
Tänään meinasi oksennus tulla kaikista hajuista ruokakaupassa 😅😂

Kaikki ei saa isoja oireita eikö mun mielestä niiden puuttumista kannata liiemmin pelätä. Itsellä ensimmäisessä raskaudessa oli tosi vähän oireita alkuun sitten alku pientä selkäkipua yms. Kaikki oli varhaisultrassa erittäin hyvin kunnes sitten jotain tapahtui 4 viikkoa myöhemmin. Mutta silti uskon ettei se oireiden vähyys ollut mitenkään tekemissä viikkojen päässä olevasta keskenmenosta.

Tässä raskaudessa sen sijaan kärsin tosi isoista oireista joiden takia olen jo joutunut sairaslomaa pyytämään töistä. 😅 ja viikkoja 5+3.
Pitäisi olla joo onnellinen mut tuntee itsensä alussa luulosairaaksi kun ei oo mitää oireita ja on mukamas raskaana.. 'larppaa raskautta' 🤣

Mä itseasiassa oon onnellinen, kun koin ton painajaismaisen raskauden. Siis kysyin sillon, että kasvaako mun sisällä hirviö, joka haluaa tappaa mut, ja mietin rehellisesti jopa aborttia, kun luulin, ettei mun elimistö sitä kestä.

Nyt on kamalaa muistaa noi ajatukset, kun sylissä on mitä ihanin ja helpoin vauva ❤️

Jaksamista sinne olojen kanssa!

Meni syteen tai saveen, tulen mukaan.

Eilen saib herkällä digitestillä YES+, vaikka muut näyttää lähinnä viivanpaikkaa. Tänää soittelin terkkarille, koska kkm heinäkuussa ja kemiallinen huhtikuussa ollut. Se sanoi et positiivinen testitulos harvemmin on virheellinen.

Toiveissa on viides oma. Miehellä ei vielä lapsia ole. Vanhin lapsi täyttää jo alku vuonna 18, seuraava just täytti 16 ja nuorimmat on 7 (kaksoset).

Neuvolan raskauslaskurin mukaan tänää olis 4+2 ja la 16.5. Mutta se on sillä 28pv kierrolla, mikä on kaukana totuudesta. Ovulaatio oli todistetusti siinä 29.8. Ja kierto on yleensä ollut 34-37pv Teroluteilla. Ovulaation mukaan la olis 22.5. Ja nyt sit 3+3 (?).

Toi kesällä keskenmennyt raskaus todettiin testillä 3+2, joten tää näyttäis samantapaiselle. Pelko on persiissä koko ajan, kun keskenmenoja ollut elämän aikana ihan liiaksi (kemiallinen 2011, kkm 2012, tm 2012, kemiallinen 2017 ja 2025 sekä kkm 2025).

Hyppään kans mukaan keskusteluun!

Tein positiivisen testin lauantaina, kun oltiin lähdössä vähän juhlimaan. Ajattelin varmuudeksi testata negan, kun muutamana päivänä jotkut hajut olivat olleet outoja ja mahaa vähän turvotti. Noh sen verran selkeä viiva piirtyi, ettei tarvinnut miettiä, onko positiivinen vai ei 😁

En oli tikuttanut ovista ja kierto ollu 28-32 pv nämä pari mitä tässä on ehtinyt olla niin en ole varma viikoista 😅 ehkä 4+2 tms 🤔

Mulla tuli torstaina veristä vuotoa ja sai aikaan hyvän paniikin. Onneksi veri loppui nopeasti, mutta on jatkunut pyyhintävuotona noin joka toinen päivä. Sain onneks lähetteen verikokeisiin ja siinä arvot oli oikein hyvät, joten hoitava taho oli sitä mieltä ettei syytä huoleen ole.

Saan onneks käydä vielä toisessa verikokeessa, niin on vertailuarvo. Ehkä sitten uskaltaa itsekin paremmin luottaa. ❤️

Takaisin