Yksityinen vai julkinen?

Metist

Oman äänensä löytänyt
Tänään meni ihan totaalisesti hermo sekä kättäriin että oman terveyskeskuksen palveluun: en siis saanut julkiselta puolelta tänään mitään vastauksia saati sitten päässyt edes ajanvaraukseen asti oman kunnan terveyskeskukseen, joten heräsi kysymys...

OLISIKO KOKEMUKSIA Helsingissä/PK-seudulla yksityisen puolen palveluista? Kaiken tiedon ottaisin mielelläni vastaan, yritin hakea täältä hakusanalla mutta ei tärpännyt.
 
No moikka,

mä näköjään notkun äitiyslomallani täällä keskustelupalstalla ihan liikaa, kun kerkeän heti vastailemaan.[;)] Pari kaveria kävi Femedassa koko raskauden seurannan. Se on Helsingin keskustassa Kalevankadulla. Siellä pystyy hoitamaan kaiken, jos ei halua julkisella puolella hermojaan menettää. Itse olen ollut julkisella, ja mun tapauksessa se on toiminut enemmän kuin hyvin, mutta se on tosi yksikkökohtaista, ja joillakin on kyllä ollut sellaisia kauhutarinoita, ettei niitä kenellekään soisi. Eli jos haluat ainakin hyvää palvelua, niin mene Femedaan. www.femeda.fi

Onnea matkaan[:D]
 
Moi!
 
Femedan lisäksi on Helsingin Lääkärikeskus, Bulevardin puolen toimipiste on nimenomaan yksityinen gynekologian keskus. Olen käynyt siellä kaksi kertaa varhaisultrassa (keskenmenon jälkeen ja kolmisen viikkoa sitten kuuntelemassa sydänääniä). Molemmilla kerroilla oikein hyvä palvelu! Femedaakin on kyllä kehuttu, mutta Hgin Lääkäriasemalle sain nopeammin ajan -enemmän lääkäreitä ja kätilöitä kun Femedassa.
 
Ajattelin itsekin, että jos mun kohdalla julkinen neuvola ei toimi (eka kerta vasta ylihuomenna), niin siirryn oitis yksityiselle ja maksan mielummin!
 
Olen käynyt koko raskaudenajan seurannan Bruno Cacciatorella Femedassa.
Olen muutenkin käynyt yksityisellä gynellä aina ja siis ollut jo vuosia Brunon asiakas ja kun nyt raskauduin niin tuntui luonnolliselta jatkaa hänen luonaan.
en näe mitään syytä miksi olisin nyt raskaana ollessa vaihanut kunnalliseen terveyskeskuslääkäriin, varsinkin kun raskausaikana nimenomaan haluan mahdollisimman hyvää ja laadukasta hoitoa.
Brunolla olen sitten käynyt myös seulonta ultrat molemmat.
Nyt vielä synnytystapa-arvio edessä ja se onkin sitten viimoinen lääkärikäynti.

Femedassa on muuten yksityinen neuvolakin jos haluaa neuvola käynnitkin käydä yksityisellä.
Ne olen itse käynyt kunnallisessa neuvolassa, sekun sattuu olemaan ihan vieressä ja mukava asiantunteva "neuvolaTäti" ja ainakin omalla kokemuksella on toiminut hyvin tämä normineuvola ja yksityinen lääkäri yhdistelmä.
 
Takaisin
Top