Yksityinen vs. julkinen neuvola

Solfiza

Näppärä viestien naputtelija
Ensimmäinen raskaus ja rv 10 menossa. Olen miettinyt jo jonkin verran pitäisikö mennä kunnallisen lisäksi (tai sijaan) yksityiselle. Jonkin verran olen seuraillut näitä muiden keskusteluja neuvoloista ja neuvolatädeistä, eikä ihan hirveästi herätä luottamusta.. Lisäksi omilla käynneillä henkilöstö on ollut ilmeisen kokematonta.

Itsellä on nyt 2 käyntiä takana - raskaudenkeston määritys ultralla ja ensimmäinen terkkarikäynti. Ultrakäynti oli ok, mitä nyt tekijänä oli kokematon lääkäri (vai terkkariko?) ja sen takia mukana kokeneempi henkilö avustamassa.

Neuvolatätien lomien takia jouduin Töölön neuvolan sijaan Lauttasaaren neuvolaan ekalle käynnille. Muuten ihan ok, mutta terkkari oli joku tosi nuori tyttö joka sekoili kaikkien papereiden yms kanssa. Lisäksi ulkomaalaiselle miehelleni oli tilanne ikävä sillä tyttö ei puhunut englantia, eikä mies siis pysynyt mukana lainkaan.

Onko siis jollain jo kokemuksia yksityiseltä neuvolalta tai ajatuksia mennä? Tietystihän käynnit maksaa, mutta plussana olisi aina sama lääkäri/terkkari ja saisi juuri silloin apua ja tukea kun tarvitsee.. Haluan tukea julkisia palveluita, mutta haluan myös sitä PALVELUA..
 
Meillä päin ei yksityisiä neuvoloita ole enkä edes ole aiemmin sellaisista kuullutkaan. ;-) kunnallisessa neuvolassa on neljä tätiä ja jokaiselle alueelle on nimetty oma terkka, muttq varmaan halutessaan saisi vaihtaa jos ei oman kanssa homma toimisi. Itse odotan toista joten itselleni tärkeintä on sydänäänten kuuntelu ja ultrat, niinkään tietoa en kaipaa, mutta esikoista odottaessa tietoa ja tukea tarvitsi enemmän. Uskon kyllä saavani tarvitsemani palvelun kunnallisesta neuvolasta vaikka näin kesällä sijaiset ovat olleet aika onnettomia :-)

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top