Yksinhuoltajat

Kolibri

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Tammikuunmammat 2015
Ajattelin aloittaa oman ketjun jo synnyttäneille. Eli keskustelua kaikista käytännönasioista, etenkin haasteista, joita yksinhuoltajuus tuo tullessaan, elatus- ja etävanhempi asioista, tapaamisoikeuksista yms.. mikä nyt mieltä askarruttaa :)
 
Itse siis synnytin 2.1.2015 ja olin yksin koko odotusajankin. Isyystesteissä käytiin ja isyys on tunnustettu, mutta isä ei ole tavannut tytärtään kuin sen kerran isyydentunnustuksessa siellä lastenvalvojan luona. En ole mitenkään estänyt, vaikken nyt erityisesti lapsen isän seuraa kaipaakaan.

Me saatiin kelalta elatustukea nyt toukokuuhun asti, mutta sain juuri kirjeen, että kela lopettaa maksamisen, koska isyys on nyt tunnustettu ja elatus on tästäeteenpäin isän velvollisuus. Isästä ei ole kuulunut mitään enkä usko että ihan vapaaehtoisesti mitään maksaa. Seuraava tapaaminen lastenvalvojan luona on heinäkuun alussa, siellä olisi tarkoitus sopia elatus- ja tapaamisasioista.

Huoltajuus on mulla ja pysyykin. Isällä ei ollut tähän mitään sanomista, tuskin edes olisi halunnut yhteishuoltajuutta vaikka sillä raskausaikana uhkailikin.

Tietääkö joku noista tapaamisoikeuksista tarkemmin? Isä ei vaikuta kovin innokkaalta, mutta voihan hänen mielensä muuttua. Saanko olla mukana tapaamisissa kuinka pitkään? Siis eihän nyt vauva ikäistä ainakaan tarvitse antaa isän huostaan edes tunniksi, mutta minkä ikäinen lapsi voi tavata isää ilman äidin läsnäoloa? (itse en haluisi antaa varmaan ennenkuin on teini-iässä :rolleyes: )
 
Takaisin
Top