Yleinen keskustelu

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voitte keskustella kaikesta mieleen juolahtavasta, mikä ei kaipaa omaa ketjuaan. 😊 Voi liittyä tai olla liittymättä odotukseen!

Uusia ketjuja saa tietenkin kaikki syyskuiset aloittaa vapaasti, ihan mistä aiheesta vain haluaa keskustella. 😊 Jokusen ketjun tulen teille raskauden edetessä aloittamaan - ellette ole itse ehtineet tehdä vastaavaa ensin.

Aikaisin tuli plussa tässä kierrossa.

Ei mitään ihmeempiä oloja. Unista tietää, että raskaana ollaan. Ja päikkärit on pakko ottaa. Kunnon raskausoireet mulla alkaa viikosta 6 eteenpäin.

Kuukautisista laskettuna olis 3+6 ja laskettu aika 4.9.

Kp 10 seksikerrasta laskettuna olis 4+4

Tällä laskurin mukaan 3.9 ❤️ tuntuu jotenkin tosi epätodelliselta voiko tämä onnistua kerrasta. Esikoinen sai myös alkunsa yk4, eli tosi nopeasti, mutta sain sitä ennen yk1 ja 2 kemialliset, joten jotenkin hirveen pelon sekaisesti tähän uskoo, vaikka hienosti testit vahvistunut 🥹 toivotaan parasta ❤️

Mulla olisi kuukautisista laskettuna jossain 6. tai 7.9 paikkeilla ☺️ onpas tää jännää! Toki kuukautiset on vasta yhden päivän myöhässä mutta testit on vahvistuneet nyt kolmatta päivää!

Ekaa siis odotan 37-vuotiaana ja tämä kävikin nopeammin mitä ehkä osattiin uskoa! Itse olen koko ikäni ajatellut että en ehkä halua ollenkaan lapsia mutta nykyisen kumppanin kanssa se mieli sitten muuttui :)

Minä varovaisesti kurkin täällä, taustalla kesällä keskenmeno ja kromosomitranslokaatio, jokka vuoksi ollaan jo etenemässä alkiodiagnostiikkaa kohti, mutta nyt taas uutta luomuyritystä. Siinä mielessä näyttää hyvältä että tänään tuli leffaviivat vaikka viimeksi vasta viikkoa myöhemmin. Menkoista siis 5+0 ja la ois 31.8., mutta epäilen itse että olisi vähän myöhemmin koska kierto ollut sekaisin keskenmenon jälkeen ja positiivinen testi tuli myöhemmin kuin viimeksi. Niin siksi olen kurkkinut täällä syyskuisten puolella😅 mut katotaan nyt mitä varhaisultrassa sanotaan, viimeksi siinä näkyi jo että toivoa ei ole (yli viikon liian pieni alkio ja hidas syke). Saadaan onneksi varhaisultra ihan gynekologian polille kun siellä oli jo käynnissä lähetehommat!

Nukuin pitkään ja silti väsyttää. Jotenkin koko ajan sellainen olo, ettei herää kunnolla.

Mullakin saattaa laskettu aika olla elokuun lopussa, jos hedelmöittyminen on ollut aiemmin.

Nyt en tiedä menenkö alkuraskauden ultraan. Viimeksi kävin ja vaikka siinä kaikki oli normaalisti, niin silti raskaus päättyi. En oikein tiedä mitä tässä nyt tekisi. Antaisiko viikkojen vaan kulua tuonne 8 paikkeille ja sitten yhteys neuvolaan ja suoraan np-ultraan. Jos sinne asti pääsee.

Hei kaikki samojen jännitysten kanssa elävät :) Minulla on nyt haalea plussa kp27 ja yk5. Kerran epäilen saaneeni kemiallisen yk3lla (ei vahvistettu, koska en tehnyt testiä tosin, mutta oli sen verran erikoiseen aikaan alkaneet menkat ja oirekuva hieman erilainen). Nyt ei millään malttaisi odottaa, että päiviä kuluu ja varmuus tähän raskauteen syntyy. Miten te hanskaatte sitä jännityksen ja odotuksen tunnetta? Itse olen vielä ihan ummikkona ensikertalaisena tässä hommassa mukana.

Hei kaikki samojen jännitysten kanssa elävät :) Minulla on nyt haalea plussa kp27 ja yk5. Kerran epäilen saaneeni kemiallisen yk3lla (ei vahvistettu, koska en tehnyt testiä tosin, mutta oli sen verran erikoiseen aikaan alkaneet menkat ja oirekuva hieman erilainen). Nyt ei millään malttaisi odottaa, että päiviä kuluu ja varmuus tähän raskauteen syntyy. Miten te hanskaatte sitä jännityksen ja odotuksen tunnetta? Itse olen vielä ihan ummikkona ensikertalaisena tässä hommassa mukana.
Siis itsehän en pystynyt olemaan mitenkään päin kun haamulainen tuli testiin, ja sitä ennen oli vähän tämä "pessimisti ei pety" -ajatus. Testejä tein sitä mukaa kun siltä tuntui (toki olin juuri kerennyt tilaamaan netistä halvempia tuleville kierroille).
Mutta nyt tosiaan omaa mieltä rauhoitti tänään neuvolaan soitto ja varhaisuä varaaminen, sekä tämä hektinen arki.

Toivottavasti teillä lähtee viiva vahvistumaan, mutta itse koen, että testien hinta on sit pieni murhe siihen mitä lapseen kuluu 🙈

Muokattu viimeksi:
Onpa kutkuttavaa aikaa! Täällä vielä odotellaan viivaan vahvistumista. On se nyt vahvistunut joka toinen päivä, mutta ihanaahan olisi nähdä yhtä vahva viiva kuin kontrolliviivakin. Nyt on menossa 4+1, niin vielä kolme viikkoa täytyisi odottaa mahdollista varhaisultraakin :Upside Down Face:

Mä en oo uskaltanut tehdä enää testejä lisää. Meidän kaupungilla ihana käytäntö, että jokainen saa varhaisultran ja kuuluu raskauden seurantaan 🙏 eli se olisi edessä tässä varmaan 3 viikon sisään. Tiistaina soittavat ja saan ajan sitten.

Mä en oo uskaltanut tehdä enää testejä lisää. Meidän kaupungilla ihana käytäntö, että jokainen saa varhaisultran ja kuuluu raskauden seurantaan 🙏 eli se olisi edessä tässä varmaan 3 viikon sisään. Tiistaina soittavat ja saan ajan sitten.
Onpa ihanaa että varhaisultra kuuluu teillä kaikille! Meidän kaupungilla ei kuulu niin yksityiselle oon menossa parin viikon päästä.
Tän epävarmuuden kanssa eläminen on tuskallista, vaikka pitäisi vain yrittää olla stressaamatta :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Jep, todella tuskallista! Tuntuu, et nää katkonaiset työviikot vielä pahentaa asiaa, kun on enemmän aikaa miettiä ja tunnustella kehon olotiloja :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: Normi arjessa sais ehkä helpommin hukutettua nää ajatukset edes hetkeks pois mielestä.

Täällä myös la 3.9. ❤️ Varhaisultra ja neuvola varattuna tammikuun loppuun/helmikuun vaihteeseen. Aika kuluu niin hitaasti!

Soitin tänään neuvolaan ja sain ajan 31.1. jolloin viikkoja olisi 9+0. Tällä viikolla on neuvolapsykologin tapaaminen, oon käynyt juttelemassa saman psykologin kanssa kohta jo vuoden ajan, edellisestä menetyksestä lähtien. Tää psykologi on mulle ehdottomasti neuvolahoitajaa tärkeämpi tuki ja odotan hurjasti tulevaa keskustelua. Toivon myös että saisin siltä jonkinlaisen suosituksen varhaisultraan koska en tiedä miten selviäisin sinne 12 viikolle asti näkemättä tilannetta, varsinkin kun viimeksi onni päättyi just siihen nt-ultraan niin en haluais että kaikki paine kasautuisi siihen. Yksityinen ultra ei taida nyt mahtua budjettiin.

Meillä kans nyt eka neuvola varattu 23.1. Mun pitkän kierron takia saadaan mahdollisesti varhaisultra kunnallisella, jotta sais vähän tarkempaa tietoa todellisista viikoista.

Eilen keskustelin tosiaan neuvolapsykologin kanssa ja nyt raskauden alettua käyn taas vähän useammin, kahden viikon välein ainakin rv15 asti ja sitten vähän harvemmin.

Soitin myös uudestaan neuvolaan ja pyysin lähetettä varhaisultraan vaikeiden kokemusten perusteella mutta ihana neuvolahoitaja pahoitteli ettei se oo mahdollista muuta kuin lääketieteellisistä syistä. No se ei yllättänyt. Varattiin sitten aika yksityiselle kahden viikon päähän jolloin on rv8+0. En halunnut aikaisemmin että olis vähän lyhyempi odotus siitä nt-ultraan. Uskon että jaksan kyllä odottaa tän pari viikkoa, tuntuu helpottavalta nyt tietää että ultra odottaa 😊

Me saatiin nyt neuvola-aika, joka olis 11.2 eli rv9+0. Sitä ennen ajateltiin mennä varhaisultraan yksityiselle nyt parin viikon päästä, jos kaikki menee siihen asti hyvin.

Onko kenelläkään muuten aikaisempaa kokemusta, että rv6+3 olisi ollut liian aikainen kuulla sykettä varhaisultrassa?

Takaisin